Gå til innhold

Tampong om natten

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei det gjør jeg ikke.

Jeg syns det er greit å bruke bind om natta jeg.

Skrevet

Hvem f bruker en tampong i over 12 timer uansett?

Må være noen med ekstremt dårlig hygiene. Blærk.

Skrevet

Husker ene gangen jeg skulle ta ut en tampong, så var det faktisk en til bakom.. Haha, hadde visst helt glemt å ta ut den ene..

Men siden da har jeg vært litt skeptisk. Pleier å bruke nattbind om natten, men kan også bruke tampong.

Skrevet
Husker ene gangen jeg skulle ta ut en tampong, så var det faktisk en til bakom.. Haha, hadde visst helt glemt å ta ut den ene..

Hehe, dette har jeg gjort en gang også, litt trøtt når jeg satte inn den andre tror jeg ;)

Sover alltid med tampong, men er alltid oppe og tisser minst en gang om natten så bytter da :)

Skrevet (endret)
Dere som bruker tampong hele natta, og i like mange timer på dagen: Dere lever farlig.

Nå er det ikke alle som sover like lenge som hele 8 timer da! Og uansett så er jo anbefalt "tid" på tamponger opptil 8-12? timer(Jeg f.eks sover bare 4-6 timer hver natt, får jeg 7-8 timer er jeg heldig! Og det skjer sjelden og aldri når jeg har mens)

Tampongene sitter altså inne i opptil 6 timer, sjelden og aldri mer enn det. (Forresten har jeg aldri glemt den heller der inne, hvor vanlig er det da?)

Forresten, noen som kan fortelle meg hvor jeg kan kjøpe en slik menskopp? Helst ikke fra utlandet(event. Sverige går bra. Finnes de kanskje å få tak på apotek i Sverige?)

Endret av Heart7086
Skrevet

Sverger til menskopp. Livet ble plutselig så enkelt med den! Fåes kjøpt på alvekoppen.no

Skrevet

Jeg sover også med tampong, men som regel kun de to første dagene av mensen. Og jeg sover sjelden over 8 timer, og 12 timer nesten aldri, ivertfall med de menssmertene jeg har.

Skrevet
Nå er det ikke alle som sover like lenge som hele 8 timer da! Og uansett så er jo anbefalt "tid" på tamponger opptil 8-12? timer(Jeg f.eks sover bare 4-6 timer hver natt, får jeg 7-8 timer er jeg heldig! Og det skjer sjelden og aldri når jeg har mens)

Tampongene sitter altså inne i opptil 6 timer, sjelden og aldri mer enn det. (Forresten har jeg aldri glemt den heller der inne, hvor vanlig er det da?)

Forresten, noen som kan fortelle meg hvor jeg kan kjøpe en slik menskopp? Helst ikke fra utlandet(event. Sverige går bra. Finnes de kanskje å få tak på apotek i Sverige?)

Det er ikke så enkelt som at "bruker man ikke tampongen mer enn 8-12 timer så går det bra".

Ifølge overlegen der jeg ble innlagt med TSS er det som følger:

- ALLE kan få TSS, inkludert menn. Men det vanligste er at menstruerende kvinner får det enten de bruker tamponger eller ei. (Derfor er det ganske misvisende å kalle det tampongsyken)

- Bruker man i tillegg tamponger øker faren for å få TSS drastisk.

- Bruker man i tillegg til det igjen tampongene i mer enn 4-6 timer på rad, pluss å ikke ta pause fra tampongbruken på natta, så øker faren enda mer.

Skrevet

grunnet mengde så bruker jeg både tampong og bind om natten.....

det frarådes ikke i pakningsvedlegget, men presiseres at man skal ta den inn rett før leggetid og ta den ut med en gang man står opp.

man bør også ha endel timer(tror det er anbefalt minst 4) timer om dagen uten tampong. jeg velger derfor å gå uten om kvelden mens jeg er hjemme.

får ikke sove uten dobbel beskyttelse om natten rett og slett.

det er også presisert i pakningsvedlegget at man bruker feil størrelse dersom det gjør vondt å skifte den etter 4-5 timer........det er jo faktisk utrolig ekkelt å gå med tampong i flerefoldige timer på dagtid:S

hørt om bakterieflora?......

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...