Gjest Zalomine Skrevet 9. august 2003 #21 Del Skrevet 9. august 2003 Ok, jeg "får ikke lov" til å spise taffelstick/potetstick, da "straffes" jeg med at han ikke kysser meg før jeg har pusset tenner, det samme gjelder om han spiser peanøtter. Rett og slett fordi vi ikke fordrar lukten/smaken av disse tingene, av hverandre (altså, han liker peanøtter, jeg gjør ikke, og motsatt) Men, jeg lurer på hva MzFire egentlig mener ja. Ingen skal BESTEMME hva du får spise, og STRAFFE deg? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Barbie Skrevet 9. august 2003 #22 Del Skrevet 9. august 2003 Selvfølgelig får jeg spise hva jeg vil! Trodde alle fikk det jeg... :-? Hvis min mann hang seg opp i hva,og hvor mye jeg spiste...... Ja,da skulle jeg bevist for verden at blikk kunne drepe! Kjære deg,kanskje du kan forklare oss hva du mener med at du ikke får lov,og at du straffes? Jeg synes dette høres hårreisende ut jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miew Skrevet 9. august 2003 #23 Del Skrevet 9. august 2003 Jeg spiser hva jeg vil når jeg vil og hvor mye jeg vil, utenom at han passer på sukkerinntaket mitt...men det er fordi jeg har diabetes, så jeg synes bare det er søtt :blunke: Ja, så passer jeg på at han ikke spiser for sterk mat eller nøtter, han har hatt magesår, så sterk mat er fy-fy, nøtter er han allergisk mot, så det er ihvertfall fy-fy! Ellers er vi ganske frie! Jeg skjønner ikke helt hvorfor du ikke får spise det du vil, at han straffer deg for det? Hva slags ting er det snakk om? Kommer han fra en slags sekt eller annen religion som har noe imot en spesiell mattype, er han en treningsidiot eller rett og slett veldig kontrollerende? Jeg så bildet av deg som du hadde som avatar for ikke så lenge siden (mener det var deg), du så ikke stor ut, så om det er det han klager på bør du gå fra han, for da er han syk i sinnet!!! Spis og vær glad, sier jeg!! Du lever kun en gang, lev godt!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Marmara Skrevet 9. august 2003 #24 Del Skrevet 9. august 2003 Hm, jeg straffer samboern med noen stygge blikk og litt kjefting om han stapper innpå godteri fem minutter før middagen som jeg har brukt en evighet på å lage er ferdig... men det er alt som foregår av sånt her i huset. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 9. august 2003 #25 Del Skrevet 9. august 2003 :o Hva mener du..? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kittykat Skrevet 9. august 2003 #26 Del Skrevet 9. august 2003 Jeg spiser hva jeg vil, når jeg vil og hvor mye jeg vil Sånn er det her hos oss. Hvis noen tror de får kontrollere det området hos meg uten at jeg sier noe, da må de tro om igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mzfire Skrevet 10. august 2003 #27 Del Skrevet 10. august 2003 Nå skal jeg forklare her.. Jeg overdriver nok når jeg sier straffe da. Men jeg har nå klart å gå ned snart 10 kg og det er jeg stolt av. Men det som jeg syns er ille er at jeg får dårlig samvittighet når jeg spiser noe snop han ikke liker. Enda det da er LENGE siden jeg har spist det. Det er liksom hele reaksjonen hans jeg blir lei meg for da. Skal prøve å forklare her. Først sa han i en sur tone at greit da får du ikke noe kyss av meg i dag. Jaja.. Det dreit vel jeg i. Og ble ikke såå lei meg for det da. Men det jeg reagerte på var at da jeg satt og spiste det han ikke likte, det var forresten snacks, så bare rev han posen fra meg og slengte den vekk i sinne. Irettesatte meg som jeg var den ungen, jeg måtte respektere ham. Jeg har vel blåst dette litt opp, men jeg var så sinna i stad og oppgitt at jeg bare skrev det ned uten å tenke.. :oops: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
xeyes Skrevet 10. august 2003 #28 Del Skrevet 10. august 2003 Hvorfor gidder du i det heletatt å godta noe sånt? (Ikke vondt ment, for jeg kjenner dere veldig godt. ) Sett foten ned M. Jeg vet C. kan være bestemmenes.. Men dette var egentlig litt :o :o :o .. ja sjokkerendes for meg.. Det får da virkelig være MÅTE PÅ!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nala Skrevet 10. august 2003 #29 Del Skrevet 10. august 2003 Dette hadde jeg ALDRI godtatt. Her i gården spiser vi begge akkurat det vi vil og hvor mye vi vil. Blir så sinna når jeg hører om sånt som dette. Snakk om å skulle bestemme over et annet menneske på en merkelig måte da. Lurer litt på HVORFOR han blir sinna når du spiser snop? Mener han du skal gå ned mer? Vil han ikke at du skal gå opp igjen? Skjønner han ikke at dette er sårende? Nei, si klart og tydelig fra at dette aksepterer du ikke! Du er da et voksent menneske og bestemmer selv hva du spiser, når du spiser det og hvor mye du spiser! Klem, Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Atacand Skrevet 10. august 2003 #30 Del Skrevet 10. august 2003 Hei MzFire :D Nå fikk jeg sjokk over hva jeg leste,rart at han skal bestemme hva du skal spise.Jeg mener spis hva du har lyst på ikke la han ta makten over deg. Snakk ut med typen og hvis det ikke hjelper revurder forholdet med han. Ønsker deg alt godt hilsen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mzfire Skrevet 10. august 2003 #31 Del Skrevet 10. august 2003 Takk for mange gode svar dere :D Så mange som bryr seg Jeg sa litt i fra da og da fikk jeg høre resten av kvelden at jeg var så temperangsfull, og det var ikke bra. Jeg sa ikke noe til han om den episoden, bare stirret surt på ham.. Et gnistrende blikk som sa alt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vega Skrevet 10. august 2003 #32 Del Skrevet 10. august 2003 Kan være at han er gått tom for argumenter - og da må "finne på noe" for å ha det i alle fall å krangle om ... høres nesten slik ut. Og når du hevder din rett, får han jo grunn til å kalle deg kranglesjuk og temperamentsfull - og så er det i gang... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silfen Skrevet 10. august 2003 #33 Del Skrevet 10. august 2003 Han høres ikke helt god ut, ut fra det du sier. Er dette standard eller er han bare i dårlig humør om dagen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Venus Skrevet 10. august 2003 #34 Del Skrevet 10. august 2003 Så hvorfor har du godtatt situasjonen til nå ??? Det er en selvfølge at du spiser HVA du vil, og HVOR MYE du vil, og NÅR du vil ... Dette er ingenting å diskutere engang. Hvorfor tror du at du må spørre om lov til det ? Du sier du ikke får lov ... Tuller du ? :-? Hvis dette virkelig er seriøst ment, ville jeg ha revurdert hele forholdet, når han er så kontrollerende !!! Men revurder samtidig din egen rolle oppe i dette her. Du LAR han jo kontrollere deg ... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pjusk Skrevet 10. august 2003 #35 Del Skrevet 10. august 2003 Dette var ikke bra, MzFire!!!!!! Jeg har jo møtt deg og du var S L A N K !!! V E L D I G S L A N K!!!!!!!!!! (Og du har noen kinnbein som er få forunt! ) Og hadde du vært tjukk, hadde dette faktisk likevel vært alarmerende oppførsel!!!! Jeg er faktisk litt sint nå!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 10. august 2003 #36 Del Skrevet 10. august 2003 Var vel ikke MzFires vekt dette gjaldt? Mannfolket har ikke sagt noe om vekt. Dama spiste noe snop som gubben ikke liker. So what? Man må få spise det man vil uten at andre skal bry seg. :evil: Skal begynne å sutre over at min kjære spiser potetsalat jeg også. Det liker nemlig ikke jeg. Får da være måte på... Kjære vene, spis det du vil uten å ha dårlig samvittighet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
elinia Skrevet 11. august 2003 #37 Del Skrevet 11. august 2003 Jeg får spise hva jeg vil når jeg vil, men min kjære ville nok likt at jeg spiste mer og prøver å putte i meg litt mat. Synes det er helt greit at han synes jeg spiser for lite; det er bare et tegn på at man bryr seg. Hvis man spiser for mye er det jo akkurat like bra å si ifra hva man mener, for mye eller for lite er aldri bra. Men, selvfølgelig, man skal bestemme selv hva og når man spiser og det er ikke noe hyggelig å føle at man ikke har denne "retten". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 11. august 2003 #38 Del Skrevet 11. august 2003 samboeren min liker heller ikke at jeg spiser så mye potetgull, riktignok spiser jeg litt hver dag eller annenhverdag, og jeg føler at jeg må spise i det skjulte for at han ikke skal kommentere det..... hvor sykt er det? jeg er meget slank, men hovedargumenttet hans er at jeg får kviser, eller så er han bare i dårlig humør.... er dette riktig? :blunke: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 11. august 2003 #39 Del Skrevet 11. august 2003 Ja! Fy faen, men ikke i mitt forrige forhold, da fikk jeg stygge kommentarer for å spise for mye og for usunt og for å trene for lite... men det var bare fordi han rett og slett var en DUST! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
wondergirl Skrevet 12. august 2003 #40 Del Skrevet 12. august 2003 INGEN teite menn skal få lov å bestemme hva jeg spiser. Kjæresten min er ganske opptatt av utseende og vekt (mest sin egen, men også min), så han prøver seg av og til, men da angrer han seg etterpå, når han skjønner hvor rasende jeg blir. Har heldigvis alltid hatt et godt forhold til kroppen min, og er ikke overvektig, men om jeg var det, hadde jeg aldri godtatt at andre ville kontrollere meg på den måten. Jeg mener ikke at jeg hadde kunnet forvente at han tente på meg hvis jeg hadde gått opp 50 kilo, da ble jeg jo ikke helt den samme som jeg var før, men en ting er å støtte og hjelpe, en annen ting er å umyndiggjøre og kontrollere. Det må være lov til å kose seg med mat eller godterier uten å føle seg som en forbryter. Er det rart jenter får spiseforstyrrelser?? :evil: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå