Gjest Seriøs Skrevet 7. juli 2010 #241 Skrevet 7. juli 2010 Samboeren min har for øvrig ingen problemer med mine mannlige gynekologer. Og om jeg ikke husker helt feil er hans gyn. kvinnelig. Bruker menn å gå til gynekologer? :klø: Det har jeg aldri hørt om før!
FantasDick Skrevet 7. juli 2010 #242 Skrevet 7. juli 2010 Bruker menn å gå til gynekologer? :klø: Det har jeg aldri hørt om før! Du trenger ikke overdrive så fælt. Det var en glipp i alt gynekologsnakket, jeg mente legen.
Gjest Trude Skrevet 8. juli 2010 #243 Skrevet 8. juli 2010 Da går du om han skulle reagere på at du soler deg toppløs også da ikke sant ? samme argumentasjon. Ja, selv om å gå er et strekt ord. Hvis jeg ikke får lov av ham til å sole meg toppløs eller naken om jeg vil gitt at det er et passende sted for slikt så går jeg. Tåler han ikke at andre ser på meg, og stoler han så lite på meg er ikke forholdet vært en dritt.
Gjest AnonymBruker Skrevet 8. juli 2010 #244 Skrevet 8. juli 2010 Vet ikke om jeg skal le eller gråte jeg.... Derfor går jeg til gynekolog: For å finne ut om det er noe galt med underlivet mitt eller om alt er i orden. Hva er viktig: At legen opptrer profesjonellt og gir meg best mulig svar på hva som eventuellt feiler meg Alt annet er helt urelevant. Dersom typen min hadde nektet meg å gå til mannlig gynekolog vet jeg god hvem av de to jeg hadde kvittet meg med Nei, steinalder menn: Finn dere en hule og bli der! :slår: 1
Gjest AnonymBruker Skrevet 8. juli 2010 #245 Skrevet 8. juli 2010 Vi vet jo at det stadig er noen leger som blir tatt (straffet) for overgrep. Så er det noen flere som viser sine lyster på en mildere måte som en dum kommentar eller upassende berøring. Disse risikerer nok ikke annet en at pasienten velget en annen lege neste gang. De aller fleste som kan finne dette opphissende, er nok så smarte og proffesjonelle til at ingen noen gang vil ha noen anelse om det. Og da er det vel ikke noe problem vil kanskje mange si, så lenge han er forsiktig og hyggelig. Men: Mitt spørsmål er da følgende: Hvis kjæresten dins føler ubehag ved at det er det er en liten sjanse for at legen du går til kan føle en opphisselse av å undersøke deg. Han kanskje kan føle det som et overgrep mot deg, og kannskje også mot seg. Vil du da gå til en kvinnlig lege for at han skal slippe denne misstanken, eller vil dere si at det er en syk tanke og at han bare må skjerpe seg? Jeg ville gitt han et kraftig ballespark og kastet han på dør. Sjalu og kontrollerende menn er noe av det mest frastøtende jeg kan tenke meg. 1
Gjest AnonymBruker Skrevet 8. juli 2010 #246 Skrevet 8. juli 2010 Men: Mitt spørsmål er da følgende: Hvis kjæresten dins føler ubehag ved at det er det er en liten sjanse for at legen du går til kan føle en opphisselse av å undersøke deg. Han kanskje kan føle det som et overgrep mot deg, og kannskje også mot seg. Vil du da gå til en kvinnlig lege for at han skal slippe denne misstanken, eller vil dere si at det er en syk tanke og at han bare må skjerpe seg? Jeg hadde svart at mitt underliv er MITT og at han ikke har noe med å bestemme over min kropp eller hvem jeg lar undersøke denne medisinsk. Min kropp er min kropp og det er kun jeg som har råderett over dem. Jeg ville blitt veldig skeptisk mot en mann som mente det var et overgrep om en mann ble opphisset av meg, og jeg ville lurt på om det var greit at jeg gikk på stranda i den bikinien jeg ville også eller om dette også var et overgrep siden den ved siden av kunne bli opphisset av meg. Jeg ville bedt ham skjerpe seg og vært på let etter andre områder hvor vi ikke var kompatible og andre områder hvor han mente han hadde rett til å bestemme over meg og min kropp.
HumHum Skrevet 8. juli 2010 #247 Skrevet 8. juli 2010 Jeg hadde svart at mitt underliv er MITT og at han ikke har noe med å bestemme over min kropp eller hvem jeg lar undersøke denne medisinsk. Min kropp er min kropp og det er kun jeg som har råderett over dem. Jeg ville blitt veldig skeptisk mot en mann som mente det var et overgrep om en mann ble opphisset av meg, og jeg ville lurt på om det var greit at jeg gikk på stranda i den bikinien jeg ville også eller om dette også var et overgrep siden den ved siden av kunne bli opphisset av meg. Jeg ville bedt ham skjerpe seg og vært på let etter andre områder hvor vi ikke var kompatible og andre områder hvor han mente han hadde rett til å bestemme over meg og min kropp. Støtter denne. Utrolig hva man skal lage problemer av også 1
Gjest oyvind Skrevet 13. september 2010 #248 Skrevet 13. september 2010 Synes det er patetisk av dere jenter som ikke skjønner gutters syn på denne saken. Gutter vet hva andre gutter tenker, og det trodde jeg dere også gjorde. Om han er lege eller ikke, har ingen ting med saken og gjøre. Om det er flombelysning rettet inn i underlivet deres, om dere sitter splittet med beina. Man vet faktisk aldri hva motparten tenker. Jeg skjønner godt at DERE ikke ser på dette som seksuelt. Hadde dere gjort det hadde det vært noe alvorlig galt. Her i landet får menn beskjed om at de lever i steinalderen, mens hvis ser ca 5-10 mil østover over svenskegrensa, vil ingen kvinner gå til mannelig gynekolog som det er stort sett ellers i verden også. Jeg har selv en vakker dame som jeg nekter la gå til mannelig gynekolog av respekt for sin egen kropp. Jeg hadde heller ikke taklet det. Hun har ingen problemer med dette. Jeg er norsk, spiser sundt, jobber fulltid og lever ikke i steinalderen. Det blir bare barnselig og ikke respektere kjærestens synspunkter? Er ikke det bare bra at han bryr seg om deg!?!? Dere nevner til og med her at dere går til mannelig gynekolog fordi damer bedømmer så mye. Jeg skjønner at det er noe annet om det hadde stått om og redde liv altså. . Også lurer jeg på dere jenter som gjerne blotter musa deres til en vilt fremmed mannelig lege, Kunne dere hatt en kjæreste som f.eks var gynekolog? Kunne dere latt kjæresten fått frie tøyler til en pen jente for og utforske ei annens jente underliv for og lære? Og du "Anonymbruker", at en gutt blir opphissa av dama mi opplever jeg ofte. På byen, på stranda, på flyet, på båten, i butikken, og det driter jeg i, og det tror jeg mange andre gutter også opplever. Men jeg slipper at en mannelig lege skulle bli det, en som i tilegg sitter og ser ned i underlivet hennes. Ikke for å provosere noen, men jeg har på følelsen av at dere kvinner som bruker dette forumet er 30-40 år. Jeg er selv 25 og kanskje jeg ved senere tid ikke vil ta dette så ille opp. Når man begynner og få kontor romper, hengepupper og veiviseren er i full blomst. Ikke vet jeg. Mitt syn nå er i hvertfall at du skal gjøre deg fortjent til godsakene. Jeg vil til slutt legge til at jeg driter i hva dere gjør. Det ER deres kropp. Gjør hva dere vil med den. Men og ikke kunne respektere kjærestens syn? Så lenge fruen min respekterer mitt syn så er jeg i hvertfall fornøyd.
felgen Skrevet 13. september 2010 #249 Skrevet 13. september 2010 Synes det er patetisk av dere jenter som ikke skjønner gutters syn på denne saken. Gutter vet hva andre gutter tenker, og det trodde jeg dere også gjorde. Om han er lege eller ikke, har ingen ting med saken og gjøre. Om det er flombelysning rettet inn i underlivet deres, om dere sitter splittet med beina. Man vet faktisk aldri hva motparten tenker. Jeg skjønner godt at DERE ikke ser på dette som seksuelt. Hadde dere gjort det hadde det vært noe alvorlig galt. Her i landet får menn beskjed om at de lever i steinalderen, mens hvis ser ca 5-10 mil østover over svenskegrensa, vil ingen kvinner gå til mannelig gynekolog som det er stort sett ellers i verden også. Jeg har selv en vakker dame som jeg nekter la gå til mannelig gynekolog av respekt for sin egen kropp. Jeg hadde heller ikke taklet det. Hun har ingen problemer med dette. Jeg er norsk, spiser sundt, jobber fulltid og lever ikke i steinalderen. Det blir bare barnselig og ikke respektere kjærestens synspunkter? Er ikke det bare bra at han bryr seg om deg!?!? Dere nevner til og med her at dere går til mannelig gynekolog fordi damer bedømmer så mye. Jeg skjønner at det er noe annet om det hadde stått om og redde liv altså. . Også lurer jeg på dere jenter som gjerne blotter musa deres til en vilt fremmed mannelig lege, Kunne dere hatt en kjæreste som f.eks var gynekolog? Kunne dere latt kjæresten fått frie tøyler til en pen jente for og utforske ei annens jente underliv for og lære? Og du "Anonymbruker", at en gutt blir opphissa av dama mi opplever jeg ofte. På byen, på stranda, på flyet, på båten, i butikken, og det driter jeg i, og det tror jeg mange andre gutter også opplever. Men jeg slipper at en mannelig lege skulle bli det, en som i tilegg sitter og ser ned i underlivet hennes. Ikke for å provosere noen, men jeg har på følelsen av at dere kvinner som bruker dette forumet er 30-40 år. Jeg er selv 25 og kanskje jeg ved senere tid ikke vil ta dette så ille opp. Når man begynner og få kontor romper, hengepupper og veiviseren er i full blomst. Ikke vet jeg. Mitt syn nå er i hvertfall at du skal gjøre deg fortjent til godsakene. Jeg vil til slutt legge til at jeg driter i hva dere gjør. Det ER deres kropp. Gjør hva dere vil med den. Men og ikke kunne respektere kjærestens syn? Så lenge fruen min respekterer mitt syn så er jeg i hvertfall fornøyd. Det er jo greit at kjæresten din skal respektere ditt syn, men respekterer du hennes? Jeg velger å gå til en lege som jeg føler meg trygg på. Jeg føler meg ikke trygg på kvinnelige gynekologer og leger, og går derfor til en mann. Jeg ville følt meg veldig lite respektert dersom min kjæreste da nektet meg å gå til mannlig lege, bare fordi vedkomne helt tilfeldigvis kunne blitt opphisset av det. Og som du sier, det hender ofte at en av motsatt kjønn blir opphisset av kjæresten din, hvorfor er det da så ille at det er legen, og i en situasjon der din kjære overhodet ikke ville tenkt på å bli opphisset selv? Jeg er yngre enn deg, og har ikke det du kaller "kontorrumpe", og jeg vet at mange av de andre som deltar i denne tråden er på min alder. (tråden er forresten eldgammel) Jeg kunne nok dessverre ikke akseptert at min kjære tredde valg ned over hodet mitt. Beklager, men akkurat sånne ting må man la partneren sin bestemme selv. 1
Gjest wandaloo Skrevet 13. september 2010 #250 Skrevet 13. september 2010 Det er jo greit at kjæresten din skal respektere ditt syn, men respekterer du hennes? Jeg velger å gå til en lege som jeg føler meg trygg på. Jeg føler meg ikke trygg på kvinnelige gynekologer og leger, og går derfor til en mann. Jeg ville følt meg veldig lite respektert dersom min kjæreste da nektet meg å gå til mannlig lege, bare fordi vedkomne helt tilfeldigvis kunne blitt opphisset av det. Og som du sier, det hender ofte at en av motsatt kjønn blir opphisset av kjæresten din, hvorfor er det da så ille at det er legen, og i en situasjon der din kjære overhodet ikke ville tenkt på å bli opphisset selv? Jeg er yngre enn deg, og har ikke det du kaller "kontorrumpe", og jeg vet at mange av de andre som deltar i denne tråden er på min alder. (tråden er forresten eldgammel) Jeg kunne nok dessverre ikke akseptert at min kjære tredde valg ned over hodet mitt. Beklager, men akkurat sånne ting må man la partneren sin bestemme selv. Vil bare underskrive på at vi er flere unge damer her inne, og at jeg og de fleste jenter jeg kjenner velger leger ut fra hvor trygg vi føler hos legen, hvor ivaretatt vi blir og ikke ut fra kjønn. Jeg veksler mellom å gå til kvinnelig og mannlig gynekolog og ser ingen forskjell på behandlingen jeg får hos dem. De bruker samme tid på samme undersøkelse. Jeg hadde ikke hatt noen problemer med å være kjæreste med en gynekolog. Jeg syns det er så synd at noen er så utrygge på seg selv at de må nekte kjæresten å gå til den legen som de føler seg mest trygg og komfortabel hos.
Gjest oyvind Skrevet 13. september 2010 #251 Skrevet 13. september 2010 Jeg respekterer hennes syn. Hun har andre grenser igjen som jeg følger. VI har ikke mange grenser for hverandre, men er begge av syn om at hvis kjæresten har et par grenser så hvorfor skal det være så vanskelig å følge dem. Det skaper bare balanse og harmoni i et forhold uten at disse grensene går utover reiser, venner osv. Grunnen til at jeg kommenterte dette er at jeg synes gutter skal ha så lite å si i denne saken. Og du hadde tydligvis aldri klart og dratt til kvinnelig gynekolog, det er for meg litt sånn "ja, i bakvent land der går. .". Men men, Det er jo DITT valg og DIN kropp, og din egen buisness. I mitt syn er det STOR forskjell på om en gutt sitter på stranda og får reisning og tenner på dama enn at den lege, som har full innsyn, kan ta inn i skjeden osv. Tenner på hun. Det får meg til og grøsse. Men nå tenker jo dere jenter sikkert også at det er bedre at en jente ser typen min naken enn om typen min ser en jente naken. Jeg har selv et par venninner som har opplevd grisete gynekologer og kanskje derfor jeg ser sånn på det.
Gjest oyvind Skrevet 13. september 2010 #252 Skrevet 13. september 2010 Vil bare underskrive på at vi er flere unge damer her inne, og at jeg og de fleste jenter jeg kjenner velger leger ut fra hvor trygg vi føler hos legen, hvor ivaretatt vi blir og ikke ut fra kjønn. Jeg veksler mellom å gå til kvinnelig og mannlig gynekolog og ser ingen forskjell på behandlingen jeg får hos dem. De bruker samme tid på samme undersøkelse. Jeg hadde ikke hatt noen problemer med å være kjæreste med en gynekolog. Jeg syns det er så synd at noen er så utrygge på seg selv at de må nekte kjæresten å gå til den legen som de føler seg mest trygg og komfortabel hos. Ja, jeg er utrolig usikker på meg selv. . Synes det er ganske utrolig at så mange av dere jenter i forumet nekter og i det hele tatt sette seg inn i menns syn på dette. "Nei, dere er usikkere". Er svaret. Takk.
Gjest wandaloo Skrevet 13. september 2010 #253 Skrevet 13. september 2010 Ja, jeg er utrolig usikker på meg selv. . Synes det er ganske utrolig at så mange av dere jenter i forumet nekter og i det hele tatt sette seg inn i menns syn på dette. "Nei, dere er usikkere". Er svaret. Takk. Akkurat på dette området foretrekker jeg å ta hensyn til helsen min og ikke til en kjæreste som tenker sex hele tiden og bedømmer andre menn, især leger ut fra det. Sex er sex og en gynekologisk undersøkelse er bare ubehagelig. Jeg syns du nedvurderer mannlige leger. Min kjæreste tenker ikke sånn som deg i hele tatt, han er bare glad jeg tar vare på helsen min og sjekker meg jevnlig, han bryr seg ikke om kjønnet på legen. Og jeg har spurt, etter å ha lest denne tråden. Og nei, han er ikke en dott som er redd for å si meningen sin.
Gjest Gjest Skrevet 13. september 2010 #254 Skrevet 13. september 2010 Ja, jeg er utrolig usikker på meg selv. . Synes det er ganske utrolig at så mange av dere jenter i forumet nekter og i det hele tatt sette seg inn i menns syn på dette. "Nei, dere er usikkere". Er svaret. Takk. Du er en syk syk mann. *konstatere*
AnonymBruker Skrevet 13. september 2010 #255 Skrevet 13. september 2010 Ja, jeg er utrolig usikker på meg selv. . Synes det er ganske utrolig at så mange av dere jenter i forumet nekter og i det hele tatt sette seg inn i menns syn på dette. "Nei, dere er usikkere". Er svaret. Takk. Vet du hva!!! Så usikkerhet hos en parner bør komme før helse/sykdom?
AnonymBruker Skrevet 13. september 2010 #256 Skrevet 13. september 2010 Ja, jeg er utrolig usikker på meg selv. . Synes det er ganske utrolig at så mange av dere jenter i forumet nekter og i det hele tatt sette seg inn i menns syn på dette. "Nei, dere er usikkere". Er svaret. Takk. Du virker helt syk i hodet. Herregud.
Gjest mann på 45 Skrevet 13. september 2010 #257 Skrevet 13. september 2010 Jeg respekterer hennes syn. Hun har andre grenser igjen som jeg følger. VI har ikke mange grenser for hverandre, men er begge av syn om at hvis kjæresten har et par grenser så hvorfor skal det være så vanskelig å følge dem. Det skaper bare balanse og harmoni i et forhold uten at disse grensene går utover reiser, venner osv. Grunnen til at jeg kommenterte dette er at jeg synes gutter skal ha så lite å si i denne saken. Og du hadde tydligvis aldri klart og dratt til kvinnelig gynekolog, det er for meg litt sånn "ja, i bakvent land der går. .". Men men, Det er jo DITT valg og DIN kropp, og din egen buisness. I mitt syn er det STOR forskjell på om en gutt sitter på stranda og får reisning og tenner på dama enn at den lege, som har full innsyn, kan ta inn i skjeden osv. Tenner på hun. Det får meg til og grøsse. Men nå tenker jo dere jenter sikkert også at det er bedre at en jente ser typen min naken enn om typen min ser en jente naken. Jeg har selv et par venninner som har opplevd grisete gynekologer og kanskje derfor jeg ser sånn på det. Du kødder, ikke sant? Ellers har du noen veldig merkelige ideer. Jeg ville for egen del aldri reflektert om jeg hadde en mannlig eller kvinnelig lege, bare vedkommende var dyktig.
Gjest Bianca28 Skrevet 13. september 2010 #258 Skrevet 13. september 2010 (endret) Hei. Kjæresten min skal snart til en mannlig gynekolog, forøvrig for første gang hos en gynekolog. Hun hadde ikke trengt å gå til mannlig gynekolog, men av en eller annen grunn ble det slik. Jeg stiller dette spørsmålet hovedsakelig til menn, og lurer på følgende: Hva synes dere om at kjæresten din velger å gå til mannlig gynekolog? Skal innrømme jeg ble litt overrasket, fordi kjæresten er utrolig opptatt av at ikke jeg skal "vise meg" ovenfor andre jenter (noe jeg egentlig ikke helt forstår hvordan jeg skulle "fått til") og heller ikke spesielt glad i å vise frem seg selv. Hva synes dere jenter? Hadde dere vært komfortable med tanken på at kjæresten valgte en kvinnelig lege utelukkende for å undersøke utstyret hans? Spør mest av nyskjerrighet, ikke noe mer er ikke no problem det. Ikke noe seksuelt med en gyn undersøkelse eller legeun dersøkelse av kjønnsorganer generelt. Er bare teit å bli sjalu for det. Legen gjør bare jobben sin Endret 13. september 2010 av Bianca28
-milla j- Skrevet 14. september 2010 #259 Skrevet 14. september 2010 Hvor mange kvinnelige gynekologer er det per mannlig i dette landet...? Good luck med å faktisk komme til hos en kvinnelig om man ikke allerede har fått innpass hos en. Spiller det noen rolle hvilket kjønn legen er? Så lenge det er en profesjonell person?
AnonymBruker Skrevet 14. september 2010 #260 Skrevet 14. september 2010 Hei. Kjæresten min skal snart til en mannlig gynekolog, forøvrig for første gang hos en gynekolog. Hun hadde ikke trengt å gå til mannlig gynekolog, men av en eller annen grunn ble det slik. Jeg stiller dette spørsmålet hovedsakelig til menn, og lurer på følgende: Hva synes dere om at kjæresten din velger å gå til mannlig gynekolog? Skal innrømme jeg ble litt overrasket, fordi kjæresten er utrolig opptatt av at ikke jeg skal "vise meg" ovenfor andre jenter (noe jeg egentlig ikke helt forstår hvordan jeg skulle "fått til") og heller ikke spesielt glad i å vise frem seg selv. Hva synes dere jenter? Hadde dere vært komfortable med tanken på at kjæresten valgte en kvinnelig lege utelukkende for å undersøke utstyret hans? Spør mest av nyskjerrighet, ikke noe mer Foretrekker kvinnelige. Men er jeg ikke fornøyd med henne, bytter jeg til en annen.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå