Gjest Charlotte_30år_og moden for kass Skrevet 5. september 2009 #1 Del Skrevet 5. september 2009 Jeg trenger noen synspunkter. Jeg er 30 år og har vært singel i 2-3 år. Denne statuen er ikke selvvalgt, men ting har ikke klaffet. Utseendet mitt er det ingenting i veien med, jeg får stadig høre at jeg er en pen jente og jeg har definitivt "draget". Men de siste årene har jeg vært "uheldig" med de guttene jeg har truffet på, og jeg har valgt å trekke meg ut i stedet for å gå videre med forholdet. Jeg har 2 langvarige samboerforhold bak meg. Det som irriterer meg nå, er at det er en jente i venninneflokken fra "back in the days" som kommer med spydige kommentarer om min singelstatus når gjengen har sine samlinger. Vi er 5-6 jenter som pleier å treffes et par ganger i halvåret. Av disse jentene er det 2 jeg står mye nærmere enn de andre og som jeg pleier å omgås mye på fritiden. Disse 2 er helt sjokkert over frekkheten til vår felles veninne, men ingen har turd å ta det opp med henne. P.t. er det nå kun jeg som er singel i den flokken, og alle er jo klar over at jeg har vært singel lenge. Det siste året har hun stadig kommet med kommentarer av typen "Nå, hvordan går det på typefronten, "Anne"? Jeg må jo svare som sant er, at der skjer det lite. Og så sier hun gjerne "hmm, du må få farten opp, du blir ikke yngre, vet du!" En gang på en fest i fjor kom temaet opp IGJEN, og da svarte jeg at jeg hadde en fyr på gang som jeg hadde det litt gøy med, og da smalt det fra henne: "På tide å slå seg ned nå, "anne", du kan ikke holde på sånn i all evighet!" Jeg ble skikkelig såret. Hun snuppa her som er nedlatende, har aldri hatt motgang hele livet. Hun giftet seg med den første mannen hun kom sammen med som 20-åring og de har 2 barn sammen. I tillegg har hun klart å ta høyere utdadnnelse opp i alt dette. Så hun føler seg nok veldig vellykket. Jeg har alltid følt at hun fra gammelt av har vært misunnelig fra den tiden gjengen gikk mye på byen, da var det alltid jeg som fikk ALL oppmerksomhet (selv er hun en grå mus) og nå er rollene byttet om - nå er det jeg som er "veggpryd". Jeg har diskuterte saken med 2 andre jentene, og de mener jeg må ha en "sit down" med hun her og si akkurat hva jeg føler. Jeg vet ikke, jeg er bare så møkka lei. Har lyst å slutte å møte opp på samlingene, vi har jo ingenting til felles likevel. Hva sier man til folk som er så nedlatende og fordømmende??!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 5. september 2009 #2 Del Skrevet 5. september 2009 Hva sier man til folk som er så nedlatende og fordømmende??!!! Kanskje dere har vokst i fra hverandre med årene? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 5. september 2009 #3 Del Skrevet 5. september 2009 Jeg trenger noen synspunkter. Jeg er 30 år og har vært singel i 2-3 år. Denne statuen er ikke selvvalgt, men ting har ikke klaffet. Utseendet mitt er det ingenting i veien med, jeg får stadig høre at jeg er en pen jente og jeg har definitivt "draget". Men de siste årene har jeg vært "uheldig" med de guttene jeg har truffet på, og jeg har valgt å trekke meg ut i stedet for å gå videre med forholdet. Jeg har 2 langvarige samboerforhold bak meg. Det som irriterer meg nå, er at det er en jente i venninneflokken fra "back in the days" som kommer med spydige kommentarer om min singelstatus når gjengen har sine samlinger. Vi er 5-6 jenter som pleier å treffes et par ganger i halvåret. Av disse jentene er det 2 jeg står mye nærmere enn de andre og som jeg pleier å omgås mye på fritiden. Disse 2 er helt sjokkert over frekkheten til vår felles veninne, men ingen har turd å ta det opp med henne. P.t. er det nå kun jeg som er singel i den flokken, og alle er jo klar over at jeg har vært singel lenge. Det siste året har hun stadig kommet med kommentarer av typen "Nå, hvordan går det på typefronten, "Anne"? Jeg må jo svare som sant er, at der skjer det lite. Og så sier hun gjerne "hmm, du må få farten opp, du blir ikke yngre, vet du!" En gang på en fest i fjor kom temaet opp IGJEN, og da svarte jeg at jeg hadde en fyr på gang som jeg hadde det litt gøy med, og da smalt det fra henne: "På tide å slå seg ned nå, "anne", du kan ikke holde på sånn i all evighet!" Jeg ble skikkelig såret. Hun snuppa her som er nedlatende, har aldri hatt motgang hele livet. Hun giftet seg med den første mannen hun kom sammen med som 20-åring og de har 2 barn sammen. I tillegg har hun klart å ta høyere utdadnnelse opp i alt dette. Så hun føler seg nok veldig vellykket. Jeg har alltid følt at hun fra gammelt av har vært misunnelig fra den tiden gjengen gikk mye på byen, da var det alltid jeg som fikk ALL oppmerksomhet (selv er hun en grå mus) og nå er rollene byttet om - nå er det jeg som er "veggpryd". Jeg har diskuterte saken med 2 andre jentene, og de mener jeg må ha en "sit down" med hun her og si akkurat hva jeg føler. Jeg vet ikke, jeg er bare så møkka lei. Har lyst å slutte å møte opp på samlingene, vi har jo ingenting til felles likevel. Hva sier man til folk som er så nedlatende og fordømmende??!!! Du er på ingen måte mindre verdt enn noen som helst andre. Hadde jeg vært i dine sko hadde jeg nok sagt fra høyt og tydlig om at singellivet er å foretrekke framfor et forhold som halter. Det er ingen drøm å være alenemor, så derfor er det faktisk smart å vente med å få barn til du møter en som virkelig vil slå deg til ro med. Livet har lært meg at A4 familien finnes ikke, og det perfekte liv/ekteskap aldri er så bra som det ser ut på utsiden. Så uansett hvor bra livet til denne lissomvenninnen er så har nok også hun sitt å slite med. Mager trøst, men det er en av livets harde realiteter. Go girl, møt dem med rak rygg og direkte blikk. Du har ingenting å skamme deg over. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 5. september 2009 #4 Del Skrevet 5. september 2009 Hva tror du hun sier hvis du svarer: "Det er vanskelig å finne noen menn som er villige til å slå seg til ro... Kanskje jeg må slå meg på gifte menn?" Innerst inne er hun nok misunnelig på deg, som har all den friheten du har. Og det har nok ikke vært lett for henne å oppdra to barn samtidig som hun har tatt utdannelse. Alt koster. Forresten har du ikke vært single lenge... Hadde det vært 5 år eller mer, hadde du vært single lenge. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest TS Skrevet 5. september 2009 #5 Del Skrevet 5. september 2009 Kanskje dere har vokst i fra hverandre med årene? Denne kan jeg svare kjapt og greit på, Steinar40. Vi har aldri vært nære venninner på noe smo helst tidspunkt, vi er en jentegjeng som har hengt sammen siden tenårene, hvor hun her kom inn via en av de andre jentene. Hun og jeg har aldri hatt noe å snakke om på tomannshåns, så det er der landet ligger. Om hun hadde kjent meg skikkelig, hadde hun aldri vært så kjip. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 5. september 2009 #6 Del Skrevet 5. september 2009 Denne kan jeg svare kjapt og greit på, Steinar40. Vi har aldri vært nære venninner på noe smo helst tidspunkt, vi er en jentegjeng som har hengt sammen siden tenårene, hvor hun her kom inn via en av de andre jentene. Hun og jeg har aldri hatt noe å snakke om på tomannshåns, så det er der landet ligger. Om hun hadde kjent meg skikkelig, hadde hun aldri vært så kjip. Ja, det er ikke alle typer personligheter man går like godt i sammen med. Sånn er det bare i dette livet. Da er det best å holde litt avstand - mener jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 5. september 2009 #7 Del Skrevet 5. september 2009 Denne kan jeg svare kjapt og greit på, Steinar40. Heng deg på Steinar da vel Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 5. september 2009 #8 Del Skrevet 5. september 2009 Heng deg på Steinar da vel I såfall ville jeg sjekket flere tråder her inne på singelforumet først.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest TS Skrevet 5. september 2009 #9 Del Skrevet 5. september 2009 Hva tror du hun sier hvis du svarer: "Det er vanskelig å finne noen menn som er villige til å slå seg til ro... Kanskje jeg må slå meg på gifte menn?" Innerst inne er hun nok misunnelig på deg, som har all den friheten du har. Og det har nok ikke vært lett for henne å oppdra to barn samtidig som hun har tatt utdannelse. Alt koster. Forresten har du ikke vært single lenge... Hadde det vært 5 år eller mer, hadde du vært single lenge. Hun fikk de ungene etter at hun hdde tatt graden sin, og hun har nå en no brainer jobb som fint kan kombineres med famileiliv, så jeg tror ikke hun er FOR stresset! Tror bare at kjemien mellom oss ikke er den beste, og så hevder hun seg på en umoden måte. det er helt tåpelig, for i en venninnegjeng er det alltid noen som har bedre kjemi enn andre, men man må gjøre gode miner til slett spill uansett... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 5. september 2009 #10 Del Skrevet 5. september 2009 Jeg trenger noen synspunkter. Jeg er 30 år og har vært singel i 2-3 år. Denne statuen er ikke selvvalgt, men ting har ikke klaffet. Utseendet mitt er det ingenting i veien med, jeg får stadig høre at jeg er en pen jente og jeg har definitivt "draget". Men de siste årene har jeg vært "uheldig" med de guttene jeg har truffet på, og jeg har valgt å trekke meg ut i stedet for å gå videre med forholdet. Jeg har 2 langvarige samboerforhold bak meg. Det som irriterer meg nå, er at det er en jente i venninneflokken fra "back in the days" som kommer med spydige kommentarer om min singelstatus når gjengen har sine samlinger. Vi er 5-6 jenter som pleier å treffes et par ganger i halvåret. Av disse jentene er det 2 jeg står mye nærmere enn de andre og som jeg pleier å omgås mye på fritiden. Disse 2 er helt sjokkert over frekkheten til vår felles veninne, men ingen har turd å ta det opp med henne. P.t. er det nå kun jeg som er singel i den flokken, og alle er jo klar over at jeg har vært singel lenge. Det siste året har hun stadig kommet med kommentarer av typen "Nå, hvordan går det på typefronten, "Anne"? Jeg må jo svare som sant er, at der skjer det lite. Og så sier hun gjerne "hmm, du må få farten opp, du blir ikke yngre, vet du!" En gang på en fest i fjor kom temaet opp IGJEN, og da svarte jeg at jeg hadde en fyr på gang som jeg hadde det litt gøy med, og da smalt det fra henne: "På tide å slå seg ned nå, "anne", du kan ikke holde på sånn i all evighet!" Jeg ble skikkelig såret. Hun snuppa her som er nedlatende, har aldri hatt motgang hele livet. Hun giftet seg med den første mannen hun kom sammen med som 20-åring og de har 2 barn sammen. I tillegg har hun klart å ta høyere utdadnnelse opp i alt dette. Så hun føler seg nok veldig vellykket. Jeg har alltid følt at hun fra gammelt av har vært misunnelig fra den tiden gjengen gikk mye på byen, da var det alltid jeg som fikk ALL oppmerksomhet (selv er hun en grå mus) og nå er rollene byttet om - nå er det jeg som er "veggpryd". Jeg har diskuterte saken med 2 andre jentene, og de mener jeg må ha en "sit down" med hun her og si akkurat hva jeg føler. Jeg vet ikke, jeg er bare så møkka lei. Har lyst å slutte å møte opp på samlingene, vi har jo ingenting til felles likevel. Hva sier man til folk som er så nedlatende og fordømmende??!!! Du kan jo si at det er 50% sjanse for at folk blir skilt og jo tidligere i 20årene man gifter seg jo større er sjansen. I hennes tilfelle derfor rundt 60-70%. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest TS Skrevet 5. september 2009 #11 Del Skrevet 5. september 2009 Ja, det er ikke alle typer personligheter man går like godt i sammen med. Sånn er det bare i dette livet. Da er det best å holde litt avstand - mener jeg. Jeg holder jo avstand til henne jeg, vi har ingen kontakt bortstt fra de sporadiske jentekveldene et par ganger i halvåret. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest TS Skrevet 5. september 2009 #12 Del Skrevet 5. september 2009 Du kan jo si at det er 50% sjanse for at folk blir skilt og jo tidligere i 20årene man gifter seg jo større er sjansen. I hennes tilfelle derfor rundt 60-70%. Med fare for å høres ondskapsfull ut, så tenker jeg at hun hadde hatt godt av å få et samlivsbrudd rett i trynet med de følelsesmessige påkjenningene det innebærer. Kanskje hadde hun da kunne sette seg mer inn i hva andre mennesker føler og utviklet mer empati? Men for all del - jeg ønsker jo ikke at det skal skjære seg mellom dem, de har 2 søte barn. Men - you get my point. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 5. september 2009 #13 Del Skrevet 5. september 2009 Jeg trenger noen synspunkter. Jeg er 30 år og har vært singel i 2-3 år. Denne statuen er ikke selvvalgt, men ting har ikke klaffet. Utseendet mitt er det ingenting i veien med, jeg får stadig høre at jeg er en pen jente og jeg har definitivt "draget". Men de siste årene har jeg vært "uheldig" med de guttene jeg har truffet på, og jeg har valgt å trekke meg ut i stedet for å gå videre med forholdet. Jeg har 2 langvarige samboerforhold bak meg. Det som irriterer meg nå, er at det er en jente i venninneflokken fra "back in the days" som kommer med spydige kommentarer om min singelstatus når gjengen har sine samlinger. Vi er 5-6 jenter som pleier å treffes et par ganger i halvåret. Av disse jentene er det 2 jeg står mye nærmere enn de andre og som jeg pleier å omgås mye på fritiden. Disse 2 er helt sjokkert over frekkheten til vår felles veninne, men ingen har turd å ta det opp med henne. P.t. er det nå kun jeg som er singel i den flokken, og alle er jo klar over at jeg har vært singel lenge. Det siste året har hun stadig kommet med kommentarer av typen "Nå, hvordan går det på typefronten, "Anne"? Jeg må jo svare som sant er, at der skjer det lite. Og så sier hun gjerne "hmm, du må få farten opp, du blir ikke yngre, vet du!" En gang på en fest i fjor kom temaet opp IGJEN, og da svarte jeg at jeg hadde en fyr på gang som jeg hadde det litt gøy med, og da smalt det fra henne: "På tide å slå seg ned nå, "anne", du kan ikke holde på sånn i all evighet!" Jeg ble skikkelig såret. Hun snuppa her som er nedlatende, har aldri hatt motgang hele livet. Hun giftet seg med den første mannen hun kom sammen med som 20-åring og de har 2 barn sammen. I tillegg har hun klart å ta høyere utdadnnelse opp i alt dette. Så hun føler seg nok veldig vellykket. Jeg har alltid følt at hun fra gammelt av har vært misunnelig fra den tiden gjengen gikk mye på byen, da var det alltid jeg som fikk ALL oppmerksomhet (selv er hun en grå mus) og nå er rollene byttet om - nå er det jeg som er "veggpryd". Jeg har diskuterte saken med 2 andre jentene, og de mener jeg må ha en "sit down" med hun her og si akkurat hva jeg føler. Jeg vet ikke, jeg er bare så møkka lei. Har lyst å slutte å møte opp på samlingene, vi har jo ingenting til felles likevel. Hva sier man til folk som er så nedlatende og fordømmende??!!! Jeg skjønner at du blir såret! Det hadde jeg også blitt. (har opplevd lignende situasjoner selv). Om det er vanskelig å si til henne direkte at du blir såret av kommentarene hennes, så kan du jo prøve å vise det indirekte neste gang hun kommer med lignende kommentarer. Si det som det er. Vær ærlig. Kanskje noe a'la "jeg har ikke møtt den rette ennå. Det handler jo ikke om å "få opp farten". jeg kan ikke trylle fram den rette. vil heller vente til jeg har de rette følelsene istedet for å være i et forhold som bare er greit nok" ..Men, argh.. kjenner jeg blir litt provosert av sånne folk jeg. hvilken rett har hun til å si "du må slå deg ned nå, du har ikke all tid i verden" liksom... ganske ubetenksomt og lite gjennomtenkt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest TS Skrevet 5. september 2009 #14 Del Skrevet 5. september 2009 Jeg skjønner at du blir såret! Det hadde jeg også blitt. (har opplevd lignende situasjoner selv). Om det er vanskelig å si til henne direkte at du blir såret av kommentarene hennes, så kan du jo prøve å vise det indirekte neste gang hun kommer med lignende kommentarer. Si det som det er. Vær ærlig. Kanskje noe a'la "jeg har ikke møtt den rette ennå. Det handler jo ikke om å "få opp farten". jeg kan ikke trylle fram den rette. vil heller vente til jeg har de rette følelsene istedet for å være i et forhold som bare er greit nok" ..Men, argh.. kjenner jeg blir litt provosert av sånne folk jeg. hvilken rett har hun til å si "du må slå deg ned nå, du har ikke all tid i verden" liksom... ganske ubetenksomt og lite gjennomtenkt. Jeg tror du har helt rett. Ved tidligere anledninger har jeg prøvd å være "oppesen" og avfeie frekkhetene hennes på en humoristisk måte, men tror kanskje jeg rett og slett må være helt ærlig og si det på en sånn måte at hun får skyldfølelse langt inn i sjelen for å ha spurt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lissi Skrevet 5. september 2009 #15 Del Skrevet 5. september 2009 Dette hadde jeg prøvd å heve meg over. Dette er sånn som folk slenger ut uten å tenke seg om! Noe alla: skal dere ikke få barn snart. Det at folk kanskje prøver i mange år uten å få det til er det få som reflekterer over! Hva med å bare la være å svare henne neste gang. Da tar hun kanskje hintet! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kristian82 Skrevet 5. september 2009 #16 Del Skrevet 5. september 2009 Jeg trenger noen synspunkter. Jeg er 30 år og har vært singel i 2-3 år. Denne statuen er ikke selvvalgt, men ting har ikke klaffet. Utseendet mitt er det ingenting i veien med, jeg får stadig høre at jeg er en pen jente og jeg har definitivt "draget". Men de siste årene har jeg vært "uheldig" med de guttene jeg har truffet på, og jeg har valgt å trekke meg ut i stedet for å gå videre med forholdet. Jeg har 2 langvarige samboerforhold bak meg. Det som irriterer meg nå, er at det er en jente i venninneflokken fra "back in the days" som kommer med spydige kommentarer om min singelstatus når gjengen har sine samlinger. Vi er 5-6 jenter som pleier å treffes et par ganger i halvåret. Av disse jentene er det 2 jeg står mye nærmere enn de andre og som jeg pleier å omgås mye på fritiden. Disse 2 er helt sjokkert over frekkheten til vår felles veninne, men ingen har turd å ta det opp med henne. P.t. er det nå kun jeg som er singel i den flokken, og alle er jo klar over at jeg har vært singel lenge. Det siste året har hun stadig kommet med kommentarer av typen "Nå, hvordan går det på typefronten, "Anne"? Jeg må jo svare som sant er, at der skjer det lite. Og så sier hun gjerne "hmm, du må få farten opp, du blir ikke yngre, vet du!" En gang på en fest i fjor kom temaet opp IGJEN, og da svarte jeg at jeg hadde en fyr på gang som jeg hadde det litt gøy med, og da smalt det fra henne: "På tide å slå seg ned nå, "anne", du kan ikke holde på sånn i all evighet!" Jeg ble skikkelig såret. Hun snuppa her som er nedlatende, har aldri hatt motgang hele livet. Hun giftet seg med den første mannen hun kom sammen med som 20-åring og de har 2 barn sammen. I tillegg har hun klart å ta høyere utdadnnelse opp i alt dette. Så hun føler seg nok veldig vellykket. Jeg har alltid følt at hun fra gammelt av har vært misunnelig fra den tiden gjengen gikk mye på byen, da var det alltid jeg som fikk ALL oppmerksomhet (selv er hun en grå mus) og nå er rollene byttet om - nå er det jeg som er "veggpryd". Jeg har diskuterte saken med 2 andre jentene, og de mener jeg må ha en "sit down" med hun her og si akkurat hva jeg føler. Jeg vet ikke, jeg er bare så møkka lei. Har lyst å slutte å møte opp på samlingene, vi har jo ingenting til felles likevel. Hva sier man til folk som er så nedlatende og fordømmende??!!! Hmm...Om man er 30 og singel så er det seff ikke noe krise av noe slag - eller skjønner at du helst skulle hatt mann og barn osv. for at du ønsker det - men andre har jo ikke en dritt med det og det er jo heller ikke en ting som er så "drøøøyt" at nå må du "skjerpe" deg lissom for en taper du er. Men kanskje hun ikke mener noe vondt med det da? Kan jo hende du er spesielt hårsår og føler at det er et ømt punkt for deg, slik at om hun spør "hvordan går det på typefronten" så er ikke det egentlig negativt/hånlig ment, selv om du føler det sånn. Akkurat at du svarte at du hadde en type du hadde det "gøy" med, var kanskje litt dumt svart - i alle fall om du har klagd og gitt uttrykk for at du ikke vil være singel. At hun da sier noe i den retningen at "du får finne deg en seriøs en, og kan ikke ha det gøy med ulike manfolk i alle år", er kanskje ikke så rart, selv om de fleste mest trolig ikke hadde sagt det direkte til deg selv om de tenkte de. Ser ikke helt den at hun var misunnelig på deg før, og rollene nå er byttet osv. sånn er det vel ikke noe vits å tenke? :klø: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 5. september 2009 #17 Del Skrevet 5. september 2009 Det jeg aldri klarer å forstå helt med jenter er behovet for å angripe inndirekte og så eventuelt hevne seg enda mere direkte via å snakke nedsettende om vedkommende til andre elelr å skvære opp med ulike snakke om det oppgjør. Det virker på meg som om jenter sjelden har den psykiske tøffheten og styrken man bruker i direkte konfrontasjoner og "alfahannkonkuranser" etc. (de har mye annen psykisk styrke bare sjelden denne). Hvis noen prøver å syke ut meg så tar jeg det der og da med en gang og gjerne i full offentlighet eller jeg bare psyker dem ut med egen selvsikkerhet og hva skal man si "ut-alfaer" dem. Man kan faktisk bare gi folk et blikk som samtidig kommuniserer at jeg lar meg ikke annfekte av deg og gir fullstendig faen i hva du sier og "du er under meg" evenntuelt "du er luft" og prøv deg igjen så får du en smekk du ikke tåler. Å være i stand til å gi det blikket er ikke lett, det krever en slags direkte kampvillighet og evne til å være uanfektet av andres meninger som stikker ganske dypt, men når det er på plass er det ganske lett. Jeg vet ikke hva det er men det er ett eller annet med at jenter nesten altid blir så utrolig brydd av hva andre synes og blir så vippet av pinnen av det og sliter med et selvsikkert direkte anngrep tilbake. Selv når de krangler og hevner seg i sånne situasjoner synes jeg så godt som aldri det virker som jenter virkelig gir faen i synnspunktene den andre har og kommuniserer det når de prøver å sette folk på plass, men må ha en eller annen sosial aksept for at de har rett. Jeg tror det på en eller annen måte er koblet til at jenter har en mye større gruppetilhørighet og behov for gruppeakspet og takler disharmoni i gruppen dårligere. Jenter klarer liksom aldri å bare gi FAEN og virkelig mene det. Dette var ikke ment som noen nedrakking på jenter bare en observasjon av noe jeg synes de bør utvikle mere av og lære av gutter. Forøvrig er jeg rundt 30 og singel selv og kan oppleve at andre gnåler om tislvarende ting og opplever det innimellom som plagsomt, men om du er sikker og trygg nok i ditt kroppspråk når du svarer at dus synes det er helt fint å være singel og du er glad for å ha frihet og du har da fortsatt masse tid eventuelt at du ikke er villig til å ta noen som er bare sånn halveis slik som så mange andre gjør bare fordi de har hastverk, så vil de uten å helt skjønne hvorfor føle at det er du som har rett ved at du i det øyeblikket i den situasjonen fremstår mere dominant og normgivende enn de gjør. Merker de at du er helt selvsikker på det så blir de slev utrygge på spørsmålet i stedet og føler de må forsvare sitt standpunkt ovenfor deg i stedet. Det blir din definisjon av virkeligheten som blir gjeldende der og da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ingeniøren Skrevet 5. september 2009 #18 Del Skrevet 5. september 2009 Du kan jo si at det er 50% sjanse for at folk blir skilt og jo tidligere i 20årene man gifter seg jo større er sjansen. I hennes tilfelle derfor rundt 60-70%. Slike spydige kommentarer er bare umodent og bittert. Skal man virkelig synke ned på den andres nivå og komme med slike sleivspark? I mine ører er det to "korrekte" svar, som godt kan kombineres: - Vær åpen om at man ikke har lykkes og at man gjerne skulle fått det til å fungere. - Påpeke at kommentaren/spørsmålet ikke sømmer seg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest TS Skrevet 5. september 2009 #19 Del Skrevet 5. september 2009 Slike spydige kommentarer er bare umodent og bittert. Skal man virkelig synke ned på den andres nivå og komme med slike sleivspark? I mine ører er det to "korrekte" svar, som godt kan kombineres: - Vær åpen om at man ikke har lykkes og at man gjerne skulle fått det til å fungere. - Påpeke at kommentaren/spørsmålet ikke sømmer seg. Enig med deg, Ingeniøren. Men det er ikke alltid så lett å servere et elegant svar når man blir "hengt ut" offentlig foran vennegjengen og ikke er forberedt på spørsmålet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest TS Skrevet 5. september 2009 #20 Del Skrevet 5. september 2009 Hmm...Om man er 30 og singel så er det seff ikke noe krise av noe slag - eller skjønner at du helst skulle hatt mann og barn osv. for at du ønsker det - men andre har jo ikke en dritt med det og det er jo heller ikke en ting som er så "drøøøyt" at nå må du "skjerpe" deg lissom for en taper du er. Men kanskje hun ikke mener noe vondt med det da? Kan jo hende du er spesielt hårsår og føler at det er et ømt punkt for deg, slik at om hun spør "hvordan går det på typefronten" så er ikke det egentlig negativt/hånlig ment, selv om du føler det sånn. Akkurat at du svarte at du hadde en type du hadde det "gøy" med, var kanskje litt dumt svart - i alle fall om du har klagd og gitt uttrykk for at du ikke vil være singel. At hun da sier noe i den retningen at "du får finne deg en seriøs en, og kan ikke ha det gøy med ulike manfolk i alle år", er kanskje ikke så rart, selv om de fleste mest trolig ikke hadde sagt det direkte til deg selv om de tenkte de. Ser ikke helt den at hun var misunnelig på deg før, og rollene nå er byttet osv. sånn er det vel ikke noe vits å tenke? :klø: Hei Kristian82! Skal oppklare noen misforståelser her. Jeg blir stadig spurt av venninner jeg ikke treffer så ofte om jeg er singel eller om jeg har noe på gang, og jeg svarer alltid ærlig på det, for jeg oppfatter at disse jentene spør fordi de oppriktig ønsker meg alt godt. Jenten i innlegget her gjør mer enn å spørre, hun er direkte ufin. Det skinner så tydelig igjennom at hun ser ned på meg fordi jeg er singel. Du kan ikke bortforklare når noen sier "Det er på tide at du slår deg ned nå" med en misbilligende mine. Jeg må da for f*** kunne si at jeg har det litt gøy med en type uten at hun skal komme med den moralistiske og nedlatende pekefingeren. Og tro meg - hun sa det ikke fordi hun oppriktig ønsket meg alt godt. Og just for the record - jeg har ALDRI klagt til NOEN over at jeg er singel. Mine nærmeste venninner vet at jeg godt kunne tenkt meg en kjæreste, men ellers snakker jeg aldri om det ute blant folk. En jente VET når hun blir "disset" - og det har jeg blitt av hun her. Sånn oppførsel bør irettesettes, men jeg vet ikke hvordan man gjør det uten å lage "skandale" i venninnegjengen. PS: Du har selvsagt helt rett i at det er usaklig å spekulere i hvorfor hun har markeringsbehov ovenfor meg. Jeg tenker bare at hun godter seg litt siden hun aldri fikk noe oppmerksomhet før, og nå er guttemagneten NN blitt den som sliter i kjærligheten.... Just a thought. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå