Gå til innhold

Telenor og kontantkortopplading via mobilen.


Miew

Anbefalte innlegg

Kontantkortopplading via mobilen.

Dette skulle jeg prøve for kort tid siden (ca 3-4 uker siden),

og det virket ikke. Noe mer tenkte jeg ikke over det, og fortsatte som normalt, opplading via bank og butikk.

Kort tid etter fikk jeg et nytt simkort i posten,

uten at jeg hadde bedt om eller godtatt at jeg skulle få det, som kom uten pin og puk-koder. Et par dager senere kom pin og puk-kodene,

de kom adksilt fra selve simkortet pga sikkerhet. Alt dette er greit nok, men i brevet med simkortet stod det at mitt daværende simkort kom til å bli stengt etter 14 dager.

14 dager etter hva?

Etter jeg hadde aktivert det nye,

eller etter at brevet ble sendt?

...etter brevet ble sendt :-?

Greit nok,

dette ville gått kjempefint om jeg hadde kunnet sikkerhetskoden på mobilen min, noe jeg ikke kunne og ikke kan.

I dag ble altså simkortet mitt stengt.

...og jeg kan fremdeles ikke sikkerhetskoden.

Har jeg da ingenting å klage over? Er det da min egen skyld at jeg nå er uten mobil?

Vel, hadde jeg visst at de kom til å sende nytt simkort ville jeg aldri drømt om å prøve ut tjenesten. Jeg vet jeg ikke kan sikkerhetskoden, derfor unngår jeg å måtte bruke den.

"Dumme deg som ikke kan den"

Ja, dumme meg som ikke gidder kunne alle 100 tlfnumrene på mobilen,

alle tlfnumrene jeg nå ikke får tilgang til fordi hele mobilen har låst seg.

JIPPI.

"hvorfor kan du ikke sikkerhetskoden"

Det er en sikkerhetskode,

det er kun jeg som skal kunne den.

Det er ganske vanlig å gjemme ting/lage koder som man tror ingen andre kan/vil finne, og som man ender opp med å ikke huske/finne når man selv har bruk forå huske/finne.

Det er ikke videre lurt å ha samme kode på alle tingene som trenger kode, heller...det sier seg selv.

Jeg har prøvd alle tenkelige koder jeg kan komme på :roll:

Nei, den er ikke 1-2-3-4, det vet jeg, det har jeg prøvd.

Jippi. Jippi. :roll:

Har sendt mail til telenor,

kanskje det er noe jeg har oversett.

Håper de kan hjelpe...

Hvis ikke,

vel,

da må jeg kjøpe ny mobil eller få fatt i en sånn kabelting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

PS: Telenor Mobil tar kjapt noen uker på å besvare mail. Selv om det er lang ventetid på telefonen, ville jeg ha ringt 09000...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du Nokia telefon er sikkerhetskoden 12345 dersom du ikke har endret den selv.

jeg har, som jeg skrev, prøvd 12345 (glemte å skrive 5)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...