Gå til innhold

Trenger tips til fengende søknad


minniepus

Anbefalte innlegg

(sakset fra annen tråd)

Deretter sender man et interessebrev/ forespørsel om arbeid. Legg mye jobb i dette for å få et utseende og stil som er ryddig' date=' oversiktlig og som blir lagt merke til.

Hvordan får jeg til dette?

Noen tips til hva som skal stå i en søknad?

Jeg synes mine blir så inmari kjedelige.

Jeg er 25, var ferdig å studere i fjor, har jobbet ved siden av studiene, er i jobb nå.

Vil ha noe annet og mer spennende.

Hjelp?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Forsøk å skrive noe annet enn "jeg søker med dette på den utlyste stillingen som"... når du starter brevet. Har sett søknadene til de fire-fem som fikk sommerjobb her i sommer, og alle startet søknaden på en annen måte.

Jeg søkte engang på en stilling hvor jeg skrev noe i denne duren. "hvorfor er jeg rett person for den jobben dere lyser ut? 1. jeg er kvalifisert, og så skrev jeg litt om hva jeg hadde gjort før. 2. jeg er ....

Skjønner du hva jeg mener?

Da blir det liksom ikke det samme gamle "blablabla..." Men jeg tror ikke jeg ville ha satset på fancy fonter og farger, det kan lett bli veldig rotete!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du søke på en utlyst stilling?

Eller skal du søke uoppfordret i ulike firma? Sånn tolket jeg innlegget ditt i alle fall. Hvis det er riktig ville jeg bare si det samboer sa til meg her om dagen. Det verste man kan gjøre er å sende søknader rundt til bedrifter som ikke har blitt utlyst. Da har man visstnok ødelagt sitt navn innen det feltet en har søkt jobber. Vet ikke hvor mye dette stemmer. Han hadde i alle fall fått vite det av noen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal søke utlyst stilling.

Vanskelig dette her.

Mangler liksom den helt store troen på meg selv, og det gjør det vanskelig å skrive en "skryte"-søknad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...