Gå til innhold

En verden uten menn

Fremhevede innlegg

Gjest womenwomen
Skrevet
For en kjedelig verden er den første tanken som slår meg.

Mvh Yvonne :heiajente:

Hadde ikke orket å leve uten menn . Hvorfor skulle jeg leve da ? Hadde blitt dønn ulykkelig av å måtte omgås kvinner og kjedet vettet av meg .

Mine " nærmeste " har alltid vært menn ...

Kvinner har heller aldri " likt meg " ... Og jeg liker ikke dem ikke og forstår dem ikke heller - så den er gjensidig .

I India hvor de dreper pikebarn strax de er født , som er vanlig der - er det nå stort kvinneunderskudd som vil ta generasjoner å bygge opp igjen - om ikke pike-barnedrapene slutter snart .

Unge menn bor i hele landsbyer uten kvinner . De ser aldri kvinner noen steder - annet enn på plakater på butikker , på bilder o.l

Så et program på tv om det - og ingen av de mennene følte de hadde noen fremtid ...

Videoannonse
Annonse
Gjest kvinnhateren:)
Skrevet
Hadde ikke orket å leve uten menn . Hvorfor skulle jeg leve da ? Hadde blitt dønn ulykkelig av å måtte omgås kvinner og kjedet vettet av meg .

Mine " nærmeste " har alltid vært menn ...

Kvinner har heller aldri " likt meg " ... Og jeg liker ikke dem ikke og forstår dem ikke heller - så den er gjensidig .

I India hvor de dreper pikebarn strax de er født , som er vanlig der - er det nå stort kvinneunderskudd som vil ta generasjoner å bygge opp igjen - om ikke pike-barnedrapene slutter snart .

Unge menn bor i hele landsbyer uten kvinner . De ser aldri kvinner noen steder - annet enn på plakater på butikker , på bilder o.l

Så et program på tv om det - og ingen av de mennene følte de hadde noen fremtid ...

Hvilket sted var dette? Der kunne jeg tenkt meg å flytte

Gjest womenwomen
Skrevet
Hvilket sted var dette? Der kunne jeg tenkt meg å flytte

Hvis du er homse - så er det sikkert drømmeplassen for deg ! Enig det . Skulle gjerne geleidet deg på første fly nedover og ønsket deg lykke til der .

Kan tippe ræva de hadde blitt bra sår og rød der i hvertfall ...ha ha Når du blir voldtatt av 10 sultne menn der ...he he

Drømmer du fortsatt om å flytte dit ? Har du tenkt på at du kan bli et voldtektsoffer der ?

En hel by hvor menn voldtar menn . Takk og pris kvinner er dødd ut der og ikke existerer mer - ellers hadde det vell gått ut over kvinnene , råskapen deres .Bra de ikke har kvinner lengre - de behandlet dem jo verre en dyr da de var der og drepte dem .Og da unner jeg dem - å leve totalt uten kvinner til evig tid . Passende STRAFF til de mannssjåvinistiske svina der .Det finns litt rettferdighet - tross alt .Ingen kvinner trenger lide mer der - i det patriarkalske , vanstyre av et samfunn - som er en stor SKAM for menn generelt . At det går an å vanstyre samfunnet til de grader - at ene kjønn dør ut ...Og menn påstår de er inteligente og klokere enn kvinner ? VERDENS STØRSTE LØGN ER DET .

De er beviselig de dummeste .Hele verden - ja alle patriarkalske styrte samfunn er jo levende beviser for at menn er lite smarte og deres samfunn er jo rene katastrofer av ren vanstyre og dumskap . lidelser og menneskelige tragedier og nød og fattigdom og analfabetisme : ) Slik er patriarkalske samfunn - alle som en .

Ikke mye å være stolte av akkurat - menn ?

Skrevet

Nok et svar til deg womenwomen. Forrige gang lurte du på hvem som hadde gitt deg en "skyllebøtte" og deretter syntes du det var feigt at jeg ga deg den i anonym drakt. Vel, det er ikke store forskjellen på å være anonym og det å kalle seg noe helt annet, det er ingen brukerprofil involvert uansett.

Dessuten bør du være den siste personen til å kritisere andre her inne for å gi skyllebøtter og generelt være frekke, for det er du titt og ofte selv, for eksempel i dette innlegget.

Det jeg skrev forrige gang til deg (som helt sikkert har blitt moderert bort nå, dette er jo et kvinneforum) står jeg for fortsatt; det innebærer at du oppfører deg hinsides enhver fornuft her inne. Du svarer frekt, opptrer nedlatende og påtar deg en slags mal på hva som er rett svar i svært mange tilfeller, og når noen motsier deg på det er du forholdsvis rask på avtrekkeren i etterkant.

Hvis du er homse - så er det sikkert drømmeplassen for deg ! Enig det . Skulle gjerne geleidet deg på første fly nedover og ønsket deg lykke til der .

