Gå til innhold

hvor søker du etter ledige jobber??

Gjest gjest1

Anbefalte innlegg

Gjest gjest1

Etter en laaang deilig sommerferie har jeg kommet frem til at det er på tide å bli litt mer aktiv i arbeidsmarkedet. Men hvor finner man jobbannonsene på internett??? Bortsett fra aetat og finn.no vet jeg ikke om så mange steder jeg kan lete. Noen som har tips??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei

Jeg har prøvd samtlige søkekanaler og synes at aetat er den beste. Er i gang med å søke meg ny jobb og da benytter jeg bare aetat.. :blunke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest celine

Hvorfor bare søke på jobber som er utlyst?

Jeg tror man kan dra nytte av å følge med i næringslivet og finne ut litt om hvor de trenger ny og stabil arbeidskraft. (samt hvor du kan tenke deg å jobbe) Deretter sender man et interessebrev/ forespørsel om arbeid. Legg mye jobb i dette for å få et utseende og stil som er ryddig, oversiktlig og som blir lagt merke til. Gå gjerne innom arbeidsgiveren med søknaden og spør etter ansvarlig. Spør om det passer å ta en prat med en gang eller om dere skal lage en avtale. Vær høflig og smil masse så blir man forhåpentligvis lagt merke til.

På denne måten slipper arbeidsgiver å annonsere og du slipper å konkurrere med mange andre søkere. Fikk selv jobb på denne måten, og jeg er faktisk veldig sjenert til vanlig. :oops: (da jeg kom ut fra min arbeidsgivers kontor og ut på gaten første gang, tenkte jeg: UÆÆÆ, hva har jeg gjort? De hadde ikke tid til å prate med meg, og jeg følte meg som verdens mest innpåslitne masekopp. De ringte en måned etter og avtalte intervju, og da var jobben min :kul: )

Lykke til :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...