Gå til innhold

Hvordan er en nordmann?

Bernardette

Anbefalte innlegg

Her skal det generaliseres.

Hvordan er en nordmann?

Hvordan er en brite?

En italiener?

En spanjol?

En russer?

En nordmann er ganske selvgod, men hyggelig når han møter nye folk. Snille som turister, rause med driks, men utrolig korttenkte på andre måter (må jo ha med norske bleier til Syden, tror det er livsfarlig å dra til Spania om man er mer enn 6 uker gravid).

En brite i utlandet er enten a eller b. A) er høflig og tolmodig, lager ikke mye lyd. Heldigvis er a) flertallet. B) har Union Jack-flagget tattovert over ryggen, brøler og rauter, skal prioriteres fordi han kommer fra der han kommer fra. Alle burde snakke flytende engelsk med ham, og selvfølgelig forstå innavl-scouserdialekt i raskt tempo. Hvis ikke er man "Herregud har du gått på skole".

En italiener blir lett fascinert, og klapper og jubler høyt når noe er over gjennomsnittet bra. De er veldig opptatt av mote. Man gjenkjenner en italiener etter 1,2 sekund. Store solbriller til alle døgnets tider. Antrekket oser av mote. Pene ansikter, selv menn ser mer feminine ut enn en gjennomsnittlig norsk kvinne. Hyggelige, blide men ikke mye ironisk sans.

En spanjol vet at Spania er best. "Det er jo derfor folk fra andre land reiser dit" - de reiser ikke mye selv, holder seg helst til Spania. Veldig flinke til å innkludere barna i alle sammenhenger, alle smiler og tuller med små barn. Reiser man litt vekk fra byen og turiststedene oppdager man mange fantastiske mennesker som nordmenn kunne lært mye av. Ignoransen man finner blandt mange unge bymennesker derimot, er tilovers.

En russer har alltid rett, selv om de veldig ofte er helt på jordet. Mer er det ikke å si om den saken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nyrike Russere har vist begynt å ta helt av, og ble kåra til de verste turistene av britene i år. De er verre enn skandinaver og briter osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Melchizedek

Hvordan er en Nordmann

En Nordamann er en person som klager at det er en dårlig sommer.

Når det bare har regnet i 3 dager i løpe av sommeren

En nordmann er en person som klager at han har lite penger når han har en formue på flere millioner

En Nordmann er en person som klager over landet tilstand når landet regnes som et av de beste i verden.

En Nordmann er en person som vil ha et ord med i EU men ikke ønsker og være medlem

En Nordmann er en person som klager og klager og aldri blir fornøyd med noe.

Jeg kunne forsatt men jeg stopper der

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Melchizedek
En russer har alltid rett, selv om de veldig ofte er helt på jordet. Mer er det ikke å si om den saken.

Dette er bare typisk Norsk undervudering av Russerene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Njet, det er en typisk generalisering etter å selv ha erfart at samtlige russere jeg har delt mye tid med, er slik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahahaa! Jeg elsker sånne teite generaliseringer om nordmenn. Blir så stolt av landet mitt atte :gjeiper: :rødme:

Hehe, ikke sant :gjeiper: Men de fleste ser vel ironien i det får vi håpe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En nordmann er en brødhue uten noe som helst selvinnsikt som tror at rikdom er synonymt med muligheten til å kjøpe xbox, wii eller ps3 og å spille hele dagen eller se på jernedøde (un)realityserier og tro at man har noe å tilføre verden basert på nevnte grunnlag.

Også er h*n veldig opptatt av at det er en forskjell på "norske"nordmenn og alt det andre ræle som vi har fått inn med oljen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men russerne undervurderer heldigvis ikke seg selv, slik nordmenn gjør. Typisk norsk å bare finne negative ting med oss selv (jfr listen din).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...

Annonse

Gjest Gjest_bente_*
En italiener blir lett fascinert, og klapper og jubler høyt når noe er over gjennomsnittet bra. De er veldig opptatt av mote. Man gjenkjenner en italiener etter 1,2 sekund. Store solbriller til alle døgnets tider. Antrekket oser av mote. Pene ansikter, selv menn ser mer feminine ut enn en gjennomsnittlig norsk kvinne. Hyggelige, blide men ikke mye ironisk sans.

Jeg har blitt kjent med mange italienere, og er det én ting de har mye av, er det faktisk selv-ironi! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nordmenn har vulgær humor, ala melkesjokoladereklamen hvor hu dama blir sparka i trynet. Nordmenn er veldig fellesskapsorienterte, og har mer flokkmentalitet enn f.eks en amerikaner. Nordmenn er mindre hierarkiske, sammenliknet med f.eks tyskere, og er noe mer slaskete i stilen enn svenskene i øst. Om du fjerner den sykeste biten av fellesskapstankegangen, så tror jeg nordmenn har den beste og diggeste kulturen av alle folkeslag, og jeg tror ikke det er noe land som er bedre å leve i enn i Norge. Kanskje i New York City, men det er ikke noe land, og dessuten blir du rævkjørt i tollen. Som vi nordmenn også har, fordi vi er mer proteksjonistiske enn andre folkeslag, og fordi vi har olje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er en Nordmann

En Nordmann er en person som klager og klager og aldri blir fornøyd med noe.

Oh, the irony

Morsomt at akkurat du skulle nevne dette :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror det er typisk norsk å skulle rakke mest mulig ned på nordmenn, i alle fall ref. denne og lignende tråder :roll:

Endret av imli
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det er typisk norsk å skulle rakke mest mulig ned på nordmenn, i alle fall ref. denne og lignende tråder :roll:

Å bevares, er det så galt da ??? Litt ironiske og uhøytidlig kan man vel være iblant, samt "se oss selv i speilet" - eller bare generalisere slik som da BERNARDETTE foreslår. Etter det jeg skjønner så bor hun i utlandet, og da kan man faktisk se Norge utenfra med andre "briller". det har jeg selv gjort og det er en god erfaring å ta med seg videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er morsomt, ja :) Er jo ikke vondt ment.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nordmenn er veldig fellesskapsorienterte, og har mer flokkmentalitet enn f.eks en amerikaner.

Ta tror jeg ikke du kan ha møtt mange amerikanere i utlandet, for etter min erfaring er de langt ivrigere på å henge sammen i grupper en det mange andre er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...