Nanella Skrevet 5. desember 2004 Forfatter #201 Del Skrevet 5. desember 2004 Hei La Traviata! Ja, merkelig det der, nå syns jeg Maren er oppe store deler av dagen og det går mye i mat. Føler at det bare jeg jeg som trykker i henne puppen, men hun vil jo ha den- ser bare ut til at den ikke tilfredstiller så lenge av gangen. Idag har jeg faktisk lurt på om jeg har litt lite mat.. Får ikke ut så mye når jeg pumper og Maren blir rimelig irritert etter en liten stund foran puppen. Håper ikke jeg får problemer med dette. Får vel bare prøve å legge henne til så ofte som jeg kan da sånn at hun får opp produksjonen. Litt frustrerende dette her. Jeg vet det er normalt med hyppige bæsjebleier, det er bare å venne seg til det. Heldigvis har jeg en samboer som ikke kvir seg for stell så jeg får hjelp der hvertfall Idag har det vært en ganske travel dag. Har hatt masse besøk og i tillegg måtte vi jo ut å trille en tur i det milde været. Igår var jeg og Maren hos mine foreldre en tur. Måtte ta med vogna for mamma er helt vill etter å få gå trilletur. Ganske så stolt når hun møter kjentfolk da ja! Også ble de jammen ferdig med peisen i helga også. Nå står det bare igjen å få malt den og tettet sprekker. Synd at man ikke kan begynne å bruke den med en gang.. Flaks at det ble litt mildere ute nå hvertfall så blir det ikke krise. Huff jeg kjenner jeg er litt missfornøyd med kroppen min om dagen jeg. Syns magen er stor og fleskete og lårene og rompa tror jeg kilone sitter godt på. Vet jo at det tar litt tid før det går av, men vil tilbake til mitt gamle jeg nå! Har jo enda mindre å ha på meg nå enn da jeg gikk gravid jo!! Har bestilt noen klær på HM, men har egentlig ikke råd til dem nå.. Får se hva jeg gjør. Jeg er jo igang med å gå litt tur stort sett hver dag hvertfall, da får jeg rørt litt på meg. Så får jeg vel gjemme bort alt som heter godteri- spiser ikke så mye, men blir jo litt når man får besøk og når det står fremme.. Er det ikke det ene så er det det andre. Jeg skal ikke klage som har vært så heldig å få Maren. Det er jo det største som har skjedd meg så da er jo egentlig ikke kroppen så viktig. Idag vil hun ikke sove ordentlig. Skjønner ikke hva som er i veien jeg. Ingenting kanskje, men hun må jo bli sliten stakkars!? Sover bare korte små lurer. Håper ikke at det er for lite mat til henne!!! Hvis det fortsetter drar jeg på helsestasjonen å veier henne. Det er jo den eneste måten å finne ut. Jeg som hadde så bra melkeproduksjon.. :klø: Oj dette ble langt, får gi meg nå. Heidå Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fibonacci Skrevet 6. desember 2004 #202 Del Skrevet 6. desember 2004 Hei XSiljeX, dette høres veldig kjent ut! Jeg husker det var noen sånne dager da han bare skulle ha mat hele tida, og ikke virka fornøyd. Så roet det seg etter 4-5 dager. Ta det med ro, og ikke stress, du har sikkert nok melk, og mer blir det jo mer Maren suger! Jeg er også ganske misfornøyd med kroppen min, den har jo ikke blitt som før igjen! :-( Men kommer tross alt inn i flere klær nå etter 6 uker, så det hjelper vel litt. Har lyst til å trene, men vet ikke om jeg kan begynne riktig ennå. Og jeg har jo hørt at man ikke skal slanke seg mens man ammer, så jeg får bare vente på at kiloene skal renne vekk litt etter litt... (håpe, håpe...) Håper Maren sover litt og du ikke blir for sliten. Klem Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nanella Skrevet 6. desember 2004 Forfatter #203 Del Skrevet 6. desember 2004 Hei La Traviata Maren har sovet MASSE inatt, først 6 timer så fikk hun en pupp også sov hun 5 timer etterpå :o . Kanskje det bare ble litt mye stress i går og at hun kanskje hadde økedag?? Det er jo så vanskelig å vite, men alt tyder på at hun har det veldig bra nå hvertfall. Uansett var det godt for meg å få sove også. Idag har jeg hatt besøk av tanta mi, vi fikk pakke alle sammen da, en julekalender! Så gøy, vi har jo ikke noen julekalender fra før. Hun hadde sydd selv- hun er kjempeflink med sånt- også hadde hun hengt på pakker for alle dagene. Kjempekoselig!! Vi har skravlet over kaffekoppen og gått tur med Maren etterpå. Når det gjelder kroppen satser jo også jeg på at det går bort litt og litt. Vet man ikke skal slanke seg, men er fristende også. Men Maren går først og hun må ha melk så da får man jo bare prøve å blåse litt i det selv om det ikke er så lett. Hmm, oppvaskmaskinen har gått i stykker så jeg får vel gå ned å vaske opp litt, håper vi får fikset fort eller kjøpt ny, jeg hater å vaske opp!!! Får litt dårlig samvittighet jeg, er ikke så ofte innom andre dagbøker som jeg har lyst til, men gjør det så fort jeg har mulighet altså!! Nei, oppvasken venter også får jeg vel ta inn Maren som står ute i mørten og sover. Kan jo ikke det... Liker å ha henne inne etter det mørkner jeg. Bedre oversikt for mor da Hei så lenge! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sandra Skrevet 7. desember 2004 #204 Del Skrevet 7. desember 2004 Jeg melder meg inn i klubben, er også langt fra fornøyd med kroppen for tiden, la jo på meg massssse Heldigvis går ofte mer bort etter hvert. Prøver å ikke tenke så mye på det nå, jeg har ikke energi, ork eller tid til å trene uansett nå.. Jeg er bare innom på en liten snarvisitt. Jeg har fått så vondt i ryggen og må holde meg unna PCn litt. (vond stol foran PCn) Høres ut som dere har det bra i all fall. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susanna Skrevet 8. desember 2004 #205 Del Skrevet 8. desember 2004 Heisann XsiljeX God å høre at det går bra med dere. Selv om jeg kan tenke meg det ikke alltid er like lett å forstå seg på den lille, tenker da på økedager ol. Men det går seg til. ÅÅ, så kjedelig at oppvaskmaskinen har gått i stykker da... :-? Vi kjøpte oss en ny en nå for bare et halvt år siden, og nå greier jeg meg ikke uten, jeg også hater å vaske opp kopper! :-) Det er da så fryktelig kjedelig... Det må være godt å kunne ta seg noen trilleturer nå. Det er liksom det jeg ser slik frem til, ihvertfall kunne bevege meg fritt igjen!! Uten smerter i bekkenet.. :-? Men jeg elsker å trille turer, så jeg får håpe vi har tid og energi til overs vi også etter den lille er født. Ang. kroppsfasongen etter fødselen, så var det noe jeg også tenkte over her en dag, hvordan kroppen blir etter å ha hatt en baby i magen i 9 mnd. Forstår godt at det kan være deprimerendes... Men om en ikke direkte slanker seg, så hjelper nok trilleturene på! Håper du får en strålede dag, både du og Maren! :klem2: fra Sanna! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nanella Skrevet 8. desember 2004 Forfatter #206 Del Skrevet 8. desember 2004 Hei Sandra og Susanna- koselig med besøk i dagboken min :-) Ser det ikke bare er jeg som ikke er fornøyd med kroppen min. Er jo ikke så rart at det tar litt tid da. Jeg la også på meg endel. 21 kilo tror jeg jeg endte opp med. Nå de siste dagene har jeg sett et lite mønster hos Maren. Hun sover hele natten, spiser en eller to ganger. Oppe kl. 10-11 og får mat og stell, så sover hun noen timer før hun våkner til mat og stell igjen- litt mer våken da.. Sover til ettermiddagen- va. kl 17 da er hun våken lenge, gjerne seks timer hvor hun for det meste spiser småsover bare innimellom, veldig nysgjerrig da. Så sovner hun igjen mellom kl 23 og 01 en eller annen gang og sover seg gjennom natta igjen. Jeg har nok litt mindre mat om kvelden for da vil Maren ha mat ofte!!! Det har hvertfall vært sånn de tre siste dagene så da får vi se om det fortsetter. Nå er frøkna våken, så jeg får stikke jeg. Prøver å få tak i legen min så jeg får bestilt time til 6ukers konroll til meg, men de var jammen vanskelige å få tak i!!20 min har jeg stått i kø nå :o Ha en fin dag!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Charmina Skrevet 8. desember 2004 #207 Del Skrevet 8. desember 2004 Hei og hopp Innom og leser! Er litt sånn her også at jeg lurer i perioder på om jeg har nok mat - men det er nok bare Martine som har økedag tror jeg! Og jeg klarer kun å pumpe meg om Martine suger på det ene brystet så da er det ikke så lett! Blir ikke store lageret i frysen av slikt nei I natt sov hun nå litt til en forandring,sikkert fordi hun fikk ligge med oss! Ser at det er mange her inne som klager på kroppen - og det er vel naturlig !Tenk bare hva de fantastiske kroppene våre har vært gjennom! Selv var jeg tynnere etter fødselen en jeg var før svangerskapet startet siden jeg jo kastet opp hele tiden!Var bra fornøyd når jeg bare kunne dra på meg dongeribuksene mine så lett som ingenting ja! MEN...............gjett hvem som da har spist som en hest etterpå i snart 8 uker da? Jo meg!!!! Det er så deilig å kunne nyte mat igjen at jeg hiver innpå og har lagt på meg kjempemasse :o !!!!! Så her må det skjerpes!!!!!!! Så alle har vi visst litt å stri med ja Men deilige unger har vi nå iallefall ikke sant? Ha en trivelig uke fortsatt! fra Charmina Martine 17.10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fibonacci Skrevet 8. desember 2004 #208 Del Skrevet 8. desember 2004 Hei XSiljeX! Så fint at det begynner å bli mer rutiner hos dere, og at Maren sover så fint om natta! Deilig det. Jeg tror også jeg har mindre melk om kvelden, for da spiser Brage så ofte. Sikkert for å lade opp til å sove gjennom hele natta! Utrolig egentlig at de "vet" dette av seg selv, det er jo ingen som har lært dem det! Ha en fin kveld! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susanna Skrevet 9. desember 2004 #209 Del Skrevet 9. desember 2004 Innom bare for å ønske deg en kjempefin dag XsiljeX! Godt å se at Maren begynner å finne sitt eget mønster. Håper du fikk tak i legen tilslutt for time til seks ukers kontrollen! :klem2: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madden Skrevet 10. desember 2004 #210 Del Skrevet 10. desember 2004 Bare innom for å si god helg!! Følger med dere...men er veldig sløv til å legge igjen hilsen!! :oops: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sandra Skrevet 10. desember 2004 #211 Del Skrevet 10. desember 2004 God helg Silje! Kos deg med søøøøte Maren! :hjerter2: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nanella Skrevet 10. desember 2004 Forfatter #212 Del Skrevet 10. desember 2004 Hei alle sammen, takk for hilsner! :-) Hei Charmina! Du har helt rett, vi har våre "problemer" alle sammen, men det er jo absolutt verdt det når vi ser disse nydelige vidundrene våre! Det var nok økedager ja, ikke at jeg hadde for mye mat, for hun har ikke drevet slik de siste dagene. Du er ikke den eneste som ikke har noe lager i fryseren.. Jeg må se å skjerpe meg hvis jeg skal få dratt på noe på egenhånd etterhvert. Godt å vite at man har muligheten hvertfall... Hei La Traviata! Som jeg skrev over så ser det ut til at det var økedager ja, for hun er ikke så ivrig på puppen nå.. Eller hun er ivrig nok da Deilig å se litt mønster i dagen hennes ja, får håpe det fortsetter sånn, da er det lettere å planlegge. Uansett har jeg jo med en engel å gjøre. Krever ikke så mye hun nei. Herlig lille jenta mi!! Hei Susanna! Fikk tak i legen etter 50 min. ventetid!!! :o Må jeg betale for det skal de jammen få høre det på legekontoret ja!! De måtte vel bare drikke ferdig kaffen før de kunne ta tlf. Men time fikk jeg til slutt hverfall. Hei Madden! Du er ikke den eneste som er sløv til å legge igjen hilsner.. Koselig at du følger med da! :-) Hei Sandra! Takk i like måte! Jeg skal nok kose meg med gullet mitt ja!! Idag har jeg fått gjort litt husarbeid, det er jammen deilig å få unna litt- prøve å få gjort resten imorgen. Imorgen får jeg også besøk fra venninne som skal se på Maren, tenkte vi skulle gå trilletur og litt så det blir koselig. Fikk tilslutt time til seksukerskontroll 21/12, er ikke seks uker siden da da, men greit å få det unna gjort slik at jeg ikke må vente til over nyttår.. Hva gjør de egentlig på sånne kontroller da? Vet det blir snakk om prevansjon men hva ellers?? Nei nå får jeg sette igang med litt mat. Ble så sint når jeg så det ikke skulle være beat for beat idag.. TV2 har streika her hos oss, men får håpe sambiss får ordnet igjen ellers blir det en stusselig kveld. God helg til alle sammen!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fibonacci Skrevet 10. desember 2004 #213 Del Skrevet 10. desember 2004 Hei XSiljeX! Utrolig å måtte vente så lenge for å få tak i legen! Bra du fikk time da. Skal Maren også på kontroll? På helsestasjonen vår fikk vi bare time til seksukers-kontroll en gang vi var der for å veie Brage. De har lege der også, og han er min fastlege, så det er litt greit. Ønsker deg og dine en god helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Charmina Skrevet 10. desember 2004 #214 Del Skrevet 10. desember 2004 Hei Silje - takk for koselig hilsen! Håper det kommer flere bilder av Maren snart hun er bare såååååå søt! Ønsker deg ei god helg! Klems fra Charmina Martine 17.10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susanna Skrevet 13. desember 2004 #215 Del Skrevet 13. desember 2004 Hei XsiljeX! Innom for å se hvordan det står til med deg og Maren! Ville bare legge igjen en til dere! Håper alt står bra til! :klem2: fra Sanna! