Gå til innhold

Hvor mye brukte dere på morgengaver?

philippa starck

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Aner ikke, jeg har brukt litt under 4000.- kr.. Vi har snakket om hvor mye vi skal gi, og funnet ut at vi legger oss på ca. 4000.-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingenting. Men vi reiste til Paris en kort stund etter bryllupet. I tillegg har vi kjøpt oss tomt og bil. Tror man skal bruke det man føler for og har råd til jeg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Vi skal heller ikke gi morgengave, da vi reiser på bryllupsreise i stedet, men det er vel opp til dere hvor mye dere vil bruke på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi tenkte ikke på prisen, avtalte heller ingenting som noen andre gjør. Han kjøpte noe han visste jeg ville bli ustyrtelig glad for, og jeg kjøpte noe jeg visste han både ville bli glad for, trengte og ønsket seg. Men til sammen brukte vi vel ca 10 000,- tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har snakket litt om det, og siden ingen av oss ønsker noen klassisk morgengave (smykker osv), så har vi blitt enige om at vi sammen skal kjøpe et litografi og at det er vår morgengave til hverandre! på den måten er det noe vi kan se på som minner oss om den flotte dagen og kjærligheten vår, og så slipper vi å bruke tusenvis av kroner på smykker som ingen vil ha!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi ønsket oss begge to klokker i morgengave og slik ble det. Jeg kjøpte en Omega til han og han kjøpte en nydelig Rolex til meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kjøpte klokker til hverandre (tilfeldigvis) for cirka 1500 kroner (også tilfeldigvis).

Så viste det seg at ingen hadde truffet helt med valget, og klokkene vi plukket oss ut på byttingen var mye billigere enn de som oppprinnelig var kjøpt. Dermed fikk vi med klokke-ring i forlovergave til min forlover (som jeg hadde tenkt å kjøpe uansett) og fine mansjettknapper (på salg) til hans forlover (som han hadde tenkt å kjøpe uansett) - og ennå sitter vi med en tilgodelapp på 500 kroner...

Så slik kan det også gå.

Mitt råd er å snakke om dette på forhånd og ikke kaste bort tusenvis av kroner bare for å kjøpe noe dyrt i morgengave. Kjøp heller et frokostbrett til sengen med tilhørende tilgodelapp på et helt liv av herlige søndagsfrokoster!

For eksempel

Fru Nitha

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...