Gå til innhold

Tampong om natten

Fremhevede innlegg

Skrevet

Bruker dere tamponger om natten?

Uansett hvor mange timer dere ligger?

Videoannonse
Annonse
Gjest EmilyLane
Skrevet

Ja. Men jeg våkner som regel et par ganger i løpet av natta, og skifter om jeg gidder. Men aldri hatt noe problem med å la den være inne i 8-10 timer.

Skrevet
Bruker dere tamponger om natten?

Uansett hvor mange timer dere ligger?

ja. alltid. men står opp og skifter når jeg våkner første gang på morgenen, om det f.eks er helg og jeg har tenkt å ligge litt lengre.

Gjest Cipheria
Skrevet

I slike trådar blir du generelt fråråda å sove med tampongar. Eg brukar å sove med dei likevel. Eg søv minst 9timar om natta...

Skrevet

Så greit å se at andre gjør det. Det frister veldigt å gjøre det, har ikke tordes å gjøre det mer en et par ganger.

Har inntrykk av at en blør mindre om natten? Eller det ser ut til å være mindre p.g.a ligger rolig?

Skrevet

Når jeg førsta har mens så blør jeg mye, og det er utenkelig for meg å bruke truse og bind på natta. Derfor bruker jeg alltid tampong(hva skulle liksom egentlig forskjellen vært, med å bruke tampong på natta vs dagen? Min er inne like lenge uansett!)

Skrevet

Jeg bruker stort sett bind, men det er mest fordi jeg blør så lite. Med tampong blir jeg veldig tørr. Har prøvd det noen ganger, og det har gått veldig fint. Men som sagt, jeg blir veldig tørr av det :)

Skrevet

Hvor vanlig er det egentlig å glemme at man har en tampong liggende inni seg?

Skrevet

Jeg bruker alltid tampong om natten. Som Heart7086 sier: jeg har den like lenge inni om dagen uansett.

Skrevet

Jeg slutter å blø når jeg setter inn tampong.Selv om jeg har en normal blødning før jeg setter den inn.Samme dag(etter at jeg har tatt ut tampongen) blør jeg ingenting.Dagen etter....vips så er blødningen igang.noen andre som også opplever dette?

Skrevet

Jeg bruker alltid tampong om natten! (når jeg har mensen da :fnise: ) Har den inne like lenge om dagen også. Vet det frarådes, men jeg bryr meg ikke om det. Har gjort det i ca 10 år.

Skrevet

Dere som bruker tampong hele natta, og i like mange timer på dagen: Dere lever farlig.

Jeg brukte tampong på den måten selv. Åtte timer inne. Det holdt på å ende med døden. Ja, så dramatisk var det faktisk da jeg fikk TSS/Tampongsyken. Etter det har jeg ikke tatt i en tampong igjen. Jeg har kraftige blødninger, også om natta. I tillegg ligger jeg urolig, så nattetampongen var min beste venn tidligere. Nå har jeg gått til innkjøp av "bleier" av sorten Tena Lady på apoteket til nattesbruk. Direkte ulekkert er det, men heller det enn å risikere liv og helse.

PS: Tampongsyken/TSS er ikke veldig utbredt, men når man først får det så er det veldig skummelt.

• Liker 1
Skrevet

Jeg bruker tampong om natten, men bare de to første dagene av mensen, etter det blør jeg så lite om natten at jeg fint kan sove uten noen ting. På hverdager sover jeg aldri mer enn 7-8 timer uansett, og siden jeg går på p-piller har jeg ordnet meg slik at jeg alltid får mensen på en mandag, og derfor er ferdig til helgen.

Når det gjelder TSS er jeg fullstendig klar over hvor alvorlig det er, men det er tross alt MEGET sjelden, så jeg går ikke rundt og bekymrer meg for det.

Skrevet

Da jeg brukte tampong sov jeg med det om natten, men jeg sover ikke mer enn 7-8 timer i strekk, så det er uansett innenfor grensen. At folk tør å gå lenger med tampong skjønner jeg egentlig ikke, at det stort sett går bra er jo ganske irrelevant, de fleste får ikke TSS, men det er jo veldig alvorlig om man faktisk får det.

Jeg har gått over til menskopp, og synes det er genialt. Det kan man bruke i opptil 12 timer, og blir ikke sår som jeg ofte ble med tampong.

Skrevet

Det må jo sjølvsagt berre kome: Menskopp! :ler: Ein kan ha den inne i opptil 12 timar i gongen, og er perfekt om natta for dei som ikkje kan liggje stille.

Eg vil verkeleg råde alle til å google i veg. Dette er faktisk med på å auke livskvaliteten min, og det er ikkje så verst.

• Liker 1
Skrevet

Må berre legge inn eit svar og hylle menskoppen. Den er genial!

Og føler meg langt mindre "tørr" enn med tamponger/bind.

Skrevet

Jeg venter på menskopp som jeg har bestilt fra england! Neste periode skal jeg bruke det for første gang, og håper forventningene blir innfridd!

Skrevet

Jeg har alltid brukt tampong om natten. Siste jeg setter i før jeg legger meg og første jeg tar ut om morgenen. I helgene hvor jeg vil ligge litt lenger står jeg opp og bytter før jeg kryper tilbake under dyna.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...