Silfen Skrevet 22. april 2002 #1 Del Skrevet 22. april 2002 Heldigvis kan man vel si, så slipper familien å leve i uvisshet. Ikke noe kriminelt skal ha skjedd heller, i følge politiet og obduksjonsresultatene. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Guro Skrevet 23. april 2002 #2 Del Skrevet 23. april 2002 Det er godt at hun er funnet, men familien lever nok i uvisshet en stund til. Tenk på alle spørsmålene som må surre i hodet deres: "Hvorfor gjorde hun det? Var hun så ulykkelig? Hvorfor? Hva kunne vi ha gjort annerledes?" Jeg klarer ikke la være å undre meg over hva som får et ungt og tilsynelatende "vellykket" menneske til å gjøre ende på sitt liv... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cobra Skrevet 23. april 2002 #3 Del Skrevet 23. april 2002 Tok hun livet av seg da?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Astra Skrevet 23. april 2002 #4 Del Skrevet 23. april 2002 Dessverre er det nok det politiet med er med "dyp personlig tragedie". Synes synd på familie og venner, men ikke minst på samboeren som har vært stemplet nord og ned i media og dessverre også her på KG. Nok et eksempel på at verden ikke er så enkel, selv om all statistikk tilsier osv... Mine kondolanser til de sørgende! _________________ *Astra* 1212[ Dette Innlegg er endret av: Astra den 2002-04-23 12:39 ] Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snupzy Skrevet 23. april 2002 #5 Del Skrevet 23. april 2002 Ja Cobra,hun tok desverre livet av seg... var på nyhetene i går!12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 23. april 2002 #6 Del Skrevet 23. april 2002 For det første - all medfølelse og sympati til de etterlatte. 10na Deler av innlegget er slettet. Tusenfryd - moderator 1212[ Dette Innlegg er endret av: Tusenfryd den 2002-04-23 15:43 ] Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillemor Skrevet 23. april 2002 #7 Del Skrevet 23. april 2002 Tok livet av seg?????? Har ikke fått det med meg.... Noen som vet hvorfor? Hilsen lillemor Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusenfryd Skrevet 23. april 2002 #8 Del Skrevet 23. april 2002 Nei, Lillemor, og om noen skulle mene å vite noe, vil vi IKKE ha spekulasjoner om dette her på KG. At en avisen har trampet over en grense her, får stå for deres del. Tusenfryd - moderator1212[ Dette Innlegg er endret av: Tusenfryd den 2002-04-23 16:14 ] Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 23. april 2002 #9 Del Skrevet 23. april 2002 men kjære deg tusenfryd, en avis har ikke trampet over en grense, har alle andre medier gjort det og da? og tror du ikke at familen til benedicte har blitt forespurt fra politiet om de får lov til å bringe dette videre til allmennheten? Er dette blitt kjent, så har det blitt kjent, vi kan ikke koste det under ei matte. anonym Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hege Skrevet 23. april 2002 #10 Del Skrevet 23. april 2002 Står det noe i avisene om hvorfor hun tok livet av seg? Ikke det? Da skal ikke vi begynne å spekulere på det her inne. La oss holde oss til fakta, om vi i det hele tatt behøver å diskutere en slik tragedie her på kvinneguiden. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Væren Skrevet 23. april 2002 #11 Del Skrevet 23. april 2002 Jeg synes ikke dette er noe å spekulere i. Vi vet mer enn nok, og mer trenger vi ikke å vite. Det vil uansett bare bli spekulasjoner, noe jeg synes blir respektløst. Jeg tror vi alle uansett føler med dem det gjelder.12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusenfryd Skrevet 23. april 2002 #12 Del Skrevet 23. april 2002 Det har blitt sagt at dette er en personlig tragedie, og ja, noen har også sagt hva denne består i. Dette er selvsagt også en tragedie for familie og venner av henne, og ikke glem at de også kan lese det som står her. Uttrykk gjerne sorg og fortvilelse, men la det private være privat. Ok? Tusenfryd - moderator Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleMika Skrevet 23. april 2002 #13 Del Skrevet 23. april 2002 Huff... stakkars familien. Er alltid forferdelig at folk tar livet sitt, uansett hva som måtte være grunnen. Allikevel var det godt at de fant henne, at familien fikk visshet i hva som skjedde. Stakkars... 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 24. april 2002 #14 Del Skrevet 24. april 2002 Tusenfryd, hvorfor i himmelens navn slettet du omtrent hele innlegget mitt???? Synspunktet mitt omkring temaet er da ikke forbudt - og grunnen til at jeg skrev det jeg skrev og at jeg har den oppfatningen jeg har er ene og alene at jeg som 10 åring opplevde det ufattelige å finne den ene av mine foreldre etter et selvmordsforsøk. Slike ting setter sine dype og omtrent uhelbredelige spor i et sinn. Derfor den uttalelsen - den var ikke konkret ment til akkurat DENNE saken, men generell oppfatning - og det skal da vel for pokker være lov til å si sin mening her på KG - eller gjelder ytringsfriheten her inne kun for spesielt utvalgte????????? Ærlig talt!!!! 10na Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gurimalla Skrevet 24. april 2002 #15 Del Skrevet 24. april 2002 Hei 10na Jeg leste innlegget ditt og oppfattet det som en generelt kommentar til selvmord. Synes Tusenfryd har vært litt vel ivrig med slettingen her. Det må være lov til å komme med generelle kommentarer til en sak som har vært voldsomt omtalt i media. Spekulasjoner er noe helt annet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Astra Skrevet 24. april 2002 #16 Del Skrevet 24. april 2002 Til 10na Jeg må si jeg er enig med moderator i denne avgjørelsen. Jeg leste innlegget ditt, og er forsåvidt enig i dine uttalelser, men ikke at den plasseres under denne tråden som omhandler en konkret sak. Dette har med respekt ovenfor de etterlatte å gjøre -det kan godt være at en eller flere som sto Benedicte nær er fast bruker av KG. I den sorgprosessen de faktisk er i, mener jeg at generelle ytringer om selvmord dessverre ikke hører hjemme. Jeg oppfordrer deg gjerne til å starte en tråd om temaet, men ikke å blande inn konkrete og dagsaktuelle saker. Vennlig hilsen12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 24. april 2002 #17 Del Skrevet 24. april 2002 Astra Generelle kommentarer om emnet må da vel være bedre enn spekulasjoner som er kommet i denne tråden?????? Jeg tipper at eventuelle etterlatte i denne konkrete saken synes usaklige spekulasjoner i øst og vest er vesentlig vondere å lese enn et menneskes synspunkt på dette emnet. Som nevnt så har jeg i min barndom opplevd det samme selv, og fra mitt ståsted var spekulasjonene de verste - ikke meningsytringene. Vi har ytringsfrihet i Norge - og da også etter min mening her på KG. En annen ting, jeg legger merke til at det er noen "heldige utvalgte" brukere her på KG som støtt og stadig får deler av sine innlegg slettet - det er diskriminering etter min mening, ettersom jeg gjentatte ganger leser innlegg her som burde vært fjernet. Eksempelvis, jeg fikk en personlig melding på det gamle forumet for en tid tilbake (ved overgangen fra gammelt til nytt forum). Meldingen var av svært grov karakter, og var ren personhets mot meg. Jeg ba GJENTATTE ganger Gry og moderatorene om å slette innlegget - og ja da, det ble slettet etter særdeles lang tid. Til sammenligning, når andre personer har tipset moderatorer/Gry om lignende innlegg, blir disse slettet umiddelbart. Men, dette er nå historie og for min del glemt, men det vitner om at det her på KG utspinner seg forskjellbehandling av dimensjoner. 10na Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Astra Skrevet 24. april 2002 #18 Del Skrevet 24. april 2002 10na Når det gjelder de tendensene til spekulasjoner om hva som skjedde Benedicte før hun blei funnet synes jeg disse var tendensiøse, og jeg reagerte på dem (noe du kan se av mitt første innlegg på denne tråden). Jeg synes verken om slike hint eller om å starte en debatt om selvmord på denne tråden -den ene forsvarer ikke det andre ved å være værre eller bedre... Jeg leste ikke den meldinga som førte til din anonyme tilværelse, men jeg forsto den var grov og dette bør absolutt ikke aksepteres! Jeg er helt enig i at alle på KG skal behandles likt, men ser også at det er enkelte gjengangere som kan ha en del krasse eller upassende kommentarer som har en tendens til å bli slettet. Føler ikke det som diskriminering å slette slike kommentarer, og er forundret at man fortsetter sin framferd på samme måte når man veit de blir sletta... Det hele bunner og grunner vel i å ha radaren på når man skriver innlegg, og ikke trampe på mennesker. Snertne kommentarer er morsomt, men de skal angripe saken og ikke personen. For å komme tilbake til Benedictesaken håper jeg at de som la inn tendensiøse meldinger her går inn i seg selv, og tar selvkritikk! Foreslår dessuten at vi kan lage en egen tråd om passende/ upassende innlegg. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 24. april 2002 #19 Del Skrevet 24. april 2002 Astra Det å slette deler eller hele innlegg er i og for seg greit nok det, men det jeg reagerer på er at andre faste brukere av KG kan komme med personangrep UTEN at disse innleggene blir slettet. En tråd om passende/upassende saker å diskutere er etter min mening helt uvesentlig og unødvendig - for, hva som er passende og upassende er da uhyre individuelt - hvilket også denne debatten vitner om. 10na Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Astra Skrevet 24. april 2002 #20 Del Skrevet 24. april 2002 10na Der er du vel inne på sakens kjerne -alt er subjektivt! Personangrep skal uansett slås ned på -der er vi vel helt enige. Det er ikke rettferdig at enkelte av disse får stå i fred, men må si at jeg synes moderatorene gjør en god jobb her. Det er sjelden slike ting får stå veldig lenge, men reaksjonstiden kan nok variere før moderator reagerer. Det er vel også forståelig da moderatorene gjør jobben på frivillig basis og ikke har anledning til å overvåke 24 timer i døgnet. Tror vi ikke er så uenige i dette 10na 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg