Bernardette Skrevet 8. september 2009 #1 Del Skrevet 8. september 2009 Jeg skjønner ikke helt greia.. hva er vitsen med å lage profil til to- og treåringen? Har disse foreldrene et ekstremt behov for å dele alt med alle, hele tiden? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wildy Skrevet 8. september 2009 #2 Del Skrevet 8. september 2009 Akkurat den skjønenr ikke jeg heller. Her har husets nyblivne fjortis akkurat fått lov til å lage facebook-profil, mens hun må 12 faktisk må vente litt. Det er ikke nødvendig for barn å ha en slik profil! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Spinell Skrevet 8. september 2009 #3 Del Skrevet 8. september 2009 Jeg kjenner at jeg fikk en enorm trang til å lage FB-profil for hunden nå Han vil trolig få ganske mange venner, for han er en hyggelig hund. Fra spøk til alvor; hvis det er slik at folk ønsker at venner og familie skal få del i barnas aktiviteter og utvikling, hvorfor lager de ikke bare en blogg, eventuelt med passord som de kan kringkaste til de som er aktuelle "følgere"? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NoAngel Skrevet 8. september 2009 #4 Del Skrevet 8. september 2009 min datter er 12. hun får ikke fb profil. kjenner en del som har laget til bikkja,, jeg skjønner ikke greia.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trampe Skrevet 8. september 2009 #5 Del Skrevet 8. september 2009 Det kunne aldri falt meg inn å lage FBprofil til mitt barn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Stjernedryss Skrevet 8. september 2009 #6 Del Skrevet 8. september 2009 Jeg skjønner ikke hva som er farlig med det. Man trenger jo ikke å adde andre enn familie, nære venner osv, og man veldig jo selv hvor mye man vil dere. Hvorfor ikke bare slutte å legge seg opp i alt alle gjør hele tiden? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Michelin Skrevet 8. september 2009 #7 Del Skrevet 8. september 2009 Det kunne aldri falt meg inn å lage FBprofil til mitt barn. Ikke til bikkja mi heller. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Melchizedek Skrevet 8. september 2009 #8 Del Skrevet 8. september 2009 Jeg har aldri sett poenget med facebook. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 8. september 2009 #9 Del Skrevet 8. september 2009 Jeg har aldri sett poenget med facebook. Nei, det ville vel ingen ha trodd...de somi er der vil dele med andre og vise hvem de er. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Noli Skrevet 8. september 2009 #10 Del Skrevet 8. september 2009 Jeg skjønner ikke hva som er farlig med det. Man trenger jo ikke å adde andre enn familie, nære venner osv, og man veldig jo selv hvor mye man vil dere. Hvorfor ikke bare slutte å legge seg opp i alt alle gjør hele tiden?I dette tilfellet handler det kanskje om at det å lage FB-konto til unger er ganske på kanten hva personvern angår? Og at det er uforståelig for mange av oss at de vil eksponere ungene sine på den måten.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cannavaro Skrevet 8. september 2009 #11 Del Skrevet 8. september 2009 I dette tilfellet handler det kanskje om at det å lage FB-konto til unger er ganske på kanten hva personvern angår? Og at det er uforståelig for mange av oss at de vil eksponere ungene sine på den måten.. Yepp, istemmer i dette !! Hvorfor skal barn i det hele tatt ha profil på FB ?? Internett og teknologi kan læres/praktiseres for barn på en mye bedre og lærerik måte. De kan vel lage profil når de er gamle nok og behovet blir større, ikke sant ? Det er bra at foreldre viser ansvar her syns jeg. Gjør det samme overfor mitt barn. En annen ting : her nører vi oppunder hva barn skal bruke fritida si på. De burde heller prioritere skolearbied og kulturelle/idrettslige aktiviteter eller lek med kompiser fremfor FB. FB kommer tidsnok og "tar" intersessen her vil jeg nok tro........ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bernardette Skrevet 9. september 2009 Forfatter #12 Del Skrevet 9. september 2009 Jeg starta denne da jeg kom over ei på tre som hadde profil.. Med andre ord en mor som ikke hadde noe annet å fylle tiden med? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 9. september 2009 #13 Del Skrevet 9. september 2009 Jeg starta denne da jeg kom over ei på tre som hadde profil.. Med andre ord en mor som ikke hadde noe annet å fylle tiden med? Tror nok det finnes en del slike ja. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sofie777 Skrevet 9. september 2009 #14 Del Skrevet 9. september 2009 Jeg kjenner et par som laget profil til barnet sitt rett etter at det ble født, men nå hører det med til historien at familien er amerikansk og gjerne vil vise sitt barn på en forholdsvis lettvint måte til familie og venner "over there". Men alle som er venner med barnet er jo venner med minst en av foreldrene også, så de kunne liksågodt sett slike bilder på foreldrenes side®. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Stjernedryss Skrevet 9. september 2009 #15 Del Skrevet 9. september 2009 Jeg kjenner et par som laget profil til barnet sitt rett etter at det ble født, men nå hører det med til historien at familien er amerikansk og gjerne vil vise sitt barn på en forholdsvis lettvint måte til familie og venner "over there". Men alle som er venner med barnet er jo venner med minst en av foreldrene også, så de kunne liksågodt sett slike bilder på foreldrenes side®. Sånn sett er det jo "tryggere" om barnet har egen profil. Så kan man være litt mer forsiktig med hvem man adder for barna i forhold til seg selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
The Kitten Skrevet 9. september 2009 #16 Del Skrevet 9. september 2009 Jeg skjønner ikke poenget med å lage en facebookprofil for andre uansett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Noli Skrevet 9. september 2009 #17 Del Skrevet 9. september 2009 Sånn sett er det jo "tryggere" om barnet har egen profil. Så kan man være litt mer forsiktig med hvem man adder for barna i forhold til seg selv. Men det finnes jo så utrolig mange måter å dele informasjon med familie og venner som ikke innebærer å lage en konto på FB. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Stjernedryss Skrevet 9. september 2009 #18 Del Skrevet 9. september 2009 Men det finnes jo så utrolig mange måter å dele informasjon med familie og venner som ikke innebærer å lage en konto på FB. Men hvorfor ikke like gjerne lage en facebookprofil? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Noli Skrevet 9. september 2009 #19 Del Skrevet 9. september 2009 Fordi FB er langt fra så sikkert som folk ser ut til å tro, blandt annet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Stjernedryss Skrevet 9. september 2009 #20 Del Skrevet 9. september 2009 Fordi FB er langt fra så sikkert som folk ser ut til å tro, blandt annet. På hvilken måte mener du det er usikkert? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå