Gå til innhold

Kulturforskjeller i Norge

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Hei!

Har en skoleoppgave der jeg skal skrive en story om kulturforskjeller i Norge.

Trenger tips og råd om internettsider og steder der jeg kan finne litt mer informasjon om dette temaet, jeg er ganske blank. Gjerne også steder jeg kan oppsøke for å oppleve de største forskjellene. Regner med Grønland har mye å by på, men tar gjerne i mot tips til andre steder og.

Takk for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest MannMedMeninger
Hei!

Har en skoleoppgave der jeg skal skrive en story om kulturforskjeller i Norge.

Trenger tips og råd om internettsider og steder der jeg kan finne litt mer informasjon om dette temaet, jeg er ganske blank. Gjerne også steder jeg kan oppsøke for å oppleve de største forskjellene. Regner med Grønland har mye å by på, men tar gjerne i mot tips til andre steder og.

Takk for svar!

Kulturforkjellene i Norge er Norsk, samisk og kvensk. Dette er særkulturer i norge. Det du snakker om er kulturforskjeller globalt, som er likt over hele den vestlige verden. Om du skal skrive om dette, så kan du like greit kalle det for kulturforskjeller globalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du kan jo velge noen kulturforskjeller du vet mer om.

f.eks by/landlig , fattig/rik, utdannet/uutdannet, nordnorge/sørnorge.

Eller skulle det være vestlig/ikkevestlig kultur ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, du kan jo ta for deg forskjellen mellom øst og vest i Oslo. På Majorstua og Frogner finner du mange innbilske, arrogante, hovne mennesker med perleøredobber, pelshårstrikk og bittesmå designerklær. På Stovner og Furuset finner du mange ghetto-lignende eller harry mennesker med joggedress, fett hår og smelltyggis. For å dra alle over en kam.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...