Gå til innhold

Sopp i underlivet ....

Fremhevede innlegg

Gjest Kvinne_30
Skrevet

Hei!

Ååååh, jeg håper inderlig noen vil komme med noen gode svar her!

Siden januar har jeg slitt med sopp i underlivet. Det begynte med at miljøet i skjeden kom i ubalanse etter samleie med en fyr som hr hatt MANGE partnere (jeg sier bare: BAKTERIEFLORA) så fikk antibiotika stikkpiller av legen. Det fikset problemet. Men sraffen var en soppinfeksjon av de sjeldene!! Prøvde flere kombinasjonskurer, både Canesten og pevaryl, men soppen gikk bare delvis vekk og kom tilbake. Gikk tilslutt til gynekolog, og han skrev ut resept på noen tabltter jeg ikke husker navnet på.

Følte jeg ble bedre, men soppen kom tilbake. har nå tatt ny soppkur i tillegg til vivag for å gjenopprette balansen, men soppen er det fortsatt. Jeg ORKER ikke mer!

Blir helt ruinert av å gå til den private gynekologen hele tiden!

Hva skal jeg GJØRE?! Hvilke tester kan tas? Hva kan hjelpe mot dette her?

Legen har sjekket meg for kjønnssykdommer, så dette kan utelukkes.

Må legge til at jeg bodde i en kjeller i høst, flyttet ut i januar, og jeg mistenker at muggen i miljøet kan ha hatt noe å si? Evt - jeg er en slank jente men spise rmye søtt, kan jeg ha fått en form for candida allergi?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har hatt problemer med sopp i ååårevis, men til slutt gikk jeg til en lege som sa "la det være i fred. Slutt å vask deg med noe annet enn vann. Tål det en stund så vil du se det går over". Nå vet ikkje jeg noe om hvor mye du klør og hvor ille det er for deg, men for meg tror jeg kanskje jeg ble litt vel hysterisk. Jeg hev meg på en kur straks det klødde. Etter å ha vært hos denne legen roet jeg meg veldig ned og prøvde å la ting være i fred. Etter en stund forsvant problemene mine. Har fortsatt ikke hatt en soppinfeksjon etter å ha vært plaget med konstante infeksjoner i ååååresvis.

Det som hjalp for meg var altså å roe ned, la ting være i fred.

Skrevet
har du sex uten kondom?

Sex uten kondom, ja. Tenker du på gummiallergi?

Gjest gjestkvinne
Skrevet
Sex uten kondom, ja. Tenker du på gummiallergi?

Mannen din har sikkert " sopp " - så han smitter deg nok hver gang han har sex med deg ...derfor blir du aldri kvitt det . BRUK KONDOM MED HAN I LANG TID FREMOVER .For å unngå bakterier fra han til deg .Vil gjøre deg verre enn du allerede er plaget .

Det hjelper ikke om du tar sopp kurer alene - om ikke partner også behandles for sopp samtidig - enten han har symptomer eller ikke bør han behandles også .Menn bør smøre hele pikken inn med Pevaryl soppdrepende salve / eller annen soppkur- salve hver dag i noen dager - for å " drepe " bakteriene de bærer på - men kanskje ikke blir " syk " av selv - men overfører til dama masse plager ... med miljøet i skjeden .

Ellers har jeg hørt et kjerringråd som skal reparere og opprette tilbake surhetsgraden / normalt miljø i skjeden tilbake igjen . - Youghurt naturelle - som inneholder melkesyre . Skyll skjeden med dette .Har aldri prøvd det selv - men youghurt naturelle er ufarlig å prøve ...og sikkert et bra kjerringråd .

Bruker man kondomer - er man ALDRI plaget med sopp infeksjoner ...Merkelig ...

Tror MENN er synderne - er de som gir kvinnene bakterier og plager med underlivet ..som sopp o.l Men de blir ikke syke selv eller får symptomer .Det er det kvinnene som merker .

Tror det må være 10 år siden sist jeg hadde soppinfeksjon ...! Alltså utrolig lenge siden : )

Skrevet

Jeg kan få symptomer på sopp om jeg spiser mye søtt, og merker raskt tydlige endring på utfolden. Og soppkurer hjelper da lite, det går over av seg selv om jeg er litt nøye med hva jeg spiser. Skader jo ikke å prøve; styr unna alt av sukker en stund og se hva som skjer.......

Skrevet
Jeg kan få symptomer på sopp om jeg spiser mye søtt, og merker raskt tydlige endring på utfolden. Og soppkurer hjelper da lite, det går over av seg selv om jeg er litt nøye med hva jeg spiser. Skader jo ikke å prøve; styr unna alt av sukker en stund og se hva som skjer.......

Jeg skal prøve det ... takk for rådet. Hilsen "Ichy".

Skrevet
Mannen din har sikkert " sopp " - så han smitter deg nok hver gang han har sex med deg ...derfor blir du aldri kvitt det . BRUK KONDOM MED HAN I LANG TID FREMOVER .For å unngå bakterier fra han til deg .Vil gjøre deg verre enn du allerede er plaget .

Det hjelper ikke om du tar sopp kurer alene - om ikke partner også behandles for sopp samtidig - enten han har symptomer eller ikke bør han behandles også .Menn bør smøre hele pikken inn med Pevaryl soppdrepende salve / eller annen soppkur- salve hver dag i noen dager - for å " drepe " bakteriene de bærer på - men kanskje ikke blir " syk " av selv - men overfører til dama masse plager ... med miljøet i skjeden .

Ellers har jeg hørt et kjerringråd som skal reparere og opprette tilbake surhetsgraden / normalt miljø i skjeden tilbake igjen . - Youghurt naturelle - som inneholder melkesyre . Skyll skjeden med dette .Har aldri prøvd det selv - men youghurt naturelle er ufarlig å prøve ...og sikkert et bra kjerringråd .

Tror MENN er synderne - er de som gir kvinnene bakterier og plager med underlivet ..som sopp o.l Men de blir ikke syke selv eller får symptomer .Det er det kvinnene som merker .

Tror det må være 10 år siden sist jeg hadde soppinfeksjon ...! Alltså utrolig lenge siden : )

Takk for langt og godt svar! Jeg har ikke hatt sex siden januar, så det er ikke en mann her som smitter meg hele tiden. Men jeg tenker jo at han jeg var med i januar (rundbrenneren) kan ha smittet meg med noe som ikke karakteriseres som kjønnssykdom?

PS! Ang. skylling av skjeden med Yougurt naturelle, hvordan fungerer det? Kjøper man sprøyter på apotek og sprøyter youghurten opp i vagina og lar det virke noen minutter? Ligger med det natten over? ELLER skal man baer smøre seg inn med youghurten? Herregud for noen styr...

Når verken tabletter eller kremer eller sti kkpiller virker, så må det jo være noe RIV R*USKENDE galt! Kan jeg ha en type sopp som ordinær behandilgn ikke virker på?

Skrevet

Det jeg mente var jo såklart som nevnt allerede, at sex uten kondom kunne føre til at smitten ble ført frem og tilbake.

Går du på ppiller? Jeg hadde sopp opp og ned i mente helt til jeg byttet merke.

Skrevet
Det jeg mente var jo såklart som nevnt allerede, at sex uten kondom kunne føre til at smitten ble ført frem og tilbake.

Går du på ppiller? Jeg hadde sopp opp og ned i mente helt til jeg byttet merke.

Jeg går ikke på p-piller og jeg har ikke sex.

Skrevet

Heia,jeg har hatt det i årevis,prøvd alt!!Men jeg MÅ bruke såpe så mitt problem løste seg når jeg byttet asanen ut mot Dr,greves.Siden har jeg vært det kvitt,joho så deilig og at det kunne være så enkelt, skulle vist det for maaange år siden ;-))

Skrevet

Bruker du fast andre typer medisine?

Ellers er såpe som nevnt over meg også en god ide og prøve å bytte!

Men jeg ville nok tatt en tur tilbake til legen, du trenger jo ikke gå til privat gynekolog, og du kan jo også la fastlegen ta en undersøkelse av deg?

Gjest Sandbekken
Skrevet

Må bare pirke litt her! Man fan fint og flott få underlivssopp uten å noensinne ever ha hatt et samleie. Sopp finnes, som de fleste vet, naturlig i kjeden. Men om balansen blir brutt, noe som kan skje på flere måter, får man plager med for mye sopp, og det klør.

Jeg fikk sopp første gang som 12 åring, og nei, jeg var IKKE sexuelt aktiv. Den som hadde skylden var legen min, som trodde jeg hadde en svært kraftig lungebetennelse, da det egentlig var astma. Han satt meg på 4 antibiotakakurer på rad! Og ja.. bakteriefloraen har vert haltende siden den gang..

Skrevet

Var plaget med soppinfeksjon en periode, men det gikk over da jeg var svært nøye med å ikke spise sukker + IKKE bruke noe annet enn bomullstruser (alt syntetisk + bruk av truseinnlegg gjør saken verre).

Gynekologen min sa at dersom man blir veldig plaget, kan det hjelpe å bruke en stikkpille i uka som forebyggende.

Skrevet
Var plaget med soppinfeksjon en periode, men det gikk over da jeg var svært nøye med å ikke spise sukker + IKKE bruke noe annet enn bomullstruser (alt syntetisk + bruk av truseinnlegg gjør saken verre).

Gynekologen min sa at dersom man blir veldig plaget, kan det hjelpe å bruke en stikkpille i uka som forebyggende.

En stikkpille av hva da?

Skrevet
Canesten :)

Hmm.... mener å ha hørt at man kan ta en stikkpille i endetarmen mot sopp i tarmen, da denne kan smitte over til skjedeen.... å putte en canesten oppi skjeden en gang ukentlig kan ve gjøre soppen reisistent?

Gjest Sandbekken
Skrevet

Man bør ikke bruke canesten stikkpille i kjeden ofte. som ts skriver kan dette gjøre vondt verre, mye verre!

Men det finnes en stikkpille med melkesyrebakterier man kan bruke så mye man orker. Dette ska hjelpe å balansere surheten i underlivet, og kroppen tar bare opp det den trenger..

Skrevet

Må bare få påpeke det med en gang! Sopp smitter ikke!

Skrevet

Sliter litt med soppinfeksjoner til tider jeg også, så følger med her :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...