Gjest Gjest Skrevet 15. september 2009 #21 Skrevet 15. september 2009 Du kan ikke ta nyere historie og matte etter R94 fordi det ikke lenger arrangeres eksamen i de fagene. Og oppmeldings, og betalingsfristen, er i dag. Men hvorfor kan jeg velge begge deler på privatistweb da? Og ja, jeg vet det Det er derfor jeg stresser vilt og irriterer trolig på meg alle her inne... igjen - beklager..
sungirl Skrevet 15. september 2009 #22 Skrevet 15. september 2009 Om du kan melde deg opp i de, kan du fortsatt ta eksamen.. Meld deg opp i de fagene jeg skrev kodene til i forrige innlegget mitt.. det er de du trenger..
Gjest Solsikke Skrevet 15. september 2009 #23 Skrevet 15. september 2009 Enkelte fag, som for eksempel nyere historie og matematikk, kan ikke lenger taes etter Reform 94. Det er kommet nye fagkoder som gjelder for Kunnskapsløftet. Her kan man melde seg opp. (der finnes også de forskjellige fagkodene) Dette stemmer ikke, man kan ta eksamen i studiekompetansefagene fra reform 94 til og med våren 2010. Skal selv gjøre det og har sjekket grundig opp i det :-)
Gjest Solsikke Skrevet 15. september 2009 #24 Skrevet 15. september 2009 (endret) Jeg er selv i samme problemstilling som deg, trådstarter. Jeg har grunnkurs og vk1 fra medier og kommunikasjon. Jeg regner med det er samme allmennfag som det du har. Jeg har sjekket grundig opp i dette, og funnet ut at det jeg mangler for å få studiekompetanse er: VG1343 Mattematikk 1Y (evt. VG1342 - Matematikk 1X) VG4600 Nyere historie VG1401 Naturfag VG4004, VG4005, VG4006 - Norsk (3 eksamener: skriftlig, muntlig, sidemål) Det du må sjekke er at du har matte 1M fra grunnkurs, da mangler du bare 1Y, eller 1X. Du kan velge selv hva du vil ta, 1Y skal være enklest. Du vil da få 1MY eller 1MX etter å ha tatt eksamen i 1Y eller 1X. Sjekk også at du har samfunnslære fra vk1 - hvis ikke du har det så må du også melde deg opp i det. Og sjekk at du har 6 timer engelsk til sammen fra grunnkurs og vk1, da er du også ferdig med engelsken, alt dette ifølge eksamenskontoret i mitt fylke, har også lest meg fram til det på samordnaopptak.no. Når du søker etter fag og melder deg opp på www.privatistweb.no, kryss av for "Finn fag som gir generell studiekompetanse", og velg reform 94 i fanen over. Da kommer de riktige fagene opp. Du kan ta eksamen i reform 94 til og med våren 2010. Hvis du ikke er ferdig med alle fagene du skal ta innen da, kan du ta tilsvarende fag i Kunnskapsløftet, men de skal visstnok være vanskeligere og mer omfattende. Selv har jeg meldt meg opp til 2 fag i høst, og skal ta 2 fag til våren for å få gjort studiekompetansen ferdig før fagene går over i Kunnskapsløftet. Endret 15. september 2009 av Solsikke
Gjest Solsikke Skrevet 15. september 2009 #25 Skrevet 15. september 2009 Nei, jeg tuller ikke. En jeg kjenner må ta historiefaget på nytt da eldre historie(dette gjelder ikke for 23/5-regelen) ikke lenger kan taes, og nyere og eldre historie er slått sammen i Kunnskapsløftet. Jeg har ikke påstått at man ikke kan blande fag tatt etter Reform 94 og Kunnskapsløftet. Det stemmer som du sier at eldre historie ikke lenger kan tas etter reform 94, det er fordi det er et vk1 fag. Vk2 fag kan derimot tas til og med våren 2010. Det gjelder alle studiekompetansefagene, som blant annet nyere historie.
Gjest Gjest Skrevet 15. september 2009 #26 Skrevet 15. september 2009 Solsikke, jeg tror jeg elsker deg:) Jeg skjønte det! Jeg kan ikke fatte å begripe at jeg ikke så den "Finn fag som gir generell studiekompetanse".. Stemmer det du sier har jeg tatt både 1m, samfunnslære og engelsk:) (medier og komm. her også)
Gjest Solsikke Skrevet 15. september 2009 #27 Skrevet 15. september 2009 Solsikke, jeg tror jeg elsker deg:) Jeg skjønte det! Jeg kan ikke fatte å begripe at jeg ikke så den "Finn fag som gir generell studiekompetanse".. Stemmer det du sier har jeg tatt både 1m, samfunnslære og engelsk:) (medier og komm. her også) Kjekt jeg kunne være til hjelp! Vanskelig å finne ut av dette, har selv brukt mye tid på googling og e-mailing med eksamenskontoret før jeg fant de riktige svarene
Gjest Gjest Skrevet 15. september 2009 #28 Skrevet 15. september 2009 Jeg skal ihvertfall ikke begynne med dette i siste liten til våren, det er helt sikkert....
Noli Skrevet 15. september 2009 #29 Skrevet 15. september 2009 Det stemmer som du sier at eldre historie ikke lenger kan tas etter reform 94, det er fordi det er et vk1 fag. Vk2 fag kan derimot tas til og med våren 2010. Det gjelder alle studiekompetansefagene, som blant annet nyere historie. Åh, da skjønner jeg også hvordan det henger sammen.
Cullen Skrevet 15. september 2009 #30 Skrevet 15. september 2009 (endret) http://www.utdanningsdirektoratet.no/Brev/...unnskapsloftet/ Siste endring er i april ser jeg, men uansett vil jo utdanningsdirektoratet være der man finner masse informasjon om akkurat det her :O) Endret 15. september 2009 av Cullen
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå