Gå til innhold

Kvinner bør holde seg hjemme og passe barn !


Gjest Gjest_Dina_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Dina_*

Brennende aktuelt for svært mange foreldre i disse barnehageoppstartstider er denne artikkelen som stod i Dagbladet .

Ifølge denne artikkelen er barnehager skadelig for , spesielt små barn , og forfatteren mener derfor at små barn ikke bør gå i barnehage , men være hjemme med en av foreldrene .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest SmallTalk
Brennende aktuelt for svært mange foreldre i disse barnehageoppstartstider er denne artikkelen som stod i Dagbladet .

Ifølge denne artikkelen er barnehager skadelig for , spesielt små barn , og forfatteren mener derfor at små barn ikke bør gå i barnehage , men være hjemme med en av foreldrene .

Da kan jo far være hjemme. Et barn har som oftest to foreldre, og det er ikke bare mor som kan ta seg av et barn. Idiot! :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke noe problem med å være hjemme med barn hvis det blir aktuelt en gang. MEN jeg vil ikke tape noe på det, som pensjon og andre rettigheter.

I tillegg skal jeg forsørges. Sånn som det er i dag tjener vi ca like mye, jeg og samboeren og kan ikke se for meg at vi kan overleve med en inntekt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brutal_mann
Da kan jo far være hjemme. Et barn har som oftest to foreldre, og det er ikke bare mor som kan ta seg av et barn. Idiot! :rolleyes:

Ja takk! Men det har en dessverre ikke råd til om en skal holde tritt med alle andre sin fasade. Og så er det jo ingen unger igjen som ungene kan leke med på dagtid...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kan jo far være hjemme. Et barn har som oftest to foreldre, og det er ikke bare mor som kan ta seg av et barn. Idiot! :rolleyes:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SmallTalk
Ja takk! Men det har en dessverre ikke råd til om en skal holde tritt med alle andre sin fasade. Og så er det jo ingen unger igjen som ungene kan leke med på dagtid...

Nettopp! Det er først og fremst snakk om økonomi, og ikke alle har råd (eller lyst) til å være hjemme med barna noe lenger enn barselpermisjonen. Og jeg personlig tror at barn har godt av å treffe andre mennesker enn bare mor og far. De trenger å få leke med andre barn og de trenger å bli vandt til å være borte fra mor og far litt lenger enn bare en kort stund. Men det finnes en mellomting mellom bare å gå hjemme og å være 8-9 timer i barnehagen 5 dager i uka. :)

Og jeg er også av den oppfatning at det ikke er noen selvfølge at det er mor som da skal være hjemme, noe du tydeligvis også er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror ikke at alle småbarn på ett - to år passer til å gå i barnehage. Da bør pappa eller mamma kunne ta seg av barnet. Og jeg tror at de fleste kan få til det om de virkelig vil.

Det viktigste er at hver familie får det til å funke på sitt vis, og at alle trives. Og må man prioritere, er barnas trivsel viktigere enn foreldrenes.

Det som bekymrer meg er at menn gjennomgående tjener mer enn kvinner og derfor blir det lettere å velge at mor jobber mindre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kan jo far være hjemme. Et barn har som oftest to foreldre, og det er ikke bare mor som kan ta seg av et barn. Idiot! :rolleyes:

Med 50 gram mindre hjerne enn mannen,30 prosent mindre muskler og en høyde over havet oppunder navern min skjønner selv en advokat fra Kongo at et kvinnemenneske passer best til å amme og kose og behage mannen sin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brutal_mann
Og jeg er også av den oppfatning at det ikke er noen selvfølge at det er mor som da skal være hjemme, noe du tydeligvis også er.

Sikkert overraskende for mange, men ja, riktig. Barna i sentrum, og det betyr at det er den forelderen som er mest motivert for å være hjemme med barna som skal utføre den oppgaven.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke at alle småbarn på ett - to år passer til å gå i barnehage. Da bør pappa eller mamma kunne ta seg av barnet. Og jeg tror at de fleste kan få til det om de virkelig vil.

Det viktigste er at hver familie får det til å funke på sitt vis, og at alle trives. Og må man prioritere, er barnas trivsel viktigere enn foreldrenes.

Det som bekymrer meg er at menn gjennomgående tjener mer enn kvinner og derfor blir det lettere å velge at mor jobber mindre.

Enig! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er jo faktisk et likestillingsspørsmål. Heldigvis har arbeidet rundt dette tema skapt gigantiske forandringer til nå, da veldig få kvinner i dagens samfunn er hjemme med barna.

Er det skadelig å ha barna i barnehage? Ja hvis du mener at det er skadelig å utvikle den sosiale intelligensen til barna, lære seg bl.a å skrive og lese (mange barn lærer dette allerede i barnehagen), at barn fra andre land lærer seg å snakke norsk i barnehagen, at barn lærer seg å ta vare på andre, ha tillit og lære å være ansvarsfull overfor seg selv og andre. For det er det et barn i barnehagen lærer. Selvsagt er det også inviduelt, men erfaring lyver ikke...

Jeg kommer ikke til å være hjemmeværende med barn nå jeg blir eldre. Jeg skal ta all den utdanningen jeg trenger, bli det jeg vil bli og la barn vente. At jeg skal ha omentrent 10 års utdannelse etter videregående, gjør at kanskje jeg ikke får barn en gang. Mange ser på kvinner uten barn på en negativ måte, men det gjelder ikke for meg.

Nei, dette er uttalelse fra en egoistisk, selvopptatt og korttenkt mann! Jeg håper virkelig at han møter en kvinne i yrkeslivet som kan vise han nemlig hvor flinke og nytenkende kvinner er og at han deretter skjønner at dersom alle kvinner hadde vært hjemme med barna, hadde verden vært et farlig og dårlig plass å bo i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Anne_*
Med 50 gram mindre hjerne enn mannen,30 prosent mindre muskler og en høyde over havet oppunder navern min skjønner selv en advokat fra Kongo at et kvinnemenneske passer best til å amme og kose og behage mannen sin.

Tja. Jeg tjener dobbelt så mye som min mann, og han er dobbelt så flink på kjøkkenet som meg. Husarbeidet ellers tar hushjelpen seg av.

Så dersom han føler for å være hjemme står han fritt til det, jeg har råd til å forsørge det. Men siden han foretrekker å jobbe har jeg ingen planer om å tvinge han til å være hjemme på heltid.

Med tanke på barnets beste løser vi det ved at han er i barnehagen maks syv timer hver dag, og maks fire dager i uka. En ordning som fungerer for oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...dersom alle kvinner hadde vært hjemme med barna, hadde verden vært et farlig og dårlig plass å bo i.

Hva mener du med dette?

Som en av de kvinnene som har vært så priviligert å få være hjemme med barna mens de var små, lurer jeg virkelig på hva du mener med at jeg har bidratt til at verden blir en farlig og dårlig plass å bo i.

Jeg har, sammen med deres utearbeidende far, oppdratt to flotte ungdommer.

Sosialt oppegående, velfungerende, reflerkterte og kunnskapsrike ungdommer er de, til tross for at de har vært hjemme med sin mor!

At de, eller jeg for den saks skyld, skal gjøre verden til en farlig plass å bo i, skjønner jeg ikke, og det må du forklare nærmere for meg... jeg er jo bare en dum husmor som ikke forstår slik retorikk... :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva mener du med dette?

Som en av de kvinnene som har vært så priviligert å få være hjemme med barna mens de var små, lurer jeg virkelig på hva du mener med at jeg har bidratt til at verden blir en farlig og dårlig plass å bo i.

Jeg har, sammen med deres utearbeidende far, oppdratt to flotte ungdommer.

Sosialt oppegående, velfungerende, reflerkterte og kunnskapsrike ungdommer er de, til tross for at de har vært hjemme med sin mor!

At de, eller jeg for den saks skyld, skal gjøre verden til en farlig plass å bo i, skjønner jeg ikke, og det må du forklare nærmere for meg... jeg er jo bare en dum husmor som ikke forstår slik retorikk... :sukk:

Kanskje jeg uttrykte meg selv noe feil der. Men det jeg sa var ALLE kvinner var hjemme. Jeg syns det er supert og topp at det er kvinner som velger å være hjemmeværende, men dersom alle kvinner hadde vært det ville det bare vært menn i arbeid. Det ville vært menn som hadde styrt landene, organisasjonene og politikken. Vi ville hatt et manns perspektiv på alt og lite kvinnelige synspunkter med i all diskusjon som hadde pågått. Dette hadde gjort at det hadde vært farlig for kvinner å leve i en slik verden, i og med at det ikke ville vært noen andre kvinner som hadde representert kvinnene.

Jeg syns det er utrolig flott at du har valgt den plassen i verden som du har valgt :) mente absolutt ikke at kvinner ikke kan være hjemme. Alt jeg sa var at det var ikke noe jeg ville gjort selv, og at det er opp til hver enkelt, men at det ikke skal være slik at kvinner MÅ være hjemme uten at det er fra eget ønske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ts Dina
Dette er jo faktisk et likestillingsspørsmål. Heldigvis har arbeidet rundt dette tema skapt gigantiske forandringer til nå, da veldig få kvinner i dagens samfunn er hjemme med barna.

Jeg syntes dette først og fremst er et spørsmål om hva som er best for barna , og at hvem som eventuelt skal være hjemme , er et spørsmål om likestilling .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som ett eksempel så var mamma hjemme med oss da jeg var barn, og jeg overlevde helt fint. Men da var det masse andre barn for meg å leke med hele dagen ute eller på besøk hos hennes venninner.

Og jeg skulle faktisk ønske at jeg hadde gått i barnehage og fått prøvd hvordan det var.

Jeg tror det er viktig for barn og også bli utsatt for ting som skjer i en barnehage i tillegg til å ha gode foreldre. Det er veldig mye ett barn skal lære med sosialisering med andre barn og slikt. Slik som det er nå ville kanskje barnet som er hjemme med mor eller far ikke se andre barn i løpet av dagen.

Men hvem som er hjemme det bryr jeg meg ikke noe særlig om, det får foreldrene selv bli enige om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kanskje jeg uttrykte meg selv noe feil der. Men det jeg sa var ALLE kvinner var hjemme. Jeg syns det er supert og topp at det er kvinner som velger å være hjemmeværende, men dersom alle kvinner hadde vært det ville det bare vært menn i arbeid. Det ville vært menn som hadde styrt landene, organisasjonene og politikken. Vi ville hatt et manns perspektiv på alt og lite kvinnelige synspunkter med i all diskusjon som hadde pågått. Dette hadde gjort at det hadde vært farlig for kvinner å leve i en slik verden, i og med at det ikke ville vært noen andre kvinner som hadde representert kvinnene.

Jeg syns det er utrolig flott at du har valgt den plassen i verden som du har valgt :) mente absolutt ikke at kvinner ikke kan være hjemme. Alt jeg sa var at det var ikke noe jeg ville gjort selv, og at det er opp til hver enkelt, men at det ikke skal være slik at kvinner MÅ være hjemme uten at det er fra eget ønske.

Tja , de fleste kvinner i norge har jo ikke mer enn to barn .

Det forfatteren faktisk foreslo i artikkelen var at mor skulle være hjemme det første året og far det andre .

Er ikke dette likestilling da ?

For hver av foreldrene ville det da være maks to år av sitt arbeidsliv de "mistet".

Når det gjelder økonomisk kompensasjon, så synes jeg ikke ma kan forvente at staten skal betale alle utgifter vi har på barn.

Selv om det er viktig for et samfunn at det fødes barn , er det et personlig valg .

Men jeg liker godt ideen om å ta all den støtten som går til barnehagene og fordele den på barnefamiliene i en større barnetrygd, iallefall til barnet er 3 år .

Dere som argumenterer hart for barnehager her , mener dere alle alderstrinn ?

Eller synes dere det kan skilles mellom under og over 3 år ?

Noen av argumentene i tråden, sånn som lesing og skriving og innlæring , blir jo litt feil på en 1. åring .

Jeg skjønner veldig godt at en argumenterer for å forsvare sitt eget valg, av og til har en jo ikke noen mulighet til å velge .

Lån og regninger må betales, og da er det godt å få alle disse forsikringene om at barnehage er det beste for barnet .

Men når det er snakk om en 1. åring , er det egentlig sant ?

Har 1.åringen det best med folk som elsker ham/henne over alt eller folk som får betalt for å passe på ham/henne.

Dette er ikke for å gi noen dårlig samvittighet, jeg har vært der selv .

Jeg sendte 1.åringen i barnehage , men jeg har aldri trodd på at det er bedre enn meg selv .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takket være femininiseringen av Norge er landet blitt en svak nasjon.Sterke menn fra Østen og Afrika vil ganske snart ta over styringen her.Det ser vi allerede helt klare indikasjoner på.Norske menn oppdratt av kjerringer er blitt puddinger,og som vanlig legger kvinnfolk seg flate for sterke menn - i dette tilfelle utenfra.Det Norge vi kjenner dør raskere for hver dag.Når menn skal bli venninner sier det seg selv ar det heller ikke blir barn av det.Lykke til med burkaen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brennende aktuelt for svært mange foreldre i disse barnehageoppstartstider er denne artikkelen som stod i Dagbladet .

Ifølge denne artikkelen er barnehager skadelig for , spesielt små barn , og forfatteren mener derfor at små barn ikke bør gå i barnehage , men være hjemme med en av foreldrene .

Far får bli mye flinkere til å være hjemme med barnet da!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...