Steinar40 Skrevet 5. september 2009 #21 Del Skrevet 5. september 2009 Jeg ville tatt abort, men så har jeg også alltid vært usedvanlig klar over at jeg ikke vil bli mor. Sikker på at jeg ikke kan friste deg? hehe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 5. september 2009 #22 Del Skrevet 5. september 2009 Du fremstiller det som så enkelt at jeg går utifra at du ville valgt totalt avholdenhet om du var singel? og kjære mannfolk, dersom dere er så jævvens redde for å bli pappa, IKKE HA SEX DA!!! Det er mye som ikke frister med ONS etc. i våre dager. Og jeg personlig har aldri skrevet at jeg er redd for å bli pappa. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 5. september 2009 #23 Del Skrevet 5. september 2009 Jeg valgte å få barnet. Ble gravid etter en dateperiode på noen få måneder, vi var ikke kjærester. Han tok det ikke bra, og jeg valgte derfor bevisst å være gravid, føde og oppdra barnet alene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_janne_* Skrevet 5. september 2009 #24 Del Skrevet 5. september 2009 Jeg er der akkurat nå... Og jeg og min eksamboer prøvde lenge å få barn, og det er nok mye av grunnen til at vi brøt. Så er jeg blitt gravid med en liten fling... Og det er helt uaktuelt å ta abort, dette er sansyneligvis den eneste sjansen jeg har til å få barn. Jeg har både kjærligheten og ressursene til det. Heldiggvis syntes heller ikke barnefaren at det var det værste som kunne skje (han er 40, jeg 38) og kommer til å stille opp. Tror nesten det blir lettere å være alenemor med en far jeg ikke har hatt følelser for, enn en man har hatt ett vondt brudd med. Vi er mye sammen nå, og er blitt godt kjent selv om begge er enig at det ikke er noen følelser å bygge videre på der. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aline Skrevet 5. september 2009 #25 Del Skrevet 5. september 2009 Det er mye som ikke frister med ONS etc. i våre dager. Og jeg personlig har aldri skrevet at jeg er redd for å bli pappa. ons er ikke eneste måten å ha sex på som singel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Usikker_* Skrevet 5. september 2009 #26 Del Skrevet 5. september 2009 Det å anbefale noe er ikke det samme som å legge føringer eller bestemme for deg. En far vil (normalt sett) bare ditt beste, og hvis han ikke vurderer din situasjon og gir deg gode råd - ja, da vet faktisk ikke jeg altså .......... Å anbefale noe for en person som sliter veldig med et tøft valg er akkurat det samme som å legge føringer. Og ingen (ikke engang far eller mor) vet hvordan denne situasjonen er for en gitt person. Dermed kan de heller ikke vurdere på riktig grunnlag. Dette er et valg man må leve med, og da er det viktig å være sikker på at man har valgt kun på grunnlag av egne vurderinger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
desperate Skrevet 5. september 2009 #27 Del Skrevet 5. september 2009 Jeg blir snart 20, bor sammen med ei venninne i en hybel i huset til familien hennes, har ingen utdannelse utover et årsstudie, og har ingen jobb. Jeg hadde tatt abort. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_angelina_* Skrevet 5. september 2009 #28 Del Skrevet 5. september 2009 ons er ikke eneste måten å ha sex på som singel. Joda, enten er man avholds eller så er man en hore Akkurat nå hadde jeg garantert tatt abort. Jeg er en ung fattig studine, og viktigst av alt så har jeg absolutt IKKE lyst på barn og tviler egentlig på at det sagnomsuste morsinstinktet Kvinnen alltid skal ha vil våkne i meg noensinne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 5. september 2009 #29 Del Skrevet 5. september 2009 ons er ikke eneste måten å ha sex på som singel. Nei, men det blir jo i så fall (nesten) som et forhold. Og (nesten) like vanskelig å finne noen passende. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Usikker_* Skrevet 5. september 2009 #30 Del Skrevet 5. september 2009 Joda, enten er man avholds eller så er man en hore Akkurat nå hadde jeg garantert tatt abort. Jeg er en ung fattig studine, og viktigst av alt så har jeg absolutt IKKE lyst på barn og tviler egentlig på at det sagnomsuste morsinstinktet Kvinnen alltid skal ha vil våkne i meg noensinne. Jeg håper du kommer til å greie å stå på dette dersom du kommer i den situasjonen. Det greier ikke jeg! Jeg er i samme situasjon som deg, og absolutt ikke noe morsemne, men å kvitte meg med det som kan bli en herlig liten person? Vanskelig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 5. september 2009 #31 Del Skrevet 5. september 2009 Å anbefale noe for en person som sliter veldig med et tøft valg er akkurat det samme som å legge føringer. Og ingen (ikke engang far eller mor) vet hvordan denne situasjonen er for en gitt person. Dermed kan de heller ikke vurdere på riktig grunnlag. Dette er et valg man må leve med, og da er det viktig å være sikker på at man har valgt kun på grunnlag av egne vurderinger. Spesielt når man er ung så kan det være vanskelig å se sin egen situasjon. Da kan det være fornuftig også å høre andres råd med lengre livserfaring. Men avgjørelsen må du selvfølgelig ta selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aline Skrevet 5. september 2009 #32 Del Skrevet 5. september 2009 Nei, men det blir jo i så fall (nesten) som et forhold. Og (nesten) like vanskelig å finne noen passende. å ha f.eks elsker, der begge er enige om at det kun er sex og ikke interessert i noe mer, er ikke noen lettere situasjon, for å si det slik. eller om man bare dater en som man KANSKJE kommer til å bli sammen med. Mange ønsker å date litt og ha sex før man går videre til forhold, og om det skjer i en slik situasjon, er ikke det noe som vel er veldig bonus for ett evt fremtidig forhold. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 5. september 2009 #33 Del Skrevet 5. september 2009 Det kan jo skje, at en single person dater og ved et uhell blir gravid. Jeg har ikke opplevd det, men ser jo at risikoen er tilstede. Om du er single, treffer menn, og dette skjedde deg: hva ville du ha gjort? Abort. Det burde nesten vært lovpålagt å ta abort om en ikke er i et forhold og ikke er ferdig utdannet, i arbeid og har egen bolig... Legene burde i alle i slike tilfeller anbefale abort. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 5. september 2009 #34 Del Skrevet 5. september 2009 Joda, enten er man avholds eller så er man en hore Akkurat nå hadde jeg garantert tatt abort. Jeg er en ung fattig studine, og viktigst av alt så har jeg absolutt IKKE lyst på barn og tviler egentlig på at det sagnomsuste morsinstinktet Kvinnen alltid skal ha vil våkne i meg noensinne. Ikke alle har det like sterkt selvfølgelig. Og dersom du da ikke har barn fra tidligere, så blir det (kanskje) sterkere når du nærmer deg aldersgrensen for ikke å kunne få barn lenger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 5. september 2009 #35 Del Skrevet 5. september 2009 å ha f.eks elsker, der begge er enige om at det kun er sex og ikke interessert i noe mer, er ikke noen lettere situasjon, for å si det slik. eller om man bare dater en som man KANSKJE kommer til å bli sammen med. Mange ønsker å date litt og ha sex før man går videre til forhold, og om det skjer i en slik situasjon, er ikke det noe som vel er veldig bonus for ett evt fremtidig forhold. Nei, sex uten "ekte" følelser blir aldri det samme. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hysteria Skrevet 5. september 2009 #36 Del Skrevet 5. september 2009 Hehe, jeg tror ikke det er noe mer dans på roser å være to foreldre enn en. Jeg mener...det KAN bli like jævlig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Nora_* Skrevet 5. september 2009 #37 Del Skrevet 5. september 2009 Jeg vil ikke anbefale noe i en slik situasjon. Det er mange mange mange som blir gravide uten å være i et forhold. Det er mange mange mange som blir gravide som er i et forhold og i ung alder som gjør at man underveis i graviditeten som plutselig blir singel. Jeg snakker av erfaring her. Det er ikke lett begge delene. Man burde ha gode venner og et godt nettverk av familie rundt seg for å få hjelp. Mange har ikke dette, men klarer seg for det. Det er hardt. Men det finnes statlige hjelpemidler om man skulle bli gravid. Bostøtten er en av disse tingene til single som ikke har så god inntekt. Dvs. at man får hjelp til husleien. Man kan få overgangsstønad om man ikke har så god inntekt. Det vil si at staten dekker en slags "lønn" tre år frem i tid. Om man får overgangsstønad (som man ikke blir rik på- ca 10 000 pr mnd) kan man få støtte til utdanning (om man ikke har det). Dessuten kan man få støtte til barnehage om man er i aktivitet. Man får også dobbel barnetrygd. Man får også barnebidrag (selvom faren ikke har inntekt kan man få bidragsforskudd om inntekten til moren er lav). Litt om økonomiske hjelpemidler her. Husk på alle de barna som vokser opp med skilte foreldre i dag. Dere som er single og blir gravide står ikke alene som eneforsørger:-) Det er mange som er alene om omsorgen på grunn av brudd i parforholdet. Det er vell nesten bedre å bli født inn i en slik tilværelse enn å oppleve et sårt brudd når man er vant til "familie"statusen. Vanskelig valg for alle som blir uventet gravide. I parforhold eller ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CeeCee Skrevet 5. september 2009 #38 Del Skrevet 5. september 2009 Joa, det er mulig det. Jeg er 21 år, singel og gravid. Aner ikke hva jeg skal gjøre! Fornuften og hjertet sier abort. Allikevel leser jeg i graviditetsdagbøker og kikker på barneklær. Min anbefaling til andre single, unge jenter er å, etter beste evne, forsøke å unngå å sette seg i denne situasjonen. Dette er en vondere og vanskeligere situasjonen enn jeg noen gang hadde trodd! Jeg har vært i nesten samme situasjon som deg. Har vært alenemor i alle år. Send meg en PM om du trenger noen å snakke med. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest fisk Skrevet 5. september 2009 #39 Del Skrevet 5. september 2009 Abort. Det burde nesten vært lovpålagt å ta abort om en ikke er i et forhold og ikke er ferdig utdannet, i arbeid og har egen bolig... Legene burde i alle i slike tilfeller anbefale abort. Hvorfor det? Leger har utdannelse i helse, de har ingen utdannelse i barneomsorg, oppdragelse og nesten ikke noe i sosiale rettigheter. Leger er også etisk forpliktet til å opptre upartisk overfor pasientens valg, ikke å komme med prefabrikerte løsninger som tjener noen andre enn pasienten (f.eks barnefar, NAV, slekten og andre som måtte mene noe om valget). Det er mange flotte mennesker som går rundt i dag som er resultat av uforpliktende seksuelle forhold. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjestdeluxe Skrevet 5. september 2009 #40 Del Skrevet 5. september 2009 Nei, men det blir jo i så fall (nesten) som et forhold. Og (nesten) like vanskelig å finne noen passende. For langvarige affærer (som man ikke helt vet hva ender i)? Neei...ikke så vanskelig? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå