Gå til innhold

Er det ok å bare avlyse?

Gjest gjestdeluxe

Anbefalte innlegg

Gjest gjestdeluxe

Hva mener dere, er det greit å avlyse en avtale like før den nærmer seg, fordi det ikke føles riktig?

Om en har datet noen ganger, og har avtalt å ha det så hyggelig, så hyggelig i et par dager sammen, mannen har gledet seg og kjøpt inn diverse for anledningen - men om den andre plutselig føler at det er feil?

Er det da greit å avlyse dagen før, eller samme morgen, og ende opp med dårlig samvittighet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest gjestdeluxe

Forstår det...men kanskje det er lurt å stille opp for å se hva som skjer, om det kanskje bedrer seg og tar seg opp kraftig? Eller om man skal dømme det og aldri se ham igjen mer bare fordi det er små bagateller man ikke liker?

Når en mann har vært gjennom skilsmisse og har voksne barn, så er det alltid et eller annet, også prøver de kanskje å vente i det lengste med å skjule hva det kan være.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har jo allerede svart på ditt eget spørsmål. Om det ikke føles riktig, føles det ikke riktig. Han kommer nok over det ;)

Jeg ville ikke brukt dårlig samvittighet som kompass. Den har en tendens til å styre en i retninger man egentlig ikke vil i håp om å gjøre andre fornøyde. Men når alt kommer til alt er andre fornøyde når du gjør deg selv fornøyd, og når du er ærlig med deg selv. For da kan du være ærlig med andre også.

For å vri på spørsmålet; hadde du villet tilbringe et par hyggelige dager sammen med en som egentlig ikke ønsket å tilbringe tiden sin med deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når en mann har vært gjennom skilsmisse og har voksne barn, så er det alltid et eller annet, også prøver de kanskje å vente i det lengste med å skjule hva det kan være.

Her er du litt i overmåte paranoid synes jeg. Vi er alle skadeskutte fugler på en eller annen måte. Du også. Vil du bli dømt for dine feil, på den måten du på forhånd dømmer andres?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Føles det feil, så er det feil.

Magefølelsen overser man ikke ustraffa.

Bare tull (uansvarlig) å kaste bort andres og egen tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han jeg dater nå, avlyste første daten vår et par timer før vi skulle møtes. Først ble jeg forbannet men han forklarte at han ikke var klar for å dra på en date enda. Et par uker etterpå endret han mening. Og forrige uke hadde vi 3 dater.

Så hvis personen føler det er feil eller at han/hun ikke er klar, så er det ikke så mye man kan gjøre.

Endret av MissStiles
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjestdeluxe

Jeg klarer tydeligvis ikke å si i fra i tide.

Kanskje en hyggelig kveld er nok, så behøver en jo ikke å være mer sammen etter det, om det føles feil.

Så flott at jeg fikk noen svar, det er alltid stas! :enig:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klarer tydeligvis ikke å si i fra i tide.

Kanskje en hyggelig kveld er nok, så behøver en jo ikke å være mer sammen etter det, om det føles feil.

Så flott at jeg fikk noen svar, det er alltid stas! :enig:

Kanskje du trenger en 40iz uten barn?

Du kan jo tenke på det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt klart ville jeg foretrukket at noen avlyser, istedenfor å sitte en hel kveld å lese all dritten i et annet ansikt. Ens smil er ikke det samme når man tar på seg en maske, there's a lag in the Matrix...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjestdeluxe
Helt klart ville jeg foretrukket at noen avlyser, istedenfor å sitte en hel kveld å lese all dritten i et annet ansikt. Ens smil er ikke det samme når man tar på seg en maske, there's a lag in the Matrix...

Tror nok ikke det blir så mye "dritt", det kan bli hyggelig for det, negative sure gjest. Maske og maske. Det er hva det er. Jeg skal ikke på karneval...Mulig det er lag. Men det får man tåle. Det er jo lov å vakle når man er i innledningsfasen med et nytt bekjentskap.

Men selvsagt, takk for at du gadd å bry deg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva mener dere, er det greit å avlyse en avtale like før den nærmer seg, fordi det ikke føles riktig?

Om en har datet noen ganger, og har avtalt å ha det så hyggelig, så hyggelig i et par dager sammen, mannen har gledet seg og kjøpt inn diverse for anledningen - men om den andre plutselig føler at det er feil?

Er det da greit å avlyse dagen før, eller samme morgen, og ende opp med dårlig samvittighet?

Hadde syns det vært kjipt om daten avlyste like før, men hadde heller foretrukket det enn å f.eks. hatt en "rar" følelse hele daten, da man gjerne merker om dama tenker på noe annet/angrer seg litt osv. Uansett syns jeg jo ikke det er noe stas at en dame tar en date eller noe i den duren, kun fordi hun får dårlig samvittighet om hun avlyser - foretrekker ærlighet selv om det seff er litt kjipt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg opplevde en gang å bli avlyst en time før vi skulle møtes og opplevde det veldig lite respektfult og det sa jeg til han - så endte med at vi gikk ut og hadde det gøy den kvelden, men det ble den siste ;) ettersom jeg mistet lysten på han etter det.

Men hvorfor avtalte du i utgangspunktet møtet? Jeg har også fått litt sånn tvil rett før en ny date noen ganger, men jeg avlyser da virkelig ikke av den grunn - du skal da ikke gifte deg med fyren i kveld heller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Men vet aldri hva som skjer i fremtiden. :)

Nei, men noen ganger hadde det faktisk vært veldig greit å vist det :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er nok sær, men jeg ville foretrukket å få høre det på daten, altså ansikt til ansikt. Og heller fått sjansen til å stille litt spørsmål, og høre hva som ikke stemte ansikt til ansikt.

Jeg har opplevd litt for mange sånne dumpe rett før, at jeg ikke er noe god på det. Dette gjelder spesielt "seriedatere". Personlig syns jeg det er helt skrekkelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det så vanskelig å vite om du vil møte en person eller ikke? Etter første date vet jeg bestandig om jeg vil treffes igjen eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det så vanskelig å vite om du vil møte en person eller ikke? Etter første date vet jeg bestandig om jeg vil treffes igjen eller ikke.

Svært mange menn sier de vil, avtaler neste treff og avlyser samme dag.

Selv har jeg ofte tenkt at jeg trenger et møte til på å finne ut mer enn det jeg fant ut første daten.

Men så langt jeg leser TS så er dette en hun har datet en stund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...