Gå til innhold

Handler du på 10-kronerssalg?


Gjest lmari

Anbefalte innlegg

Denne uka har ICA på Østlandet 10-kroners salg på en del matvarer. Jeg synes alltid det ser så fristende ut med 10 kroner for hurtigris, tomatsuppe og fire pk med yoghurt, men jeg vet liksom ikke om det egentlig er så mye billigere...

Vi pleier i hvert fall å ta oss et raid - gjør dere??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg handler.. men ikke så mye matvarer (om det ikke er veeeldig billig da). Det går mest i skriveblokker, penner, tre-ting og kjøkkenredskaper.

Men jeg husker at jeg kjøpet en del da jeg bodde alene. Pakker med 2 vårruller eller 4 karbonader til 10 kroner. Da sparte jeg kanskje litt på sånt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Om du handler bare for å handle, så blir det ikke så billig :)

Men om du vet litt ca hva prisene er fra tidligere og det er noe du trenger nå evt som ikke går ut på dato med en gang, så kan det være lønnsomt å kjøpe det på tilbud. Men veldig ofte så er disse tilbudene på varer som koster 10,90 eller kanskje max 12,90 fra før av, og da er det jo ikke så fryktelig mye å spare likevel kanskje.... iallefall ikke om du tenker at "kjempebillig, kan jo hende jeg får bruk for det en gang...."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zalomine

Eller, hva det nå enn var, en gang mamma så på det der: Man fikk TRE av en eller annen ting for ti kroner, eller, man kunne kjøpe en og en for tre kroner stykke.... 3*3=9, så det tikronersmarkedet var ikke så genialt...

Dersom man vet hva ting koster normalt, så kan man jo vurdere det. Om man i tillegg bare kjøper ting man uansett må kjøpe, så lønner det seg vel.

Selv handler jeg ikke på sånne ti'er ting, men det er vel mest fordi de aldri har noe der jeg skal ha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pleier å kjøpe masse skyllemiddel og boksevis med "Trøndersodd"......

Det sparer jeg faktisk noen hundringser på. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Handler masse på slike salg, men bare varer det er prismessig gunstig i forhold til normalpris. Tror jeg er en sånn kunde ICA helst ikke ønsker seg; Handler mye av det som er billig og som butikken ikke tjener stort på, og så handler jeg resten på Rema :blunke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jo - handler om jeg kommer over det. Men har stengt for reklame via posten, så jeg følger ikke med på tilbud.

Handler da mest tørrvarer etc. Ferskvarene er ikke så billige likevel - er jo pakket inn i ørsmå porsjoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dr Zoidberg

Min stefar er en sucker for akkurat det der med tikroners-salg. Er han i nærheten, så kan du være sikker på at han skal handle litt. Med medbrakt bærepose, han skal selfølgelig unngå å betale for nye i kassen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

helt klart jeg handler da ting er på tilbud, men det lønner seg og være litt obs er ikke alltid tilbudene er så rimelige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der med 10 kroners salg er litt morsomt, jobber selv i butikk, og det er tåpelig hvordan folk kommer springende til butikken for å fylle opp handlevogna med billige varer... :ler: Du kan selvsagt gjøre et kupp, men mange av varene er faktisk billigere til vanlig!! Som foreksempel det Fredagsbarn nevner, andre varer koster kanskje 9,90 til vanlig, men det er når det koster 10 blanke kroner at alle hamstrer det :hoho: !

Jada, jeg handler på tilbud jeg også, men i butikken der jeg handler, stikker de bare en lapp over den egentlige labelen(der normalprisen står), så jeg smugkikker alltid under, for å forsikre meg om at varen faktisk er nedsatt... 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes faktisk det er ganske gøy med slike 10-kroners marked, så hvis det er et sånt i butikken jeg handler må jeg selvfølgelig bort og titte. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Disse tilbudene er for at folk skal raske med seg ting de egentlig ikke skulle ha når de gikk inn. Lokketilbud kalles det.

10 vareslag for 100 kr,ja det er jo billig. Om alle kunder gjør det så tjener de fett på det.

Flyr konsekvent ikke etter slike tilbud, selv om avisene er fulle av slike annonser.

bruker min faste butikk. Tror jeg tjener mere på det. Og vær du sikker å at butikken tar det igjen på andre varer det du får kjøpt "superbillig"

De har ikke disse tilbudene for å være snille med oss forbrukere eller taper penger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei det er ikke min greie å kjøpe masse unyttige ting på tilbud bare fordi det er billig. Kjøper det jeg trenger og ferdig med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...