Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest navnelapp
Skrevet

Denne diskusjonen er berre heilt fantastisk. Ein gynekolog er nettopp det, gynekolog. Jobben hans er å sjekke underliv. Det gjer han stort sett seks gongar i timen, sju til åtte timar per dag. Han leitar etter sjukdomsteikn, og kontrollerer at alt er som det skal vere. Når du ser ca 10 000 (!!) kvinneunderliv i løpet av eit år så trur eg det på eit eller anna tidspunkt sluttar å vere seksuelt interessant.

Viss du som mann har så store kontrollbehov overfor din kjæreste at du nektar henne å gå til ein mannleg gynekolog er det du som har eit problem, ikkje ho eller gynekologen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg respekterer hennes syn. Hun har andre grenser igjen som jeg følger. VI har ikke mange grenser for hverandre, men er begge av syn om at hvis kjæresten har et par grenser så hvorfor skal det være så vanskelig å følge dem. Det skaper bare balanse og harmoni i et forhold uten at disse grensene går utover reiser, venner osv.

Grunnen til at jeg kommenterte dette er at jeg synes gutter skal ha så lite å si i denne saken. Og du hadde tydligvis aldri klart og dratt til kvinnelig gynekolog, det er for meg litt sånn "ja, i bakvent land der går. .". Men men, Det er jo DITT valg og DIN kropp, og din egen buisness.

I mitt syn er det STOR forskjell på om en gutt sitter på stranda og får reisning og tenner på dama enn at den lege, som har full innsyn, kan ta inn i skjeden osv. Tenner på hun. Det får meg til og grøsse. Men nå tenker jo dere jenter sikkert også at det er bedre at en jente ser typen min naken enn om typen min ser en jente naken. Jeg har selv et par venninner som har opplevd grisete gynekologer og kanskje derfor jeg ser sånn på det.

Jeg vil helt klart si at det kommer an på hva disse grensene handler om. I noen situasjoner skjønner jeg hvorfor kjærester praktiserer dette, men når det kommer til legen blir jeg egentlig litt matt. Her skjønner jeg nemlig ikke hvorfor mannens ønske skal ha så mye å si, i og med at det er kvinnens trygghet og kvinnens kropp det er snakk om, som du også sier. Det er selvfølgelig lov å komme med innspill og oppfordringer, men jenta bør ha siste ordet uiten at gutten hennes blir sur.

Jeg skjønner ikke hvorfor det skal være så selvsagt at en kvinne vil ønske å gå til kvinnelig gynekolog som du antyder ved å sitere " I Bakventland". Kan du forklare meg det?

• Liker 2
Skrevet

hehe, noen av dere gjør dere til latter med så dårlig argumenter. Syk i hode og kontrollerende. Jeg aner en smule feminisme, kanskje til og med at noen av dere føler dere undertrykt. Dere blir jo såpass provosert. En ting skal være sikkert, vi kommer aldri til og bli enige. jeg tror forsatt ikke dere forstår hva jeg mener. Jeg snakker om å forstå respektere partneren sin. En kvinnelig gynekolog er faktisk like godt kvalifisert som en mannlig. Så det med at dere sier at dere velger helsa deres fremfor en kontroll freak av en kjæreste er viss vass. Sprøyt. Når noen av dere har så lite og komme med så blir det for dumt. Argumenter som at dere velger ut i fra trygghet og erfaring er greit nok. Forsatt har jeg ikke fått noe svar fra dere om d

u ville latt typen din rote ned i fitta til en annen pen dame for å lære mer om det kvinnelig kjønnsorgan?

Skrevet

Jeg snakker om å forstå respektere partneren sin. En kvinnelig gynekolog er faktisk like godt kvalifisert som en mannlig. Så det med at dere sier at dere velger helsa deres fremfor en kontroll freak av en kjæreste er viss vass.

Jeg anbefaler deg å lese grundig igjennom innlegget jeg siterer under her.

Har det falt deg inn at 70-80% av kvinnene ikke har noe annet valg enn å gå til en mannlig fastlege eller gynekolog hvis de skal ta en underlivsundersøkelse?

Det er veldig få kvinnelige fastleger i forhold til antall kvinner som tar gynekologiske undersøkelser hvert eneste år, og ventelistene hadde vært enormt lange dersom alle kvinner skulle hatt en kvinnelig lege...

Jeg er veldig sjenert, også når jeg er hos legen, og ja han er mannlig fordi jeg ikke har noe annet valg, jeg er like sjenert hos kvinnelige leger også.

Og fordi jeg er så sjenert blir hele undersøkelsen ikke bare ubehagelig, men også veldig vond! Jeg skulle vært til GU for en obligatorisk celleprøve i over ett år, men jeg har utsatt det alt for lenge fordi jeg gruer meg slik.

Og igjen gjelder dette like mye hos kvinnelige leger, som hos mannlige.

Som du skjønner synes jeg GU er pyton uansett om jeg er hos en mannlig eller kvinnelig lege... men dette er noe jeg MÅ gjøre, og da velger jeg den personen som klarer å gjøre det beste ut av en pyton situasjon.

Og for min del er det min mannlige fastlege.

Jeg har ett kvinnelig alternativ, men henne har jeg vært hos en gang, og det var en gang for mye. Jeg har ALDRI blitt så dårlig behandlet hos en lege noen gang som hos henne.

Hun var hardhendt, spydig/frekk, og jeg lå og gråt under hele undersøkelsen, og siden jeg ikke er så veldig glad i smerter og ydmykelser gikk jeg ikke tilbake til henne.

Hvis dette hadde vært din kjæreste, hadde du virkelig foretrukket at hun hadde det vondt og ble ydmyket hos en kvinnelig lege, framfor å benytte seg av en mannlig lege som får henne til å akseptere en nødvendig undersøkelse?

Hvis du mener det, er det i så fall du som er respektløs, ikke henne!

Skrevet

Denne diskusjonen er berre heilt fantastisk. Ein gynekolog er nettopp det, gynekolog. Jobben hans er å sjekke underliv. Det gjer han stort sett seks gongar i timen, sju til åtte timar per dag. Han leitar etter sjukdomsteikn, og kontrollerer at alt er som det skal vere. Når du ser ca 10 000 (!!) kvinneunderliv i løpet av eit år så trur eg det på eit eller anna tidspunkt sluttar å vere seksuelt interessant.

Viss du som mann har så store kontrollbehov overfor din kjæreste at du nektar henne å gå til ein mannleg gynekolog er det du som har eit problem, ikkje ho eller gynekologen.

Det er riktig at gutta har ett problem her. Ett problem som skyldes sjalusi og den type følelser. Jeg tror det gjelder mange gutter, og jeg tror også det er helt normalt.

Jeg velger å overse dette, og det går fint, men littegrann ubehag inne meg oppstår kanskje.

Jeg tror alle menn vil føle litt ubehag, men det er en smerte vi bør tåle. For noen er det som et myggstikk å regne, for noen et vepsestikk, for andre ett hoggormbitt.

Det beste for oss er nok å ikke tenke på gynekologen.

Og jeg vil aldri nekte dama mi å gå til gynekolog. Hennes helse går foran min ubetydelige smerte. Men det er lett å forstå at for noen er denne smerten kraftig.

Skrevet

Det er mulig at noen blir gynekologer fordi de er spesiellt interesserte, og hvem vil vel ikke ha en jobb der arbeidsdagen består i å granske et titalls kvinners hemmelige skjønnhet.

Baksiden er at det i en del tilfeller er skjønnhet forurenset av sykdom :(

Kanskje jeg burde blitt massør for kvinner, fordi jeg vet akkurat hva hendene mine liker :)

Forstår dere nå hvorfor enkelte menn foretrekker kvinnelige gynekologer?

Skrevet

Ok, vil prøve å gi deg et svar:

GU er kjipt og ubehagelig. Det handler om å gjøre det greiest mulig. Har vært hos kvinner som har vært skikkelig hardhendte og snakket til meg som om jeg skulle vært en billig tøs. Gikk ut derfra med en skikkelig ekkel følelse. Neste kvinnlige var også hardhendt. Har aldri hatt noen spesielt ubehag når jeg har blitt undersøkt av en mann. Min erfaring er derfor at mannlige leger/gynekologer er forsiktigere, så jeg velger en mann.

Angående å være sjenert: Har du lagt merke til hvordan det bare er bilder av kvinner i dameblader? Og manneblader? Vi jenter sammenlikner oss med andre jenter, og dømmer hverandre mere enn gutter dømmer oss. Dette kunne vært et argument for å bruke en mannlig gynekolog, for dem som bryr seg om utseende på underlivet sitt.

Angående sex: Jeg gir vel blanke i hva som foregår inni hodet hans, så lenge han gjør jobben sin. Velger å ikke tenke på det, siden det trolig ikke er noen grunn til bekymring. Man kan ikke gå gjennom livet og tenke "tenke hvis" hele tiden.

Hvorfor jeg ikke vil vise underlivet mitt til en annen mann: Hvis det er en jeg kjenner, synes jeg ikke det er spesielt morsomt å tenke på at han har sett underlivet mitt. Legen derimot, er ikke en person jeg møter andre situasjoner, så hva han tenker på ellers, bryr vel ikke meg.

Uff, nå gjorde jeg vel ting bare vanskeligere for deg...

• Liker 1
Skrevet

Ok, vil prøve å gi deg et svar:

GU er kjipt og ubehagelig. Det handler om å gjøre det greiest mulig. Har vært hos kvinner som har vært skikkelig hardhendte og snakket til meg som om jeg skulle vært en billig tøs. Gikk ut derfra med en skikkelig ekkel følelse. Neste kvinnlige var også hardhendt. Har aldri hatt noen spesielt ubehag når jeg har blitt undersøkt av en mann. Min erfaring er derfor at mannlige leger/gynekologer er forsiktigere, så jeg velger en mann.

Angående å være sjenert: Har du lagt merke til hvordan det bare er bilder av kvinner i dameblader? Og manneblader? Vi jenter sammenlikner oss med andre jenter, og dømmer hverandre mere enn gutter dømmer oss. Dette kunne vært et argument for å bruke en mannlig gynekolog, for dem som bryr seg om utseende på underlivet sitt.

Angående sex: Jeg gir vel blanke i hva som foregår inni hodet hans, så lenge han gjør jobben sin. Velger å ikke tenke på det, siden det trolig ikke er noen grunn til bekymring. Man kan ikke gå gjennom livet og tenke "tenke hvis" hele tiden.

Hvorfor jeg ikke vil vise underlivet mitt til en annen mann: Hvis det er en jeg kjenner, synes jeg ikke det er spesielt morsomt å tenke på at han har sett underlivet mitt. Legen derimot, er ikke en person jeg møter andre situasjoner, så hva han tenker på ellers, bryr vel ikke meg.

Uff, nå gjorde jeg vel ting bare vanskeligere for deg...

Jeg tror du svart Øyvind. Men jeg kommenterer selv allikevel. Dette var et godt svar. Et godt svar fordi informasjon om "skumle" situasjoner er det som gjør de mindre skumle og farlige når man er litt sjalu og taggete i følelsene.

Skrevet

vi snakker om leger og en kropp her.

Det er så medisinksk som det går ann.

Det blir som å sende en tekstmelding. Helt standar.

Jeg hadde ikke tenkt noe mer på det, for jeg ser ikke hva som er uvanlig.

Skrevet

Jeg hadde to valg. En kvinnelig gynekolog som er i bekjentskapskretsen vår, eller en mannlig gynekolog. Jeg valgte den mannlige. Jeg tror jeg syntes det var mer ubehagelig med en mann, enn hva kjæresten min synes. Han synes jeg er teit som gruer meg.

Det er ikke sexy med GU. Og helsepersonell er helsepersonell, de tenker ikke over at pasienten deres er kvinne eller mann. Både helsepersonell og pasient er på en måte litt kjønnsløse.

*helsepersonell*

Skrevet

hehe, noen av dere gjør dere til latter med så dårlig argumenter. Syk i hode og kontrollerende. Jeg aner en smule feminisme, kanskje til og med at noen av dere føler dere undertrykt. Dere blir jo såpass provosert. En ting skal være sikkert, vi kommer aldri til og bli enige. jeg tror forsatt ikke dere forstår hva jeg mener. Jeg snakker om å forstå respektere partneren sin. En kvinnelig gynekolog er faktisk like godt kvalifisert som en mannlig. Så det med at dere sier at dere velger helsa deres fremfor en kontroll freak av en kjæreste er viss vass. Sprøyt. Når noen av dere har så lite og komme med så blir det for dumt. Argumenter som at dere velger ut i fra trygghet og erfaring er greit nok. Forsatt har jeg ikke fått noe svar fra dere om d

u ville latt typen din rote ned i fitta til en annen pen dame for å lære mer om det kvinnelig kjønnsorgan?

Hvis du ikke skjønner forskjellen på en gynokolog som sjekker underlivet til damen din av helsemessige årsaker - og det at du som type roter rundt i skrittet på en annen dame, ja da har du et problem. Og til din orientering så er det færre kvinnelige gynokologer enn mannlige, og noen steder har de bare en mann å gå til, hva da?

Skrevet

Det er mulig at noen blir gynekologer fordi de er spesiellt interesserte, og hvem vil vel ikke ha en jobb der arbeidsdagen består i å granske et titalls kvinners hemmelige skjønnhet.

Baksiden er at det i en del tilfeller er skjønnhet forurenset av sykdom :(

Kanskje jeg burde blitt massør for kvinner, fordi jeg vet akkurat hva hendene mine liker :)

Forstår dere nå hvorfor enkelte menn foretrekker kvinnelige gynekologer?

Nei! For dette er noe som er inni hodene deres? Jeg har mannlig fysioterapeut også jeg, han hjelper med med å lukke igjen bh'n før jeg reiser meg opp - en tjeneste for at jeg skal slippe å reise meg opp samtidig som jeg må skjule puppene. Han knar rumpen min og lårene og midjen min, bør kanskje slutte med det også?

Kjæresten min har kvinnelig lege, hun sjekker pungen til menn - blir det annerledes? Jeg ser ikke det, men kanskje vi kvinner ikke ser sex i alle sammenhenger, og det betyr ikke at vi ikke tenker sex i andre sammenhenger eller ikke liker sex.

Skrevet

Nei! For dette er noe som er inni hodene deres? Jeg har mannlig fysioterapeut også jeg, han hjelper med med å lukke igjen bh'n før jeg reiser meg opp - en tjeneste for at jeg skal slippe å reise meg opp samtidig som jeg må skjule puppene. Han knar rumpen min og lårene og midjen min, bør kanskje slutte med det også?

Kjæresten min har kvinnelig lege, hun sjekker pungen til menn - blir det annerledes? Jeg ser ikke det, men kanskje vi kvinner ikke ser sex i alle sammenhenger, og det betyr ikke at vi ikke tenker sex i andre sammenhenger eller ikke liker sex.

Du skal fortsette med både gynekolog og fysioterapeut, jeg bare prøver å illustrere hva slags rare tanker som fyker gjennom hodet på mer eller mindre sjalu menn. Mange menn er mer eller mindre sjalu. De som har fryktelig sjalu menn må derimot ta spesielle hensyn, eller sette de på plass på en måte. Eller forsøke å dempe sjalusien ved hjelp av å gi trygghetsskapende informasjon.

Skrevet

Ok, for å få en ting klart:

Jeg ga et svar på det svaret jeg leste over mitt første innlegg hvor en mann spurte om dere jenter hadde tatt hensyn til om kjæresten din hadde følt mistanke til lege ect. Noen av dere gir som svar da at det driter dere i. Dere driter i om andre tenner på deg om det er hos legen, på stranden eller i andre sammenhenger. Svarene provoserte meg litt. Og for ente gang, jeg blåser lang i om hvilken lege dere drar til, det er ikke min buisness.

Det eneste jeg sier er at jeg har en grense for dama som tilsier at jeg ikke vil at hun skal oppsøke mannelig gynekolog. Hva er problemet med det, hun har ingen problemer med det selv. Vet at vente tiden er litt lenger for kvinnelig leger, 2-3 uker. Det er jo fordi flere og flere kvinner foretrekker kvinnelige leger + mindre kvinnelige leger. Om det haster så betaler jeg gjerne for en gynekolog undersøkelse på en privat klinikk hos en kvinne for hun. Hvorfor skal dere ha så store problemer med det? Kanskje jeg bryr meg for mye, men sånn er jeg.

Det jeg egentlig er ute etter i mitt første innlegg er en generell respekt for sin partner. Skjønne hvor grensene går, fordi vi har alle grenser. Har du ikke en grense eller en form for en grense for din partner så synes nå jeg det ikke virker lovende. utroskap f.eks. Er en grense. At jeg har en slik grense som dette i et forhold synes ikke jeg er så rart. Jenter skjønner ikke dette, men de fleste gutter skjønner det.

Skrevet

Det jeg egentlig er ute etter i mitt første innlegg er en generell respekt for sin partner. Skjønne hvor grensene går, fordi vi har alle grenser. Har du ikke en grense eller en form for en grense for din partner så synes nå jeg det ikke virker lovende. utroskap f.eks. Er en grense. At jeg har en slik grense som dette i et forhold synes ikke jeg er så rart. Jenter skjønner ikke dette, men de fleste gutter skjønner det.

Ok, nå har du manøvrert deg bort i et hjørne i diskusjonen hvor du er uangripelig. "Dette er min grense, den må jeg få lov å ha, respekterer ikke partneren min dette er det partneren sitt problem".

Greit nok.

Ingen kan nekte deg å sette grensen ved å gå til mannlig gynekolog. Det er ditt valg. Poenget er vel heller at dette er et rimelig sært standpunkt, som det er vanskelig å godta for en evt kjæreste, og som begrenser ditt utvalg av potensielle kjærester betraktelig. På samme måte som jeg ville slitt med å finne meg en kjæreste som godtok og rettet seg etter at jeg satte grensen ved å jobbe på en arbeidsplass med kolleger av det annet kjønn.

Man velger selv om man vil utfordre sine egne grenser, eller om man vil dyrke og forsvare dem.

Og til spørsmålet ditt om jeg kunne vært sammen med en gynekolog: Ja, det tror jeg absolutt.

Gjest MikeWaters
Skrevet

Jenter skjønner ikke dette, men de fleste gutter skjønner det.

Å?

Skrevet

Å?

Mike , dette er nok litt vanskelig for deg å forstå, fordi du ikke eier sjalusi, iallfall ikke i stor grad. Sjalusi er en ekkel , nervøs følelse som slår til pga feil tanker, med og uten grunn. Mange menn sliter med svært alvorlig sjalusi, jeg kjenner f.eks til en som krevde at kona skulle ringe han hvert 15. minutt når hun var ute. En gang gikk det en halvtime, og da hun kom hjem ble han så sint at han brakk fingrene hennes.

Sjalusi er ikke noen spøk.

De som har sjalu gubbe tar ofte spesielle hensyn, og husk dette handler ikke om fakta, men om følelser.

Skrevet

Hva synes dere jenter? Hadde dere vært komfortable med tanken på at kjæresten valgte en kvinnelig lege utelukkende for å undersøke utstyret hans?

Spør mest av nyskjerrighet, ikke noe mer ;)

Hvorfor skulle jeg ikke være det? Jeg skjønner ikke helt spørsmålet ditt. Er det frykten for utroskap som ligger til grunn her? I mine øyne er sjansen riiiiimelig liten for at kjæresten min og den kvinnelige legen 2 minutter etter at buksa er dratt ned driver å har seg på kontorpulten.

Skrevet

Mike , dette er nok litt vanskelig for deg å forstå, fordi du ikke eier sjalusi, iallfall ikke i stor grad. Sjalusi er en ekkel , nervøs følelse som slår til pga feil tanker, med og uten grunn. Mange menn sliter med svært alvorlig sjalusi, jeg kjenner f.eks til en som krevde at kona skulle ringe han hvert 15. minutt når hun var ute. En gang gikk det en halvtime, og da hun kom hjem ble han så sint at han brakk fingrene hennes.

De som har sjalu gubbe tar ofte spesielle hensyn, og husk dette handler ikke om fakta, men om følelser.

Her snakker du om en mann med tydelige psykopatiske tendenser som går langt utover sjalusi.

• Liker 1
Skrevet

, jeg kjenner f.eks til en som krevde at kona skulle ringe han hvert 15. minutt når hun var ute. En gang gikk det en halvtime, og da hun kom hjem ble han så sint at han brakk fingrene hennes.

Og i det tilfellet du nevner er det dama som skal ta hensyn og ikke mannen som skal jobbe med seg selv (for ikke å si få seriøs hjelp) mener du?

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...