Gå til innhold

Kjemi

Gjest Gjest_maxi_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_maxi_*

Det her med å føle en kjempegod kjemi med noen. At man virkelig er på bølgelengde, har lik humor, kan prate bra sammen - at det er "noe" der.

Kan en person føle det slik, mens den andre parten ikke gjør det?

Og spes i forhold til interesse/forelskelse, kan den ene parten f.eks merke den ekstremt gode kjemien uten å bli interessert på forelskelsesmåten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest_angelina_*
Det her med å føle en kjempegod kjemi med noen. At man virkelig er på bølgelengde, har lik humor, kan prate bra sammen - at det er "noe" der.

Og spes i forhold til interesse/forelskelse, kan den ene parten f.eks merke den ekstremt gode kjemien uten å bli interessert på forelskelsesmåten?

Absolutt.

Jeg er kvinne, kanskje det er derfor? Møter menn jeg har det fantastisk kult med, men av en eller annen grunn havner de i "vennefella". Den seksuelle tiltrekningen eller en dypere fascinasjon mangler. Mannfolk derimot ser ut til å tro det er "noe" der hver eneste gang de møter en kvinne som er pen og i tillegg liker den samme filmen som han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det er en slik spesiell kjemi der, så tror jeg begge føler det. Noen ganger fører kjemien til en gjensidig forelskelse, mens andre ganger kan den ene bli forelsket mens den andre kun får en følelse av godt vennskap. Denne kjemien mellom mennesker er jo også den som fører til livslange vennskap.

Det som er trist er når den ene parten føler mer for den andre enn vennskap, mens den andre kun ser på deg som en venn. Da er ofte den beste løsningen å gå hver sin vei, dessverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannfolk derimot ser ut til å tro det er "noe" der hver eneste gang de møter en kvinne som er pen og i tillegg liker den samme filmen som han.

Ha ha! Så riktig, så riktig :enig:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er kvinne, kanskje det er derfor? Møter menn jeg har det fantastisk kult med, men av en eller annen grunn havner de i "vennefella". Den seksuelle tiltrekningen eller en dypere fascinasjon mangler. Mannfolk derimot ser ut til å tro det er "noe" der hver eneste gang de møter en kvinne som er pen og i tillegg liker den samme filmen som han.

Dette er korrekt observert. Vi gidder kun å bli venner med damer som vi kan tenke oss å ha sex med. At dama drar den videre ut i en vennefelle er tragisk men vi holder da ut ei stund i håp om å få en bit da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Absolutt.

Mannfolk derimot ser ut til å tro det er "noe" der hver eneste gang de møter en kvinne som er pen og i tillegg liker den samme filmen som han.

Jeg er jente/kvinne og har opplevd dette, men jeg har også opplevd fantastisk kjemi med noen som har vist seg egentlig å bare komme fra meg. Og jeg tror ikke det kommer av noen form for selvbedrag eller desperasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Klart det! Jeg har opplevd det flere ganger. Sist gang jeg opplevde det så skulle jeg også ønske at jeg hadde vært tiltrukket av han. Siden han hadde mange kvaliteter som jeg ser etter hos en kjæreste, men nei.. Det ble bare vennskap!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_fisken_*

Jeg har opplevd dette flere ganger. Det har vært folk jeg har datet som har falt for meg, som jeg etter noen etter en periode verken kan se på som kjæresteemner eller venneemner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_angelina_*
Jeg er jente/kvinne og har opplevd dette, men jeg har også opplevd fantastisk kjemi med noen som har vist seg egentlig å bare komme fra meg. Og jeg tror ikke det kommer av noen form for selvbedrag eller desperasjon.

Jeg tror flere mennesker (meg selv inkludert kanskje) er naturlig flørtende eller utstråler en type signaler som kan forvirre folk. Har noen kamerater og venninner som er helt ekstreme på det der, de har mye øyenkontakt og virker veldig åpne og interesserte i alt du har å si, ler hjertelig av vitsene dine og er kanskje litt oppi intimsonen din fysisk osv. De er kanskje ikke de peneste jeg kjenner, men det er de som knuser flest hjerter fordi 90% av de som prater med dem føler det er en sterk kjemi der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror flere mennesker (meg selv inkludert kanskje) er naturlig flørtende eller utstråler en type signaler som kan forvirre folk. Har noen kamerater og venninner som er helt ekstreme på det der, de har mye øyenkontakt og virker veldig åpne og interesserte i alt du har å si, ler hjertelig av vitsene dine og er kanskje litt oppi intimsonen din fysisk osv. De er kanskje ikke de peneste jeg kjenner, men det er de som knuser flest hjerter fordi 90% av de som prater med dem føler det er en sterk kjemi der.

Godt poeng! Jeg tror virkelig du er inne på det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg har truffet sånne jenter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_anonym_*

Jeg er jente da, og det er ikke så veldig ofte jeg føler at jeg får sånn veldig god kjemi med gutter, men når det skjer så er det veldig bra. Men så begynner jeg å tenke; at tenk om det bare er jeg som sitter og merker at vi har en så bra kjemi, og inbiller meg at det kanskje kan være noe å hente der... hvis dere skjønner problemstillingen. Føler jo selv at jeg har en ganske god magefølelse på sånt osv, så vil jo ikke tro at det er selvbedrag.

Så derfor lurer jeg på om det er noe sånt begge må merke på et vis... Og om da sjansen er større for at den andre parten også tenker i samme baner, at dette kan kanskje utvikle seg til noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...