Gjest *Mim* Skrevet 5. september 2009 #1 Del Skrevet 5. september 2009 Har du noen ord du ikke liker? Jeg har noen: morarente, bable, week-end Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_maggie_* Skrevet 7. september 2009 #2 Del Skrevet 7. september 2009 Jeg synes 'mensen' er et utrolig stygt ord. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 7. september 2009 #3 Del Skrevet 7. september 2009 Jeg synes 'mensen' er et utrolig stygt ord. Det er jo kun fordi du på en eller annen måte likestiller valøren og betydningen, og det teller vel knapt nok. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurodice Skrevet 7. september 2009 #4 Del Skrevet 7. september 2009 Inkasso! Gir meg angst :-(((. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hjertesukka Skrevet 9. september 2009 #5 Del Skrevet 9. september 2009 Lov med engelske ord her? Jeg får noia av ordet "natural" eller "naturally" på engelsk. Selv om jeg leser bøker på engelsk og kan formulere meg godt, så er det noe som skjærer seg når jeg skal uttale det ene ordet. Så jeg gjør mange krumspring for å unngå det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 9. september 2009 #6 Del Skrevet 9. september 2009 Kondolere er et veldig rart ord jeg aldri bruker... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Norbertine Skrevet 9. september 2009 #7 Del Skrevet 9. september 2009 Snerk. Ekkelt ord. Fresh, sagt på norsk, altså med lang e. Utrolig irriterende. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Catwoman Skrevet 9. september 2009 #8 Del Skrevet 9. september 2009 nudler synes jeg er et ufyselig ord. Så ufyselig at jeg faktisk aldri spiser nudler pga det... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurodice Skrevet 9. september 2009 #9 Del Skrevet 9. september 2009 Kondolere er et veldig rart ord jeg aldri bruker... Dette ordet brukes jo i forbindelse med dødsfall. Under "Generelt" er det en dame som skriver og er fortvilet over at hun er kommet i skade for å kaste en sekk med masse klær i. Hun får blant annet medfølende ord fra en som skriver "Jeg kondolerer". I den sammenhengen virker dette malplassert. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurodice Skrevet 9. september 2009 #10 Del Skrevet 9. september 2009 Snerk. Ekkelt ord. Fresh, sagt på norsk, altså med lang e. Utrolig irriterende. Fresh uttalt med lang "e", kommer nok fra svensk, tenker jeg, skrives "fräsch". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pantertante Skrevet 9. september 2009 #11 Del Skrevet 9. september 2009 Er veldig enig i fresh med lang eee. Fryktelig ord. Et uttrykk mange amerikanere bruker er "Oh my gosh". Irriterer vettet av meg. Hva fanden er "gosh"? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Shady Lady Skrevet 9. september 2009 #12 Del Skrevet 9. september 2009 Eg likar ikkje nokre av orda som i blir brukt f.eks i samanhengen "Det er berre heilt .... !!" Knall. Rått. Konge. Sjukt. Fordi dei blir brukt så ofte og i merkelige samanhengar. Ting som ikkje er sjukt, er plutseleg sjukt. Og når mamma omtalar noko som "heilt rått!" syns eg berre det høyres latterlig ut Knall og konge er sååååå 90-talet, syns eg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fropessor Snurre Skrevet 9. september 2009 #13 Del Skrevet 9. september 2009 (endret) Har du noen ord du ikke liker? Sjino. OMG. = O- Em- Ge. Sykt. = Sykt moro. Sinnsykt. Endret 9. september 2009 av Fropessor Snurre Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fropessor Snurre Skrevet 9. september 2009 #14 Del Skrevet 9. september 2009 Hva fanden er "gosh"? Origin: 1750–60; euphemistic alter. of God Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Roxie Hart Skrevet 9. september 2009 #15 Del Skrevet 9. september 2009 Bluse Det ordet ligger ikke godt i munnen min. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 10. september 2009 #16 Del Skrevet 10. september 2009 Eg likar ikkje nokre av orda som i blir brukt f.eks i samanhengen "Det er berre heilt .... !!" Knall. Rått. Konge. Sjukt. Fordi dei blir brukt så ofte og i merkelige samanhengar. Ting som ikkje er sjukt, er plutseleg sjukt. Og når mamma omtalar noko som "heilt rått!" syns eg berre det høyres latterlig ut Knall og konge er sååååå 90-talet, syns eg. Da elsker du sikkert tidlignittitallsfrasene "pyton" og "speist" (= spaced). Min tante er stor tilhenger av begge. Hun plukket dem vel opp da hun jobbet som lærer, og da hun ble ufør og måtte slutte fikk hun ikke lenger oppdatert vokabularet sitt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Shady Lady Skrevet 10. september 2009 #17 Del Skrevet 10. september 2009 Da elsker du sikkert tidlignittitallsfrasene "pyton" og "speist" (= spaced). Min tante er stor tilhenger av begge. Hun plukket dem vel opp da hun jobbet som lærer, og da hun ble ufør og måtte slutte fikk hun ikke lenger oppdatert vokabularet sitt. Herlig!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Emmanuelle Skrevet 10. september 2009 #18 Del Skrevet 10. september 2009 "fett", altså brukt istedet for "kult" Oppskrift, tror den -ft-endinga gjør det ekle. Liker ikke ordet saft heller. Vulva Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 10. september 2009 #19 Del Skrevet 10. september 2009 Ost synes jeg er ett stygt ord. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjestus Skrevet 18. september 2009 #20 Del Skrevet 18. september 2009 OST har jeg og alltid mislikt sterkt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå