Gjest BettyBoop28 Skrevet 25. oktober 2010 #661 Del Skrevet 25. oktober 2010 Har jeg ingen problem med å forstå. Det er nok mer spennende å se det i passe doser som fastlege.... eh fastlegen kan ha en del pasienter så hva vet vel du om hvor sjeldent de ser underliv? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BettyBoop28 Skrevet 25. oktober 2010 #662 Del Skrevet 25. oktober 2010 Det er uansett tullete å skrive på en måte som man har en fasit, for det gjorde du. Som i alle "meningsmålinger" så svarer alltid de som er mest imot, så også i forhold til et slikt tema. Og i motsetning til deg så har jeg erfaring med hvordan det er å være tilskuer som mann under en GU. Hun er ikke der for å bedømmes utseendemessig. Er man der alltid for å vurderes utseendemessig i andre tilfeller man er sjenert? Som jeg har svart før, så ville ikke jeg synes at en sjekk av min pikk ville være seksuell. MEN jeg ville vært fullt klar over at det var et seksuelt område jeg viste fram, og derfor ville jeg vært mer sjenert for en kvinnelig lege. Jeg ville selvsagt lagt merke til kjønnet på legen uansett hvor mye helseundersøkelse det var snakk om. Det er fortsatt ekkelt å være naken, men dere ser på legen som et instrument som skal undersøke dere. Det henger nødvendigvis ikke sammen. Og bluferdighet er, som skrevet før, synonymt med sjenerthet. Og grunnen til at man er sjenert er også fordi man tenker på hva den andre kan tenke ved synet av en selv naken. Og jeg tror de aller fleste av dere er mer sjenert for at andre menn skal se dere nakne i dusjen, og hvorfor det hvis det er slik at bluferdighet er bare noe man er opplært til? Du må være klin gæren dersom du tror at en vanlig fastlege har et par vakre, unge damer til GU hver dag. Nei, jeg vet ingenting om hvor ofte mannlige leger finner GU tennende. Men du skriver som du vet det. Jeg er mann, har overvært GU, og har således bedre grunnlag enn deg for å tippe iallfall. Jeg snakket selvsagt om hensyn i akkurat denne spesielle situasjonen. og jeg mener det er grenseløst egoistisk å se det slik at det alltid er mannen som må ta hensyn i en slik situasjon. Du vet for lite om hvordan psykologien er for den enkelte til å gjøre deg til dommer over alle. Herregud hva er denne sykelige opptattheten av sjenerthet? Hva spiller det vel for rolle om dama blir sjenert ovenfor legen eller ikke. Blir du mer sjalu om hun ikke blir sjenert eller?.... Jeg forstår ikke helt hvor du vil når du snakker om sjenerthet. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BettyBoop28 Skrevet 25. oktober 2010 #663 Del Skrevet 25. oktober 2010 Jeg vet hvordan en vanlig GU foregår. Jeg har barn, og kjenner til hvordan det er under graviditet også. Det forteller jo litt om manglende sjenanse når du tillater en hel gjeng med studenter å kikke på deg... Herrejemini... Herregud studentene må da faen meg få lov å lære. De skal bli leger selv Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Frank Williams Skrevet 25. oktober 2010 #664 Del Skrevet 25. oktober 2010 ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ hvorfor vil du ikke ta innover deg at det er annerledes med helsepersonell???? Man har ikke noe valg i en slik situasjon. jeeezees ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ, hvorfor vil ikke sånne som deg slutte å tøyse. Selvsagt har de fleste, som ikke bor altfor langt ute på landet, mulighet til å velge kvinnelig lege til en rutine GU om de ønsker det. Om du ønsker det er en helt annen sak. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Frank Williams Skrevet 25. oktober 2010 #665 Del Skrevet 25. oktober 2010 Herregud studentene må da faen meg få lov å lære. De skal bli leger selv Velbekomme Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2010 #666 Del Skrevet 25. oktober 2010 ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ, hvorfor vil ikke sånne som deg slutte å tøyse. Selvsagt har de fleste, som ikke bor altfor langt ute på landet, mulighet til å velge kvinnelig lege til en rutine GU om de ønsker det. Om du ønsker det er en helt annen sak. Kan du ikke bare la dama di velge den legen hun føler seg mest komfortabel med, eller som først har ledig time eller uansett grunn til at hun måtte velge den. Så velger du den legen du føler deg mest komfortabel med. Å blande seg inn i hvilken lege dama skal bruke må være det dummeste jeg noen gang har hørt. Hvem blir sjalu for at dama går til mannlig gynekolog? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 25. oktober 2010 #667 Del Skrevet 25. oktober 2010 Jeg er en sjenert person av meg til vanlig men jeg synes ikke at det er noe mer flaut med mannlig gynekolog. Jeg synes det er generelt ubehagelig med gynekologiske undersøkelser, regardless om det er en mann eller kvinne som foretar undersøkelsen, og vil helst få det unnagjort fortest mulig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Frank Williams Skrevet 25. oktober 2010 #668 Del Skrevet 25. oktober 2010 Kan du ikke bare la dama di velge den legen hun føler seg mest komfortabel med, eller som først har ledig time eller uansett grunn til at hun måtte velge den. Så velger du den legen du føler deg mest komfortabel med. Å blande seg inn i hvilken lege dama skal bruke må være det dummeste jeg noen gang har hørt. Hvem blir sjalu for at dama går til mannlig gynekolog? Det var fastlege, ikke gynekolog, i motsetning til den opprinnelige tråden. Og når du ikke forstår så forstår du ikke, spar meg for disse latterlige angrepene. Ellers vil jeg anbefale at du leser mer av tråden før du uttaler deg. Og jeg gidder ellers ikke svare på slike latterlige innlegg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Frank Williams Skrevet 25. oktober 2010 #669 Del Skrevet 25. oktober 2010 Jeg er en sjenert person av meg til vanlig men jeg synes ikke at det er noe mer flaut med mannlig gynekolog. Jeg synes det er generelt ubehagelig med gynekologiske undersøkelser, regardless om det er en mann eller kvinne som foretar undersøkelsen, og vil helst få det unnagjort fortest mulig. Denne har jeg hørt hundre ganger før. Jeg forstår det ikke at det er mulig å være likt sjenert for begge kjønn, men jeg er begynt å akseptere det. Så den er grei, jeg godtar den nå. Så dere trenger ikke skrive flere slike innlegg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2010 #670 Del Skrevet 25. oktober 2010 Denne har jeg hørt hundre ganger før. Jeg forstår det ikke at det er mulig å være likt sjenert for begge kjønn, men jeg er begynt å akseptere det. Så den er grei, jeg godtar den nå. Så dere trenger ikke skrive flere slike innlegg. Du trenger ikke så skrive flere innlegg du heller. Jeg forstår ikke at det går ann å være så usikker på seg selv som det du er, men jeg aksepterer det (så lenge jeg slipper å være i forhold med en så usikker og kontrollerende mann). Enten må du oppsøke terapi og jobbe med deg selv, eller så får du bli singel og innse at du ikke er i stand til å være en del av et parforhold. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2010 #671 Del Skrevet 25. oktober 2010 Det var fastlege, ikke gynekolog, i motsetning til den opprinnelige tråden. Og når du ikke forstår så forstår du ikke, spar meg for disse latterlige angrepene. Ellers vil jeg anbefale at du leser mer av tråden før du uttaler deg. Og jeg gidder ellers ikke svare på slike latterlige innlegg. Det er revnende likegyldig om det er snakk om en fastlege eller en gynekolog, like revnende likegyldig er kjønnet til denne legen. Det viktigste er at legen kan bekrefte at jeg er frisk, eller gi meg behandlig om det feiler meg noe 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2010 #672 Del Skrevet 25. oktober 2010 Det var fastlege, ikke gynekolog, i motsetning til den opprinnelige tråden. Og når du ikke forstår så forstår du ikke, spar meg for disse latterlige angrepene. Ellers vil jeg anbefale at du leser mer av tråden før du uttaler deg. Og jeg gidder ellers ikke svare på slike latterlige innlegg. Er det noen her som er latterlige så er det deg! Kom deg til en psykolog i stedenfor å spre om med disse virkelighetsfjerne vrangforestillingene. Det eneste stedet feilen sitter er i hodet ditt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Airi Chikako Skrevet 25. oktober 2010 #673 Del Skrevet 25. oktober 2010 (endret) Denne har jeg hørt hundre ganger før. Jeg forstår det ikke at det er mulig å være likt sjenert for begge kjønn, men jeg er begynt å akseptere det. Så den er grei, jeg godtar den nå. Så dere trenger ikke skrive flere slike innlegg. Vi har også hørt dine argumenter (hvis det kan kalles argumenter) 100 ganger før, så du trenger ikke skrive noe mer du heller, da. Der har vi løsningen. Endret 25. oktober 2010 av Airi Chikako Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BettyBoop28 Skrevet 25. oktober 2010 #674 Del Skrevet 25. oktober 2010 Det var fastlege, ikke gynekolog, i motsetning til den opprinnelige tråden. Og når du ikke forstår så forstår du ikke, spar meg for disse latterlige angrepene. Ellers vil jeg anbefale at du leser mer av tråden før du uttaler deg. Og jeg gidder ellers ikke svare på slike latterlige innlegg. jeg hadde ikke noe valg da jeg skulle bytte fastlege. Var nesten ingen ledige så jeg måtte ta det eg fikk. Det var tilfeldigvis en mann. Og det er mange fler mannlige leger enn kvinnelige så uansett hvor man bor så er det ikke sikkert at man får den man vil ha. Og so what om man heller vil ha en mann? Det trenger du ikke svare på forresten, for jeg vet hva svaret blir... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Frank Williams Skrevet 25. oktober 2010 #675 Del Skrevet 25. oktober 2010 Du trenger ikke så skrive flere innlegg du heller. Jeg forstår ikke at det går ann å være så usikker på seg selv som det du er, men jeg aksepterer det (så lenge jeg slipper å være i forhold med en så usikker og kontrollerende mann). Enten må du oppsøke terapi og jobbe med deg selv, eller så får du bli singel og innse at du ikke er i stand til å være en del av et parforhold. Og du trenger iallfall ikke skrive flere innlegg. Jeg kan ikke forstå at det går an å være så usikker på seg selv at du må bare svare på alt jeg skriver, men jeg aksepterer det (så lenge jeg slipper å være i forhold med en så usikker og kontrollerende dame). Enten må du oppsøke terapi og jobbe med deg selv, eller så får du bli singel og innse at du ikke er i stand til å være en del av et parforhold. Sånn, føltes det bra? Konklusjonen er, om du ikke har oppfattet det, spar meg for dine hobbypsykologiske innspill. Diagnosen din er helt på trynet. Det er ikke uvanlig å ha slike følelser som jeg har rundt dette. Sjekk hva flere andre skriver her inne. Det er også velkjent blant helsepersonell at noen har det slik. Og det betyr ikke et øyeblikk at disse personene trenger å være sjalu, usikker eller kontrollerende. Og man kan si mye rart om det jeg skriver, og det er jaggu gjort til gangs her inne, men det er ingenting i det jeg skriver som kan tilsi en slik "diagnose" som det du bringer til torgs her. Til opplysning så er jeg i et parforhold, og jeg kan love deg at dama mi på ingen måte føler at jeg er slik du beskriver. Så spar meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Frank Williams Skrevet 25. oktober 2010 #676 Del Skrevet 25. oktober 2010 jeg hadde ikke noe valg da jeg skulle bytte fastlege. Var nesten ingen ledige så jeg måtte ta det eg fikk. Det var tilfeldigvis en mann. Og det er mange fler mannlige leger enn kvinnelige så uansett hvor man bor så er det ikke sikkert at man får den man vil ha. Og so what om man heller vil ha en mann? Det trenger du ikke svare på forresten, for jeg vet hva svaret blir... Kjære tegneseriefigur (som Betty Boop er). Du vet at jeg har svart på alt dette før, så hvorfor kan du ikke bli ferdig med å terpe på det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Frank Williams Skrevet 25. oktober 2010 #677 Del Skrevet 25. oktober 2010 Vi har også hørt dine argumenter (hvis det kan kalles argumenter) 100 ganger før, så du trenger ikke skrive noe mer du heller, da. Der har vi løsningen. Tja, jeg sitter nå her og kjeder meg. Saken er, at du også har framført dine argumenter mange ganger, så du kan like gjerne slutte å skrive. Det er jo også en løsning. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Airi Chikako Skrevet 25. oktober 2010 #678 Del Skrevet 25. oktober 2010 Tja, jeg sitter nå her og kjeder meg. Saken er, at du også har framført dine argumenter mange ganger, så du kan like gjerne slutte å skrive. Det er jo også en løsning. Jeg følger bare dine regler. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Frank Williams Skrevet 25. oktober 2010 #679 Del Skrevet 25. oktober 2010 Er det noen her som er latterlige så er det deg! Kom deg til en psykolog i stedenfor å spre om med disse virkelighetsfjerne vrangforestillingene. Det eneste stedet feilen sitter er i hodet ditt! Jeg skrev at utskjellingen av meg var latterlig. Det er noe helt annet enn slike direkte personangrep, det er totalt uakseptabelt. For meg er ikke dette virkelighetsfjernt i det hele tatt. La det være klinkende klart. Jeg skriver ikke dette for moro skyld, men fordi det var et høyst reeelt problem for meg. Og flere andre menn her har vitterlig vist forståelse for dette, og mener at dere er like så virkelighetsfjerne. Og det finnes ikke noe feil med mitt hode, men tydeligvis med ditt når du blir så primitiv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Frank Williams Skrevet 25. oktober 2010 #680 Del Skrevet 25. oktober 2010 Jeg følger bare dine regler. Mine regler??? Jeg skrev at det ikke var nødvendig å skrive mer at man er like så sjenert for kvinnelig som mannlig lege. Det ER jo ikke det siden jeg har lest det så mange ganger. Tråden er full av det. Jeg er kommet til et stadie nå der jeg egentlig vil avslutte, men svarer når det er personangrep (som kommer hele tiden). Så nevnte jeg at det er unødvendig å komme med det som så mange andre har skrevet, som en opplysning. Beklager hvis det ikke falt i god jord hos deg at jeg skrev det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå