Gå til innhold

Foreldremøte


Gjest Purple Haze

Anbefalte innlegg

Gjest Purple Haze

Jeg er førskolelærer, og i den jobben må jeg ha ansvar for foreldremøter et par ganger i året.

Etter å ha jobbet i dette yrket i en del år, føler jeg at det hadde vært fint å gjort noe litt annerledes på høstens foreldremøte.

Hva ønsker dere som barnehageforeldre at et godt foreldremøte skal inneholde?

(i tillegg til generell info osv).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På et møte jeg var på fikk vi 4 ulike "case" i forhold til barn som alle var nokså forskjellig, men samtidig passet minst en av dem på alle. Deretter samlet vi oss i grupper ut fra hvilket tema vi gjerne ville diskutere, og fikk delt erfaringer og tanker med hverandre- med en ansatt og andre foreldre. Temaene var f.eks. aggressiv adferd, hvem er sjefen i huset og sjenerthet. Det var et av møtene jeg føler jeg fikk mest ut av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har først litt samlet info og så går har vi resten av møtene avdelingsvis.

På min avdeling spurte vi i fjor etter hvilke tema, aktiviteter de ville at vi kunne bruke i løpet av det kommende året. Foreldrene kjenner jo sine barn veldig godt og kommer med forslag til ting de tror sitt barn vil sette pris på, så det blir på en måte litt barns medvirkning opp i det hele...

I fjor skrev jeg ned alle ideene som kom inn og prøvde å bruke noe av det innimellom. Forslagene de kom ved var veldig forskjellige alt fra dra på bærtur og lage saft, dra på fisketur, spill fotball, kanonball, bruk strikk og hoppetau med barna, bruk sanger med bevegelser, ha eventyr som tema osv... Fikk jo ikke brukt absolutt alle tipsene som kom inn i fjor, men brukte en del av de.

Kommer til å spørre om det samme i år...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Purple Haze

Det der har jeg også gjort en gang, spurt etter forslag til aktiviteter fra foreldrene. Kanskje jeg skulle gjøre det i år også :)

Takk for innspill :)