kristian82 Skrevet 5. september 2009 #61 Del Skrevet 5. september 2009 (endret) Hvorfor skal du dømme single og gravide når de takler situasjonen og er komfortable med det selv? Det er da ikke din sak om folk slurver med prevensjon. Aner jeg en hårsårhet her? Trodde tråden var "singel og gravid det kan jo skje" - fort gjort lissom! Er det ikke helt legitimt å si "det er jo ikke så fort gjort å bli gravid/ problematisk å unngå å bli gravid" ?? Du som tydeligvis er hårsår, og jeg diskuterer hvor lett/vanskelig det er å bli ufrivillig gravid...Ikke hva dama som blir gravid måtte syns om det, eller hva hun bør gjøre. Tenk a - HVA HAR DET Å SI FOR DEG OM FOLK SLURVER MED PREVENSJON! Det var ditt argument Da er det bare å ikke slurve, så blir du ikke gravid! Endret 5. september 2009 av kristian82 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Stjernedryss Skrevet 5. september 2009 #62 Del Skrevet 5. september 2009 Trodde tråden var "singel og gravid det kan jo skje" - fort gjort lissom! Er det ikke helt legitimt å si "det er jo ikke så fort gjort å bli gravid/ problematisk å unngå å bli gravid" ?? Du som tydeligvis er hårsår, og jeg diskuterer hvor lett/vanskelig det er å bli ufrivillig gravid...Ikke hva dama som blir gravid måtte syns om det, eller hva hun bør gjøre. Tenk a - HVA HAR DET Å SI FOR DEG OM FOLK SLURVER MED PREVENSJON! Det var ditt argument Da er det bare å ikke slurve, så blir du ikke gravid! Hvorfor skulle jeg være hårsår? For det første så slurver jeg ikke med prevensjon, og for det andre er jeg ikke redd for å bli gravid, og for det tredje så er ikke det din sak. I motsetning til gutter tar de alle fleste jenter det ansvaret som kreves når man blir uønsket gravid, derfor skjønner jeg ikke at dere skal blande dere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aline Skrevet 5. september 2009 #63 Del Skrevet 5. september 2009 I 2009 er det svært lite problematisk å unngå å bli gravid. Noen få unntakstilfeller, hvor p-pillen ikke funker, kondomet ryker uten at man er klar over det etc. men det er et svinnende lite antall som du kan telle på 1 hånd i løpet av 1 år på alle norges kvinner. De andre tilfellene - slurv med p-piller, knuller uten kondom, hoppe av i svingen osv. får du jo skylde deg selv for. jeg skal si meg enig i at de aller fleste nok klarer å unngå å bli gravide idag, med alt vi har av hjelpemidler, men det er likevel ikke bare unntakstilfeller som opplever det. det er faktisk ganske mange kvinner, antagelig langt flere en de som vet om det, som i utgangspunktet ikke bør bruke prevensjonsmidler med østrogen grunnet diverse diagnoser. Jeg vet om langt flere en en håndfull kvinner, bare i min bekjentskapskrets, som av en eller annen grunn ikke bør bruke østrogen, meg selv inkludert. Dette er ikke noe folk sjekker, mange vet det ikke engang, men det gjør det ikke mindre riktig. Jeg skal altså helst ikke bruke østrogen-preparater, det utelukker p-piller, ring og andre p-produkter med østrogen. De p-preparatene som ikke har østrogen, får jeg kun etter å ha prøvd mini-pille i en periode, noe du kan lese om her inne, at veldig mange sliter med blødninger mer eller mindre daglig i mange måneder og veldig mange slutter å bruke pga dette. At kondomer sprekker eller glir av, skjer nok heller ikke hele tiden, men det betyr likevel ikke at det bare tilhører sjeldenhetene at dette skjer. Jeg vet at menn tror at kvinnens mulighet til prevensjnsmidler er en dans på roser, men selv om vi altså er i 2009, så ER det ikke så lett. Og det er ganske mange kvinner som opplever dårlige bivirkninger ved bruk av forskjellige typer prevensjonsmidler, spesiellt de "enkle" som p-piller og slike. Og denne tråden handler vel om at det KAN SKJE!! og hva man ville gjort da. AT det i stor grad er mulig å forhindre, har vel egentlig ikke noe med spørsmålet å gjøre, for den dagen man sitter der og kondomen røyk, p-pilla funka ikke fordi man fikk diare av maten man hadde spist eller andre mulighe grunner, så hjelper det fint lite at de fleste kan forhindre en graviditet ganske lett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kristian82 Skrevet 5. september 2009 #64 Del Skrevet 5. september 2009 (endret) Hvorfor skulle jeg være hårsår? For det første så slurver jeg ikke med prevensjon, og for det andre er jeg ikke redd for å bli gravid, og for det tredje så er ikke det din sak. I motsetning til gutter tar de alle fleste jenter det ansvaret som kreves når man blir uønsket gravid, derfor skjønner jeg ikke at dere skal blande dere. :klø: Nå diskuterer du mye forskjellig på en gang, og varierer veldig i hva du svarer på og ikke svarer på. Det er ikke min sak? Hva faen er du snakker om a, tror du at det bare er du som har lov til å skrive innlegg på KG eller? Svarer i hvem tråd jeg vil, og spør absolutt ikke deg om tillatelse til det! Jeg sa - er ikke vanskelig å unngå å bli gravid, er ikke noe som bare "skjer". Fåtall av tilfeller hvor graviditet kommer som en følge av riktig og sikker sex. At du drar inn hårsårhet, at jeg ikke har noe med hva kvinner gjør, at menn går fra barna sine og ikke tar ansvar, at du ikke er redd for å bli gravid osv. osv. sier vel egentlig alt om deg, og ingenting om meg. Endret 5. september 2009 av kristian82 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aline Skrevet 5. september 2009 #65 Del Skrevet 5. september 2009 I motsetning til gutter tar de alle fleste jenter det ansvaret som kreves når man blir uønsket gravid, derfor skjønner jeg ikke at dere skal blande dere. Dette er også noe gutta skal tenke litt på, kvinner er faktisk tvunget til å ta ansvar når TO STYKKER blir uventet gravide. Hva det ansvaret er, varierer fra tilfelle til tilfelle. Mannfolk som roper abort så lett som bare det, må jeg innrømme at jeg tror forstår lite om psyke og hva det faktisk innebærer å ta den type inngrep. Jeg har heller aldri tatt en abort, og kunne lett si i mine yngre dager at jeg ville gjort det dersom atte hvis.... men i noen få tilfeller der jeg har vært redd for å ha vært uheldig (har heldigvis aldri det *bank i bordet*), og pga det satt meg litt inn i hva en abort innebærer både fysisk og psykisk.... så tror jeg det for mange er alt annet en lett å gjøre det. Jeg vet også om ganske mange som oppfatter det som DERES ansvar å sørge for prevensjon, siden de er kvinner.... hvor får dere det fra gutter? Hvor er det blitt av deres ansvar? selv har jeg ikke funnet noe jeg kan bruke enda, bortsett fra kondom. Noe kjæresten har tatt ansvar for at vi har, inntil den dagen jeg finner noe som funker for meg. Han har prøvd seg uten ett par ganger..... hvorpå jeg ser på ham og spør om han har LYST til å bli pappa??? Da kommer kondomet ganske raskt ja, han bare tenkte ikke på det sånn.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kristian82 Skrevet 5. september 2009 #66 Del Skrevet 5. september 2009 Dette er også noe gutta skal tenke litt på, kvinner er faktisk tvunget til å ta ansvar når TO STYKKER blir uventet gravide. Hva det ansvaret er, varierer fra tilfelle til tilfelle. Mannfolk som roper abort så lett som bare det, må jeg innrømme at jeg tror forstår lite om psyke og hva det faktisk innebærer å ta den type inngrep. Jeg har heller aldri tatt en abort, og kunne lett si i mine yngre dager at jeg ville gjort det dersom atte hvis.... men i noen få tilfeller der jeg har vært redd for å ha vært uheldig (har heldigvis aldri det *bank i bordet*), og pga det satt meg litt inn i hva en abort innebærer både fysisk og psykisk.... så tror jeg det for mange er alt annet en lett å gjøre det. Jeg vet også om ganske mange som oppfatter det som DERES ansvar å sørge for prevensjon, siden de er kvinner.... hvor får dere det fra gutter? Hvor er det blitt av deres ansvar? selv har jeg ikke funnet noe jeg kan bruke enda, bortsett fra kondom. Noe kjæresten har tatt ansvar for at vi har, inntil den dagen jeg finner noe som funker for meg. Han har prøvd seg uten ett par ganger..... hvorpå jeg ser på ham og spør om han har LYST til å bli pappa??? Da kommer kondomet ganske raskt ja, han bare tenkte ikke på det sånn.. Ja, og noe lenger vekk fra tråden gikk det vel ikke ann å komme. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aline Skrevet 5. september 2009 #67 Del Skrevet 5. september 2009 Ja, og noe lenger vekk fra tråden gikk det vel ikke ann å komme. jepp!! Når dere skriver om helt andre ting, som jeg også blir interessert i å svare på, så svarer jeg dere ja! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 5. september 2009 #68 Del Skrevet 5. september 2009 Faktisk er det en helt lovlig løsning, og ikke din sak i det hele tatt. Joda, men jeg vil i hvert fall ikke anbefale deg det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Stjernedryss Skrevet 5. september 2009 #69 Del Skrevet 5. september 2009 :klø: Nå diskuterer du mye forskjellig på en gang, og varierer veldig i hva du svarer på og ikke svarer på. Det er ikke min sak? Hva faen er du snakker om a, tror du at det bare er du som har lov til å skrive innlegg på KG eller? Svarer i hvem tråd jeg vil, og spør absolutt ikke deg om tillatelse til det! Jeg sa - er ikke vanskelig å unngå å bli gravid, er ikke noe som bare "skjer". Fåtall av tilfeller hvor graviditet kommer som en følge av riktig og sikker sex. At du drar inn hårsårhet, at jeg ikke har noe med hva kvinner gjør, at menn går fra barna sine og ikke tar ansvar, at du ikke er redd for å bli gravid osv. osv. sier vel egentlig alt om deg, og ingenting om meg. Virker som dere er hårsåre fordi vi kan skaffe oss et barn på egenhånd og ikke dere ja. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Emmanuelle Skrevet 5. september 2009 #70 Del Skrevet 5. september 2009 Virker som dere er hårsåre fordi vi kan skaffe oss et barn på egenhånd og ikke dere ja. Jeg hadde egentlig ikke tenkt å hive meg inn i diskusjonen, men synes dette bare var litt for teit sagt...Synes du er underholdende å diskutere med Stjernedryss, men denne hadde litt sånn "du er dum, jeg har iallefall en hund"-mentalitet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kristian82 Skrevet 5. september 2009 #71 Del Skrevet 5. september 2009 Jeg hadde egentlig ikke tenkt å hive meg inn i diskusjonen, men synes dette bare var litt for teit sagt...Synes du er underholdende å diskutere med Stjernedryss, men denne hadde litt sånn "du er dum, jeg har iallefall en hund"-mentalitet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nigo-san Skrevet 5. september 2009 #72 Del Skrevet 5. september 2009 Det kan jo skje, at en single person dater og ved et uhell blir gravid. Jeg har ikke opplevd det, men ser jo at risikoen er tilstede. Om du er single, treffer menn, og dette skjedde deg: hva ville du ha gjort? Det ville vært eksepsjonelt dumt - rett og slett. Jasså, du synes det, uten å utdype det videre Jeg ville helt klart ha beholdt, jeg liker barn og det er helt greit å ta vare på dem alene- ikke noe hokus pokus med det. Det er heller ikke naturgitt at man må være to eller i et "livslangt forhold" (som statistisk sett ikke varer mer enn 10-12 år uansett) for å ta vare på barn. Ærlig talt, så lenge man har hodet skrudd på riktig vei så klarer man fint å ta ansvaret for et barn alene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kristian82 Skrevet 5. september 2009 #73 Del Skrevet 5. september 2009 Jasså, du synes det, uten å utdype det videre Jeg ville helt klart ha beholdt, jeg liker barn og det er helt greit å ta vare på dem alene- ikke noe hokus pokus med det. Det er heller ikke naturgitt at man må være to eller i et "livslangt forhold" (som statistisk sett ikke varer mer enn 10-12 år uansett) for å ta vare på barn. Ærlig talt, så lenge man har hodet skrudd på riktig vei så klarer man fint å ta ansvaret for et barn alene. Joa, men er vel bevisst ganske mange ganger opp i mente at det er fordelaktig for et barn å ha mamma OG pappa, i alle fall kontakt med begge. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nigo-san Skrevet 5. september 2009 #74 Del Skrevet 5. september 2009 Joa, men er vel bevisst ganske mange ganger opp i mente at det er fordelaktig for et barn å ha mamma OG pappa, i alle fall kontakt med begge. ... det stemmer helt sikkert, men så kan du sette det opp mot det å ha to bitre foreldre i en skilsmissesituasjon som kriger med barna som våpen. Bildet er mangfoldig og nyansert her, men jeg kan ikke si at det er (sitat Steinar) "eksepsjonelt dumt" å bli gravid som singel. Jeg har selv gjort det, og resultatet ble faktisk eksepsjonelt bra. Anbefales! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 5. september 2009 #75 Del Skrevet 5. september 2009 Jasså, du synes det, uten å utdype det videre Det er vanskelig å påstå at det er smart å bli gravid på en date i min verden. Høres ut som ren risikosport for meg. Det fornuftige vil jo være at et (ekte/samboer)par som begge ønsker seg barn får det i sammen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kristian82 Skrevet 5. september 2009 #76 Del Skrevet 5. september 2009 ... det stemmer helt sikkert, men så kan du sette det opp mot det å ha to bitre foreldre i en skilsmissesituasjon som kriger med barna som våpen. Bildet er mangfoldig og nyansert her, men jeg kan ikke si at det er (sitat Steinar) "eksepsjonelt dumt" å bli gravid som singel. Jeg har selv gjort det, og resultatet ble faktisk eksepsjonelt bra. Anbefales! Jaja, mener bare at det optimale må være at barnet i alle fall har kontakt med mor og far, sånn sett kan du jo være singel såklart, men er nok en fordel for ethvert barn at han/hun også har med Pappa å gjøre - så sant Pappa ikke er et svin av en annen verden da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 5. september 2009 #77 Del Skrevet 5. september 2009 Det fornuftige vil jo være at et (ekte/samboer)par som begge ønsker seg barn får det i sammen. Jo, men er du aldri åpen for at livet kan ta uante retninger? Livet følger ikke instruksjonsboken din... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 5. september 2009 #78 Del Skrevet 5. september 2009 Jo, men er du aldri åpen for at livet kan ta uante retninger? Livet følger ikke instruksjonsboken din... Det som skjer, det skjer ..... ikke sant. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Stjernedryss Skrevet 6. september 2009 #79 Del Skrevet 6. september 2009 Jeg hadde egentlig ikke tenkt å hive meg inn i diskusjonen, men synes dette bare var litt for teit sagt...Synes du er underholdende å diskutere med Stjernedryss, men denne hadde litt sånn "du er dum, jeg har iallefall en hund"-mentalitet. Dette sier kanskje mest om deg... Så hvilke grunner mener du menn har for å kritisere single alenemødre som klarer seg fint og er komfortable med situasjonen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 6. september 2009 #80 Del Skrevet 6. september 2009 selv har jeg ikke funnet noe jeg kan bruke enda, bortsett fra kondom. Noe kjæresten har tatt ansvar for at vi har, inntil den dagen jeg finner noe som funker for meg. Han har prøvd seg uten ett par ganger..... hvorpå jeg ser på ham og spør om han har LYST til å bli pappa??? Da kommer kondomet ganske raskt ja, han bare tenkte ikke på det sånn.. En del kvinner kan ikke bruke annen prevensjon enn kondom...de tåler ikke hormonprevensjon og føler seg dårlig komfortabel med pessar (som jo er slitsomt å få på plass). Merkelig at menn ikke tenker på at ethvert samleie kan gjøre de til fedre! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå