Shaun Skrevet 6. september 2009 #1 Del Skrevet 6. september 2009 (endret) Ja, så er det en frøken (strøken) som gjør meg gal (som vanlig). Kort: Jeg liker henne, men jeg vet ikke om det er gjensidig (klassisk ja). Selv om jeg føler meg svært sosialt oppegående i de fleste sammenhenger, er jeg å regne som en analfabet når det gjelder dating (og for de som i dette øyeblikket tenker å anbefale meg all slags alfadatinglitteratur, meget hyggelig, men ellers takk). Det er i for seg ingenting galt med meg ellers, jeg er som nevnt sosial, har grei utdanning (lege phd), er ellers hyggelig og en ressurs for andre, og klarer meg stort sett bra her i verden. Jeg blir tiltrukket av utfordringer og motstand, og klarer fint å håndtere vanskelige jobbsituasjoner, konflikter eller handyoppgaver hjemme. Men spørre ei dame ut på date? Nei, se der... det går ikke, nei. Det går over min forstand hvorfor det er så vanskelig. Og jeg blir grundig irritert på meg selv. Jeg ser henne ofte i jobbsammenheng, vi har alltid hyggelige samtaler, men det fremstår som komplett umulig for meg å lese om hun er interessert i noe mer. Jeg er klar over at om noe skal hende, må jeg selv ta initiativ. Den som intet våger, intet vinner. Jeg har god erfaring med sistnevnte ellers i livet, men det er ikke grenser for vanskelig det skal være i denne sammenhengen. Jeg tror også det er delvis på grunn av at det er i jobbsammenheng, det er enklere å ta initiativ ellers, da det er mer naturlig. Jeg har for øvrig ingen problemer med å være singel. Jeg har funnet meningen med livet, er lykkelig og følger min ambisjoner (og det er min ledestjerne), ja, det er nesten ikke måte på velstand! Men så var det denne jenta... Så vil noen si at jeg er en typisk nice guy. Jeg kan være delvis enig i det, og en bad guy ville nok invitert henne ut for lenge siden. Men jeg samtidig er jeg en person som mange andre støtter seg på, jeg har integritet, jeg står for det jeg mener, og jeg bryr meg fint lite om hva andre mener om det som er viktig for meg. Jeg er stolt av den personen jeg er, og jeg har ikke tenkt å sette meg inn i all slags datinglitteratur for å spille en annen enn den jeg er. Og hva vil jeg så med dette innlegget (på kvinneguiden av alle steder)!? Vel, egentlig ingenting annet enn å samle mine egne tanker. Men det er selvfølgelig hyggelig om også andre har tanker :-) Endret 7. september 2009 av Shaun Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Lotta_* Skrevet 6. september 2009 #2 Del Skrevet 6. september 2009 Hei Shaun, Jeg syns du høres ut som en skikkelig god mann og som innehar de fleste egenskaper vi jenter liker ved en mann. Det gjenstår bare å omsette ord til handling og som du selv sier; den som intet våger, intet vinner. Sånn er det også i kjærligheten. Det er så mye kjipere å angre på de sjangsene du lot gå fra deg enn de feilstegene du turde å ta. Når det er sagt, er helt sikker på at denne jenta, om ikke annet, blir veldig smigret om du spør henne ut på date. Vi er ganske enkle sånn sett. Vær deg selv, det er ingen grunn til å forrestille seg, det er jo uansett deg hun skal falle for. Lykke til Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Shaun Skrevet 6. september 2009 Forfatter #3 Del Skrevet 6. september 2009 Lotta, takk for det. Jeg skal gjøre mitt beste og litt til den kommende tiden, så får vi se hvordan det går. Her skal ingenting angres! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjestdeluxe Skrevet 6. september 2009 #4 Del Skrevet 6. september 2009 Ja, så er det en frøken (strøken) som gjør meg gal (som vanlig). Kort: Jeg liker henne, men jeg vet ikke om det er gjensidig (klassisk ja). Ja, se det. Kvinner blir smigret over oppmerksomhet fra deg. Det er alltid en risiko for at hun ikke liker deg slik du liker henne. Men kanskje man må stå på litt? Om man overfor seg selv har råd til "å tape", det vil si, få avslag, så er det greit å sørge for å kunne få snakket litt med henne, kort og om ingenting, bare få etablert litt kontakt. Er det mulig? Når så kontakten er etablert og hun vet hvem du er, kan du ikke invitere henne til en prat over en kaffe først? Også ta det derfra? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HulaHoop Skrevet 6. september 2009 #5 Del Skrevet 6. september 2009 Om man overfor seg selv har råd til "å tape", det vil si, få avslag, så er det greit å sørge for å kunne få snakket litt med henne, kort og om ingenting, bare få etablert litt kontakt. Er det mulig? Tror du får lese innlegget til TS en gang til. Han skriver jo at de alltid har hyggelige samtaler. Det at dere har hyggelig samtaler er jo et godt utgangspunkt, TS. Så du må nok bare manne deg opp og hoppe ut i det, og kanskje spørre om hun vil ta en kaffe/øl etter jobb eller noe. Ønsker deg i hvert fall lykke til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjestdeluxe Skrevet 6. september 2009 #6 Del Skrevet 6. september 2009 Tror du får lese innlegget til TS en gang til. Han skriver jo at de alltid har hyggelige samtaler. Det at dere har hyggelig samtaler er jo et godt utgangspunkt, TS. Så du må nok bare manne deg opp og hoppe ut i det, og kanskje spørre om hun vil ta en kaffe/øl etter jobb eller noe. Ønsker deg i hvert fall lykke til. Ja, så visst skriver han det...beklager, det fikk jeg ikke med meg. Så da har TS et meget godt utgangspunkt for å få løftet det et steg fremover. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 6. september 2009 #7 Del Skrevet 6. september 2009 Hva om du bare tar det rolig og venter på at hun tar initiativet? Gi dama litt tid - tar hun ikke kontakt eller noe har du svaret. I motsatt fall, vel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Shaun Skrevet 6. september 2009 Forfatter #8 Del Skrevet 6. september 2009 Hva om du bare tar det rolig og venter på at hun tar initiativet? Gi dama litt tid - tar hun ikke kontakt eller noe har du svaret. I motsatt fall, vel. Takk for hyggelige svar! Siste gjest: Jo, det er iallfall en behagelig løsning, men kan hende ikke spesielt beundringsverdig, og om alle hadde tenkt det, hadde det ikke skjedd mye her i verden... (sier jeg, som hittil har gjort ingenting). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 6. september 2009 #9 Del Skrevet 6. september 2009 Du sa du ikkje brydde deg om hva andre syntes om det som er viktig for deg, men det kolliderer med handlingene dine. Hvis du ikkje hadde brydd deg hadde du spurt henne ut, og hun er tydeligvis viktig for deg. Det har ingenting med nice guy og bad guy å gjøre når det gjelder å spørre noen ut. Nice guys spør damer ut, hallo?... Jeg kan forstå hvordan du har det med denne damen når det kommer til å ta et steg i retning av å vise mer interesse. Vært i samme situasjon der jeg ikkje turde å ta noe større inisativ fordi jeg var usikker på meg selv og trengte derfor en slags bekreftelse før jeg kunne gjøre noe som tydelig viste at jeg var interrisert i noe mer. Desverre er ikkje verden så lett for menn. De fleste damer vil faktisk at mennene skal lede ann, og det skjer ikkje så ofte at det er damen som tar det første steget og tar"forholdet" til neste plan. Det er synd at du stenger ut "dating litteratur, fordi det finnes mye bra, men ja, det finnes mye som ikkje er bra og skal det være sakt. Det er et steg i riktig retning at du vil jobbe med dette ,og får det ut. Du sitter allerede med svaret selv om hva du må gjøre for at det skal skje noe med denne damen. Spør henne om hun vil være med på caffe eller på fest og ta det derfra. Det er mye bedre å gjøre det enn å sitte å lure pa, men hva om jeg faktisk hadde spurt? De som gjør det angrer iallefall ikkje på at de tør å ta det steget og om det går til pises så lærer man en hel del til neste gang . Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Shaun Skrevet 7. september 2009 Forfatter #10 Del Skrevet 7. september 2009 Du sa du ikkje brydde deg om hva andre syntes om det som er viktig for deg, men det kolliderer med handlingene dine. Hvis du ikkje hadde brydd deg hadde du spurt henne ut, og hun er tydeligvis viktig for deg. (...) Du har helt rett. Jeg prøvde å gjøre noe med det i dag. Istedenfor å vente til vi tilfeldigvis møtes, sendte jeg henne en melding spurte om hun ville ta en kaffe en dag. Men dagen har gått, og intet svar har kommet. Om ikke annet har jeg iallfall gjort noe, og det er ikke så verst bare det. Jeg tror det var noen som en gang sa "frykt ikke for tidens furer på din panne, men for angerens furer i ditt hjerte" ... ? Vel, mitt hjerte skal holdes fritt for furer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 8. september 2009 #11 Del Skrevet 8. september 2009 Du har helt rett. Jeg prøvde å gjøre noe med det i dag. Istedenfor å vente til vi tilfeldigvis møtes, sendte jeg henne en melding spurte om hun ville ta en kaffe en dag. Men dagen har gått, og intet svar har kommet. Om ikke annet har jeg iallfall gjort noe, og det er ikke så verst bare det. Jeg tror det var noen som en gang sa "frykt ikke for tidens furer på din panne, men for angerens furer i ditt hjerte" ... ? Vel, mitt hjerte skal holdes fritt for furer Hehe . Da eg gjorde som du fikk eg ikkje svaret eg hadde håpet på :/. På tross av det var eg lettet og utrolig stolt over at eg hadde gjort det. Eg følte at eg hadde vokst, og at eg hadde brutt en barriere. Det håper eg du og følte . Krysse fingrene for at du får ta den kaffe koppen med hun Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 8. september 2009 #12 Del Skrevet 8. september 2009 Fått svar? :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 8. september 2009 #13 Del Skrevet 8. september 2009 Om hun er en ok person så må hun da svare uavhengig om det blir ja eller nei? Krysser uansett fingrene her, Shaun høres ut som en super kar. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå