Gå til innhold

sunn godis?

Anbefalte innlegg

Skrevet

herregud! er så søtsugen nå! har så lyst på sjokolade at jeg holder på å svime av! noen forslag til noe sunn godis som jeg kan lage meg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Ja, men da må du tåle å vente. Lag eplete, og la den avkjøle seg. Hell deretter teen i isbitformer, og frys disse. Vent så i noen timer. Ta opp isbitformene, og trykk isbitene ut. Putt dem inn i munnen. Det smaker nesten som drops. God fornøyelse!

Eller:

Kutt opp et eple i små biter, og legg dem på et fat. Dryss kanel oppå (her kan du være raus, kanel er ikke farlig) Putt deretter fatet i mikroen til du ser at eplene begynner å boble. Så kan du spise og kose deg. Yummi!

Endret av Shipwreck
Skrevet
Ja, men da må du tåle å vente. Lag eplete, og la den avkjøle seg. Hell deretter teen i isbitformer, og frys disse. Vent så i noen timer. Ta opp isbitformene, og trykk isbitene ut. Putt dem inn i munnen. Det smaker nesten som drops. God fornøyelse!

Eller:

Kutt opp et eple i små biter, og legg dem på et fat. Dryss kanel oppå (her kan du være raus, kanel er ikke farlig) Putt deretter fatet i mikroen til du ser at eplene begynner å boble. Så kan du spise og kose deg. Yummi!

thanks! tror jeg prøver eplene :P

Gjest Ylva Virvla
Skrevet

Kjøp frosne jordbær og lag jordbærsmoothie. :)

Gjest fragment
Skrevet

Skrell og kutt et eple i båter. Strø Splenda og kanel over, og putt i stekeovnen (ca 180 grader, 20-25 minutter). Spis med vaniljekesam over.

Gjest Gjest_Hedda_*
Skrevet

Jeg passer alltid på å ha noen små bokser med ananas-biter i skapet. De tilfredstiller alltid mitt søtsug.

Skrevet

hei. jeg er ny her. jeg har i det siste funnet ut at jeg er svært misfornøyd med meg selv. jeg veier 69 kilo og er 160 cm. er jeg feit? vær så snille og gi meg svar. ps jeg har lett beinbygning.

Skrevet
hei. jeg er ny her. jeg har i det siste funnet ut at jeg er svært misfornøyd med meg selv. jeg veier 69 kilo og er 160 cm. er jeg feit? vær så snille og gi meg svar. ps jeg har lett beinbygning.

Nei, du er ikke feit. Men det ser du nok selv nå du ser deg selv i speilet!

Skrevet

"sunt" godteri er ikke godteri, det er vondteri! ;) Unn deg selv sjokolade og potetgull en gang i uka. Vingummi kan du nyte 2 ganger i uka ;)

Skrevet
Unn deg selv sjokolade og potetgull en gang i uka.

ENIG!! Det er lov å kose seg :popcorn:

Skrevet

Mørk kokesjokolade er ett litt sunnere alternativ til vanlig sjokolade da...

Skrevet
"sunt" godteri er ikke godteri, det er vondteri! ;)

Hahahahaha :ler:

Skrevet

skjær opp banan og dipp i vaniljekesam, kjempe godt!!!! :)

Skrevet

Jeg ville heller spist ordentlig godteri med god samvittighet (men i moderat mengde) enn å forsøke å overbevise meg selv om at alle slags erstatninger funker like godt.

Godteri skal uansett ikke være en vesentlig del av det daglige inntaket, så hvorfor lure seg selv?

Skrevet (endret)
Godteri skal uansett ikke være en vesentlig del av det daglige inntaket, så hvorfor lure seg selv?

Å velge litt sunnere varianter i hverdagen er jo ikke å lure seg selv vil jeg påstå. Det er her snakk om å få dekket litt av søtbehovet gjennom aternative søte løsinger som ikke innebærer for mye sukker og tomme kalorier.

Å lure seg/kroppen vil vel heller være feks. det å velge cola light fremfor vanlig cola...

Endret av Lotte27
Skrevet

Du er kanskje ikke feit, men det hadde definitivt ikke gjort noe å gå ned ti kilo.

Selv er jeg 162 cm og veier 56 kg, og ser for meg å gå ned ca 2-3 kilo.

Det viktigste er imidlertid å finne sin trivselsvekt og leve godt med den, uten å bry seg med hav andre mener (så sant den ikke er ekstremt høy og helsefarlig). Selvtillit og trivsel er viktigere enn hva vekta viser. Men jeg antar at du ikke er komfortabel med å være overvektig siden du spør her.

Skrevet
Å velge litt sunnere varianter i hverdagen er jo ikke å lure seg selv vil jeg påstå. Det er her snakk om å få dekket litt av søtbehovet gjennom aternative søte løsinger som ikke innebærer for mye sukker og tomme kalorier.

Å lure seg/kroppen vil vel heller være feks. det å velge cola light fremfor vanlig cola...

Enig med deg, Lotte. Det er ikke å lure seg selv. Det er en vanesak å spise godteri, enten det er med mye sukker eller det er sunnere alternativer. Med sunnere alternativer mener jeg ikke alternativer tilsatt med masse kunstig søtning osv. altså, men heller søt frukt/grønnsaker med dip, nøtter etc.

Skrevet

noen som vet om mer godis som er bra for en?

Jeg kan lett kjøpe smågodt på smart club til 70 kr! Spiser det i løpet av en uke noen ganger...ÅHHH jeg vil ha noe som kan varieres.

Hva med is? Lett-is?

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...