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Charmina Skrevet 13. desember 2004 #216 Del Skrevet 13. desember 2004 Innom og leser og gir en god i samme slengen! Ha en fortsatt god adventstid :-) klems Charmina Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nanella Skrevet 14. desember 2004 Forfatter #217 Del Skrevet 14. desember 2004 Hei La Traviata, Charmina og Susanna Er så koselig å få hilsner av dere i dagboken :-) Idag er Maren 1 mnd!!! Tiden går så fort!! I helgen har Maren sovet veldig lite om natten. Stakkars har hatt vondt i magen. Eller i går natt hadde hun vel ikke så vondt, men det ble vel litt skjærings i rytmen hennes (hvis hun har noen da?). Jeg må si jeg var ganske sliten i går tidlig jeg også og i tillegg hadde jeg avtalt med min svigermor at jeg skulle kjøre henne til mammografi også skulle hun og jeg handle julegaver etterpå- eller hun skulle se til Maren mens jeg handlet julegaver. Vi reiste kl. 0900 og da sovnet endelig Maren etter å ha vært overtrøtt ganske lenge tror jeg.. Hun sov seg gjennom hele dagen på shopping og videre gjennom hele natten til sin mors store begeistring! :-) Da fikk jo jeg sovet ut ordentlig også og det var deilig. Ble lang dag med shopping i går for vi var ikke hjemme igjen før kl 2100!!!! :o Men da er hvertfall de fleste gavene unnagjort og koselig var det jo. Jeg har begynt å drikke ammete, de sier at det kan hjelpe på magesmerter så jeg velger å tro at det har hjulpet jeg. Etterpå får jeg besøk av ei venninne. Blir koselig. Nå ligger Maren i sengen sin. Hun er så nydelig, det har vært deilig å kost seg lenge med henne idag. Merkelig man blir bare mer og mer knyttet til de. Kan ikke få nok av henne jeg, vil bare kose med henne :-) Er så spent, neste mandag skal Maren veies og måles.. Syns hun gulper så mye så er spent på vekten hennes.. Vet de sier at de gulper opp det de har fått for mye, men hun spiser så lite innimellom syns jeg.. Hender at hun spiser skikkelig på kvelden, men ellers syns jeg det er lite.. Men på en annen side så har hun gode runde kinn og ser ikke tynn ut. Ikke lett å si. Må bare vente å se. Høre med helsesøster om den gulpingen. Nei, får gi meg nå! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nanella Skrevet 14. desember 2004 Forfatter #218 Del Skrevet 14. desember 2004 Har forresten ikke fått ordnet med flere bilder av henne, men det kommer altså.. Skal få tatt noen nye nå, hun forandrer seg så fort. Og det glemte jeg jo og skrive. Maren har så vidt begynt å smile litt!!! :-) Ikke sånn veldig tydelige smil, men hun smiler- ser blid ut liksom.. Også "snakker" hun litt innimellom, ser på oss og prøver å kommunisere litt. Åååå så herlig hun er da!! God klumpen min!!! Og der høres det ut som hun våkner.. Da får jeg gi meg her. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fibonacci Skrevet 14. desember 2004 #219 Del Skrevet 14. desember 2004 Hei XSiljeX! Gratulerer til Maren med 1 måneds dagen!Åh, er det ikke herlig når de smiler! Man smelter jo bare tvert... Skal bli spennende å se nye bilder av henne! Hun får sikkert i seg nok mat hvis du synes hun ser rund og god ut! Men spennende med måling og veiing da! Det blir ofte brudd i rytmen synes jeg, når man skal gjøre noe utenom det vanlige. Når vi er mye på farten og sånt. Prøver å ikke gjøre alt for mye på en gang for at det ikke skal bli for urolig for ham. De første ukene sov han alltid når vi var ute på tur eller shopping, men nå er han raskere til å våkne og protestere hvis han ikke vil være med på alt styret! Var veldig greit nå på lørdag, da var mannen barnevakt mens jeg fikk gjort unna så å si alle julegavene! Ha en fin dag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susanna Skrevet 15. desember 2004 #220 Del Skrevet 15. desember 2004 Heia XsiljeX Gratulerer med Marens 1 mnd dag! Innom for å se hvordan det står til med dere, og for å ønske deg og Maren en kjempe fin dag! :-) Gleder meg til å få se flere bilder av nydelige lille Maren! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg