Gå til innhold

Hvorfor ombestemte han seg?

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Jeg gikk ut med en mann for en måned siden. Han må ha likt meg: han kysset nasiktet mitt på slutten av daten, strøk meg på håret, sendte mld 30 min etter daten om at han hadde hatt en flott kveld osv osv. Så ble det noen meldinger frem og tilbake i en uke etter denne daten pluss en tlfsamtale. Og nå er det stille. Jeg skjønner ikke. Dette er en veldig selvsikker og suksessfull mann som ikke akkurat sitter og venter på at jeg skal kontakte ham.

Jeg skjønner at han ikke er interessert- har jo gått en mnd, men dette er så utrolig forvirrende. Vanligvis har jo man en anelse om at "nei, dette gikk kanskje ikke 100 % bra", men han var så pågående og fortalte meg i ettertid at han likte meg veldig både, på tlf og sms. Jeg skjønner virkelig ikke

Hvorfor lyge sånn? Hvorfor gjør menn slikt? Han var jeg såå interessert i: har ikke likt noen så godt på mange år. Vet at det er urimelig, men jeg føler meg faktisk litt knust.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kanskje han har truffet en annen som det klikket enda bedre med?

Ja, utifra beskrivelse til TS så tror jeg også at dette er den mest sannsynlige årsaken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan det være at jeg mistolket signalene? Eller ville dere også tolket det slik at han likte meg utfra det jeg har nevnt? kanskje noe feil med dømmekraften min? Og skal man ikke tro på en dritt av det menn gjør og sier?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan det være at jeg mistolket signalene? Eller ville dere også tolket det slik at han likte meg utfra det jeg har nevnt? kanskje noe feil med dømmekraften min? Og skal man ikke tro på en dritt av det menn gjør og sier?

Det lønner seg aldri å tro for mye på et tidlig stadium.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest_minime_*
Jeg gikk ut med en mann for en måned siden. Han må ha likt meg: han kysset nasiktet mitt på slutten av daten, strøk meg på håret, sendte mld 30 min etter daten om at han hadde hatt en flott kveld osv osv. Så ble det noen meldinger frem og tilbake i en uke etter denne daten pluss en tlfsamtale. Og nå er det stille. Jeg skjønner ikke. Dette er en veldig selvsikker og suksessfull mann som ikke akkurat sitter og venter på at jeg skal kontakte ham.

Jeg skjønner at han ikke er interessert- har jo gått en mnd, men dette er så utrolig forvirrende. Vanligvis har jo man en anelse om at "nei, dette gikk kanskje ikke 100 % bra", men han var så pågående og fortalte meg i ettertid at han likte meg veldig både, på tlf og sms. Jeg skjønner virkelig ikke

Hvorfor lyge sånn? Hvorfor gjør menn slikt? Han var jeg såå interessert i: har ikke likt noen så godt på mange år. Vet at det er urimelig, men jeg føler meg faktisk litt knust.

Joda, han likte deg. Er ikke tvil om det, men så dukket det opp noen han likte bedre. Hadde han blitt dumpet av den han likte bedre, så hadde han fortsatt vært hos deg... Det er til og med fortsatt mulig at du hører fra han, om han blir dumpet av den han likte bedre. Innen en viss tid selvsagt, går det for lang tid før han blir dumpet kan du plukke han opp på nettet igjen om du ønsker. Så kan du dumpe han om du vil...

De aller fleste dater flere, helt fram til dere har sagt at dere er kjærester. Du må faktisk fortelle at du forventer at du er den eneste. Når du har gjort det så må du regne med at at kan forsvinne.... Men blir han, så er det større mulighet for at han er noe å samle på:) Men ikke fortell at du ønsker å være den eneste før det har gått en stund, dum ting å si den først uken. Da får du han aldri.

Du må bli litt mer kynisk, for det er dessverre sånn det er, spesielt om du sjekker på nettet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette har jeg opplevd flere ganger selv, og synes det er en uting. Det minste man kan gjøre er å si fra at det ikke kommer til å funke, synes jeg. Jeg har ikke dumpet noen ved å bare bli stille selv, jeg har sagt fra ansikt til ansikt. Det er det minste man kan gjøre når man har hatt noe på gang en stund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anette_30år

Åååh, får så vondt på dine vegne! Selvfølgelig er du litt knust, du var jo betatt og hadde et håp om at dette skulle funke! Jeg har vurdert nettdating selv, men tør ikke da jeg har hørt så mye historier om hvor kynisk det er!

Fra tidligere erfaringer hvor jeg har hatt noe på gang med typer og det plutselig blir stille i kortere el lengre tid, viser det seg alltid i ettertid at det er pga andre damer.

På en måte tenker jeg at det kunne være på sin plass at du sendte ham en melding og la kortene på bordet: "Hei, jeg likte deg veldig godt. Skuffet over at du ikke tok mer kontakt. har du møtt en annen? Hadde i så fall satt pris på om du kunne sagt det rett ut, i stedet for å la være å ta kontakt". Jajaja, det er dettemed stolthet, osv. og du kommer jo til å bli enda mer knust om du får et svar om at ja, han traff noen andre eller at han evt ikke gidder å svare i det hele tatt... Men KANSKJE kan du håpe på at han i hvert fall får en bittelitt flau smak i munnen når han leser meldingen din?

Hva tenker andre folk her på forumet? Spesielt menn oppfordres til å svare!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååh, får så vondt på dine vegne! Selvfølgelig er du litt knust, du var jo betatt og hadde et håp om at dette skulle funke! Jeg har vurdert nettdating selv, men tør ikke da jeg har hørt så mye historier om hvor kynisk det er!

Fra tidligere erfaringer hvor jeg har hatt noe på gang med typer og det plutselig blir stille i kortere el lengre tid, viser det seg alltid i ettertid at det er pga andre damer.

Ja, det å finne en kjæreste er jo i seg selv ganske så kynisk er jeg redd.

Min personlige mening er at man finner en "kandidat" som virker "bra nok".

Altså en og bare EN (av gangen).

Deretter forsøker man å "date" for å finne ut om denne kan være den rette.

Dessverre er det jo da aldri noen garanti for at det kommer til å fungere eller føles rett for en eller begge. Og da får man jo fort en slik situasjon som er beskrevet her.

Men det går jo an å ta det litt med ro de første "datene" i hvert fall - se det an litt begge parter. Naivt å tro at man er gift etter første date ......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjestdeluxe
På en måte tenker jeg at det kunne være på sin plass at du sendte ham en melding og la kortene på bordet: "Hei, jeg likte deg veldig godt. Skuffet over at du ikke tok mer kontakt. har du møtt en annen? Hadde i så fall satt pris på om du kunne sagt det rett ut, i stedet for å la være å ta kontakt". Jajaja, det er dette med stolthet, osv. og du kommer jo til å bli enda mer knust om du får et svar om at ja, han traff noen andre eller at han evt ikke gidder å svare i det hele tatt... Men KANSKJE kan du håpe på at han i hvert fall får en bittelitt flau smak i munnen når han leser meldingen din?

Man kan altids sende en sms men da får man ikke alltid ærlige svar.

Grunnen kan være så enkel som at en i datingfasen er positiv og "er med". Dette kan av den andre tolkes som at en er enig i "planen" til den andre.

Mens i virkeligheten var nikkingen, det å lyye og positiviteten ren høflighet og velvilje: mens den andre kan tenke "nå er hun enig og vi skal samme vei, dette blir bra".

Den ene kan altså bare vurdere fordi det er så tidlig, mens den andre kan åpne seg mer og tenke "dette var riktig, her slår vi til".

Når da den vurderende parten plutselig avlyser, kan den andre parten bli veldig overrasket. Men slik er det. Og grunnen til avlysningen/fravær av kontakt kan for eksempel være "njaa...ikke helt min stil, kan ikke se for meg et forhold med den personen".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men nettet har ingenting med denne mannen å gjøre. Jeg har ikke sagt noe om internett. Hørte fra ham i går- ville ha meg med på fest, men jeg sa at jeg hadde allerede andre planer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, det å finne en kjæreste er jo i seg selv ganske så kynisk er jeg redd.

Min personlige mening er at man finner en "kandidat" som virker "bra nok".

Altså en og bare EN (av gangen).

Deretter forsøker man å "date" for å finne ut om denne kan være den rette.

Dessverre er det jo da aldri noen garanti for at det kommer til å fungere eller føles rett for en eller begge. Og da får man jo fort en slik situasjon som er beskrevet her.

Men det går jo an å ta det litt med ro de første "datene" i hvert fall - se det an litt begge parter. Naivt å tro at man er gift etter første date ......

Men, hallo nå. Jeg har jo sagt at det var han som var veldig pågående, ikke jeg! Og ikke pågående av typen "sex nå!" (fordi jeg klarer å se forskjell der, we've all been there), men på en kjærlig måte. Og nettopp derfor var jeg sikker på at må ha likt meg. Jeg var faktisk ganske avslappet på daten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men, hallo nå. Jeg har jo sagt at det var han som var veldig pågående, ikke jeg! Og ikke pågående av typen "sex nå!" (fordi jeg klarer å se forskjell der, we've all been there), men på en kjærlig måte. Og nettopp derfor var jeg sikker på at må ha likt meg. Jeg var faktisk ganske avslappet på daten.

Joda, men det var vel uansett bare den første daten deres eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jo være at han jobber mye og ikke har tid til å date deg akkurat nå. Det at han var pågående behøver ikke bety noe annet enn at menn forventes å være slik, noe han naturligvis vet. Du kan jo ta kontakt selv for å finne ut hvor landet ligger, ikke sant?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Kan jo være at han jobber mye og ikke har tid til å date deg akkurat nå. Det at han var pågående behøver ikke bety noe annet enn at menn forventes å være slik, noe han naturligvis vet. Du kan jo ta kontakt selv for å finne ut hvor landet ligger, ikke sant?

Jeg syns ikke at dette stemmer. De fleste menn jeg har vært på 1. date med har ikke vært så veldig pågående fysisk, men interessert i å bli bedre kjent med meg. Menn er ikke dyr, de kan beherske seg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...