Gjest Chiffon Skrevet 12. september 2009 #1 Del Skrevet 12. september 2009 Jeg har et ønske om å bruke mer kjoler i hverdagen, og da snakker vi om vanlige kjoler og ikke ut på byen kjoler. Men hva har man under og hvilke sko har man til? Det regner og er iskaldt og jeg kan ikke ha høye hæler for tiden. Så, noen forslag? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest j19 Skrevet 12. september 2009 #2 Del Skrevet 12. september 2009 Boots av noe slag? Er ikke noe problem med høye hæler i regn og kulde da.. bare å finne et par med litt ordentlig såle og med for i, eller plass til ullsokker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sunshine Skrevet 12. september 2009 #3 Del Skrevet 12. september 2009 Finn pene støvletter med lav hel i stedet. På de værste regnværsdagene kan du bruke kule støvler. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest SmallTalk Skrevet 12. september 2009 #4 Del Skrevet 12. september 2009 Støvletter med flat hel, og tykke strømpebukser. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Chiffon Skrevet 12. september 2009 #5 Del Skrevet 12. september 2009 Det er ikke på grunna av været jeg ikke kan bruke høye hæler Men støvletter uten hæler, er det noe pent da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest SmallTalk Skrevet 12. september 2009 #6 Del Skrevet 12. september 2009 (endret) Ja, jeg synes ihvertfall det. Men så kan ikke jeg gå noe særlig med høye heler i det hele tatt, så da går det i hovedsak i lave støvletter for min del. I tillegg så er det mange forskjellige støvletter uten hel i butikkene nå. Nesten litt for mange, for det er så mange fine der! Edit: Her er et eksempel på lave støvletter som jeg liker godt. Men det er jo bare et eksempel, siden jeg ikke aner hva du liker. Endret 12. september 2009 av SmallTalk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 12. september 2009 #7 Del Skrevet 12. september 2009 Sko à la dette går da fint til kjole. Tykke/dekkende strømpebukser til og en fin jakke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sunshine Skrevet 12. september 2009 #8 Del Skrevet 12. september 2009 Det finnes fine lave støvletter men jeg synes de er vanskelig å finne. Mange er veldig maskuline eller kjærringaktig synes jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Chiffon Skrevet 12. september 2009 #9 Del Skrevet 12. september 2009 De høye der var ikke så ille, jeg bør kanskje klare å finne noen fine. Men hva har man under kjole? Tykk strømpebukse? Fryser man ikke ihjel? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest SmallTalk Skrevet 12. september 2009 #10 Del Skrevet 12. september 2009 De høye der var ikke så ille, jeg bør kanskje klare å finne noen fine. Men hva har man under kjole? Tykk strømpebukse? Fryser man ikke ihjel? Tykk strømpebukse er et godt valg, ja. Og nå som det begynner å nærme seg vinteren bør det gå an å finne noen i ull også. Eventuelt så går det kanskje an å satse på de tights-buksene som finnes i butikkene nå, men da blir jo antrekket mye mer casual. Men dog mer hverdagslig, og kanskje litt mer anvendelig? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sunshine Skrevet 12. september 2009 #11 Del Skrevet 12. september 2009 Jeg har brukt tykke strømpebukser (60-90 den), tights, ullstrømpebukser og trange jeans under kjoler Jeg har aldri tenkt på at det er kaldere enn å bruke tykk strømpebukse enn jeans. På veldig kalde dager kan man heller ha ullundertøy under. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Chiffon Skrevet 12. september 2009 #12 Del Skrevet 12. september 2009 Tykk strømpebukse er et godt valg, ja. Og nå som det begynner å nærme seg vinteren bør det gå an å finne noen i ull også. Eventuelt så går det kanskje an å satse på de tights-buksene som finnes i butikkene nå, men da blir jo antrekket mye mer casual. Men dog mer hverdagslig, og kanskje litt mer anvendelig? Hverdagslig er bra Jeg har brukt tykke strømpebukser (60-90 den), tights, ullstrømpebukser og trange jeans under kjoler Jeg har aldri tenkt på at det er kaldere enn å bruke tykk strømpebukse enn jeans. På veldig kalde dager kan man heller ha ullundertøy under. Ullundertøy under kjolen tenker du? Ikke dumt. Bruker du trøye da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sunshine Skrevet 12. september 2009 #13 Del Skrevet 12. september 2009 Nei jeg har aldri hatt behov for det faktisk (jeg bruker kjole hele vinteren stort sett, men kjører bil da). Jeg tenkte mer på ull under strømpebuksa hvis du bruker en strømpebukse som ikke er gjennomsiktig. Over selve kjolen bruker jeg heller en varm og fin cardigan for da er det lettere å regulere varmen innendørs ved å ta den av Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vera Vinge Skrevet 14. september 2009 #14 Del Skrevet 14. september 2009 Jeg bruker mye kjoler, også om vinteren og i dårlig vær. Når det gjelder skotøy, veksler jeg mellom å bruke lave og høye støvletter, i tillegg til at jeg om vinteren ofte skifter til andre sko når jeg skal være innendørs hele dagen (har f.eks. småsko på jobben eller med meg i veska). Om vinteren bruker jeg mye ullstrømpebukser, og jeg har investert i noen som er mer solide enn billigstrømpebuksene jeg har. Så har jeg noen kjoler i ullblanding. Eller jeg har tynne eller tykke cardiganer eller gensere over. Har man en tynn cardigan på en kald dag, kan man jo kompensere med å ha et sjal i halsen. Nå er jeg ikke veldig frossen av meg i utgangspunktet, men jeg har virkelig ikke noe problem med frysing i kjole. Jeg syns i det hele tatt det er vel så varmt med kjole/skjørt som med bukse, og noen ganger varmere siden et kjole-antrekk fort kan bestå av mer ull enn et bukse-antrekk. Og så bruker jeg nesten alltid underkjole under kjoler og skjørt, hvis jeg har strømpebukser på. Det er fordi det ellers lett vil klistre seg til beina, og man må gå og dra i plaggene hele dagen. Om sommeren faller denne problemstillingen bort. Jeg har noen enkle, syntetiske underkjoler fra Lindex, som jeg er fornøyd med. Litt utringede og korte, sånn at jeg kan bruke dem med flere skjørtelengder og utringninger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå