Steinar40 Skrevet 5. september 2009 #41 Del Skrevet 5. september 2009 For langvarige affærer (som man ikke helt vet hva ender i)? Neei...ikke så vanskelig? Jeg gidder ikke å kaste bort tid på noe som har ingen fremtid i hvert fall. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjestdeluxe Skrevet 5. september 2009 #42 Del Skrevet 5. september 2009 Jeg gidder ikke å kaste bort tid på noe som har ingen fremtid i hvert fall. Det er jo noe man finner ut av etterhvert, man inngår vel ikke en kontrakt første uken heller vel...man kan ikke bestille en ordre fra en person man ikke kjenner, som man er i ferd med å bli kjent med. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjestdeluxe Skrevet 5. september 2009 #43 Del Skrevet 5. september 2009 Hehe, jeg tror ikke det er noe mer dans på roser å være to foreldre enn en. Jeg mener...det KAN bli like jævlig Ja, det kan faktisk det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 5. september 2009 #44 Del Skrevet 5. september 2009 Det er jo noe man finner ut av etterhvert, man inngår vel ikke en kontrakt første uken heller vel...man kan ikke bestille en ordre fra en person man ikke kjenner, som man er i ferd med å bli kjent med. Nei, men poenget her var et forhold der det bare dreide seg om sex og ingenting annet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Stjernedryss Skrevet 5. september 2009 #45 Del Skrevet 5. september 2009 Hvis det skjer med meg skal jeg beholde barne. Tiden går jo, og plutselig er det for sent å få barn. Hadde jeg opplevd å bli gravid ville jeg tenkt at det var et tegn på at det var på tide jeg fikk barn. Klart det optimale er å leve med to foreldre, men livet er absolutt vært å leve selv for barn av alenemødre. Som sagt over her har jo barn av alenemødre i Norge flere muligheter enn en veldig stor del av barn i resten av verden. Fra naturens side er jo det rette å beholde barnet, ikke drepe det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kristian82 Skrevet 5. september 2009 #46 Del Skrevet 5. september 2009 Det kan jo skje, at en single person dater og ved et uhell blir gravid. Jeg har ikke opplevd det, men ser jo at risikoen er tilstede. Om du er single, treffer menn, og dette skjedde deg: hva ville du ha gjort? Ja, sånt kan jo fort skje om man ikke går på P-piller, ikke spiral osv. , nekter å bruke kondom, nekter å bruke angrepille osv. Men sikkert fort gjort for noen, er jo en del som har litt tungt for det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjestdeluxe Skrevet 5. september 2009 #47 Del Skrevet 5. september 2009 Hvis det skjer med meg skal jeg beholde barne. Tiden går jo, og plutselig er det for sent å få barn. Hadde jeg opplevd å bli gravid ville jeg tenkt at det var et tegn på at det var på tide jeg fikk barn. Klart det optimale er å leve med to foreldre, men livet er absolutt vært å leve selv for barn av alenemødre. Som sagt over her har jo barn av alenemødre i Norge flere muligheter enn en veldig stor del av barn i resten av verden. Fra naturens side er jo det rette å beholde barnet, ikke drepe det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjestdeluxe Skrevet 5. september 2009 #48 Del Skrevet 5. september 2009 Men sikkert fort gjort for noen, er jo en del som har litt tungt for det. Sant nok...men det kan jo skje. Men som du sier, det finnes også angrepille, så det skal egentlig mye til for at en blir uønsket gravid. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kristian82 Skrevet 5. september 2009 #49 Del Skrevet 5. september 2009 Sant nok...men det kan jo skje. Men som du sier, det finnes også angrepille, så det skal egentlig mye til for at en blir uønsket gravid. Så sant du ikke er heeeeelt blåst i hue, så er ikke det noe som bare "skjer" nei! Greit er du 14 år kan jeg skjønne at du ikke fatter mer, men ellers er det jo bare helt latterlig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 5. september 2009 #50 Del Skrevet 5. september 2009 Hvis det skjer med meg skal jeg beholde barne. Tiden går jo, og plutselig er det for sent å få barn. Hadde jeg opplevd å bli gravid ville jeg tenkt at det var et tegn på at det var på tide jeg fikk barn. Klart det optimale er å leve med to foreldre, men livet er absolutt vært å leve selv for barn av alenemødre. Som sagt over her har jo barn av alenemødre i Norge flere muligheter enn en veldig stor del av barn i resten av verden. Fra naturens side er jo det rette å beholde barnet, ikke drepe det. Uansett er det ikke denne strategien du skal satse på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Stjernedryss Skrevet 5. september 2009 #51 Del Skrevet 5. september 2009 Uansett er det ikke denne strategien du skal satse på. Du har rett, kunstig befruktning er en mye tryggere løsning Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjestdeluxe Skrevet 5. september 2009 #52 Del Skrevet 5. september 2009 Så sant du ikke er heeeeelt blåst i hue, så er ikke det noe som bare "skjer" nei! Greit er du 14 år kan jeg skjønne at du ikke fatter mer, men ellers er det jo bare helt latterlig! Ja, spesielt med angrepillen på markedet. De fleste kan jo komme seg til et apotek innen 72 timer etter det inntrufne. Det som imidlertid kan skje er om man har hatt sex, og trodd at prevensjonen virket, og derfor ikke tar angrepille (når man ikke må) - og det viser seg et par måneder etterpå at man oppdager at det utenkelig har skjedd. Da kan det bli litt verre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kristian82 Skrevet 5. september 2009 #53 Del Skrevet 5. september 2009 Du har rett, kunstig befruktning er en mye tryggere løsning Ja, da slipper du i alle fall å få HIV og en unge med HIV. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 5. september 2009 #54 Del Skrevet 5. september 2009 Så sant du ikke er heeeeelt blåst i hue, så er ikke det noe som bare "skjer" nei! Greit er du 14 år kan jeg skjønne at du ikke fatter mer, men ellers er det jo bare helt latterlig! Da vet du kanskje hvor idiotsikker angrepillen er? Ikke det, nei. Eller at en haug med kvinner ikke kan bruke hormonprevensjon pga helsefare? Eller kraftige bivirkninger som hyppig migrene, depresjon og angst, fravær av sexlyst? Eller at det ikke er helt få som blir gravide på p-pille, selv om de tar den til punkt og prikke? Ikke kall andre for blåst. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 5. september 2009 #55 Del Skrevet 5. september 2009 Uansett er det ikke denne strategien du skal satse på. Faktisk er det en helt lovlig løsning, og ikke din sak i det hele tatt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kristian82 Skrevet 5. september 2009 #56 Del Skrevet 5. september 2009 Da vet du kanskje hvor idiotsikker angrepillen er? Ikke det, nei. Eller at en haug med kvinner ikke kan bruke hormonprevensjon pga helsefare? Eller kraftige bivirkninger som hyppig migrene, depresjon og angst, fravær av sexlyst? Eller at det ikke er helt få som blir gravide på p-pille, selv om de tar den til punkt og prikke? Ikke kall andre for blåst. 1. P-pille. 2.P-Pute. 3. Spiral. 4. P-sprøyte. 5.KOOOONDOM. 6. Angrepille. 7. Kanskje ikke ha sex med alle man dater. = BLÅST I HUE, om du syns det er svært problematisk å unngå å bli gravid med alle du dater! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anaconda Skrevet 5. september 2009 #57 Del Skrevet 5. september 2009 Jeg mener at når man velger å ha one night stands må man ta høyde for at graviditet kan forekomme og ta konsekvensene av det. Jeg er også i utgangspunktet i mot abort. Dersom det hadde skjedd meg hadde jeg nok kontaktet barnefaren og sjekket om det var "noe å hente" der i gården. (Forhåpentligvis er vedkommende noe oppegående!) Kanskje han kunne ha vært en potensiell kjæreste også, selv om utgangspunktet ikke er helt bra. Ellers ville et samarbeid vært aktuelt å prøve å få til, for alenemor = tøffe greier Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest fisk Skrevet 5. september 2009 #58 Del Skrevet 5. september 2009 1. P-pille. 2.P-Pute. 3. Spiral. 4. P-sprøyte. 5.KOOOONDOM. 6. Angrepille. 7. Kanskje ikke ha sex med alle man dater. = BLÅST I HUE, om du syns det er svært problematisk å unngå å bli gravid med alle du dater! JEG har aldri vært gravid. Jeg har brukt kondomer, og de har noen ganger sviktet. Jeg har brukt angrepille. Jeg tåler dårlig hormoner. Men alle har det ikke som meg. Og det er vanskelig å respektere en som vet så lite om hvordan verden fungerer, og likevel tror han vet alt, som det du presterer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kristian82 Skrevet 5. september 2009 #59 Del Skrevet 5. september 2009 (endret) JEG har aldri vært gravid. Jeg har brukt kondomer, og de har noen ganger sviktet. Jeg har brukt angrepille. Jeg tåler dårlig hormoner. Men alle har det ikke som meg. Og det er vanskelig å respektere en som vet så lite om hvordan verden fungerer, og likevel tror han vet alt, som det du presterer. Er ikke avhengig av din respekt på noen måte. Ønsker helst faktisk at du IKKE gir meg respekt. I 2009 er det svært lite problematisk å unngå å bli gravid. Noen få unntakstilfeller, hvor p-pillen ikke funker, kondomet ryker uten at man er klar over det etc. men det er et svinnende lite antall som du kan telle på 1 hånd i løpet av 1 år på alle norges kvinner. De andre tilfellene - slurv med p-piller, knuller uten kondom, hoppe av i svingen osv. får du jo skylde deg selv for. Endret 5. september 2009 av kristian82 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Stjernedryss Skrevet 5. september 2009 #60 Del Skrevet 5. september 2009 Er ikke avhengig av din respekt på noen måte. Ønsker helst faktisk at du IKKE gir meg respekt. I 2009 er det svært lite problematisk å unngå å bli gravid. Noen få unntakstilfeller, hvor p-pillen ikke funker, kondomet ryker uten at man er klar over det etc. men det er et svinnende lite antall som du kan telle på 1 hånd i løpet av 1 år på alle norges kvinner. De andre tilfellene - slurv med p-piller, knuller uten kondom, hoppe av i svingen osv. får du jo skylde deg selv for. Hvorfor skal du dømme single og gravide når de takler situasjonen og er komfortable med det selv? Det er da ikke din sak om folk slurver med prevensjon. Aner jeg en hårsårhet her? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå