Milly:) Skrevet 10. august 2003 #1 Del Skrevet 10. august 2003 Har lagt merke til at det i det siste har blitt en del snakk om de som "alltid skal legge seg borti alle trådene", og den og den "har alltid noe å si på alt" osv. Er det blitt et problem for folk at brukere skriver innlegg i trådene deres? Er det "innblanding" hvis man svarer på for mange tråder? Trodde dette var et diskusjonsforum der alle kunne delta så mye de ville jeg... Jeg sier ikke dette fordi jeg selv har følt meg truffet av slike kommentarer (jeg er forholdsvis ny, og har ikke skrevet så mange innlegg enda), men fordi jeg synes det hele er veldig rart. I de trådene jeg har startet har jeg vært kjempeglad for alle svar, om folk er enige med meg eller ikke (bedre det enn at ingen er interessert i tråden min ). Jeg forstår det veldig godt hvis noen blir frustrert fordi de føler at trådene blir totalt avsporet fra første stund, men jeg har inntrykk av at de fleste her svarer på hovedinnlegget, først og fremst. Uansett, det går da vel ikke an å få for mange svar på et innlegg? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gabriel Skrevet 10. august 2003 #2 Del Skrevet 10. august 2003 Heldigvis er det en del som forsøker å holde seg til hovedsaken (førsteinnlegget som startet tråden) men dessverre ikke alltid. Jeg tror det er en del som leser både hovedinnlegget og avsporingene og som kunne ha svart på begge men som velger avsporingene fordi de er "hottest". Dermed mister den som startet tråden et svar vedkommende ellers kunne fått. Er du sikker på at ikke leserene blir påvirket om det skapes en negativ holdning mot et innlegg slik at de ikke vil svare? Jeg tror at de første svarene skaper en stemning for hvordan spørsmålet skal tas som lett kan påvirke svar utover. For å ta de svarene jeg reagerer mest på: "For et uinteressant og meningsløst spørsmål"-svarene. De kan det bli for mange av hvis alle skal gi beskjed om at spørsmålet er uinteressant. Gabriel Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Milly:) Skrevet 11. august 2003 Forfatter #3 Del Skrevet 11. august 2003 Er enig i at det noen ganger skjer at én avsporing sporer av hele tråden, men som sagt synes jeg ikke dette skjer ofte. Er du sikker på at ikke leserene blir påvirket om det skapes en negativ holdning mot et innlegg slik at de ikke vil svare? Kan hende det, men så er det at noen synes folk svarer for mye jeg reagerer på... Tror nok at de første svarene av og til kan avgjøre resten av tråden, men jeg har for all del ikke fått inntrykk av at mange svarer slik de gjør for å være enig med flertallet. For å ta de svarene jeg reagerer mest på: "For et uinteressant og meningsløst spørsmål"-svarene. De kan det bli for mange av hvis alle skal gi beskjed om at spørsmålet er uinteressant. Helt klart. Hvis man synes noe er uinteressant så er det vel ikke vits i å svare...? Det blir for dumt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hege Skrevet 11. august 2003 #4 Del Skrevet 11. august 2003 http://www.kvinneguiden.no/Forum/faq.php#30 Hva er en moderator? En moderator er en enkelt bruker (eller en gruppe brukere) som skal overvåke forumet fra dag til dag. Denne/disse brukerne har rettighetene til å endre eller slette innlegg, og låse/låse opp, flytte, slette og dele temaer i det forumet de modererer. Vanligvis er moderatorer der for å hindre brukere i og gå utenfor tema Det finnes en grunn til at vi har dette med i FAQ, og det er derfor vi "rydder" tråder av og til. Eller stenger. "Blande seg inn i tråder" er ikke problemet, så lenge de holder seg til tema. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 11. august 2003 #5 Del Skrevet 11. august 2003 Jeg sier ikke dette fordi jeg selv har følt meg truffet av slike kommentarer (jeg er forholdsvis ny, og har ikke skrevet så mange innlegg enda), men fordi jeg synes det hele er veldig rart. I de trådene jeg har startet har jeg vært kjempeglad for alle svar, om folk er enige med meg eller ikke (bedre det enn at ingen er interessert i tråden min ). Uansett, det går da vel ikke an å få for mange svar på et innlegg? Ganske så enig her! Når man legger ut inlegg, så må man bare regne med at alle kan komme til og svare på det. Hvis ikke må man begynne og dele inn trådene. Slik at alle med nick A-F kan svare på de fem første, G-N på de fem neste osv. det sier seg jo selv at dette ikke går, da...... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sexysadie Skrevet 11. august 2003 #6 Del Skrevet 11. august 2003 Innblanding i tråder???? Er ikke dette ett diskusjonsforum? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hilde K S Skrevet 11. august 2003 #7 Del Skrevet 11. august 2003 Innblanding i tråder???? Er ikke dette ett diskusjonsforum? Sikkert derfor jeg har fått kjeft for å være alt for hjelpsom og stikker nesa mi i alt jeg ikke har noe med å gjøre ! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Poirot Skrevet 11. august 2003 #8 Del Skrevet 11. august 2003 Jeg har fått sur beskjed om at jeg alltid skal delta, ha en mening og alltid ha rett. Synes faktisk det var litt triste beskjeder å få, for jeg liker å diskutere, og når noen lurer på noe så prøver jeg å svare hvis jeg tror det kan hjelpe. Nå er jeg blitt mer forsiktig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Milly:) Skrevet 11. august 2003 Forfatter #9 Del Skrevet 11. august 2003 Synes ikke dere som har fått "kjeft" for å delta for mye skal bry dere om det jeg. Jeg vet at veldig mange setter pris på svar og råd fra dere! Er ikke de fleste her glade i å diskutere da? Er det ikke derfor vi er her? Innblanding i tråder???? Er ikke dette ett diskusjonsforum? Nettopp... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Krystall Skrevet 11. august 2003 #10 Del Skrevet 11. august 2003 *blander meg inn* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Milly:) Skrevet 11. august 2003 Forfatter #11 Del Skrevet 11. august 2003 Bland i vei Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettie Skrevet 11. august 2003 #12 Del Skrevet 11. august 2003 Det at det er innblanding i tråden er vel et tegn på at den engasjerer, det. Synes det er veldig synd hvis noen slutter å blande seg inn fordi andre synes det blir for mye innblanding av enkelte. Men den norske misunnelsen er jo sterkere enn kjønnsdriften, så jeg foreslår at de som ofte er innblandet bare holder hodet høyt og kaster seg med ny glød inn i neste diskusjon. Jeg synes ihvertfall det er kjempekjedelig å diskutere med meg selv. Det blir så forutsigbart, liksom. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettie Skrevet 11. august 2003 #13 Del Skrevet 11. august 2003 Det at det er innblanding i tråden er vel et tegn på at den engasjerer, det. Synes det er veldig synd hvis noen slutter å blande seg inn fordi andre synes det blir for mye innblanding av enkelte. Men den norske misunnelsen er jo sterkere enn kjønnsdriften, så jeg foreslår at de som ofte er innblandet bare holder hodet høyt og kaster seg med ny glød inn i neste diskusjon. Jeg synes ihvertfall det er kjempekjedelig å diskutere med meg selv. Det blir så forutsigbart, liksom. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettie Skrevet 11. august 2003 #14 Del Skrevet 11. august 2003 Dobbelt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Abelone Skrevet 11. august 2003 #15 Del Skrevet 11. august 2003 Det er vel forskjell på å blande og å blande, da Når jeg blander blir det søtt, når andre blander blir det ofte surt! Bare smak....blande, blande, blande...... mmmmmmm.... søtt ja, det var jo det jeg sa jo! Jeg er den søteste på KG! Jeg er den søteste på KG! Jeg er den søteste på KG! Jeg er den søteste på KG!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miew Skrevet 11. august 2003 #16 Del Skrevet 11. august 2003 *finne frem rørepinnen* Noen ønsker? ..jeg kan blande det meste din ville fantasi måtte finne på! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 12. august 2003 #17 Del Skrevet 12. august 2003 Om ingen hadde blanda seg, da hadde heller ingen fått svar på innleggene sine! Blander meg så mye jeg vil jeg, SÅ!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gabriel Skrevet 12. august 2003 #18 Del Skrevet 12. august 2003 Jeg synes at den som starter en tråd må kunne få bestemme hva tråden skal handle om og å kunne gi føringer for dette. For å ta noen aktuelle eksempler: Det er forskjell på å spørre: "Er det noen som synes sex før ekteskapet er synd og som vil dele sine erfaringer?" og å spørre "Synes du sex før ekteskapet er synd?" Og det er også forskjell på å spørre: "Er det noen som har erfaring med å ha sex med flere menn samtidig?" og "Synes du det er greit å ha sex med flere menn samtidig?" Når alle skal si sin mening så blir nærmest alt en gallupp. Men tenk om spørreren faktisk var fullstendig klar over at vedkommende tilhørte en minoritet men ønsket først og fremst å kommunisere med andre innen denne minoriteten? Jeg mener ikke dermed at alle som tilhører majoriteten skal være passive. Men når en innsender har hevdet et majoritetssyn og det kommer mange innlegg som ikke egentlig sier noe annet enn "Jeg er enig med majoritetsynet" så synes jeg det blir for mange avikende, meningsløse innlegg. Når jeg startet mine første tråder så var jeg også overbegeistret over at faktisk noen leste hva jeg hadde skrevet og svarte på det. Men da hadde jeg åpne spørsmål hvor jeg ønsket svar fra alle. Det er ikke sikkert at jeg alltid ønsker det nå. Og at det er et åpent diskusjonsforum betyr ikke at alle skal være med i alle diskusjoner. Gabriel Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå