Gjest celine Skrevet 16. august 2003 #21 Del Skrevet 16. august 2003 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mona Skrevet 16. august 2003 #22 Del Skrevet 16. august 2003 Madam Felle; nei barna har ikke gjort noe gale - det har jeg ikke sagt. Men det burde jo kanskje moren tenkt over før hun bestemte seg for å få barn uten en mann. Disse mennene betaler barnebidrag - utover det har de ingen kontakt, nei. Om det er riktig eller galt vil ikke jeg uttale meg om, men jeg kan til dels forstå dem. Det er kvinnen som har all makt når det gjelder om hun skal ha barn eller ikke ... Det er kvinnen som bestemmer om det passer henne å bli gravid eller ei ... hun kan ta abort, det bestemmer hun helt selv. Mannen har ingenting han skulle ha sagt - du visste kanskje ikke at det faktisk finnes temmelig mange slike "utspekulerte" kvinner? Begge mennene jeg skriver om her gav klart uttrykk for at hvis kvinnen ønsket å bære fram barnet så ble det uten deres deltagelse, er ikke det ok, det da? Har ikke da kvinnen fått klar beskjed? Eller mener du det er riktig å da bære fram barnet for så å håpe at pappaen endrer oppfatning etter fødselen? Nei, det er veldig mange egoistiske kvinner ute og går, men det er allikevel mannen som er den store stygge ulven oppi dette. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madam Felle Skrevet 17. august 2003 #23 Del Skrevet 17. august 2003 Madam Felle; nei barna har ikke gjort noe gale - det har jeg ikke sagt. Men det burde jo kanskje moren tenkt over før hun bestemte seg for å få barn uten en mann. Disse mennene betaler barnebidrag - utover det har de ingen kontakt, nei. Om det er riktig eller galt vil ikke jeg uttale meg om, men jeg kan til dels forstå dem. Det er kvinnen som har all makt når det gjelder om hun skal ha barn eller ikke ... Det er kvinnen som bestemmer om det passer henne å bli gravid eller ei ... hun kan ta abort, det bestemmer hun helt selv. Mannen har ingenting han skulle ha sagt - du visste kanskje ikke at det faktisk finnes temmelig mange slike "utspekulerte" kvinner? Begge mennene jeg skriver om her gav klart uttrykk for at hvis kvinnen ønsket å bære fram barnet så ble det uten deres deltagelse, er ikke det ok, det da? Har ikke da kvinnen fått klar beskjed? Eller mener du det er riktig å da bære fram barnet for så å håpe at pappaen endrer oppfatning etter fødselen? Nei, det er veldig mange egoistiske kvinner ute og går, men det er allikevel mannen som er den store stygge ulven oppi dette. Unnskyld meg, men det kreves faktisk for å få barnto for å lage et barn om ikke du har fått det med deg. Hvordan kan du skrive at det er kvinnen som har all makt om hun vil bli gravid, hører du ikke selv hvor dumt det hørese ut? Om kvinner er utspekulært er en helt annen sak, men har mannen lagt seg ned med en kvinne da får han jaggu meg ta ansvaret for hva han har gjort. Uansett i vilken situasjon en er i så har en ansvar for hva en gjør og det gjelder begge kjønnene. Å ha forståelse for at en far ikke vil ha kontakt med barnet sitt fordi moren lurte han, er helt tåpelig spør du meg, og en kan faktisk begynne å lure på om det er en mann bak dette innlegget. Om det er ærligt av dem å være så nobel at de forteller at de ikke vil ha noe med barnet å gjøre, og da skal damen løpe og ta abort, er det det du mener? Å håpe at faren forandrer mening mener jeg er en sunn måte å tneke på, men å ha slik tankegang som deg, nei den forstår jeg ikke beklager. Uansett hvem som gjorde hva og de du snakker om betaler bidrag ol, regner vel med at den ene er ditt stebarn eller noe slikt siden du har et så forvrengt syn på dette. Men igjen alle har vi rett til våre meninger, og det må jo du også ha, men jeg kan ikke forstå hvordan en kvinne kan mene at det er helt ok at faren til barnet ikke har kontakt med barnet fordi han var jo ærlig og fortalte at han ikke ville ha noe med barnet å gjøre. Og en annen sak å kalle faren for pappa er vel litt drøy, for ordet pappa må en gjøre seg fortjent til, og tro meg det gjør ikke en mann som ikke har kontakt med sitt barn, han er langt i fra en pappa, men en biologisk far, som har levert en sedcelle og det er det, men det er fint at han må betale, og det er ikke mer enn riktig. men jeg mener også at fedre som ikke har kontakt med barna sine burde blitt straffet hardere enn det de blir i dag, for de kan være med å ødelegge et barn som venter og håper på at faren en dag vil komme. hva tror du det gjør med barna? nei ta å gå inn i deg selv litt mer og prøv å tenke på det barnet som er totalt uskyldig oppe i det hele, men som faktisk er den som blir straffet fordi barnet har en mor som har lurt faren, og en far som ikke bryr seg katten, ja stakkars barn sier nå bare jeg, og så har vi da slike som deg som har full forståelse for dette? Er det rart verden er som den er? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mona Skrevet 17. august 2003 #24 Del Skrevet 17. august 2003 Madam Felle: Ok, du mener altså at det kun er kvinnen som har lov til å bestemme om et barn skal bli båret fram eller ei? Hun har valget - abort eller ei. En mann blir bare fortalt at han versågod skal stille opp enten han er forberedt på å bli far eller ikke. Og stiller han ikke opp, så er han en stor drittsekk, mens det er ingen som snakker stygt om en kvinne som enten tar abort eller kanskje går enda lenger, adopterer bort barnet sitt. Ser du framdeles ikke skjevheten? Siden du mener at jeg er stygg som kaller disse mennene for "pappa" - da mener du altså at kvinner som adopterer bort sine barn ikke kan kalles "mamma"? Eller "mor"? Å nei du, det er ikke min mann det er snakk om her, men noen i nær omgangskrets. Og ja, det er de to fedrene som tilhører min omgangskrets, så du mener vel at jeg er farget av å høre deres uttalelser. Kanskje jeg er det... kanskje de trenger litt støtte de og, og ikke bare de "stakkars" mødrene... Det burde fokuseres mye mer på kvinner som gjør dette med fullt overlegg, for de er det mange av. Når jeg i min omgangskrets kjenner to som er "offer" for slike kvinner, ja, da sier det litt om hvor utbredt slike handlinger er. Uansett hva du mener så gjør disse kvinnene meg kvalm. Når man er så desperat etter å få barn, så bør man være ærlig nok å gjøre bruk av anonyme sæd-donorer - for det er sæd-donor de bruker mannen til i slike tilfeller. Det står overhodet ikke respekt av slike kvinner. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madam Felle Skrevet 17. august 2003 #25 Del Skrevet 17. august 2003 Madam Felle: Ok, du mener altså at det kun er kvinnen som har lov til å bestemme om et barn skal bli båret fram eller ei? Hun har valget - abort eller ei. En mann blir bare fortalt at han versågod skal stille opp enten han er forberedt på å bli far eller ikke. Og stiller han ikke opp, så er han en stor drittsekk, mens det er ingen som snakker stygt om en kvinne som enten tar abort eller kanskje går enda lenger, adopterer bort barnet sitt. Ser du framdeles ikke skjevheten? Siden du mener at jeg er stygg som kaller disse mennene for "pappa" - da mener du altså at kvinner som adopterer bort sine barn ikke kan kalles "mamma"? Eller "mor"? Å nei du, det er ikke min mann det er snakk om her, men noen i nær omgangskrets. Og ja, det er de to fedrene som tilhører min omgangskrets, så du mener vel at jeg er farget av å høre deres uttalelser. Kanskje jeg er det... kanskje de trenger litt støtte de og, og ikke bare de "stakkars" mødrene... Det burde fokuseres mye mer på kvinner som gjør dette med fullt overlegg, for de er det mange av. Når jeg i min omgangskrets kjenner to som er "offer" for slike kvinner, ja, da sier det litt om hvor utbredt slike handlinger er. Uansett hva du mener så gjør disse kvinnene meg kvalm. Når man er så desperat etter å få barn, så bør man være ærlig nok å gjøre bruk av anonyme sæd-donorer - for det er sæd-donor de bruker mannen til i slike tilfeller. Det står overhodet ikke respekt av slike kvinner. Har jeg nevnt et sted i innlegget mitt at jeg synes synd på KVINNENE? Du forstår fortsatt ikke hva jeg vil frem til, og det er at det er barnet det er synd på og ikke kvinnene eller mennene, at menn behøver medfølelse for at de har valgt selv å ha sex uten kondom og nå må stå til ansvar for det de har gjort, vel det får du stå for selv, men beklager å måtte si det men du ser på mannen som et stakkars lite vesen som blir lurt av kvinnen, og da må jo stakkaren få lov til å velge selv om han vil ha noe med barnet eller ikke siden kvinnen kan velge om hun vil ta abort eller ikke. Om kvinne kan velge å ta abort eller ikke er faktisk hennes rett da barnet ligger i hennes kropp, og hun selv bestemmer over sin egen kropp, og det er nøkkelordet i dette. At en kvinne kan adobtere bort et barn uten farens samtykke blir noe helt annet, men det er ikke det det var snakk om her. om hun da kan kalle seg mor eller mamma NEI det kan hun ikke for hun er da den biologiske moren. DU er en av de damene som fraskriver mannen alt ansvar for stakkaren ble jo lurt av den forferdelige kvinnen som er så mye smartere enn han selv når hun hele tiden lurer han, mannnen kan jo ikke tenke selv, så selvfølgelig må vi ha medfølese med noe slikt. Han tenker først med det han har mellom beina og det blir det jo ikke noe fornuftig av eller? Om det står respekt eller ikke respekt av kvinner som lurer mannen det kan vel diskuteres, for hun kan jo få respekt av å ha klart å lure han, men ikke respekt av at hun lurte han. Jeg beklager men du ser bare mannen og kvinnen i dette her, men ejg ser BARNET som er det viktigste, og da spiller det ingen rolle hvordan kvinnen har blitt gravid, for er det kommet et barn til verden ahr begge parter altså MANNEN og KVINNEN like mye ansvar, og den som ikke vil ta det ansvaret er en liten drittunge i mine øyne skal være med på det som er gøy, men nekter å ta konsekvensene for sine handlinger. Jeg har 3 sønner selv og hadde noen av dem tenkt slik som noen av de mennenen du snakker om da hadde ikke de våget å se meg i øynenen mer, for jeg lærer mine barn at de alltid uansett ( om de da ikke er gift og vil ha barn) skal bruke kondom, de skal ikke alltid stole på at jentene fortleler sannheten, for noen våger ikke å fortelle sannheten og andre vil prøve å få barn, og derfor må de alltid bruke kondom. Hadde noen lært de guttaboys det samme da hadde de sluppet å være i den situasjonen i dag og vi hadde sluppet å sitte her og diskutere det frem og tilbake. BARNET er den viktige i dette, og jeg bryr meg katten om kvinnen har lurt mannen eller ikke, for barnet har IKKE gjort noe gale, og du akn også prøve å se det litt fra barnet sin side og ikke bare fra de voksne sin side da kanskje du klarer å tenke litt annerledes, men til nå så tenker du IKKE på barnet i det hele tatt, for du diskuterer ikke barnet oppe i dette, men stakkars menn, og forferdelige kvinner. SNU det litt rund og tenk på barnet som mister kontakten med sin far, ligger og griner i sengen om natten fordi farne ikke bryr seg om det, eller du kanskje mener at det er kvinnen sin feil alene det også siden hun ahr lurt mannen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 17. august 2003 #26 Del Skrevet 17. august 2003 Ja, i den ideelle verden så bruker alle menn kondom, alle kvinner som ikke ønsker graviditet bruker en dertil egnet prevensjon. Der er vi enige. Men vi lever ikke i en ideel verden, vi lever i en verden som vi har vært med å skape alle sammen. I denne verden som vi lever i er det svært mange som har sex uten å være i faste forhold. Vi snakker her om ONS. Vi er enige om at begge er ansvarlige for prevensjon, men her er det ikke snakk om at det er to mennesker som begge prøver å unngå graviditet. Her er den ene parten desperat etter å bli mor - koste hva det koste vil. Slike kvinner er villige til å gå ganske langt for å klare det - og selvsagt klarer de det hvis de vil. Jeg er selv mor til tre gutter og kommer til å advare dem mot slike kvinner. Aldri om jeg vil at de skal komme i en slik situasjon. Og ja ... jeg mener at det er morens feil at disse barna gråter seg i søvn pga mangel på en tilstedeværende far. Selvsagt er det moren sin feil, hun har gjort dette med overlegg og burde vært straffet for det. Du mener altså at siden det er moren som går gravid, det er et barn som ligger i morens kropp - da er det helt opp til henne om det passer å få barn nå eller om hun vil ta det bort - event. adoptere det bort ? Mens mannen versågod må bli far uansett om han er klar for det eller ei ? Han har ikke noe valg ? Er du klar over hvor dumt det høres ut ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madam Felle Skrevet 17. august 2003 #27 Del Skrevet 17. august 2003 Du mener altså at siden det er moren som går gravid, det er et barn som ligger i morens kropp - da er det helt opp til henne om det passer å få barn nå eller om hun vil ta det bort - event. adoptere det bort ? Ja det er kvinnens rett å gjøre hva de vil med kroppen sin, jeg har ikke sagt at det er kvinnens rett å adobtere bort et barn.Mens mannen versågod må bli far uansett om han er klar for det eller ei ? Han har ikke noe valg ? Er du klar over hvor dumt det høres ut ? Han har ikke noe valg ? Er du klar over hvor dumt det høres ut ? Mannen har alltid et valg, for i det han legger seg ned med en kvinne uten å beskytte seg selv, da har han valgt det, og da må han stå til ansvar for det han har gjort, nemlig gjort henne gravid. En kvinne kan bli gravid, og vil hun ikke ha barn må hun beskytte seg for å ikke bli gravid, altså hennes ansvar for å ikke bli gravid. Mannen kan gjøre en kvinne gravid, og vil han ikke bli far enda da må han beskytte seg for å ikke gjøre henne gravid, alstå hans ansvar å ikke gjøre henne gravid. Konklusjonen vil da bli at begge har et ansvar på det område enten vi lever i en idealistisk verden elelr ikke, men å fraskrive ansvaret for dne ene blir for dumt. Barnet har ikke gjort noe gale og det er det saken dreier seg om, og nei det er ikke bare moren sitt ansvar at barnet gråter om kvelden for hadde mennene blitt oppdratt til å ta ansvar hadde ikke dette hendt, men siden det finnes en del kvinner der ute som mener at ansvaret ligger på kvinnene så vil det alltid være noen gutter som vil få den oppdragelsen, og det er synd. BEGGE HAR ANSVAR UANSETT Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mona Skrevet 17. august 2003 #28 Del Skrevet 17. august 2003 Ja, han har gjort henne gravid, men i herrens navn, du er vel ikke så naiv at du ikke tror at det finnes kvinner som med fullt overlegg lurer sæd av mannen? Da er mannen redusert til en sæd-donor i mine øyne. Jeg synes det er forkastelig av en kvinne å gjøre noe sånt - rett og slett. Og om du ikke mener at det er rett av en kvinne å adoptere bort et ventende barn, så er det faktisk slik reglene er. Hun kan gjøre det uten at den blivende far vet om det. Slik er reglene og i mine øyne er dette diskriminering. Kan du ikke svare meg på hvorfor du mener at en kvinne har rett til å bestemme om og når hun vil bli mor, mens mannen er prisgitt hva kvinnen velger? Hva er forskjellen her? Ja, bortsett fra at det er kvinnen som går gravid, men det skulle ikke ha noe med denne saken å gjøre... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madam Felle Skrevet 17. august 2003 #29 Del Skrevet 17. august 2003 Ja det finnes kvinner som lurer sæd ut av mannen, der de tar ut sæden fra kondomen og putter det inn i seg selv, ja da lurer de sæden fra mannen, mannen har da vært ansvarlig og kvinnen gjør noe hun ikke burde ha gjort, men å lure en mann til sengs uten å bruke kondom bare for å få sæden sorry den er jeg ikke med på, og nei jeg er ikke naiv for det. Som jeg sa mannen og kvinnen har like mye ansvar her. I det mannen legger seg ned med kvinnen uten kondom da får han ta ansvaret for det også. Om det er rett av kvinnen det har jeg aldri sagt, og kommer aldri til å si heller, men det er ikke det saken gjeldet. En må være to stykker for å lage et barn og i norge kan en ikke heller bruke sædbank somd e gjør andre steder i verden. Jeg har aldri sagt at det er rett av en kvinne å adobtere bort et barn uten mannens samtykke så legg ikke ord i unnen på meg takk. At en kvinne kan gjøre det, ja det kan hun, for hun oppgir ikke barnefaren sitt navn og er dermed den som bestemmer selv, om det er riktig eller feil kan også diskuteres, for det finnes kvinner som har blitt voldtatt, og som ikke vet hvem faren er, og ja da mener jeg at de har lov til å adobtere bort et barn uten å måtte først finne ut hvem faren til barnet er. En kan snakke frem og tilbake rundt dette emne, og jeg har forstått nå at du stiller deg på mennene sin side, og det må du barre gjøre, emn jeg tenker barnet i det hele, og barnet lider av at verken mor eller far tok ansvar, og det er sannheten. kvinner kan bestemme når de vil bli gravid siden det er deres kropp som skal brukes til å bære frem barnet, og det skrev jeg da virkelig i et av mine forrige innlegg. Loven sier også at det er kvinnen selv som bestemmer omd e vil bære frem barnet eller ikke, om det er rettferdig kan vel også diskuteres, men det orker jeg ikke. om du mener at det ikke er relevant hva en kvinne gjør med kroppen sin, finner jeg merkelig å forstå om du er kvinne selv. Ville du likt at noen kom og bestemte hva du ville gjøre med din egen kropp? Mannen kan fortsatt ikke få barn selv ved å bære det frem, og må ha en kvinne til dette arbeidet slik er det og det kan ikke diskuteres, om det er rett elelr riktig at en kvinne lurer mannen sin, det får bli opp til dem. Jeg synes det er forkastelig der et par er gift og mannen stoler på at kvinnen bruker prevasjon, og kvinnen slutter uten å fortelle dette til mannen, men han har like mye ansvar for dette barnet for det, og det er der kjernen ligger ansvaret for det nye livet som er kommet uansett hvordan det kom. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mona Skrevet 17. august 2003 #30 Del Skrevet 17. august 2003 Madam Felle skrev: Jeg har aldri sagt at det er rett av en kvinne å adobtere bort et barn uten mannens samtykke så legg ikke ord i unnen på meg takk. Jeg skrev: Og om du ikke mener at det er rett av en kvinne å adoptere bort et ventende barn, så er det faktisk slik reglene er. Hun kan gjøre det uten at den blivende far vet om det. Slik er reglene og i mine øyne er dette diskriminering Som du ser over så har jeg aldri påstått at du sa at det er rett av en kvinne å gjøre det. Jeg sa bare at det er slik lov og rett er i Norge. Les før du angriper meg neste gang. Og jo - jeg er likemye en kvinne som du er en kvinne. Men det er jo en typisk påstand å komme med når noen går imot det som "alle kvinner" bør mene. Det vitner om dårlig diskusjons-evne og to ganger komme med beskyldninger om at jeg skulle være en mann. Dersom en norsk kvinne ønsker barn uten å være i fast forhold, så kan hun reise til Danmark for å få en sæd-donor - event. bli enig med en mann slik at han er klar over hennes intensjoner. Da er det hele mer redelig. Klarer du ikke å innse at det faktisk finnes utspekulerte kvinner i dette landet ? Det klarer jeg veldig fint - selvom jeg faktisk er en kvinne selv. Men jeg synes det er skremmende at du mener at siden kvinnen er den som går gravid så er det kun hun som skal avgjøre om barnet skal bæres fram eller ei. Hun trenger ikke en gang en grunn for å ta abort. Det er nok at hun ikke føler at det er tid for å bli mor enda. Mens mannen får så skjorta passer dersom han er sånn en drittsekk som ikke tar ansvar for egne handlinger ? Hallo, hvor er fornuften, sier nå jeg. Hadde jeg vært mann så hadde jeg virkelig stått på for å endre på loven her ... det er regelrett diskriminering ... intet annet. Madam Felle skrev: om du mener at det ikke er relevant hva en kvinne gjør med kroppen sin, finner jeg merkelig å forstå om du er kvinne selv. Ville du likt at noen kom og bestemte hva du ville gjøre med din egen kropp? Så du mener at dette dreier seg om kvinnens kropp? Hva med mannens kropp? En kvinne kan "knulle" hvem hun vil, og passer det ikke damen å bli gravid, nei, da tar hun abort. Mens en mann har et mye større ansvar for hvem han "knuller"? Det er jo faktisk det du sier. Jeg synes det er patetisk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madam Felle Skrevet 17. august 2003 #31 Del Skrevet 17. august 2003 du er bare ute etter å provosere og det gidder jeg ikke ønsker deg lykke til videre med dine tanker der du mener at kvinnen er den som forfører og mannen er den lille stakkaren som blir forført av den forferdelige kvinnen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mona Skrevet 17. august 2003 #32 Del Skrevet 17. august 2003 Så ikke helt det komiske i innlegget mitt. Men det var kanskje enklere å sette på noen latter-fjes enn å svare på det jeg spurte om. For meg beviser det bare at du ikke klarer å forsvare dine påstander. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madam Felle Skrevet 17. august 2003 #33 Del Skrevet 17. august 2003 Mener du at en kvinne ikke har rett til å ta abort om mannen vil ha barnet? hvor er logikken der da? Mannen skal få viljen sin, men kvinnen skal gjøre som mannen vil, for det er jo det du sier, men det kan jo være at du lever i begynnelsen av 1900 tallet, men vi andre har gått videre. Når en kvinne er blitt gravid er det to personen som har vært med på det, en mann som har sædcellene og en kvinne som har egget, begge deler må være med for at det skal bli et barn. Om nå kvinnen har brukt prevasjonsmiddel, men ahr blitt gravid for det, og vil ikke bære frem barnet som hun ikke er klar for å få, men mannen vil at kvinnen skal bære frem barne, ja hvem skal bestemem hva som skal gjøres da? er det mannen som skal få viljen sin, eller er det kvinnen? Vel beklager at jeg gjentar meg selv, men siden det er kvinnen som må bære på barnet i 9 mnd mener jeg at det er kvinnens avgjørelse, det er ingen som kan bestemme hva hun skal gjøre med kroppen sin i 9 mnd, for det er så lenge hun faktisk må gå gravid, bare fordi en mann vil ha barnet. Om kvinnen vil beholde barnet sitt, men ikke mannen mener jeg at det er selvfølgelig egoistisk av henne å velge å føde frem barnet, men ikke alle tar lett på abort, og det bør en ikke gjøre heller. Jeg har aldri sagt at det ikke finnes utspekulerte kvinnfolk i verden, for det gjør det, men det gjør det også av menn. Om en kvinne stikker hull på kondomen og mannen aner fred og ingen fare, har han likevel et ansvar ovenfor barnet, for barnet har ikke gjort noe gale, og skal ikke bli lidende for noe moren har gjort. Om du mener at det er kvinnen sin feil at barnet har det dårlig, vel det får være din mening, min mening er at mannen kan vise seg som en mer voksen person enn kvinnen i dette å se barnet som er det viktige. Vrlger en kvinne å reise til danmark som igjen koste masse penger er det hennes valg, og kanskje enkelte kvinner mener at den vanlige måten er enklere og billiger ikek vet jeg hva som foregår i hodene på alle mennesker og glad er jeg for det. Du leser og forstår det du vil i mine innlegg, for jeg ahr ikke sagt at en kvinne ikke kan være utspekulært, men det fraskriver ikke mannen ansvar, og ahdde det vært opp til meg hadde menn som ga blanke effen i sine barn fått en rejel straff, for det er uskyldige mennesker som blir drabbet for at de har en mor som er utspekulært og en far som er en liten drittunge som ikke vil ta ansvar. Hva med mannens kropp? Når måtte han gå igjennom en graviditet? Det høres jo nesten ut som om du mener at kvinnene lokker mannen til sengs og mannen ikke har en egen vilje, hvor dum gjør du egentlig mannen? hadde jeg vært mann hadde jeg blitt fornærmet for måten du fremstiller han på. En som blir forført av kvinnen og som ikke kan tenke selv. Hvordan mennesker blir gravid er forskjellig, noen har blitt gravid etter de har sterilisert seg, og da mener jeg at de har gort sitt for å prøve å ikke få flere barn, men ja det er en vanskelig situasjon når det er kvinnen som bærer på barnet, for hvorfor skal en mann være med å bestemme vha hun skal gjøre med sin kropp? mannen bestemmer selv hvem han vil legge seg ned med, og det samme gjelder kvinnen, men så lenge det er kvinnen som er den som skal bære frem barnet er hovedanvaret hos henne når det gjelder å bære frem barnet eller ikke. Hadde mannen kunne gått gravid hadde det vært hans ansvar. Slik er loven også, og om en skal prøve å forandre loven, vel jeg hadde ikke giddet å gå i gang med et slikt prosjekt for det kommer en aldri til å klare. Håper du ahr fått svar på noe av dine sprøsmål og vi får heller bare være enig at vi er uenig, slik kan det være Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mona Skrevet 18. august 2003 #34 Del Skrevet 18. august 2003 Selvsagt innser jeg at vi har forskjellig synspunkt på dette, men jeg krevet uansett ikke å bli latterliggjort på grunnlag av mine meninger. En oppsummering av dine meninger til slutt: Du mener altså at siden kvinnen går gravid så fortjener ikke mannen medbestemmelsesrett i en abortsak? Alt i alt dreier det seg om at det gjelder kvinnens kropp? Da dreier det seg plutselig ikke om et stakkars barn lenger - men kvinnens kropp - fordi det er hun som går gravid? Du skrev: Vrlger en kvinne å reise til danmark som igjen koste masse penger er det hennes valg, og kanskje enkelte kvinner mener at den vanlige måten er enklere og billiger ikek vet jeg hva som foregår i hodene på alle mennesker og glad er jeg for det. Nei, det er klart det er mye billigere å lure en mann - da får man barnebidrag i tillegg - forkastelig. Med slike holdninger så er det ikke rart at menn steiler, ærlig talt, les gjennom hva du selv skrev. Jeg kommer aldri til å endre mine standpunkter i denne saken, håper bare for guds skyld at menn kommer mer på banen. Ingenting er så utspekulert som en utspekulert kvinne! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madam Felle Skrevet 18. august 2003 #35 Del Skrevet 18. august 2003 du snakker om medbestemmelsesrett, men hva om den ene vil ta abort og den andre ikke hvem skal få viljen sin da om de ikke klarer å bli enig? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 20. august 2003 #36 Del Skrevet 20. august 2003 Mener du at en kvinne ikke har rett til å ta abort om mannen vil ha barnet? hvor er logikken der da? Mannen skal få viljen sin, men kvinnen skal gjøre som mannen vil, for det er jo det du sier, men det kan jo være at du lever i begynnelsen av 1900 tallet, men vi andre har gått videre. Når en kvinne er blitt gravid er det to personen som har vært med på det, en mann som har sædcellene og en kvinne som har egget, begge deler må være med for at det skal bli et barn. Om nå kvinnen har brukt prevasjonsmiddel, men ahr blitt gravid for det, og vil ikke bære frem barnet som hun ikke er klar for å få, men mannen vil at kvinnen skal bære frem barne, ja hvem skal bestemem hva som skal gjøres da? er det mannen som skal få viljen sin, eller er det kvinnen? Vel beklager at jeg gjentar meg selv, men siden det er kvinnen som må bære på barnet i 9 mnd mener jeg at det er kvinnens avgjørelse, det er ingen som kan bestemme hva hun skal gjøre med kroppen sin i 9 mnd, for det er så lenge hun faktisk må gå gravid, bare fordi en mann vil ha barnet. Om kvinnen vil beholde barnet sitt, men ikke mannen mener jeg at det er selvfølgelig egoistisk av henne å velge å føde frem barnet, men ikke alle tar lett på abort, og det bør en ikke gjøre heller. Jeg har aldri sagt at det ikke finnes utspekulerte kvinnfolk i verden, for det gjør det, men det gjør det også av menn. Om en kvinne stikker hull på kondomen og mannen aner fred og ingen fare, har han likevel et ansvar ovenfor barnet, for barnet har ikke gjort noe gale, og skal ikke bli lidende for noe moren har gjort. Om du mener at det er kvinnen sin feil at barnet har det dårlig, vel det får være din mening, min mening er at mannen kan vise seg som en mer voksen person enn kvinnen i dette å se barnet som er det viktige. Vrlger en kvinne å reise til danmark som igjen koste masse penger er det hennes valg, og kanskje enkelte kvinner mener at den vanlige måten er enklere og billiger ikek vet jeg hva som foregår i hodene på alle mennesker og glad er jeg for det. Du leser og forstår det du vil i mine innlegg, for jeg ahr ikke sagt at en kvinne ikke kan være utspekulært, men det fraskriver ikke mannen ansvar, og ahdde det vært opp til meg hadde menn som ga blanke effen i sine barn fått en rejel straff, for det er uskyldige mennesker som blir drabbet for at de har en mor som er utspekulært og en far som er en liten drittunge som ikke vil ta ansvar. Hva med mannens kropp? Når måtte han gå igjennom en graviditet? Det høres jo nesten ut som om du mener at kvinnene lokker mannen til sengs og mannen ikke har en egen vilje, hvor dum gjør du egentlig mannen? hadde jeg vært mann hadde jeg blitt fornærmet for måten du fremstiller han på. En som blir forført av kvinnen og som ikke kan tenke selv. Hvordan mennesker blir gravid er forskjellig, noen har blitt gravid etter de har sterilisert seg, og da mener jeg at de har gort sitt for å prøve å ikke få flere barn, men ja det er en vanskelig situasjon når det er kvinnen som bærer på barnet, for hvorfor skal en mann være med å bestemme vha hun skal gjøre med sin kropp? mannen bestemmer selv hvem han vil legge seg ned med, og det samme gjelder kvinnen, men så lenge det er kvinnen som er den som skal bære frem barnet er hovedanvaret hos henne når det gjelder å bære frem barnet eller ikke. Hadde mannen kunne gått gravid hadde det vært hans ansvar. Slik er loven også, og om en skal prøve å forandre loven, vel jeg hadde ikke giddet å gå i gang med et slikt prosjekt for det kommer en aldri til å klare. Håper du ahr fått svar på noe av dine sprøsmål og vi får heller bare være enig at vi er uenig, slik kan det være HELT enig med deg!!!! :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
minniepus Skrevet 20. august 2003 #37 Del Skrevet 20. august 2003 Så lenge man velger å ha sex (altså ikke voldtekt), må man være klare for å ta kosekvensene av dette, som for eksempel et barn. "Alle" vet at det finnes kvinner som vil "lure" menn, og de er usannsynlig naive hvis de velger å sex uten kondom med en kvinne de ikke er i et forhold med. De må selvfølgelig ta konsekvensen av dette. Ingen kan kreve av en kvinne at hun skal ta abort. Det er (tror jeg) en stor psykisk påkjenning for mange. Jeg kan selv oppsummere: Kan du ikke la være å ha sex, bruk kondom. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 20. august 2003 #38 Del Skrevet 20. august 2003 du snakker om medbestemmelsesrett' date=' men hva om den ene vil ta abort og den andre ikke hvem skal få viljen sin da om de ikke klarer å bli enig?[/quote'] Vi venter på svar på dette Mona, eller er det du som har problemer med å forsvare dine påstander? Må ellers si at Madam Felle har mange gode poeng her inne, og jeg tror også at Mona bare er ute etter å prvosere, men Madam Felle tok henne til slutt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 20. august 2003 #39 Del Skrevet 20. august 2003 du snakker om medbestemmelsesrett' date=' men hva om den ene vil ta abort og den andre ikke hvem skal få viljen sin da om de ikke klarer å bli enig?[/quote'] Vi venter på svar på dette Mona, eller er det du som har problemer med å forsvare dine påstander? Må ellers si at Madam Felle har mange gode poeng her inne, og jeg tror også at Mona bare er ute etter å provsere, men Madam Felle tok henne til slutt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mona Skrevet 20. august 2003 #40 Del Skrevet 20. august 2003 Jeg var slett ikke ute på å provosere, men jeg jobber og har ikke all verdens tid til å sitte på Kvinneguiden - derfor har jeg ikke svart. Dessuten orker jeg ikke bruke mer energi på dette. Jeg har mine meninger og du/dere har deres. Dere har deres meninger om meg og jeg skal hilse og si at jeg har mine meninger om dere og :blunke: For uansett hva dere bruker av argumenter, så er det selvmotsigende. Les gjennom egne svar nøye ... Det viser seg at til syvende og sist så er det kvinnekroppen dere diskuterer og en kvinnes rett til selvbestemt abort. For dere har ikke sagt i klare ordelag HVORFOR en mann ikke skal ha mulighet til å påvirke valget, så lenge moren har ALLE disse rettighetene. Hun trenger ikke en gang en skikkelig grunn til å ta abort. Det er faktisk nok å mene at det ikke passer damen helt å bli gravid akkurat da. Mannen hun ble gravid med er en drittsekk osv... Hører dere ikke selv hvor sykt det er ? Men dere mener altså at en mann skal væresågod ta seg av et barn som er "lurt på ham" enten han vil eller ei ? Og dette er på grunn av at det er kvinnen som går gravid ? Det er jo det dere mener, ikke sant ? Og en ting til - hvorfor tror dere at jeg bare er ute på å provosere ? Mener dere at det ikke går an for en kvinne å ha slike meninger ? Ser fram til svar på mine spørsmål.. uten omskrivinger, denne gangen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå