Gjest Frosk Skrevet 1. september 2009 #1 Del Skrevet 1. september 2009 Dagbok? Hva skal jeg med det, da? Tja... får se hvordan dette utvikler seg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Frosk Skrevet 1. september 2009 #2 Del Skrevet 1. september 2009 Dagens dilemma - lage middag (løksuppe?) eller kjøre ut til kysten, gå tur på stranden (sol og fint vær!) og spise thaimat på favorittrestauranten min... Hm. Tenker det blir thai! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Englefjes- Skrevet 1. september 2009 #3 Del Skrevet 1. september 2009 Her vil jeg gjerne følge med! Selv om jeg ikke er veggis selv, har jeg lest mye i bloggen din og funnet mye god inspirasjon der. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Frosk Skrevet 1. september 2009 #4 Del Skrevet 1. september 2009 Hei! Takk, så hyggelig! Bloggen min har vært litt neglisjert i det siste, stakkars - men har store planer om å vekke den til live igjen snart! For tiden blir det spist mye ute - egentlig ganske synd, siden utvalget av råvarer er temmelig bra i de fleste butikkene (og så er det et stort marked her som jeg burde bli flinkere til å bruke), og prisene mye lavere enn i Norge. I dag kjøpte jeg masse frukt og grønt (ferske maiskolber, løk, klasetomater, paprika, fersken, epler, plommer, nektariner, sitroner, gule kiwi, avokado...), nybakt brød, yoghurt, melk, cottage cheese, kesam, et par varianter knekkebrød, müsli, mangojuice, smoothie... To stappfulle bæreposer, til godt under 200 kroner. I morgen skal jeg lage middag - nå stikker vi på stranden! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Frosk Skrevet 2. september 2009 #5 Del Skrevet 2. september 2009 Vært på ambassaden og stemt, men må si jeg ble pittelitt skeptisk Ble plassert på et møterom der de hadde lagt fram stemmesedler og konvolutter, ambassademannen mumlet at "jah...jeg fikk et lite lynkurs nå nettopp...men eh...vet dere hvordan dette funker, egentlig?" - men forhåpentligvis fikk vi fylt ut papirene rett, sånn at stemmene våre faktisk teller. Merkelig, det bor mange nordmenn her i byen - skulle tro vi ikke var de første som kom for å stemme. Nå skal det lages løksuppe, mens jeg funderer på hva jeg skal lage til middag til den ikke-veldig-vegetarvennlige-men-hyggelige-likevel-så-han-får-vel-få-mat estisk-russeren som kommer på besøk her i morgen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 2. september 2009 #6 Del Skrevet 2. september 2009 glad du er her med dagbok, har lest masse i bloggen din. blir fast leser! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Frosk Skrevet 4. september 2009 #7 Del Skrevet 4. september 2009 Hei! Nå skal jeg straks lage middag - har potetbehover i dag, kjenner jeg, så da blir det en variant av cottage pie, med kikerter. Kikerter, røde kidneybønner og cannellinibønner er de eneste bønnene det er noenlunde enkelt å få tak i her - har ikke funnet svarte bønner i det hele tatt (og det bruker jeg mye), så det tror jeg at jeg må skrive opp på listen over ting å ta med hjemmefra neste gang jeg er i Norge. Utvalget av frukt og grønt er som sagt veldig bra her, men enkelte matvarer sliter jeg med å få tak i - tok en aldri så liten gledesdans mellom hyllene på Stockmann når jeg endelig fant et lite, bortgjemt glass tahini. Tror jeg må finne fram språkkurset mitt igjen i kveld (CDer + bok) - vanskelig språk å lære, og lang sommerferie i Norge har visst ikke hjulpet, akkurat. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Frosk Skrevet 4. september 2009 #8 Del Skrevet 4. september 2009 Ellers kan jeg melde at visakortet mitt ble brukt på en biffrestaurant i går. Grmf. (Froskemannen lånte kortet og endte opp på en restaurant av steakhouse-typen. Ikke helt populært ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 5. september 2009 #9 Del Skrevet 5. september 2009 Ellers kan jeg melde at visakortet mitt ble brukt på en biffrestaurant i går. Grmf. (Froskemannen lånte kortet og endte opp på en restaurant av steakhouse-typen. Ikke helt populært ) Hørtes ut som et hardt slag for deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Frosk Skrevet 5. september 2009 #10 Del Skrevet 5. september 2009 Neida, jeg skal nok klare meg uten terapi - det var bare litt morsomt at de - av alle restaurantene som fins i denne byen - måtte gå akkurat der. (Jeg har faktisk vært der selv en gang, selv om restauranten vel er blant de ypperste turistfellene i byen - hadde Norgesbesøk som fryktelig gjerne ville spise biff. Ingenting vegetarisk på menyen, selvfølgelig, men jeg fikk da en bakt potet. ) Jeg har ingen problemer med at folk rundt meg spiser kjøtt - det må de selvfølgelig få velge selv. Hjemme lager jeg all maten, så der spises det kun vegetarisk (med mindre vi henter take-away, da hender det at samboeren velger en kjøttrett.) Samboeren spiser mye vegetarmat, han, og velger ofte vegetarisk når vi spiser ute. Men vegetarianer er han ikke - jeg kjenner faktisk ingen andre vegetarianere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fortunatus Skrevet 6. september 2009 #11 Del Skrevet 6. september 2009 heisann! Jeg synes også rettene dine er veldig inspirerende Er veldig glad i kikerter, men jeg finner de ikke billig noen plass? Er noen asiatiske butikker i byen og muligens en iransk en, vet du hvor man finner det litt rimeligere enn 25 kr boksen.. Skal til Sverige om noen uker, kanskje de har noen billige der, fant i hvertfall mange spennende bønner o.l. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Frosk Skrevet 6. september 2009 #12 Del Skrevet 6. september 2009 Kikerter er godt! Men 25 kroner boksen for kikerter var jo fryktelig dyrt, da - jeg kjøper ofte økologiske kikerter (Suma) på Kinsarvik (i Bergen), de koster vel noe sånt som 16 kroner for en boks, tror jeg. "Innvandrerbutikker" (Asia, Midtøsten) har ofte tørkede kikerter billig, om man gidder koke selv - kan godt hende de har hermetiske også, definitivt verd å sjekke. Ellers så har ICA ganske billige (eget merke) - mener å huske at de koster under en tier. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Frosk Skrevet 10. september 2009 #13 Del Skrevet 10. september 2009 Sett på to leiligheter i dag - her fungerer det sånn at man kontakter en eiendomsmegler, som så finner leiligheter de tror kan passe, og når jeg syns noe høres interessant ut arrangerer vi en visning. Mye ledig her i byen nå, og leieprisene har sunket en del det siste året, så burde være mulig å finne noe ok! Likte godt den ene leiligheten vi så på, den var nyoppusset (med bra stort, nytt kjøkken), og beliggenheten var fin. Men skal ikke flytte før i november, så har god tid. Må lese leiekontrakten med lupe, tydeligvis - noen venner av oss har planer om å flytte, men fikk opplyst av huseier at ifølge kontrakten kunne de ikke si opp for å flytte til en annen leilighet her i landet (!), hvis de skal bo i dette landet MÅ de ifølge ham bo der. Absurd. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå