Gå til innhold

Vennskap mellom menn og kvinner,

Gjest ts

Anbefalte innlegg

Jeg er en frivillig singel dame, som så avgjort ikke vil ha noe forhold, av ulike årsaker. Men venner betyr mye for meg, og jeg har flere gode venninner. Og jeg liker å bli kjent med nye mennesker - av begge kjønn. Jeg respekterer folk for den de er, uavhengig av alder og kjønn.

Men, jeg har gang på gang oppdaget at det er tilnærmet umulig å ha bare et venneforhold til menn, selv om jeg har gitt klart uttrykk for at jeg ikke ønsker noe mer. Stort sett ser det ut til at disse mennene til å begynne med, synes dette er greit og at de ikke er ute etter noe spesiellt. Det virker som om de respekterer meg som den jeg er som menneske......har jeg trodd. Men de skjuler så til de grader hva de egentlig er ute etter, har jeg funnet ut. Og det kan de skjulle ganske lenge også. For når de etter en stund forstår at jeg faktisk MENER det jeg har sagt om at jeg ikke ønsker noe forhold, kun vennskap, da blir de borte. Da betyr ikke vennskapet noe mer likevel. Og jeg sitter igjen med en oppfatning av at disse mennene ikke så på meg som en venn de respekterte, bare en dame de håpte på å få til sengs en dag, til tross for at jeg aldri har gitt de noen signaler på noe slikt.

Menn er noen primitive skapninger. Når de oppdager at det ikke blir noe fitte på dem likevel, da betyr ikke vennskapet noe mer.

Er menn virkelig så primitive at de kan spille skuespill i månedsvis, i håp om å få med seg dama til sengs? Noen som har den samme erfaringen her?

:forvirra:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er en frivillig singel dame, som så avgjort ikke vil ha noe forhold, av ulike årsaker. Men venner betyr mye for meg, og jeg har flere gode venninner. Og jeg liker å bli kjent med nye mennesker - av begge kjønn. Jeg respekterer folk for den de er, uavhengig av alder og kjønn.

Men, jeg har gang på gang oppdaget at det er tilnærmet umulig å ha bare et venneforhold til menn, selv om jeg har gitt klart uttrykk for at jeg ikke ønsker noe mer. Stort sett ser det ut til at disse mennene til å begynne med, synes dette er greit og at de ikke er ute etter noe spesiellt. Det virker som om de respekterer meg som den jeg er som menneske......har jeg trodd. Men de skjuler så til de grader hva de egentlig er ute etter, har jeg funnet ut. Og det kan de skjulle ganske lenge også. For når de etter en stund forstår at jeg faktisk MENER det jeg har sagt om at jeg ikke ønsker noe forhold, kun vennskap, da blir de borte. Da betyr ikke vennskapet noe mer likevel. Og jeg sitter igjen med en oppfatning av at disse mennene ikke så på meg som en venn de respekterte, bare en dame de håpte på å få til sengs en dag, til tross for at jeg aldri har gitt de noen signaler på noe slikt.

Menn er noen primitive skapninger. Når de oppdager at det ikke blir noe fitte på dem likevel, da betyr ikke vennskapet noe mer.

Er menn virkelig så primitive at de kan spille skuespill i månedsvis, i håp om å få med seg dama til sengs? Noen som har den samme erfaringen her?

Vi er så primitive at vi oppfant demokrati, bygde byer og samfunn, store byggverk og koloniserte en hel verden. Spar meg for slike holdninger. Historien og iq-tester forteller tydlig hvilket kjønn som er primitivt, så spar oss.

til og med make-upen du bruker er oppfunnet av menn. Spar meg nok engang, for alt du bruker og benytter deg av, inkludert pc'n og internettet er skapt av menn. Tenk før du uttaler deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det virker som om mange menn har fått med seg at det er bra å starte et forhold med vennskap og at de dermed synes det er greit å bare vært venner - som en midlertidig greie.

Også regner de med at du vil mer etter hvert, som om du kun har sagt at du bare vil være venner for å vise at du ikke er billig eller noe :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er så primitive at vi oppfant demokrati, bygde byer og samfunn, store byggverk og koloniserte en hel verden. Spar meg for slike holdninger. Historien og iq-tester forteller tydlig hvilket kjønn som er primitivt, så spar oss.

til og med make-upen du bruker er oppfunnet av menn. Spar meg nok engang, for alt du bruker og benytter deg av, inkludert pc'n og internettet er skapt av menn. Tenk før du uttaler deg.

Dette er erfaringer jeg har gjort meg ang vennskap mellom menn og kvinner, ikke et spørsmål om hvem som fant opp pc`r og make-up, eller hvem som har høyest iq av menn og kvinner. Det er mer et spørsmål om holdninger og/eller instinkter. Og det er vel ikke til å komme bort i fra at menn muligens er noe mer primitive enn kvinner, når det kommer til det som har med kjønnsdrift, kvinner og kommunikasjon å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_mmann_*

Dette er helt korrekt observert fra TS. Det er så enkelt at den seksuelle muligheten mellom menn/damer alltid vil spille inn. Jeg vil anbefale damene å bli venn med en homofil mann istedenfor...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Derfor er det kjekt med guttevenner som allerede har kjærester!! :) Eller guttevenner man blir kjent med via vennegjengen, så det aldri blir så veldig mye "press" liksom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest negasjon

Er et overtall av menn her som har lest histoiren feil og tolket som fandens prester tolker/tolket bibelen. Jeg forstår ikke hvorfor det gis så mye oppmsomhet til disse.

Men en singel mann som aldri har fått seg noe særlig, vil håpe at et vennskap med en kvinne kan føre til et forhold. En singel mann som har hatt mange partnere, vil tolke vennskapet som en mulighet til å få seg et nummer eller flere. En mann som er i et forhold, får ikke lov av partneren til å ha damevenner, hvis ikke hun selv blir inkludert og presentert.

Jeg har noen mannlige venner som av respekt for min eks, ikke tenker på meg som annet enn en type søstelig person, og jeg har mannlige venner med hiv og mannlige venner med homofil legning. Og jeg er venner med par av eksene mine, men vi ses bare av og til og vi har jo allerede hatt sex i alle mulige varianter da vi var sammen før gløden forsvant. så da er det litt lettere.

Jeg sier ikke at vennskap til en mann er umulig. Men det virker vanskelig selv om jeg har noen venner/bekjente jeg gir en klem og som jeg kjenner rimelig bra, men de har kjent meg i mange år. Å få seg en ny mannlig venn, tror jeg er vanskelig, fordi jeg har opplevd det samme som ts.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest negasjon

Jeg synes det er nok å møte slike "rasshøl" irl, uten at jeg fordømmer de, men når de overtar en hel tråd med sine innlegg slik somofte skjer heir er det i overkant siden mange nye eller unge her lar seg lure av de og svarer.

I det virkelige livet tør de ikke, eller lar være å være så påståelige som her, der gjemmer de seg mer.

Mens her er alt tillatt? Skulle tro vi befant oss på en øy, lignende i boken "Fluenes herre" og nå overdriver jeg.

Det er kvinnene her som bestemmer om de skal være her (de som er rasister, sjåvinister, frekke osv). Svarer vi de aldri, vil det bli kjedelig for dem og de vil kanskje finne seg en annen arena men det er ikke vårt ansvar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er kvinne, og jeg har flere mannlige venner jeg har hatt i åresvis. Jeg har selvsagt også hatt et par venner som viste seg å ikke være venner likevel, men det store flertall av kameratene mine har aldri vist interesse for mer enn vennskap. Kameratene mine har jeg fått gjennom felles venner, og gjennom studier. Noen var single da vi møttes, andre var i forhold, og nå er flere av de som var single i forhold med andre damer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For når de etter en stund forstår at jeg faktisk MENER det jeg har sagt om at jeg ikke ønsker noe forhold, kun vennskap, da blir de borte. Da betyr ikke vennskapet noe mer likevel. Og jeg sitter igjen med en oppfatning av at disse mennene ikke så på meg som en venn de respekterte, bare en dame de håpte på å få til sengs en dag, til tross for at jeg aldri har gitt de noen signaler på noe slikt.

Jeg må si at jeg savner å se spor av den respekten du sier du har for menn, i resten av teksten.

Jeg har kun èn nær mannlig venn, og det er ikke et helt "rent" vennskap, i den forstand at det har vært undertoner eller tilløp til å ville krysse grenser i perioder, og han har noen ganger slitt med følelser og ønske om noe mer.

Det blir respektløst for meg å kategorisere dette som "lyst på fitte". Jeg ville selv føle behov for å distansere meg eller avslutte vennskapet om det var jeg som utviklet følelser for en nær venn som bare nærte vennskapsfølelser tilbake. Ubesvarte følelser må man komme seg videre fra, og det gjøres neppe lettest ved å bli og håpe, mens man later som man er venner for å ikke støte fra seg den andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Molly_*

Jeg har samme erfaring som trådstarter. Jeg er singel, og er ingen flørter. Helt siste erfaring er en jeg har kjent i 4 år. Nå i sommer endret hans holdning til meg seg, men jeg sa at jeg ikke ville ha noe forhold eller elsker. Det gikk bra en stund med så gjorde han så iherdig forsøk at jeg måtte avvise han mer kontant. Jeg har forsøkt å ringe han et par ganger, men han vil ikke svare, så dett var dett!

Synes det er kjempetrist at det skal være slik. Han var en god venn, og vi har hatt mye moro sammen.

Dette er kun siste erfaring. Har flere fra før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror TS har delvis rett.

Hvis jeg ikke er seksuelt tiltrukket av en kvinne så er det helt uproblematisk for meg å være venner med henne. Synes jeg derimot at hun er tiltrekkende, vil det alltid ligge en viss seksuell spenning i bakgrunnen. Det kan gå greit, men det er også veldig lett for at det sklir ut og vennskapet skades av det.

Er jeg derimot virkelig interessert i en jente og hun ikke har de samme følelsene, vil jeg selvsagt ikke fortsette å være venner med henne. Det er bare ren idioti og selvpining.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har både og erfaringer. Mine beste venner er menn, og det har aldri vært noen seksuelle undertoner hos oss. Men jeg har også opplevd menn som trodde det skulle bli noe mer, og de har jeg rett og slett dumpet som venner om de ikke tok en klar melding.

Blant de jeg ferdes med er det kun to jenter, og de er like mye sammen med gutter som meg. Men vennskapet mellom jenter og gutter er nok annerledes enn det mellom jenter og jenter. Nå trives jeg med gutter og det gir seg nok også utslag i hvordan jeg er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min beste venn gjennom de siste ti årene er en gutt! Vi har aldri kysset eller sovet sammen eller vist noen tilnærmelser for hverandre. Vi er som bror og søster, med nære og gode bånd.

Alle våre kjærester gjennom denne perioden har syntes vennskapet har vært helt uproblematisk! Det går fint an, men er mulig litt mere sjeldent??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_fix_*

Det handler ikke om sex utelukkende.

Det handler om nærhet, åpenhet, osv osv. Og sex er en del av dette

Jeg opplever det samme fra damer, at de ikke klarer å forholde seg som venn, selv om de påstår at det kun er dette de vil. Handling sier langt mer enn ord.

Jeg tror damer lurer seg selv til å tro at menn er mer primitive enn dem, men jeg anser oss som akkurat like primitive, dog på forskjellige måter.

Damer: hvis gutten er attraktiv og trykker på de rette knappene dine, har dere null problem med å ha sex med en venn, gjør han ikke det er det han som er den primitive idiotiske gutten som ikke klarer tenke på annet enn sex.

Når skal kvinner forstå dette? Det lurer jeg virkelig på.

De jenetene som klarer å forstå dette er verdt å satse på, men det er ganske få av dem som ikke allerede er godt opp i 30 åra desverre.

Hvorfor skal man skille mellom venner og sex, vi er av kjøtt og blod og lyster alle sammen.

Er det bedre for psyken å ha sex med mennesker man ikke aner hvem er og aldri kommer til å møte igjen?

Jeg bare spør, for jeg ser virkelig ikke problemet.

Er man voksen og bevisst over hva man gjør med livet sitt, er dette null problem for de aller fleste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Hvorfor skal man skille mellom venner og sex, vi er av kjøtt og blod og lyster alle sammen.

Er det bedre for psyken å ha sex med mennesker man ikke aner hvem er og aldri kommer til å møte igjen?

Jeg bare spør, for jeg ser virkelig ikke problemet.

Er man voksen og bevisst over hva man gjør med livet sitt, er dette null problem for de aller fleste.

Jeg kunne sikkert hatt sex med min venn, mens han blir forvirret og tenker framtid av bare litt kosing.

Det andre problemet med sex med venner, er at de færreste venner vil være single alltid, og få partnere vil godta at man dyrker venner som er elskere i single perioder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om åpningsinnlegget er preget av dårlig omgangskrets eller ren og skjær uvitenhet, vites ikke, men jeg kan i allefall fortelle at jeg har mange kvinnelige venner, og at jeg ikke runker meg til søvn mens jeg fantaserer om dem.

Jeg tror man er inne på noe i denne tråden at problemet kanskje ikke er at de har lyst på deg, men holdningene dine som lyser igjennom. For det er åpenlyst at du ikke respekterer det annet kjønn når du kan fremsette et såpass tåpelig spørsmål i åpningsinnlegget. Det er klart en mann og en kvinne kan være venner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...