Kan tippe ræva de hadde blitt bra sår og rød der i hvertfall ...ha ha Når du blir voldtatt av 10 sultne menn der ...he he

Drømmer du fortsatt om å flytte dit ? Har du tenkt på at du kan bli et voldtektsoffer der ?

Jeg mener, hva slags svar er dette å gi? Og du klager over at andre reagerer på oppførselen din?

En hel by hvor menn voldtar menn . Takk og pris kvinner er dødd ut der og ikke existerer mer - ellers hadde det vell gått ut over kvinnene , råskapen deres .Bra de ikke har kvinner lengre - de behandlet dem jo verre en dyr da de var der og drepte dem .Og da unner jeg dem - å leve totalt uten kvinner til evig tid . Passende STRAFF til de mannssjåvinistiske svina der .Det finns litt rettferdighet - tross alt .Ingen kvinner trenger lide mer der - i det patriarkalske , vanstyre av et samfunn - som er en stor SKAM for menn generelt . At det går an å vanstyre samfunnet til de grader - at ene kjønn dør ut ...Og menn påstår de er inteligente og klokere enn kvinner ? VERDENS STØRSTE LØGN ER DET .

De er beviselig de dummeste .Hele verden - ja alle patriarkalske styrte samfunn er jo levende beviser for at menn er lite smarte og deres samfunn er jo rene katastrofer av ren vanstyre og dumskap . lidelser og menneskelige tragedier og nød og fattigdom og analfabetisme : ) Slik er patriarkalske samfunn - alle som en .

Ikke mye å være stolte av akkurat - menn ?

Ja, ennå mer generaliserende oppgulp fra deg WW. Hva ønsker du egentlig å oppnå her inne? Hvorfor er du her, det ser ut til at du bare er her for å lage kvalme. Kan du ikke heller forlate forumet hvis du er så hatefull og bitter?

Og ja, innlegget er rapportert.

Gjest Silmarill utlogget
Skrevet
Kan du tenke deg en verden uten menn?

Ingen forbrytelser og massevis av lykkelige, overvektige kvinner.

:fnise:

UTEN menn hadde jo ikke vi kvinner eksistert heller....det må en mann til for å produsere barn mener jeg - kvinner fikser det meste uten menn men ikke det å få barn uten en mans spærma.....har jeg hørt ihvertfall ;)

Gjest Silmarill utlogget
Skrevet

Åååå....eller, du mener dersom alle mannfolka dør?

Hm, jo da hadde vi ikke klart å produsere barn så hele kloden vill blitt tom til slutt!

Eller tenker du på dersom 2 kvinner kunne lage barn?

Skrevet

Jeg skulle ikke vilja leva i en verld uten mina søner, mina brøder og min mann (far er død), men jeg færstår tanken.

Dæremot håller jag ikke med, då kvinner står for en procentuellt stor del av barnmisshandel, barnadråp og misshandel av eldre. Kvinner er også duktiga på bedrægerier og annet kriminellt, så nej. Jeg steller ikke upp på offerrollen og tror at verlden på noen måte skulle bli bedre uten men.

Tvært om. Ner jeg trenger hjelp, er det de men som elsker mej som hjælper mig :klemmer:

Skrevet

Så først nå som jeg logget meg inn at dette lå under: "skråblikk og generalisering"

(kunne sett det da jeg ikke var innlogget også altså)

La oss si at vi var kun kvinner på kloden og klarte å formere oss uten hjelp av menn!

Da hadde det jo ikke vært noe å savne da vi ikke hadde visst om hva menn var!

Dersom kloden plutselig bestod av bare kvinner og alle menn var utryddet ville jeg virkelig ha savnet menn - ikke bare for deres kopuleringsevne men fordi jeg har et behov for å snakke med menn enkelte ganger, bla. fordi kvinner bare er så.......enspora!

Skrevet

Men vitenskapen er jo kommet så langt at vi kan lage sædceller av stamceller :gjeiper: Så i teorien trenger vi egentlig ikke menn :fnise: Men det er jo klart at det hadde blitt litt stusselig uten da

Gjest Catwoman
Skrevet

Tenk så masse krangling og baksakking, dessuten hadde utviklingen skjedd tregere - for alle damene måtte diskutere og overanalysere i sju lange og sju brede for å bestemme seg. :fnise:

Mindre vold og krig hadde det nok blitt - men så hadde nok kvinnene utviklet seg til å bli både sterkere og mer voldelige etterhvert.

Nei, jeg vil ha mennene våre jeg. :)

Skrevet

en verden uten menn?

uff, nei det vil jeg ikke ha.

har forresten overvektig og lykkelig noen sammenheng?

jeg tror ikke jeg hadde vært så lykkelig om jeg var overvektig i alle fall, ikke særlig sunn og frisk heller.

Gjest Catwoman
Skrevet

jeg tror ikke jeg hadde vært så lykkelig om jeg var overvektig i alle fall, ikke særlig sunn og frisk heller

enig der.

Dessuten ser jeg ikke hvorfor det skulle være noen større sjanse for at flere var overvektige om det ikke var menn her. Det er da ikke for mennenes del at man vil være slank? (isåfall er det vel heller for andre kvinners del) men for sin egen del?

Skrevet

Der ramlet jeg også av...

Jeg tror det finnes lykkelige overvektige, altså... Men hvorfor man blir det uten menn?

Hm...

Gjest korset/husfruen
Skrevet (endret)

Norske kvinner fikk stemmerett i 1913, før den tid fikk hadde ikke kvinner noe de skulle ha sagt. Da var det gått 28 år siden Gina Krog holdt sitt første foredrag om kvinnelig stemmerett. I 1912 fikk Norge sin første kvinnelige professor. I 1882 fikk kvinner adgang til høyere utdannelse.

Fra posisjon til avmakt

Kristendommen endret mye på kvinnenes posisjon da den ble introdusert her i landet, det tok fra kvinner en naturlig autoritet og de muligheter dett ga kvinnene. Så menn kan takke kristendommen for at de i dag kan ta "æren" for tidligere menns oppfinnelser, kvinnene fikk ikke de samme muligheter.

Jeg kan forstå at menn føler at de blir fratatt rettigheter og får litt angst. Tross alt har mennene hatt det meste å si i mange hundre år, og har vennet seg til den måten å leve på. Og plutselig kommer 1970-årene med tanker om kvinnefrigjøring og likestilling og likelønn seilende, og i løpet av de nesten 40-årene som har gått har kvinner fått like mange rettigheter som menn. Det går så klart veldig fort og det tar tid å endre seg etter flere hundre år med mannerettigheter. ;)

Som jeg ser det så har ikke menn mistet rettigheter, men kvinner har fått samme rettigheter. Men det er langt igjen til lik lønn for likt arbeid, og så klart det er et stykke igjen til rettsapparatet behandler mor og far helt likt og ut fra hva som er best for barnet - men alt det kommer nok med tiden som den evige optimist jeg er. Kvinner kan ha sex uten frykt for å bli gravide takket være prevensjonsmidlene, kvinner kan si ja til sex uten å bli stemplet som nymfomane og ja til sex kommer også mennene til gode. Samtidig lurer jeg på om kvinner har mistet retten til å si nei, for nå er det de som sier nei når de ikke har lyst som blir stemplet.

Jeg vil ikke ha en verden uten menn, jeg vil ha en verden som favner alle.

Endret av Bond
Skrevet
Enhver mor underviser sitt barn fra første leveår. Å lære bort Jeg tviler veldig på at du har gitt meg noe spesielt, og jeg registrerer at du ikke skjønte at du ikke har større del av æren for verdens viktigste oppfinnelser enn jeg har, men slik er det. Forenkler eksemplet: At Ole Gunnar Solskjær var flink i fotball, betyr ikke at du er en idrettsstjerne selv om du hevder du er mann.

Nå er det faktisk mange nordmenn som er litt stolte av folk som Ole Gunnar Solskjær, Andreas Torkildsen eller Bjørn Dæhlie, og det har vi selvsagt like liten (eller like mye) grunn til. For det er jo ikke vi som har trent, stått på og oppnådd suksess. Likevel tror jeg du skal lete lenge for å finne en nordmann som føler at han ikke har mer rett til å være stolt av disse enn for eksempel av det brasilianske fotballandslaget.

Menn og kvinner er ikke nødvendigvis helt like. Min erfaring er at flere menn er litt nerdete, det er vanligere at menn går veldig opp i en interesse, og derfor er det nok også flere menn som blir uvanlig gode. Det er færre kvinnelige nerder, kvinner er jevnt over mer sosialt intelligente, men også mindre ytterliggående og ensporede. Det er typisk at kvinner er mer bredt orientert, mens menn ofte har dypere engasjement og innsikt i forskjellige fag. Det er mange unntak, naturlig nok, men jeg føler at dette er en ganske klar tendens.

Hvis dette er riktig er det ikke bare kvinnens svake stilling i tidligere århundrer som ligger til grunn for at de fleste store oppfinnelser, vitenskapelige oppdagelser og den største og mest revolusjonerende kunst er frembrakt av menn. Den mannlige halvdel av befolkningen er rikere på nerder, eksentrikere og ekstremvarianter av den type som bringer verden fremover. Derfor vil vi fortsatt se flere menn enn kvinner blant de fremste fysikere, matematikere, ingeniører, billedkunstnere, motedesignere, filmregissører osv

Skrevet
Tenk så masse krangling og baksakking, dessuten hadde utviklingen skjedd tregere - for alle damene måtte diskutere og overanalysere i sju lange og sju brede for å bestemme seg. :fnise:

Akkurat det samme tenkte jeg og.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...