Gjest Anonymous Skrevet 23. april 2002 #1 Del Skrevet 23. april 2002 Hei på dere! Lurte litt på hvor ofte dere blir tiltrukket eller forelsket i andre enn deres partner? Er dette helt vanlig i alle forhold? Hvor langt kan man gå uten at det er å betrakte som utroskap? Er man ikke egentlig psykisk utro dersom man drømmer og fantaserer om en bestemt person? jeg vet jo at man ALLTID vil tiltrekkes av andre en sin partner opp igjennom livet, det er naturlig selvsagt. Men hvorfor skal jeg gå med dårlig samvittighet fordi jeg blir litt tiltrukket av en annen? For det har jeg nemlig, kanskje mest fordi jeg nesten ser mer til "den andre" enn min partner om dagen?? Kanskje blir man lettere tiltrukket av andre i stressa og hektiske perioder?? Interessant tema og lurer på deres tanker om dette? Er jeg helt på bærtur eller? Klem fra ei i "drømmeverden" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lea Skrevet 23. april 2002 #2 Del Skrevet 23. april 2002 Jeg blir stadig litt betatt av andre jeg, men ikke så mye at jeg er villig til å gi opp kjæresten min! Har en gammel flamme som jeg ikke kan glemme HELT, men jeg kunne ikke tenke meg å væe sammen med ham liksom! Tror det er viktig å ha sånne små hemmeligheter jeg. Sier aldri noe om dette til samboeren, rett og slett fordi det ikke er viktig. Utroskap har ingenting med dette å gjøre ettersom følelsen bare er der der og da. Har aldri latt meg rive med! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vimseguri Skrevet 23. april 2002 #3 Del Skrevet 23. april 2002 Klart det er helt normalt å bli tiltrukket av andre enn sin egen partner, det tror jeg skjer med alle før eller siden. Kunsten er å på en måte overføre de gode følelsene man får til sitt eget forhold og sin egen partner. Grensen for hva som er utroskap tror jeg går når man vet med seg selv at man har gått over streken. Drømmer og tanker er ikke farlige men den dagen du gjør noe aktivt for å innlede et forhold til en annen, har du gått for langt liksom... Fantasier og drømmer er en viktig del av livet og jeg tror det bare er sundt jeg! Men det er viktig og ikke skape situasjoner som gjør at ting kommer ut av kontroll. Så ta bare vare på denne hemmelige fantasien din du og overfør alt som er godt til han du bor sammen med! Klem fra Vimseguri *S* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 23. april 2002 #4 Del Skrevet 23. april 2002 Drømmer og fantasier er noe som skjer med alle. Hva var vi uten? Jeg blir betatt og fasinert av mange menn, men å gå lengre enn langt kan ikke falle meg inn .(ikke slik jeg har det i dag) En kjent lege svarte, da han ble spurt om hva som er tillatt ved flørt :Alt fra null til knull svarte han. Vet ikke om jeg er enig der for det er da mye mellom der? Hilsen Torill Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 24. april 2002 #5 Del Skrevet 24. april 2002 Hei, hei og takker for svar! Jeg er helt enige med dere om at det er viktig med drømmer og fantasier, og at man bør overføre den med seg hjem til sin kjære. Så lurer jeg mer da... For når jeg blir litt betatt, så blir jeg ganske "opphengt" i hodet, og gjør det jeg kan for å være i nærheten av denne personen. Jeg er ingen flørtete person, så jeg vil ikke kalle min oppførsel for flørting, men alikevel vil jeg tro at andre utenforstående vil kalle det for det. Har det da gått litt langt? Har ingen problemer med å omstille meg og fungere normalt i forholdet mitt så lenge jeg sammen med samboer'n. En annen ting, hvor mottaklig er den jeg går og blir betatt av for signalene? Han vet jo jeg er samboer og han selv har også forhold. Tar han det for flørting eller sanser han ingen verdens ting tror dere? Ble mye rart dette her da... Men det likner jo kaoset oppi hodet mitt.... Klem "hu i drømmeverden" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 24. april 2002 #6 Del Skrevet 24. april 2002 Er i ganske samme situasjon. Og dette er første gangen (etter over 5 års samboerskap). Har aldri tidligere tittet på andre menn (høres helt utrolig ut, men det er sant) Det er kanskje derfor det blir så ekstremt nå. Jeg er helt opphengt i huet som du sier. Problemet mitt er at han jeg er opphengt av, gjengjelder. Litt smånussing har det blitt, men hvor mye mer kan jeg takle? Derfor er veien til utroskap ekstremt kort.... Vi er begge satt i forhold. Hilsen en som er så opphengt at hun sterkt vurderer å gå litt lenger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 24. april 2002 #7 Del Skrevet 24. april 2002 Hei! Min erfaring er at det er utrolig lett å bli fasinert av andre.. men det er viktig som flere tidligere har nevnt at man ikke må la seg rive med og gå over "grensa". Jeg tror at det å være små betatt av en annen hender de fleste. For å ta et eksempel så har jeg akkurat dette "problemet" med den jeg jobber sammen med, han er ganske mye eldre enn meg og jeg merker at jeg liker det.. vi er begge gift, han har barn og dagene går med til småflørting.. det er godt, men jeg elsker min kjære og vil aldri gå fra han for en liten "hverdagsflørt". Lykke til.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tinn Skrevet 9. juni 2003 #8 Del Skrevet 9. juni 2003 Er også i samme situasjon, og treffer den jeg er betatt i nesten mer enn mannen min. Vi har også småkysset litt, og som du nest siste gjest sier, så vurderer jeg også neste å gå litt lenger... Tror kanskje at jeg får ham ut av hodet mitt, hvis jeg får opplevt ham. Men så kan jeg ikke gjøre slik mot ham heller. Han er skikkelig forelsket i meg, og vil ha mer enn bare sex. Skikkelig kompliserte greier!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fakse Skrevet 9. juni 2003 #9 Del Skrevet 9. juni 2003 Grensen for utroskap går der du og partneren din er enige om at den går. Er dere enige om at sex med en annen er greit, så er det ikke utroskap. Er dere enige om at å snakke med en person av motsatt kjønn er utroskap, så er det det (ville vært litt upraktisk da..). En skal uansett ikke gjøre mere enn det en vet partneren vil akseptere, og dette bør en ha diskutert på et teoretisk nivå før en konkret situasjon oppstår. Det er ikke mulig å gå igjennom et livslangt forhold uten noen sinne å ha romantiske følelser eller kjenne erotisk tiltrekning for en annen enn sin partner. Dette må en akseptere når en er sammen med noen, akkurat som en ikke kan nekte sin partner å spise, drikke eller puste. Å ha følelser for noen er derfor ikke utroskap. Men dersom en gjør noe mere (enn det en er enige med partneren om at er ok) ut av det, da gjør en det til utroskap. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Janna Skrevet 9. juni 2003 #10 Del Skrevet 9. juni 2003 Jeg har ikke opplevd dette enda. Har vært sammen med kjæresten i over 2 år... Men hvis det skjer, tviler jeg veldig sterkt på at fyren jeg evt. blir litt betatt av kan måle seg med han jeg er sammen med nå. Det skal MYE til, svært mye. Dermed er valget enkelt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Barbie Skrevet 9. juni 2003 #11 Del Skrevet 9. juni 2003 Jeg kjenner en kar jeg var veldig betatt av for 3-4 år siden,men det ble aldri noe mer enn det. Nå er jeg gift,men kjenner enda at dragningen er der når jeg treffer dennne fyren. :oops: Heldigvis klarer jeg å holde fingra av fatet.. -Og slik skal det forbli! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Champagne Skrevet 9. juni 2003 #12 Del Skrevet 9. juni 2003 Følelsene mine er på "vift" av og til de også, kanskje til tider litt for ofte. Spesielt henger de igjen hos ex'er.. Men det viktige er å ikke la dem styre deg, om det er typen du vil ha. Jeg har for tiden ikke noe problem med å kontrollere dem, da gutten min er best! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Joplaya Skrevet 9. juni 2003 #13 Del Skrevet 9. juni 2003 I løpet av 4 år har jeg blitt betatt av 2 andre. Begge gangene varte dette en kort periode. Helt normalt og vanlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Donna Skrevet 9. juni 2003 #14 Del Skrevet 9. juni 2003 Uansett - man må ikke gå for langt - ikke såre den man er sammen med .......synes det er litt skremmende at det skal være så lett å bli betatt av noen andre jeg, når det er en man elsker?... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 9. juni 2003 #15 Del Skrevet 9. juni 2003 ...Men med en gang den andre parten (som du er betatt av) gjengir dine følelser, stiller saken seg helt anderledes. Iallefall for meg. Jeg blir lett betatt av andre menn, men tenker ikke noe mer på det enn som jeg "kikker" litt ekstra på. Men blir jeg bedre kjent med dem og de viser samme interesse for meg, får jeg mer problemer med å styre meg. Dette vil ikke si at jeg er en person som lett er utro, men tankene streifer meg innimellom Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Donna Skrevet 9. juni 2003 #16 Del Skrevet 9. juni 2003 Tror du er inne på noe gjest - det er værre når følelsene gjengjeldes .....for da blir det liksom litt mer ..eller kan bli ....- enn hvis man bare synes noen er søt ..eller kjekk .......... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bridget Skrevet 9. juni 2003 #17 Del Skrevet 9. juni 2003 Tror ikke det er noe krise å bli litt betatt av noen andre "underveis" - såsant det ikke utvikler seg til noe mer enn at man er betatt av vedkommende... Min regel for meg selv angående hva som er riktig og galt i forhold til kjæresten min (på alle områder) er: - ikke gjør noe jeg ikke ville likt at kjæresten gjorde - ikke gjør noe jeg ikke vil kjæresten skal vite Om jeg kikker to ganger på en annen mann er det ikke akkurat noe jeg sender SMS til kjæresten om, men det er er ikke noe jeg føler noe behov for å skjule heller... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anie Skrevet 10. juni 2003 #18 Del Skrevet 10. juni 2003 Enig med Bridget i dette Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 10. juni 2003 #19 Del Skrevet 10. juni 2003 Jeg svermer stadig vekk, men gjør adri noe med det. Det er viktig.Alle som skriver her at de har "småkysset" litt har tråkka over en grense!Neste grense som er samleie er mye lettere å krysse da. Jeg ville aldri tillate meg selv å bli intim med en annen mann så lenge jeg er gift!!!(eller sambo) Det er jo svermeriet som er spenningen- og den holder jeg for meg selv!!!! Hvordan ville dere likt det om mannen deres holdt på på samme måte???? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest betatt Skrevet 10. juni 2003 #20 Del Skrevet 10. juni 2003 Jeg er betatt av en akkurat nå jeg... To meter med brun,blond,blåøyd dansk håndverker.... Men jeg akter ikke å gå noe videre med han selvom jeg føler at han ikke hadde hatt noe imot det.. Får bare fortsette å lage litt småting til han som han kan fikse for oss mens vi jentene står rundt og sukker beundrende... :blunke: Dette er den første jeg har vært ordentlig betatt utenom min kjære etter 2,5 år. Har noen ekser som jeg sikkert vil rødme når jeg ser også,så det er ok å ha følelser for andre så lenge man har det klart hvem man vil være sammen med. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå