Gå til innhold

Hvorfor er det så viktig for jenter å ha kjæreste?

Gjest Gjest_Gutt_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Gutt_*

Er det dere selv, jenter i mellom, som stresser hverandre opp med å få kjæreste? Eller er det instinktivt, med tanke på "den biologiske klokken" ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Stjernedryss
Er det dere selv, jenter i mellom, som stresser hverandre opp med å få kjæreste? Eller er det instinktivt, med tanke på "den biologiske klokken" ?

Det er nok helt instinktivt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Heidi_*

Jeg tror det er begge deler. Jenter i forhold ser ofte ned på jenter som ikke har kjæreste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stjernedryss
Hvorfor gjør dem det?

Hmm..det har jeg aldri opplevd, ingen jeg kjenner med kjæreste ser ned på meg fordi jeg er singel. Det at man kan bli ensom av og til fordi alle andre er sammen med kjæresten kan jo være tilfelle da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det egentlig så viktig for jenter å ha kjæreste? Eller er det viktig for noen jenter? På samme måte som det er viktig for noen gutter? Er vel ikke helt rettferdig å generalisere det til å gjelde alle?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det egentlig så viktig for jenter å ha kjæreste? Eller er det viktig for noen jenter? På samme måte som det er viktig for noen gutter? Er vel ikke helt rettferdig å generalisere det til å gjelde alle?

Det er nok kanskje ikke det, men man skal lete langt etter ei jente som trives med å være singel!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Gutt_*

Ok, takk for blandete svar.

Forstå meg riktig, jeg liker bare at jenter ønsker kjæreste :):) men av og til forstår jeg ikke hvordan det er mulig å stresse seg sånn opp av å være singel...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri stresset med å skaffe meg kjæreste når jeg er singel, og har absolutt hatt nok av tilbud. Synes også det er deilig å være singel (og absolutt mye bedre enn å være i et ikke-helt-perfekt forhold).

Andre jenter som er single, ser jeg ikke ned på i det hele tatt. Jenter som har en ny fyr hver helg og griner fra mandag til fredag fordi ONS-en ikke ringte opp igjen, må jeg derimot innrømme at jeg har litt problemer med.

Tror grunnen til at man lett får inntrykk av at "alle" jenter er "desperate" etter kjæreste, er at sistnevnte gruppe er MYE mer høylytte en de som er single og fornøyd med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg har ikkje lyst på kjærast... Skal ikkje sei at eg aldri kjem til å ombestemme meg, men per i dag (og dei siste åra), så har eg ikkje hatt noko ønskje om å finne ein partnar. Det er berre ikkje freistande.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_anonym_*

For min del så har jeg av og til veldig lyst på en kjæreste. Det er fordi jeg tidvis savner å ha en person som jeg er den viktigste for, en person som bryr seg om meg, altså for å få dekket nærhetsbehovet og ha noen å være glad i og som er glad i en tilbake. Ganske innlysende kanskje, men det er utelukkende derfor jeg av og til har veldig veldig lyst på kjæreste. Føler meg ensom på søndager, eller i jula når folk får besøk av kjæresten, gaver av kjæreste, drar på par-tur osv. Savner å ha en å ringe å fortelle alt til, dele sorger og gleder med.

Den andre grunnen som også dukker opp av og til, er at "alle andre" har det. Jeg er 24 år, og det er enormt mange rundt meg i mine vennekretser som etterhvert har faste forhold. Det gjør at jeg får ekstra mye panikk, føler jeg har det travelt og sånn, og jeg føler meg avogtil utenfor. Har heldigvis noen single venner, men jeg har også et par venninner som er så etablerte at jeg snart ikke orker å møte dem, fordi de er så nedlatende og liksom synes synd på meg og gud vet ikke hva. Da beguynner jeg å tenke på at hvis jeg skal "rekke" å få barn innen jeg er 30, og samtidig gjøre ferdig utdannelse og få levd livet, reist og alt det der, så haster det. For jeg vil jo ha barn med en jeg har vært sammen med en stund og vet at er rett og blabla. Så denne grunnen er nok litt sosialt betinget, man føler man må ditt og datt før man når en viss alder, og da haster det plutselig litt. Og selvfølgelig vil jeg jo det også, har ikke lyst å ende opp alene som over 30 og singel og barnløs når alle vennene mine er etablerte.

Så jeg kan avogtil føle meg mindre, og føle meg mislykka fordi jeg ikek har kjæreste. Nå har jeg aldri vært spesielt god på det med flørting og forhold, er ganske sjenert, så har aldri fått noe ordentlig forhold, bare noen litt halveise greier som aldri har blitt noe ordneltig ut av. Og det tærer jo p selvtilliten, selv om jeg har mange andre områder i livet jeg stortrives med og har det fint. Så sånn sett vil jeg også ha en kjæreste som kan forgude meg litt og få meg til å føle meg fin og verdi å være sammen med.

Så det er vel mange ting som spiller inn. Vet ikke om jenter er verre enn gutter når det gjelder å ville ha kjæreste, men jeg har observert at det er mange jenter som er veldig opptatt av det for statusen sin skyld og for å virke viktig og vellykka for omgivelsene. Men jeg tror at dette i størst grad gjelder yngre jenter, og at det e rveldig individuelt. Jeg kunne aldri blitt sammen med noen bare for å bli det, og det er kanskje også derfor jeg stadig forblir singel. Vil finne en verdt å satse på liksom :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke dødsviktig for meg å ha kjæreste. Jeg vil heller være alene, enn å være med en person jeg ikke er forelsket i. Men jeg skal innrømme at jeg har lyst på kjæreste. Jeg savner noen å ha bra sex med, ligge i armkroken til og ha det koselig. Selvfølgelig kan jeg få dekket mange av mine behov hos venninner, men jeg kommer aldri til å ha et fysisk bånd med jentene mine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er vel strengt tatt mye viktigere for menn enn kvinner å ha kjæreste. Det var en av sosiologiens første oppdagelser. Blant menn øker selvmordsfrekvensen når de er gift mens blant kvinner øker den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel strengt tatt mye viktigere for menn enn kvinner å ha kjæreste. Det var en av sosiologiens første oppdagelser. Blant menn øker selvmordsfrekvensen når de er gift mens blant kvinner øker den.

Du mener minker, ikke sant?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Emmanuelle

Jeg ønsket meg aldri kjæreste før jeg fikk en. Om jeg blir singel nå så kommer jeg ikke til å lete etter en ny.

Jeg ser absolutt ikke ned på single mennesker, med mindre de klager over hvor fælt det er å være single heeeele tiden.

Enhver som er i et forhold kan når som helst bli singel, og en som er singel kan når som helst få kjæreste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har motsatt erfaring. Men jeg er over 30 og har vært gift. Mitt inntrykk er at menn har veldig "angst" for å være alene.

De hopper direkte fra et forhold til et annet, og ofte er ikke det ene avsluttet engang før det neste er innledet.

Jeg kjenner veldig mange fornøyde single jenter/damer, omtrent ingen gutter/menn av samme sorten...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel ikke akkurat dødsviktig for jenter å ha kjæreste men de fleste som er single savner vel et eller annet når de er single.

Jeg tenkte lenge at jeg ville være singel en stund etter mitt siste forhold. Angrer ikke på det. Ikke at jeg har hatt mange muligheter til å få meg kjæreste men noen. Men det er nok en grunn til at jeg ikke har blitt sammen med noen hittil og fortsatt er singel. Nå som jeg har møtt noen som jeg liker, så vil jeg ha kjæreste. Håper selvfølgelig også at jeg får det snart. :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har motsatt erfaring. Men jeg er over 30 og har vært gift. Mitt inntrykk er at menn har veldig "angst" for å være alene.

De hopper direkte fra et forhold til et annet, og ofte er ikke det ene avsluttet engang før det neste er innledet.

Jeg kjenner veldig mange fornøyde single jenter/damer, omtrent ingen gutter/menn av samme sorten...

Poenget er at mannen har mange flere fordeler av kvinnen i forholdet, enn kvinnen har av mannen. Så det er ingen bombe. Da mener jeg selvfølgelig et "tradisjonelt" forhold der kvinnen har hovedansvaret hjemme.

Endret av Steinar40
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...