Gå til innhold

Foreldremøte


Gjest Purple Haze

Anbefalte innlegg

Nei, tenke seg til å gjøre noe morsomt i samme slengen, må være måte på å ha det gøy.

Som skrevet over, mange av oss synes ikke dette er morsomt, men føler oss ubekvemme i situasjonen.

Alle er nemlig ikke kreative og utadvendte. Det er mange flere enn du tror som har angst eller antydninger til angst. Og som synes det er skummelt nok bare å møte opp, om de ikke skal tvinges til å bli en mer aktiv deltager enn de er komfortabel med også.

TS:

Det hørtes ut som dere hadde et bra foreldremøte, som ikke drøyde unødig. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, tenke seg til å gjøre noe morsomt i samme slengen, må være måte på å ha det gøy.

Hadde jeg syntes det var morsomt hadde jeg vel heller ikke vært i mot det? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som skrevet over, mange av oss synes ikke dette er morsomt, men føler oss ubekvemme i situasjonen.

Alle er nemlig ikke kreative og utadvendte. Det er mange flere enn du tror som har angst eller antydninger til angst. Og som synes det er skummelt nok bare å møte opp, om de ikke skal tvinges til å bli en mer aktiv deltager enn de er komfortabel med også.

TS:

Det hørtes ut som dere hadde et bra foreldremøte, som ikke drøyde unødig. :)

Jeg sliter også med angst og må i tillegg gå på foreldremøte i barnehagen til min sønn alene da min mann jobber offshore og ikke kan bli med. Det tar veldig mye av meg å gå dit alene men akkurat derfor tror jeg det kunne vært kjekt å gjøre noe litt annerledes for å lette litt på stemmningen så ikke alt ble så stille og seriøst. Men vi er alle forskjellige og jeg respekterer du ikke har helt sansen for tull å fjas i slike sammenhenger, selfølgelig helt greit det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
Gjest Mamma til gutt 4

vi har barn i barnehagen, tenk å få se hva de gjør i løpet av dagen. er det så mange foreldremøter vi har i løpet av et år at dette blir helt foferdelig? det å få litt positivt innspill for å løse på "angsten" de fleste har i det å sitte sammen er en kunst, og er lagt opp fra flere hold i det å vere en god møteveileder. det å komme hjem fra jobb for så å komme på et møte der det eneste du ser er en som vil få dette ferdig fortast mulig uten å gi et positivt inntrykk inntrykk til foreldrene som går hjem og tenker "dette var et fantastisk møte, tenk at barnet mitt er så heldig å få gå i denne barnehagen. eg kvir meg vertfall ikke til å gå på jobb når eg vet barnet mitt har det så bra"

Det at noen foreldre mener at vi "mister" en hel kveld, må tenke kor mye de kan snakke med barnet om i ettertid etter et sånt møte, den samtalen der du som mamma eller pappa viser at du faktisk har satt deg inn i hverdagen til barnet, viser samtidig at du bryr deg om hvordan barnet ditt har det.

vil ikke vi som foreldre sette oss inn i barnas hverdag og gjøre det beste for at barna våre skal ha det bra. det vi ikke tenker på er at VI som foreldre er og en ressurs for barnehagen, vi har mye vi skulle sagt både når det gjelder foreldresamarbeid og samarbeid med personal.

sei barnet ditt er i barnehagen 8 timer i løpet av en dag.. dete blir 40 timer i uka, kor lenge er vi som foreldre sammen med barnet vårt den uka? tenk da kor mye barnet lærer og opplever i løpet av denne uka i barnehagen. er det ikkje da fantastisk å få vite litt mer om hva barna våre gjør på når vi er på jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde blitt irritert om jeg skulle bruke fritiden min til å bli "kurset" i barnehagen, eller male eller gjøre andre rare ting. Går dit for å få viktig info, evt for å bestemme ting vedrørende barnet mitt sin barnehagehverdag..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...