Jinx Skrevet 24. august 2003 #81 Del Skrevet 24. august 2003 Jeg kommer til å amme så lenge som mulig.. Helst til barna er året.. Min yngste ammet jeg i 10 måneder, og da hadde hun ikke lenger tid til pupp.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Poirot Skrevet 24. august 2003 #82 Del Skrevet 24. august 2003 Seraphine: Interessant lesning du kommer med. Men det må da sies at det er en forskjell på dyr og mennesker, i og med at dyrene da må finne sin mat selv i stor grad, ergo er det vitkig å være stor og sterk. Menneskebarn vil fremdeles få nok mat pga får av mor og far i mange år enda (18-20??) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leo Skrevet 24. august 2003 #83 Del Skrevet 24. august 2003 Takk for tipset, Seraphine! Nå er jo dette foreløpig litt hypotetisk (Jeg vet at jeg kommer til å tenke anderledes når jeg får barn, men jeg vet ikke hvordan anderledes! De fleste jeg kjenner har dog ikke skiftet personlighet ), men jeg kan bare forestille meg at det blir stressende. En stresset mor, er jo heller ikke bra for barnet! Nå har vi tenkt og snakket så mye om slike ting i heimen at nå er det jammen på tide vi kommer i gang med den "prøvingen"... *roper på Leonard* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Seraphine Skrevet 24. august 2003 #84 Del Skrevet 24. august 2003 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Poirot Skrevet 24. august 2003 #85 Del Skrevet 24. august 2003 Klarte ikke henge med jeg' date=' DonPedro. Hva mente du?[/quote'] Dyr må skaffe mat selv når de ikke dier lenger. Det fordrer et sterkt lite dyr. Barn trenger ikke å skaffe mat selv, trenger derfor ikke bli ammet like lenge som dyr. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Scorpina Skrevet 24. august 2003 #86 Del Skrevet 24. august 2003 Som de fleste her synes også jeg at man kan begynne med nedtrapping/ammestopp når ungen begynner i barnhage/mor går ut i arbeid igjen rundt 1 år. ..selv gikk jeg dessverre tom når Anna mi var 6 mndr.... :cry: Det syntes jeg var veldig tidlig da. Men var det tomt så var det tomt. Hun er nå iallefall en frisk og rask 6 åring uten sykdommer etc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Seraphine Skrevet 24. august 2003 #87 Del Skrevet 24. august 2003 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Poirot Skrevet 24. august 2003 #88 Del Skrevet 24. august 2003 Nice try! Men det er jo sant! Du bringer inn kos, det driver dyr fint lite med i åresvis. Det var du som bragte sammenligningen inn som et argument. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Seraphine Skrevet 24. august 2003 #89 Del Skrevet 24. august 2003 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Seraphine Skrevet 24. august 2003 #90 Del Skrevet 24. august 2003 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Poirot Skrevet 24. august 2003 #91 Del Skrevet 24. august 2003 Uansett hvilket standpunkt man har er det alltid ok å diskutere med folk som kan dokumentere påstander de kommer med, og ikke bare hiver påstander ut i lufta. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bippbipp Skrevet 26. august 2003 #92 Del Skrevet 26. august 2003 Det finnes Så utrolig mye forskning på dette området som konkluderer med at amming er nyttig (på mange plan) for barn som er langt eldre enn 1 år. At noen mennesker synes det er usmakelig å se et barn på 14-16 måneder amme, det finner JEG usmakelig. Personlig er jeg "tilhenger" av å amme så lenge både barn og mor har gjensidig glede og nytte av det. Om barnet er 1 år eller 3 år, det er meg revnende lkegyldig. Hadde det vært medisink mulig for meg å amme, så hadde jeg i teorien ønsket å amme lengst mulig. Det er synd hvis noen mennesker legger noe seksuelt/perverst i amming, som er noe av det mest naturlige som finnes. Som jeg skulle ha sagt det selv. Ammet minsten i 2 og et halvt år, og hadde selvsagt gjort det om igjen hvis det hadde vært riktig for barnet og meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå