Miew Skrevet 8. august 2003 #1 Del Skrevet 8. august 2003 Kontantkortopplading via mobilen. Dette skulle jeg prøve for kort tid siden (ca 3-4 uker siden), og det virket ikke. Noe mer tenkte jeg ikke over det, og fortsatte som normalt, opplading via bank og butikk. Kort tid etter fikk jeg et nytt simkort i posten, uten at jeg hadde bedt om eller godtatt at jeg skulle få det, som kom uten pin og puk-koder. Et par dager senere kom pin og puk-kodene, de kom adksilt fra selve simkortet pga sikkerhet. Alt dette er greit nok, men i brevet med simkortet stod det at mitt daværende simkort kom til å bli stengt etter 14 dager. 14 dager etter hva? Etter jeg hadde aktivert det nye, eller etter at brevet ble sendt? ...etter brevet ble sendt :-? Greit nok, dette ville gått kjempefint om jeg hadde kunnet sikkerhetskoden på mobilen min, noe jeg ikke kunne og ikke kan. I dag ble altså simkortet mitt stengt. ...og jeg kan fremdeles ikke sikkerhetskoden. Har jeg da ingenting å klage over? Er det da min egen skyld at jeg nå er uten mobil? Vel, hadde jeg visst at de kom til å sende nytt simkort ville jeg aldri drømt om å prøve ut tjenesten. Jeg vet jeg ikke kan sikkerhetskoden, derfor unngår jeg å måtte bruke den. "Dumme deg som ikke kan den" Ja, dumme meg som ikke gidder kunne alle 100 tlfnumrene på mobilen, alle tlfnumrene jeg nå ikke får tilgang til fordi hele mobilen har låst seg. JIPPI. "hvorfor kan du ikke sikkerhetskoden" Det er en sikkerhetskode, det er kun jeg som skal kunne den. Det er ganske vanlig å gjemme ting/lage koder som man tror ingen andre kan/vil finne, og som man ender opp med å ikke huske/finne når man selv har bruk forå huske/finne. Det er ikke videre lurt å ha samme kode på alle tingene som trenger kode, heller...det sier seg selv. Jeg har prøvd alle tenkelige koder jeg kan komme på Nei, den er ikke 1-2-3-4, det vet jeg, det har jeg prøvd. Jippi. Jippi. Har sendt mail til telenor, kanskje det er noe jeg har oversett. Håper de kan hjelpe... Hvis ikke, vel, da må jeg kjøpe ny mobil eller få fatt i en sånn kabelting. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marianne Skrevet 8. august 2003 #2 Del Skrevet 8. august 2003 Har du Nokia telefon er sikkerhetskoden 12345 dersom du ikke har endret den selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
14062003 Skrevet 8. august 2003 #3 Del Skrevet 8. august 2003 PS: Telenor Mobil tar kjapt noen uker på å besvare mail. Selv om det er lang ventetid på telefonen, ville jeg ha ringt 09000... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miew Skrevet 8. august 2003 Forfatter #4 Del Skrevet 8. august 2003 Har du Nokia telefon er sikkerhetskoden 12345 dersom du ikke har endret den selv. jeg har, som jeg skrev, prøvd 12345 (glemte å skrive 5) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå