kristian82 Skrevet 5. september 2009 #21 Del Skrevet 5. september 2009 Hei Kristian82! Skal oppklare noen misforståelser her. Jeg blir stadig spurt av venninner jeg ikke treffer så ofte om jeg er singel eller om jeg har noe på gang, og jeg svarer alltid ærlig på det, for jeg oppfatter at disse jentene spør fordi de oppriktig ønsker meg alt godt. Jenten i innlegget her gjør mer enn å spørre, hun er direkte ufin. Det skinner så tydelig igjennom at hun ser ned på meg fordi jeg er singel. Du kan ikke bortforklare når noen sier "Det er på tide at du slår deg ned nå" med en misbilligende mine. Jeg må da for f*** kunne si at jeg har det litt gøy med en type uten at hun skal komme med den moralistiske og nedlatende pekefingeren. Og tro meg - hun sa det ikke fordi hun oppriktig ønsket meg alt godt. Og just for the record - jeg har ALDRI klagt til NOEN over at jeg er singel. Mine nærmeste venninner vet at jeg godt kunne tenkt meg en kjæreste, men ellers snakker jeg aldri om det ute blant folk. En jente VET når hun blir "disset" - og det har jeg blitt av hun her. Sånn oppførsel bør irettesettes, men jeg vet ikke hvordan man gjør det uten å lage "skandale" i venninnegjengen. PS: Du har selvsagt helt rett i at det er usaklig å spekulere i hvorfor hun har markeringsbehov ovenfor meg. Jeg tenker bare at hun godter seg litt siden hun aldri fikk noe oppmerksomhet før, og nå er guttemagneten NN blitt den som sliter i kjærligheten.... Just a thought. Oki, da skjønner jeg! Da hadde jeg plassert henne i kategorien - uinteressant og ubetydelig person. Hver gang hun var frekk hadde jeg da svart - jammen, "tone", alle er ikke som deg vettu, tenk alt jeg har fått opplevd men du aldri får mulighet til siden du giftet deg så ung. Angrer du ikke noengang på det? Alt det ansvaret du har? Tenk om dere skiller dere? Er det den eneste mannen du har hatt sex med? Nei, glad jeg har hatt et liv jeg, så jeg har kunne funnet meg selv osv. så kommer nok Mr.right snart, men hadde aldri vært klar for Mr.right i en alder av 22 uansett, for en skremmende tanke, da er jo sjansen i alle fall stor for å bli skilt osv. Sikkert mange som har innvendinger mot dette, men det er min strategi når det gjelder å forholde seg til folk som er ÅPENLYST store og nedlatende i kjeften mot meg. Så sant jeg må forholde meg til de - så tar jeg igjen med samme mynt. Det er eneste sånne folk skjønner. Men seff beste er å IKKE ha noe med de å gjøre. Å de tingene ovenfor hadde jeg sagt uansett om jeg mente de eller ikke, kun for å provosere henne og ta igjen med samme mynt. Noen ganger må man senke seg ned til "motstanderen" sitt nivå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissStiles Skrevet 5. september 2009 #22 Del Skrevet 5. september 2009 En sånn venninne har jeg og. Hun gifta seg når hun var 20år, har tatt utdannelse mens hun har vært hjemme med et barn og nå er barn nr 2 på vei. Vi hadde en diskusjon om mitt liv en gang. Vi lever 2 forskjellige liv. Men hun sa en gang at hun synes jeg ikke burde hoppe fra en fyr til en annen. Da lo jeg bare. Fordi det fikk meg bare til å innse at hun ikke kjenner meg så godt lengre. De gangene jeg har møtt noen så venter jeg å fortelle til henne. I hvert fall til vi evt. har blitt kjærester. Orker ikke å høre mer om at jeg burde skjønt at han ikke var interessert eller ikke var den rette for meg. Jeg er glad på hennes vegne når det gjelder hva hun har oppnådd hittil men jeg ser ikke på mitt liv som dårligere enn hennes. Fordi jeg har opplevd og oppnådd mye på en annen måte enn henne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest TS Skrevet 5. september 2009 #23 Del Skrevet 5. september 2009 Oki, da skjønner jeg! Da hadde jeg plassert henne i kategorien - uinteressant og ubetydelig person. Hver gang hun var frekk hadde jeg da svart - jammen, "tone", alle er ikke som deg vettu, tenk alt jeg har fått opplevd men du aldri får mulighet til siden du giftet deg så ung. Angrer du ikke noengang på det? Alt det ansvaret du har? Tenk om dere skiller dere? Er det den eneste mannen du har hatt sex med? Nei, glad jeg har hatt et liv jeg, så jeg har kunne funnet meg selv osv. så kommer nok Mr.right snart, men hadde aldri vært klar for Mr.right i en alder av 22 uansett, for en skremmende tanke, da er jo sjansen i alle fall stor for å bli skilt osv. Sikkert mange som har innvendinger mot dette, men det er min strategi når det gjelder å forholde seg til folk som er ÅPENLYST store og nedlatende i kjeften mot meg. Så sant jeg må forholde meg til de - så tar jeg igjen med samme mynt. Det er eneste sånne folk skjønner. Men seff beste er å IKKE ha noe med de å gjøre. Å de tingene ovenfor hadde jeg sagt uansett om jeg mente de eller ikke, kun for å provosere henne og ta igjen med samme mynt. Noen ganger må man senke seg ned til "motstanderen" sitt nivå. Jeg tør ikke å ta igjen på en sånn måte, for da føler jeg at jeg vil virke bitter og aggressiv. Dessuten er vi en vennegjeng som møtes innimellom og jeg vil ikke skape dårlig stemning og sette felles venner "i klem", hvis du skjønner. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kristian82 Skrevet 5. september 2009 #24 Del Skrevet 5. september 2009 Jeg tør ikke å ta igjen på en sånn måte, for da føler jeg at jeg vil virke bitter og aggressiv. Dessuten er vi en vennegjeng som møtes innimellom og jeg vil ikke skape dårlig stemning og sette felles venner "i klem", hvis du skjønner. Skjønner det. Jeg setter bare opp verdens mest uskyldige ansikt, later som jeg ikke skjønner at jeg er frekk, og lirer av meg: "men angrer du ikke på at du giftet deg så tidlig? Jeg hadde dødd hadde jeg hatt ditt ansvar fra så ung alder". Så legger jeg på, "men bra vi er forskjellige da". Men så er jeg kanskje litt drøy til tider...har bare liten tolleranse for folk som er frekke rett i ansiktet på meg, mens det i tillegg sitter folk rundt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest TS Skrevet 5. september 2009 #25 Del Skrevet 5. september 2009 En sånn venninne har jeg og. Hun gifta seg når hun var 20år, har tatt utdannelse mens hun har vært hjemme med et barn og nå er barn nr 2 på vei. Vi hadde en diskusjon om mitt liv en gang. Vi lever 2 forskjellige liv. Men hun sa en gang at hun synes jeg ikke burde hoppe fra en fyr til en annen. Da lo jeg bare. Fordi det fikk meg bare til å innse at hun ikke kjenner meg så godt lengre. De gangene jeg har møtt noen så venter jeg å fortelle til henne. I hvert fall til vi evt. har blitt kjærester. Orker ikke å høre mer om at jeg burde skjønt at han ikke var interessert eller ikke var den rette for meg. Jeg er glad på hennes vegne når det gjelder hva hun har oppnådd hittil men jeg ser ikke på mitt liv som dårligere enn hennes. Fordi jeg har opplevd og oppnådd mye på en annen måte enn henne. Argh, nå fikk jeg flashbacks til en annen barndomsvenninne av meg. Hun har vokst opp i et kristent miljø og giftet seg med den første kjæresten. Hun har mange ganger uttrykt oppriktig bekymring for livsstilen min... som i hennes øyne, utfra kristent bedehus-miljø, er helt horribel. Men utfra vanlig "norsk standard" er helt gjennomsnitts. Men, denne jenten er en helt annen historie. Vi har vokst opp sammen og er glade i hverandre selv om vi er forskjellige - og vi henger hverandre ikke ut. Det er hele forskjellen. Om du har noe å si, si det på en skikkleig måte på tomannshånd. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest KarmicKoala Skrevet 5. september 2009 #26 Del Skrevet 5. september 2009 Du kan trøste deg med at de menneskene som legger seg mest opp i andres liv som regel også er de som er mest misfornøyde eller usikre på sin egen livssituasjon. Det å rakke ned på andre blir således en måte å overbevise seg selv og andre om at livet deres ikke suger så hardt som det i realiteten gjør. Venninnen din valgte et A4-liv tidlig, og dypt der nede i konformitetens uendelige kjedsommelighet ulmer det av desperasjon og brente broer. Det som plager henne mer enn noe annet er at du fortsatt kan få det hun har, samt at du fremdeles har mulighet til å velge når og med hvem. Hun på sin side har aldri opplevd friheten, gleden og sorgene ved å være alene. Kortene i livet hennes er allerede spilt, og hun vil således fortsette å mase på denne måten helt til du har forspilt dine. Ta det med ro. Hun legger selv opp til et fryktelig stygt fall, og når det skjer får du vise henne at du er en bedre venn og et bedre menneske enn det hun er for øyeblikket. Når du forstår hvor alt dette kommer fra, så blir det hele også mer patetisk og morsomt enn plagsomt og sårende. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 6. september 2009 #27 Del Skrevet 6. september 2009 Så legger jeg på, "men bra vi er forskjellige da". Typisk en kvinneting å legge på den strofen der... Idiotisk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest womenwomen Skrevet 6. september 2009 #28 Del Skrevet 6. september 2009 Jeg trenger noen synspunkter. Jeg er 30 år og har vært singel i 2-3 år. Denne statuen er ikke selvvalgt, men ting har ikke klaffet. Utseendet mitt er det ingenting i veien med, jeg får stadig høre at jeg er en pen jente og jeg har definitivt "draget". Men de siste årene har jeg vært "uheldig" med de guttene jeg har truffet på, og jeg har valgt å trekke meg ut i stedet for å gå videre med forholdet. Jeg har 2 langvarige samboerforhold bak meg. Det som irriterer meg nå, er at det er en jente i venninneflokken fra "back in the days" som kommer med spydige kommentarer om min singelstatus når gjengen har sine samlinger. Vi er 5-6 jenter som pleier å treffes et par ganger i halvåret. Av disse jentene er det 2 jeg står mye nærmere enn de andre og som jeg pleier å omgås mye på fritiden. Disse 2 er helt sjokkert over frekkheten til vår felles veninne, men ingen har turd å ta det opp med henne. P.t. er det nå kun jeg som er singel i den flokken, og alle er jo klar over at jeg har vært singel lenge. Det siste året har hun stadig kommet med kommentarer av typen "Nå, hvordan går det på typefronten, "Anne"? Jeg må jo svare som sant er, at der skjer det lite. Og så sier hun gjerne "hmm, du må få farten opp, du blir ikke yngre, vet du!" En gang på en fest i fjor kom temaet opp IGJEN, og da svarte jeg at jeg hadde en fyr på gang som jeg hadde det litt gøy med, og da smalt det fra henne: "På tide å slå seg ned nå, "anne", du kan ikke holde på sånn i all evighet!" Jeg ble skikkelig såret. Hun snuppa her som er nedlatende, har aldri hatt motgang hele livet. Hun giftet seg med den første mannen hun kom sammen med som 20-åring og de har 2 barn sammen. I tillegg har hun klart å ta høyere utdadnnelse opp i alt dette. Så hun føler seg nok veldig vellykket. Jeg har alltid følt at hun fra gammelt av har vært misunnelig fra den tiden gjengen gikk mye på byen, da var det alltid jeg som fikk ALL oppmerksomhet (selv er hun en grå mus) og nå er rollene byttet om - nå er det jeg som er "veggpryd". Jeg har diskuterte saken med 2 andre jentene, og de mener jeg må ha en "sit down" med hun her og si akkurat hva jeg føler. Jeg vet ikke, jeg er bare så møkka lei. Har lyst å slutte å møte opp på samlingene, vi har jo ingenting til felles likevel. Hva sier man til folk som er så nedlatende og fordømmende??!!! Nei tvert om - man er MER VERDT om man ikke har barn .Bare fordeler har jeg opplevd i hvertfall . Man er mer attraktiv på arb.markedet - forde man kan jobbe extra ved behov og sansynligvis vil ha mindre fravær enn de som har små barn eks fravær v / barns sykdom o.l Syns man er meget attraktiv arbeidskraft som barnløs ung voksen . Er lettere å få høyere lån i banken - om man ikke har barn å forsørge ...kjempefordel det ! Banken spør alltid om man har barn - når man søker eks billån , huslån o.a ting . En har større utvalg av potensielle " friere " om man ikke har barn selv .Både menn med og uten barn - vil som oftest være intrisert i deg - da du er " pent brukt " . Lettere å investere i div . objekter økonomisk - når man slipper sikre seg imot den andres " særkullsbarn " som kan få arverett i eks felles bolig o.l Når den ene ikke har barn . Stort sett bare masse fordeler . Du er nok mest verdt - før du får barn ...desverre kanskje . Mulig din veninne er litt misunnelig på deg - siden hun kommer med små " stikk " til deg . Ikke sikkert hun er så himla lykkelig selv med krevende , sutrende småbarn og lite og ingen fritid + dårligere økonomi som småbarnsforeldre . Mange med barn - er misunnelig på de uten barn - har jeg erfart ! Virker som mange bare stuper i det og får barn strax de er 30 -pga masse mas & press fra samfunnet og omgangskrets . Du har kjempegod tid å få barn enda .Gjør ingenting å vente til etter fylte 35 ihvertfall . Mange får første barn også i slutten av 30 årene - det er også helt normalt og vanlig . Nyt friheten din - mens du har den ! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 6. september 2009 #29 Del Skrevet 6. september 2009 Venninnen din har mest sannsynlig vært misunnelig på deg pga kanskje utseende og "barn" er det eneste kortet hun har. Hun høres ut som en usikker person rett og slett. Jeg hadde ikke brydd meg. Men lyg og si at du har en mann, men at du ikke ønsker å snakke om det. Ingen grunn til å alltid være så ærlig hvis det blir brukt imot deg. women, veldig uenig med deg. Barn og øk. fordeler er usammenlignbare. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kristian82 Skrevet 6. september 2009 #30 Del Skrevet 6. september 2009 Typisk en kvinneting å legge på den strofen der... Idiotisk. Funker bestandig svært bra for min del. Får kamuflert at jeg egentlig slenger dritt, så blir det ikke for åpenlyst hva jeg syns. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 6. september 2009 #31 Del Skrevet 6. september 2009 Hun er jo bare misunnelig på deg. Hun er en grå mus, det er ikke du. Synes du bare skal ta det med humor. Le av kommentarerene hennes og si: "Synes du? He he, jeg synes det kan være deilig å være singel noen ganger, jeg." Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå