Kamikatze Skrevet 20. september 2009 #61 Del Skrevet 20. september 2009 Men poenget, som jeg virkelig virkelig ikke håper jeg er alene om; er jo at selv om man ikke blir kategorisert som "pen" når man står usminka i tights og topp, kan være populær blant både gutter og andre - nettopp på grunn av alle de andre faktorene som spiller inn!! HERREGUD! Det kan da være stor forskjell på billedskjønn og attraktiv til tider. Nå bør du ikke lese noe mer inn i innlegget mitt enn at en slags standardisert betraktningsvinkel/situasjon må til, akkurat som det blir vanskelig å måle hvor høy folk er, hvis noen måles barbeint og andre med stilasshæler. Alle effektene som ble nevnt fra maling til sjarm står enhver fritt å bruke, for å gjøre seg attråverdig oppå den "objektive usminkede sannhet". Men når jeg blir sammen med ei, så er det den nakne usminkede, selv om hun oftest er nymalt. Du ville sikkert blitt snurt selv, om du kom på soverommet, og fyren stripper for deg: Først jakka, siden skjorta, skoene, buksa, T-shirten, skumgummimusklene, skulderputene, trusa, skumgummibule, tupé, gebiss og glassøyet... Men uansett usminket så vil der alltid være noen som jubler og finner akkurat deg særdeles attråverdig. La oss bare konstatere at enkelte jenter gir større konsensus enn andre. Ellers er markedsføringsloven rimelig streng, her til lands. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 21. september 2009 #62 Del Skrevet 21. september 2009 Når du vet at du er pen, hvorfor har du da slitt med dårlig selvtillit? Det syns jeg er interessant. Det er jo ikke noe spesielt uvanlig fenomen etter hva jeg forstår. Er dette et mysterium da? Skjønnheten sitter utenpå kroppen, mens følelsene sitter inni mennesket. det å være pen er ikke synonymt med det å ha det godt, selv om det for mange hjelper på. Selv den aller vakkreste kan ha erfaringer fra og forutsettninger for å føle seg mindreverdig. Mange pene som eks er oppvokst med psykisk syke foreldre som ikke har møtt deres behov, mange pene som har blit mobbet og utfryst, misbrukt og voldttatt, eller som er fattige, eller gang på gang har mislyktes i sine gjøremål...hva tror du slike faktorer gjør med selvfølelsen og dermed selvtilitten? Dessuten tror jeg at i bunn og grunn så har alle et snev av tvil om hvorvidt de er attraktive nok eller ikke, uansett hvor pen, smart, snill og flink en er. Det hører med til det å være menneske fordi det er så viktig for oss å bli akseptert av de som betyr noe for oss. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 21. september 2009 #63 Del Skrevet 21. september 2009 Er dette et mysterium da? Skjønnheten sitter utenpå kroppen, mens følelsene sitter inni mennesket. det å være pen er ikke synonymt med det å ha det godt, selv om det for mange hjelper på. Selv den aller vakkreste kan ha erfaringer fra og forutsettninger for å føle seg mindreverdig. Mange pene som eks er oppvokst med psykisk syke foreldre som ikke har møtt deres behov, mange pene som har blit mobbet og utfryst, misbrukt og voldttatt, eller som er fattige, eller gang på gang har mislyktes i sine gjøremål...hva tror du slike faktorer gjør med selvfølelsen og dermed selvtilitten? Dessuten tror jeg at i bunn og grunn så har alle et snev av tvil om hvorvidt de er attraktive nok eller ikke, uansett hvor pen, smart, snill og flink en er. Det hører med til det å være menneske fordi det er så viktig for oss å bli akseptert av de som betyr noe for oss. Jo, det stemmer nok bra det du skriver her sikkert Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_anonym_* Skrevet 21. september 2009 #64 Del Skrevet 21. september 2009 Nå bør du ikke lese noe mer inn i innlegget mitt enn at en slags standardisert betraktningsvinkel/situasjon må til, akkurat som det blir vanskelig å måle hvor høy folk er, hvis noen måles barbeint og andre med stilasshæler. Alle effektene som ble nevnt fra maling til sjarm står enhver fritt å bruke, for å gjøre seg attråverdig oppå den "objektive usminkede sannhet". Men når jeg blir sammen med ei, så er det den nakne usminkede, selv om hun oftest er nymalt. Du ville sikkert blitt snurt selv, om du kom på soverommet, og fyren stripper for deg: Først jakka, siden skjorta, skoene, buksa, T-shirten, skumgummimusklene, skulderputene, trusa, skumgummibule, tupé, gebiss og glassøyet... Men uansett usminket så vil der alltid være noen som jubler og finner akkurat deg særdeles attråverdig. La oss bare konstatere at enkelte jenter gir større konsensus enn andre. Ellers er markedsføringsloven rimelig streng, her til lands. Jo, men jeg snakker ikke om sminken og sånt nødvendigvis, men andre personlighetstrekk som SMIL; SJARM; hvordan man ter seg osv, de har mye å si for om en person oppfattes som pen og dermed attraktiv, selv om man ikke følger de gitte symmetriske lovene i tighst og topp Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AnonymeLinda Skrevet 21. september 2009 #65 Del Skrevet 21. september 2009 Jeg vet det, er veldig individuellt men i ett utseendefokusert samfunn legger jeg merker til hvordan mennesker behandler meg. Når jeg sliter med å få respekt selv om jeg er høyt utdannet og skikkelig- og folk kommenterer kroppen min slik de gjør så er det noe med meg. Fått modelltilbud. Man trenger ikke å være pen for å få modelltilbud heller. Ikke tolk denne setningen som spydig, jeg bare sier det. Siden du virkelig hadde behov for å få frem at du er vakker. Men jeg vil tippe du er en pen kvinne, så lenge du er klar over det selv Men jeg syns mange av mine venniner er pene/søte jenter. Samme om de er slanke, lubbene, tykke eller helt normale. Alt kommer ann på hvordan de er som personer, hvordan de kler seg, hvordan de har håret osv. Du trenger ikke å se ut som Britney Spears for å få deg en kjekk mann! Føler du deg ok selv, syns jeg det er det du skal leve etter. Det er tross alt selvtillit gutta tenner på Vær stolt av deg selv! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anaconda Skrevet 21. september 2009 #66 Del Skrevet 21. september 2009 Det er sikkert ei eller anna som er like pen som deg. De har bare ikke greid å overbevise oss verbalt om det enda. haha...got it!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_pusur_* Skrevet 21. september 2009 #67 Del Skrevet 21. september 2009 Det er tross alt selvtillit gutta tenner på Vær stolt av deg selv! Føler at jeg som gutt kan uttale meg på denne. Jeg har hvertfall aldri tent på ei med selvtillit. Tenner heller på utseende ja, og om hun har selvtillit eller ikke spiller liten rolle. Som regel er høy selvtillit til og med turn off. Finnes mange myter som burdte avlives her på forumet. Til ts: Noen har rettmessig grunn til å lure på om de er fine eller ikke. Dette er ofte mennesker som ikke faller innenfor A4 rammene når jeg gjelder ansiktsstruktur og ansiktstrekk, og dette kan slå ut begge veier. Folk som er usikre på om de havner på nedre eller øvre del av skjønnhetsskalen er folk som skiller seg markant ut fra majoriteten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Cynthia Skrevet 21. september 2009 #68 Del Skrevet 21. september 2009 Når du vet at du er pen, hvorfor har du da slitt med dårlig selvtillit? Det syns jeg er interessant. Det er jo ikke noe spesielt uvanlig fenomen etter hva jeg forstår. Jeg sliter ikke med dårlig selvtillit faglig eller på grunn av utseendet. Jeg sliter med dårlig selvtillit på det personlige plan. Det er to forskjellige ting. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Cynthia Skrevet 21. september 2009 #69 Del Skrevet 21. september 2009 Er dette et mysterium da? Skjønnheten sitter utenpå kroppen, mens følelsene sitter inni mennesket. det å være pen er ikke synonymt med det å ha det godt, selv om det for mange hjelper på. Selv den aller vakkreste kan ha erfaringer fra og forutsettninger for å føle seg mindreverdig. Mange pene som eks er oppvokst med psykisk syke foreldre som ikke har møtt deres behov, mange pene som har blit mobbet og utfryst, misbrukt og voldttatt, eller som er fattige, eller gang på gang har mislyktes i sine gjøremål...hva tror du slike faktorer gjør med selvfølelsen og dermed selvtilitten? Dessuten tror jeg at i bunn og grunn så har alle et snev av tvil om hvorvidt de er attraktive nok eller ikke, uansett hvor pen, smart, snill og flink en er. Det hører med til det å være menneske fordi det er så viktig for oss å bli akseptert av de som betyr noe for oss. Nettopp... Jeg har blitt mobbet (man skal ikke være flink på skolen og hevde seg i idrett på en og samme gang!), har hatt en vanskelig ex og et par andre ting som har satt en liten demper på min selvtillit. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 21. september 2009 #70 Del Skrevet 21. september 2009 Nettopp... Jeg har blitt mobbet (man skal ikke være flink på skolen og hevde seg i idrett på en og samme gang!), har hatt en vanskelig ex og et par andre ting som har satt en liten demper på min selvtillit. Ja, mange som har opplevd det. Ikke akkurat noen fordel, men på den annen side så er det en del sant i det en annen skriver over her, at kvinner med stor selvtillit kan virke mer eller mindre skremmende på menn. Mange menn foretrekker nok kvinner som de kan "beskytte" og ta seg av litt tror jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kamikatze Skrevet 21. september 2009 #71 Del Skrevet 21. september 2009 (endret) Nja, det er vel ikke selvtillit som får kompassnåla til å peke ned. Jenter med selvtillit vet hva de er god for - de har substans. Problemene starter når vi treffer de som påberoper seg "selvtillit" men som kun lider av et oppblåst ego. Hos de atale som blærer seg enten med eller uten rot i virkeligheten, foretrekker jeg å kalle det selvforherligelse heller enn selvtillit. Tankebildet mitt er at hvis a) hun klatrer opp skråningen ubesværlig, har hun selvtillit. b) hun skryter av at hun greier å klatre opp, men kommer halvveis, er det selvforherligelse. c) hun klatrer opp skråningen som ingenting og skryter uhemmet av det, er det blærete selvforherligelse. d)hun tross at hun fint klarer skråningen, aldri våger prøve, er det lav selvtillit og liten viljestyrke. e) hun uansett grunn lar seg bære opp av mannen, er det romantikk og brunst. Endret 21. september 2009 av Kamikatze Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå