AUF Skrevet 10. august 2003 #1 Del Skrevet 10. august 2003 I går skjedde noe helt forferdelig.. (synes jeg i alle fall...) Dattera mi på 4 år holdt på å drukne! :o Hun badet i en dam, og der var det brådypt. Hun mistet balansen, og datt uti der det var for dypt for henne. Og dette så ikke jeg, for jeg sto ved vannkanten med lillebroren. Jeg oppdaget det først da noen andre barn ( jeg kjente de) sa fra. Da så jeg jenta mi så vidt nede i vannet. Herregud for et syn Det har brent seg fast i hodet mitt... Jeg hoppet uti med bukse og sokker, og gråt av glede da hun hostet da hun kom til overflaten... Det skal ikke mange sekundene eller minuttene til når man er uten oksygen før det går virkelig ille... Jeg aner ikke hvor lenge hun lå under, sikkert ca 20 sek, kanskje mer, og det er heldigvis ikke mye! Huff, gråt i hele går kveld og i natt, og er skjelven enda i dag. Tenker på de som virkelig har mistet noen, kan ikke tenke meg noe verre i verden!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marianne Skrevet 10. august 2003 #2 Del Skrevet 10. august 2003 Å gud for en grusom opplevelse. Ja kan tenke meg du gråt masse etterpå da, jeg hadde vært fullstendig utav det jeg vet jeg. Så utrolig godt at de andre barna var klartenkte nok til å sifra til deg. Mange klemmer fra Marianne Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Væren Skrevet 10. august 2003 #3 Del Skrevet 10. august 2003 Stakkars deg! I dette tilfellet kan jeg si "jeg vet hvordan du har det!" Jeg opplevde en så og si identisk "nesten-ulykke" da min nå 15 årige sønn bare var 3 år. Det hele var en fryktelig opplevelse, og både han og jeg var totalt utslitt etterpå. Et lite øyeblikks uoppmerksomhet fra min side, og ulykken var nesten ute! Heldigvis var det noen andre barn som ropte at vi måtte hjelpe ham, og noen voksne som satt på land på berget like ovenfor greide å få ham opp. Tanken på det som kunne ha skjedd forfulgte meg i lange tider etterpå. Gode klemmer til deg! Og takk og pris at det gikk bra! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 10. august 2003 #4 Del Skrevet 10. august 2003 Da jeg var barn var vi (meg, min søster og bror) med mamma og pappa ved fjæra og fant steiner e.l. en ettermiddag for mange år siden. Broder'n kasta pinner i vannet, da han plutselig sklei og datt uti. Han ble dratt ut og ned i det kalde havet. Plutselig så snudde han seg, kikka på oss og løftet hånda som en siste hilsen. Da rakk mamma endelig ut til ham, og fikk ham opp igjen. Han hadde da slutta og puste, så hun måtte puste liv i ham. Hun har enda mareritt etter denne hendelsen. Forståelig nok. Utrolig skremmende når den kan skje så fort! Det var godt alt gikk bra til slutt. Trøste klemmer fra meg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hilde K S Skrevet 10. august 2003 #5 Del Skrevet 10. august 2003 Kjente bare angstfølelsen som hogg tak i meg da jeg så for meg scenarioet du beskrev. Trøsteklem Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Lavendel* Skrevet 10. august 2003 #6 Del Skrevet 10. august 2003 Huff så redd jeg ble.... Fantastisk at det var andre barn til stede som sa i fra. De får en stor rose fra meg... *Trøsteklem* *Rettet en skrivefeil* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusenfryd Skrevet 10. august 2003 #7 Del Skrevet 10. august 2003 Jeg var den lille jenta en gang. Som badet i et skogstjern og plutselig ble det brådypt... Det gikk bra. Noen ganger er det bare ikke vår tur. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tabby Skrevet 10. august 2003 #8 Del Skrevet 10. august 2003 Å stakkars dere! Det må ha vært et helt forferdelig syn. Heldigvis gikk det godt med jenta di. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AUF Skrevet 10. august 2003 Forfatter #9 Del Skrevet 10. august 2003 tusen takk for oppmuntrende svar!!! Det er alltid godt å få litt oppmuntring når man ikke har det så bra... Jeg håper inderlig ikke jenta mi har tatt skade av det. I går kveld da hun skulle legge seg pratet hun en del om det, hun sa blant annet at hun ikke ville svømme i dammen, hun kunne ikke svømme. Og så sa hun at mamma var der... *hjertesukk og klump i halsen* Da jeg la inn innlegget forventet jeg at jeg kanskje kom til å få endel anklager om at jeg ikke passet godt nok på og sånn... Det er i alle fall det jeg føler, eller følte da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Væren Skrevet 10. august 2003 #10 Del Skrevet 10. august 2003 Kan skjønne vi ikke sier sånt! :o Alt som skal til er tross alt 2-3 sekunders uoppmerksomhet! Jeg vet det, for det var som sagt det som hendte i vårt tilfelle. Jeg skulle bare skifte fra våt badedrakt til tørr bikini under et håndkle, mens jeg skulle se etter gutten vår. Husk: Du er ikke en "dårlig" mor fordi om dette hendte; du er heller ikke ansvarsløs! Dessverre er det sånt som skjer en gang i blant at vi "detter litt ut", men takk og lov og heldigvis - det går som regel bra! Tror vi er mange som har opplevd noe lignende, jeg! Og grusomt, det er det! *grøss* Dessuten tror jeg at tankene våre i ettertid nesten overgår det som faktisk hendte når vi opplever sånne traumer! Tror ikke du? I alle fall var det sånn i min tankeverden etterpå; hendelsen ble liksom "enda større" inni hodet mitt for hver gang jeg tenkte på den! Litt klønete uttrykt, men du skjønner sikkert hva jeg mener... Håper det går fint med deg og jenta di, og at dere ikke tar skrekken for å nyte et godt bad i framtiden! Gutten min fikk heldigvis ikke vannskrekk, og han er som en fisk i vannet i dag! Bor ved sjøen og er mye i båt og har stor glede av alle mulige vannaktiviteter! Går nok bra dette, ser du! God klem! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madam Felle Skrevet 10. august 2003 #11 Del Skrevet 10. august 2003 Heldigvis gikk det bra, og takke være de snartenkte barna. Kjøp en is eller noe til dem om du kan, for det fortjener de. Stor klem til dere begge to Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kittykat Skrevet 10. august 2003 #12 Del Skrevet 10. august 2003 Da jeg la inn innlegget forventet jeg at jeg kanskje kom til å få endel anklager om at jeg ikke passet godt nok på og sånn... Det er i alle fall det jeg føler, eller følte da Det må du ikke tro. Da tror jeg mange av oss hadde fått de samme anklagene skal jeg si deg. Man passer på så godt man kan og selv om man passer på dem som en hauk, så skjer det ting. Som f eks når vi er på badeland, så har vi sønnen vår på 20 mnd med oss. Han snubler og faller rett som det er i vannet og det er ikke alltid vi ser før det har gått noen sekunder. Det er ikke lett å passe på to unger selv om man er to. Det er så mange folk på badelandet og ungene forsvinner inn i folkemengden. Men det har gått bra da. Han hoster litt og ser litt forskremt ut, men en stund etterpå så er det på an igjen. Det er bra det gikk bra med dere. Jeg kjenner igjen følelsen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jinx Skrevet 11. august 2003 #13 Del Skrevet 11. august 2003 Huff... For en forferdelig opplevelse.. Jammen godt det endte bra da.. Har selv opplevd å vært under vann i den alderen, mens storesøster som skulle passe på satt å snakket med en venninde å så ikke meg som lå på bunnen der.. Har fortsatt vannskrekk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ruby Skrevet 12. august 2003 #14 Del Skrevet 12. august 2003 Så fint at alt gikk bra, det må ha vært en forferdelig skremmende opplevelse. Uff, det er jammen ikke lett å være forelder og passe på 24/7. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Litago Skrevet 12. august 2003 #15 Del Skrevet 12. august 2003 Sender deg en klem jeg AUF. Det trenger du nå. *klem* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Fomle Skrevet 12. august 2003 #16 Del Skrevet 12. august 2003 Alle som har barn vet hvor fort ting kan skje, det er nok å snu seg vekk et par sekunder og så er uhellet ute. Så hadde du fått kritikk her, hadde jeg begynt å lure.. Skremmende opplevelse, godt at det gikk bra med jenta! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå