Gå til innhold

frekke gutter

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Jeg ooplever bare at den pene venninna kommer og drar vekk den mindre pene venninna, for så insistere på min oppmerksomhet. Hvorfor det :klø:

Den pene jenta er vandt til å få all oppmerksomheten og fatter ikke hvorfor du liker den mindre pene venninnen over henne og må derfor gjøre alt hun kan for å sjarmere deg.

Er ikke lett å forstå seg på jenter, er sjeleglad jeg ikke er en hetrofil mann på sjekkern :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ooplever bare at den pene venninna kommer og drar vekk den mindre pene venninna, for så insistere på min oppmerksomhet. Hvorfor det :klø:

Det er nok fordi du er så ufattelig deilig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ville aldri skjedd i min krets. Vil ikke ha sånne mennesker i min krets heller. I min krets unner vi hverandre glede og spenning. Og vi passer på hverandre om det ikke er glede eller spenning som dukker opp dersom man begynner å snakke med noen. Så da sender vi signaler og henter hverandre.

Med unntak av benektelsen i de første to setningene kunne jeg argumentert med akkurat de samme setningene. Dere unner hverandre glede og spenning, og om den ene hverken får glede eller spenning 'ødelegger' (fra en manns ståsted) hun for den andre.

Se for deg denne meget hypotetiske, men absolutt realistiske situasjonen:

Du er ute med bestevenninna di i et lokale med få spennende menn. Dere sitter i en en sofa, hvor den ene enden slutter ved veggen, og den andre brukes som utgang. En interessant mann setter seg ved siden av deg ved den frie enden, mens venninna di sitter i veggenden. Dersom mannen kun snakker med deg, hva gjør venninna di?

Unnskylder seg, går vekk fra dere, og dersom hun ikke kjenner noen - henger alene en stund (jenters største skrekk), prøver å snakke med vilt fremmede uattraktive menn alene eller går hjem?

Eller alternativ 2: Fisker fram mobilen og ser på den en stund, ser seg etterpå rundt i lokalet, og så gir deg signaler (åpenlyst eller hemmelig) om at hun kjeder seg og vil vekk til et annet sted der dere begge kan møte interessante menn?

Jeg høres kanskje litt påståelig ut, men jeg svarer på tiltale. Gi meg gjerne en forklaring på hva dere ville gjort. Så noe lignende allerede forrige helg. Sorry to bubble your burst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg høres kanskje litt påståelig ut, men jeg svarer på tiltale. Gi meg gjerne en forklaring på hva dere ville gjort. Så noe lignende allerede forrige helg. Sorry to bubble your burst.

Spørr om denne interessante mannen vil være med til et annet sted.

Er han så interessant og interessert blir han med, sier han nei så er han ikke verdt det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med unntak av benektelsen i de første to setningene kunne jeg argumentert med akkurat de samme setningene. Dere unner hverandre glede og spenning, og om den ene hverken får glede eller spenning 'ødelegger' (fra en manns ståsted) hun for den andre.

Du er ute med bestevenninna di i et lokale med få spennende menn. Dere sitter i en en sofa, hvor den ene enden slutter ved veggen, og den andre brukes som utgang. En interessant mann setter seg ved siden av deg ved den frie enden, mens venninna di sitter i veggenden. Dersom mannen kun snakker med deg, hva gjør venninna di?

Unnskylder seg, går vekk fra dere, og dersom hun ikke kjenner noen - henger alene en stund (jenters største skrekk), prøver å snakke med vilt fremmede uattraktive menn alene eller går hjem?

Eller alternativ 2: Fisker fram mobilen og ser på den en stund, ser seg etterpå rundt i lokalet, og så gir deg signaler (åpenlyst eller hemmelig) om at hun kjeder seg og vil vekk til et annet sted der dere begge kan møte interessante menn?

Aldri i verden om alternativ 2 er aktuelt, det har jeg faktisk aldri opplevd. Selvfølgelig er det bedre å snakke med andre uattraktive menn i stedet for å være en dårlig venninne som ødelegger det kjekke den andre venninnen har på gang! Det går da grenser for hvor oppmerksomhetssyk man skal være, og vi går jo aldri på byen ene og alene for å finne "attraktive menn"!?

Hadde jeg opplevd at en venninne hadde fulgt alternativ 2 så hadde jeg ikke gått ut på byen med henne lenger. Men samtidig skal det myyye til for at jeg skal stå over veldig, veldig lang tid med en mann om jeg ser venninna mi ikke har noen å snakke med, da inkluderer jeg heller henne i samtalen eller hun inkluderer seg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først og fremst. Gratulerer med å ha lært deg et nytt uttrykk "sorry to burst your bubble". Det holder med én gang i løpet av en tråd, spesielt når det går til samme mottaker hver gang. Jeg er lei av det allerede. At din virkelighet er annerledes enn min, betyr ikke at hverken din eller min verden er en boble. Den er bare forskjellig. Sorry to burst your bubble... :roll:

Og, sorry to burst your bubble again, men det finnes faktisk flere scenarier i verden enn de to du skisserer.

Det finnes også flere lokaler i verden enn det du skisserer. Så, sorry to burst your bubble.

At du synes det er din største skrekk å bli stående alene, betyr ikke at det er alle jenters skrekk. Det er for eksempel ikke min største skrekk. Sorry to burst your bubble.

Jeg er enig med det Tutta og Cullen sier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Stjernedryss

Jeg har opplevd at venninner prøver å dra meg vekk fra gutter jeg er i samtale med. Det er fryktelig irriterende. Jeg trenger da aldri å reddes, vil jeg gå, så går jeg av egen fri vilje. (Jeg ser ikke på disse som dårlige venninner som ikke unner meg lykke likevel, av og til er vi enige andre ganger uenige, og noen ganger blir det konflikter, det betyr da ikke at vi ikke ønsker det beste for hverandre)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_angelina_*

Dette er jo et velkjent sjekketriks. Den pene er så vant med oppmerksomhet og å være den som blir lagt an på, at hun blir dødelig fascinert hver gang noen vier mer oppmerksomhet til den mindre pene. Det er teorien i hvert fall, den stemmer nok slett ikke i alle tilfeller men jeg ser at den kan ha noe for seg. Spesielt blant den type damer som det virker som du har all din erfaring med kvinner fra.

Jeg synes det er usedvanlig frekt å ignorere eller dytte vekk venninner for å komme til meg. På en annen side er det lett å gjøre kort prosess da, om en dust skal stå og skrike meg i øret imens den personen jeg er ute med sitter og glor i ølen så er det jo bare å si "ser du ikke at jeg er opptatt".

Har også blitt reddet av venninner mange ganger, og jeg har reddet dem. Lett å se når de holder på å dø av kjedsomhet og bare vil vekk. Men kommer de i snakk med en kul fyr så får de bare kjøre på! Heldigvis har de fleste av oss nok sosiale antenner til å involvere alle i samtalen, og den som bør være flinkest på det er han fyren som skal sjekke opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yeah right! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ei venninne som er ekstermt pen. Jeg er litt over midt på treet, sjarmerende, blid og bra kropp. Men gutter kan være så frekke. De har en tendens til å dytte meg unna og gi meg sånn ha det vekk blikk for å komme i kontakt med venninde. Det er så ubehagelig, skjønner ikke dere gutta hva dette gjør med selvbildet til jenter og eier dere ikke samvittighet? Jeg vil jo bare ha en trivelig kveld, orker jo ikke å dra ut om det skal være sånn! :roll:

Kjipt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel jeg har opplevd følgelnde mange ganger: Jeg prater med den en dame og vi har god kjemi og flørter. Venninen kommer og prøver å dra henne bort. Litt etterpå enten kommer dama tilbake, hun kommer tilbake og gir meg nr sitt og ber meg ringe, eller jeg utmanøvrerer venninen og etter litt mere prat begynner jeg å kline med jenta etc. etc. Fellestrekket er at det som skjer rett/litt etterpå er et bevis på at jenta jeg snakket med ikke ville flykte. Ellers ville hun ikke kommet tilbake, gitt nr og senere blitt med på date, klint etc. Alikevel kommer det altså ofte venniner og bryter inn.

Jeg tror en av grunnen til dette ved siden av at venninene kjeder seg etc. et at de ikke helt godkjenner gutten de ser venninen prater med og ikke vil at venninen skal bli sjekket opp av ham. Jeg har flere ganger blitt bedt av jenter om å gå og "redde" venninen der det egentlig har vært snakk om å redde henne fra seg selv siden hun liker å snakke med gutten. Jeg ser også en del ganger at venninen tror at jenta trenger å reddes uten at det er tilfellet. Bestevenninen min har blitt "reddet" på denne måten flere ganger uten å være spesielt fornøyd med det.

Pickupartistene har skrevet masse om dette fenomenet og laget masse strategier for hvordan utmanøvrere venniner og en god del om vilke faktorer som leder til at venninen blander seg. Nr 1 er i følge dem at hun føler seg oversett, ikke har noen å prate med. De er også klare på at stygge jenter ødelegger oftere enn de som er omtrent tilsvarende pene som jenta gutten snakker med. Ut fra at puas faktisk oppnår så gode resultater som de gjør og klarer å reprodusere resultatene ved å lære bort til andre er det stor grunn til å ha tillitt til hva de sier. De har i tillegg et enormt erfaringsgrunnlag fordi de går ut og sjekker hele tiden og systematiserer erfaringene og utveklser erfaring.

Det er også verdt å merke seg at det er tilnærmet umulig for en jente å innrømme at hun vil fjerne venninen og få henne over til seg bare fordi hun kjeder seg eller enda verre er misunnelig. Det er et for nedrig motiv og folk flest trenger å rasjonalisere handlinger på det nivået til å egentlig handle om noe annet. Alikevel vet man at folk oppfører seg småelig hele tiden. De bare rasjonaliserer det bort hele tiden. Les litt sosialpsykologi så vil dere bli sjokkert over gapet mellom hva folk sier om hvorfor de gjør noe og hva de faktisk gjør. Stort sett så er folk helt på bærtur i forhold til sine egne motiver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...