angie Skrevet 15. september 2009 #1 Skrevet 15. september 2009 Hei. Jeg har flyttet til et nytt sted med mine 4 katter. Og så måtte jeg selvfølgelig få en kattehater til nabo Grrr... Jeg snakket med ham i dag, og da påsto han at det finnes en lov der f.eks han kan kreve at kattene mine blir holdt inne! Herregud, sier jeg bare! Jeg leste et innlegg her inne engang, der det var en slags lov hvor det stod forskjellige ting om dette emnet. Lurte på om noen av dere har lyst til å legge ut den lenken, slik at jeg kan skrive det ut til ham.
billie Skrevet 15. september 2009 #2 Skrevet 15. september 2009 Er det virkelig mulig? hvorfor blir han så forstyrret av dem? Hvis det er ukastrerte hannkatter som driver å markerer overalt så kan jeg forstå at noen blir litt irritert.. men tviler på at det finnes en lov om at de må holdes inne! (med mindre dere bor i blokk eller borettslag)
billie Skrevet 15. september 2009 #3 Skrevet 15. september 2009 http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=326354
Gjest Gjest Skrevet 15. september 2009 #4 Skrevet 15. september 2009 Han har sikkert ikke lov til å nekte deg å ha kattene. Men det kan likevel lønne seg å være på god fot med denne naboen. Selv om han kanskje er uspiselig, så bare prøv å være hyggelig, smisk, og gjør han en tjeneste eller to for eksempel, så blir han kanskje mer positivt innstilt til både deg og kattene.
Gjest bo-bo Skrevet 15. september 2009 #5 Skrevet 15. september 2009 Håper det er snakk om leilighet? Stå på ditt du. Er så lei av at folk skal legge seg oppi alt andre gjør!!! Er det forresten noen regler i privat eid enebolig? Kan naboene nekte oss å ha katter? Herlighet, hadde noen kommet og sagt at vi ikke fikk ha kattene lenger da skulle de fått høre
Gjest Driver Skrevet 15. september 2009 #6 Skrevet 15. september 2009 Hei. Jeg har flyttet til et nytt sted med mine 4 katter. Og så måtte jeg selvfølgelig få en kattehater til nabo Grrr... Jeg snakket med ham i dag, og da påsto han at det finnes en lov der f.eks han kan kreve at kattene mine blir holdt inne! Herregud, sier jeg bare! Jeg leste et innlegg her inne engang, der det var en slags lov hvor det stod forskjellige ting om dette emnet. Lurte på om noen av dere har lyst til å legge ut den lenken, slik at jeg kan skrive det ut til ham. Er du nå sikker på at han er katte-hater? Kanskje naboen bare vil ha sin egen hage i fred! Ganske egoistisk å tru at du kan skaffe deg 4 katter som du bare skal slippe ut.. Tenk om alle var som deg? Ikke plass til mye annet i et boligstrøk med 4 katter pr hus. Tror ikke det finnes mere egoistiske og selvsentrerte menesker enn dere med katt.
Tabris Skrevet 15. september 2009 #7 Skrevet 15. september 2009 Tror ikke det finnes mere egoistiske og selvsentrerte menesker enn dere med katt. Here we go again... TS - du kan jo høre med naboen hva det er som irriterer ham med kattene. Er han allergisk? Gjør de fra seg i hans hage? Hvis du har sandkasse inne, så kan det være de går mer i den enn i hans hage, f.eks. Jeg mener også som andre her at det kan lønne seg å forsøke å være på godfot med naboen (så sant han ikke er helt urimelig selv), og spørre hva som er galt, og komme med forslag om hva som kan hjelpe.
angie Skrevet 16. september 2009 Forfatter #8 Skrevet 16. september 2009 Jeg har flyttet til barndomshjemmet mitt igjen, så jeg vet denne naboen er vanskelig. Det er forresten en enebolig. Da jeg flyttet hit, gikk jeg bort til dem og sa at jeg har 4 katter og jeg tilbydde meg å kjøpe sånne lukteperler som de kunne ha i bedet sitt. Men da sa kona hans at det skulle nok gå greit. Og i går da jeg snakket med naboen, nevnte jeg det at jeg hadde snakket med kona hans, men han feide det bare vekk.. Så han er jo ikke akkurat interresert i å få til en slags løsning. Og ikke er vi sikker på at det er mine katter som har vært hos ham, det er nemlig mange villkatter her. Og det sa jeg til ham, men han påsto nå det at det aldri hadde vært andre katter og gått på do i hagen hans... Og ikke nok med det, han truet også at han må gjøre noe siden jeg ikke er interresert i å sperre dem inne. -Herregud, birger, sa jeg til ham og da flirte han bare! Skjønner dere tegningen? Nå har jeg tatt en stor Gilde kasse med sand i og lagt den utenfor huset mitt, så nå satser jeg på at kattene mine heller vil gå på do hos oss. Har også sandkasse inne til dem. Kattene mine er kastrerte og steriliserte. Og jeg er ikke interresert i å smiske med naboen.
Gjest Gjest Skrevet 16. september 2009 #9 Skrevet 16. september 2009 Ja, da har du ihvertfall gjort ditt. Drit i han naboen. Nyt kattelivet ditt, du.
Tabris Skrevet 16. september 2009 #10 Skrevet 16. september 2009 Da synes jeg også du har gjort ditt, spesielt når han ikke virker interessert i å gå i en dialog men heller bare å syte for å syte.
KatzenThang Skrevet 16. september 2009 #11 Skrevet 16. september 2009 Er litt usikker på om det var det du mente. Men truet han med å gjøre noe? (med kattene?)
Troyamin Skrevet 16. september 2009 #12 Skrevet 16. september 2009 Nå har jeg tatt en stor Gilde kasse med sand i og lagt den utenfor huset mitt, så nå satser jeg på at kattene mine heller vil gå på do hos oss. Har også sandkasse inne til dem. Kattene mine er kastrerte og steriliserte. Og jeg er ikke interresert i å smiske med naboen. Så flott med en ansvarlig katteeier! Er nok mange naboer som er glade for at du har tatt deg bryet med å forsøke ditt beste for å forhindre at kattene dine er til plage. Bare så synd det skal være èn som forsøker å lage kvalm...
angie Skrevet 16. september 2009 Forfatter #13 Skrevet 16. september 2009 KatzenThang: Han truet indirekte med å gjøre noe. Jeg tenkte at jeg skal ta turen over til ham og si at nå har jeg satt en sandkasse ute til dem. Og skulle ikke det være nok, anmelder jeg ham for trusler. Så får vi se hvor langt han vil strekke det.
Gjest Gjest Skrevet 16. september 2009 #14 Skrevet 16. september 2009 Du kan jo si til ham at han får plante noe kattene ikke liker, som f.eks denne
Gjest Gjest Skrevet 16. september 2009 #15 Skrevet 16. september 2009 Ja, da har du ihvertfall gjort ditt. Drit i han naboen. Nyt kattelivet ditt, du. En representativ katte-eier... Er det rart noen knerter kattene deres?
Gjest Driver Skrevet 16. september 2009 #16 Skrevet 16. september 2009 KatzenThang: Han truet indirekte med å gjøre noe. Jeg tenkte at jeg skal ta turen over til ham og si at nå har jeg satt en sandkasse ute til dem. Og skulle ikke det være nok, anmelder jeg ham for trusler. Så får vi se hvor langt han vil strekke det. Ser ut som dette kan bli et koselig nabo-forhold. Virkelig en grei nabo du, om han ikke vil godta kattene dine i hagen sin så skal han tvinges... Regner med de truslene egentlig ikke var så alvorlig ment, men med din oppførsel blir de nok det.
Gjest Gjest Skrevet 16. september 2009 #17 Skrevet 16. september 2009 Du kan jo si til ham at han får plante noe kattene ikke liker, som f.eks denne Hvorfor skal han plante noe som helst for å holde andres dyr unna sin hage? Dere har jo mistet all sunn fornuft!
angie Skrevet 16. september 2009 Forfatter #18 Skrevet 16. september 2009 Du kan jo si til ham at han får plante noe kattene ikke liker, som f.eks denne Vet du om en kan få kjøpt den planten på f.eks plantasjen? Og hva den evt. koster? Jeg kan jo kanskje tilby meg å betale for dem.
Kaisa87 Skrevet 16. september 2009 #19 Skrevet 16. september 2009 jeg forstår godt at han blir irretert over kattene. Vi har også naboer med katt, de driter og tisser i hagen vår, de går og skitner til bilen i garasjen vår, de romstrerer i bossdunkene osv.. Det er ikke spesiellt hyggelig. Vi har dyr selv, ikke katt er heller ikke kattehater, men skuller gjerne hatt hagen og våre private eiendeler i fred. Ikke gøy å finne nyvasket bil som står i garasjen tilgriset med sorpete katte spor!
angie Skrevet 16. september 2009 Forfatter #20 Skrevet 16. september 2009 Det er ikke spesiellt hyggelig. Vi har dyr selv, ikke katt er heller ikke kattehater, men skuller gjerne hatt hagen og våre private eiendeler i fred. Ikke gøy å finne nyvasket bil som står i garasjen tilgriset med sorpete katte spor!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå