Steinar40 Skrevet 28. august 2009 #61 Del Skrevet 28. august 2009 Ok, barn har en far og en mor. Far er far og mor er mor. Et barn vil oppleve total forvirring og få det ganske vanskelig om en uteforstående skal ta på seg en oppdragerrolle. Er barnet hos far, så er det far som er oppdrageren. Fars kjæreste er tilstede, kan hjelpe til rent praktisk, men det er noe helt annet. Fars behov kommer langt nede på lista her. Det er barnets behov som kommer først. Går man inn i et forhold med noen som har barn, så er det IKKE for å bli barnepike fordi en mann ikke vet hvordan han skal passe barn? Vet han ikke det burde han ikke hatt dem hos seg i helgene en gang. Hvis du ikke er villig til å ta på deg deler av morsrollen overfor hans barn - og da spesielt hvis mindreårige barn bor hos faren - så må du IKKE finne på å gå inn i noe seriøst (samboer)forhold med en slik mann! VIKTIG! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest KateW Skrevet 28. august 2009 #62 Del Skrevet 28. august 2009 Hvis du ikke er villig til å ta på deg deler av morsrollen overfor hans barn - og da spesielt hvis mindreårige barn bor hos faren - så må du IKKE finne på å gå inn i noe seriøst (samboer)forhold med en slik mann! VIKTIG! Hva? Steinar, les nøye nå: B A R N E T H A R E N M O R! Ved å ta på meg morsrollen vil jeg ødelegge alle sjanser for å ha et godt forhold til barnets mor, barnet og ikke minst barnets far. Du må misforstå noe veldig her, tror jeg. Jeg mener ikke at jeg sitter på sofa mens far strever rundt. Men jeg mener at jeg ikke skal OPPDRA barnet. Det er det kun foreldre som skal. Jeg skal være til stede praktisk, emosjonelt, rådgivende og på alle andre måter, men ikke som oppdrager ELLER mor, men som fars kjæreste. Det virker på meg som du har svært lite erfaring med barn selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 28. august 2009 #63 Del Skrevet 28. august 2009 Hva? Steinar, les nøye nå: B A R N E T H A R E N M O R! Ved å ta på meg morsrollen vil jeg ødelegge alle sjanser for å ha et godt forhold til barnets mor, barnet og ikke minst barnets far. Du må misforstå noe veldig her, tror jeg. Jeg mener ikke at jeg sitter på sofa mens far strever rundt. Men jeg mener at jeg ikke skal OPPDRA barnet. Det er det kun foreldre som skal. Jeg skal være til stede praktisk, emosjonelt, rådgivende og på alle andre måter, men ikke som oppdrager ELLER mor, men som fars kjæreste. Det virker på meg som du har svært lite erfaring med barn selv. Barn har (vanligvis) en biologisk mor i livet, ja. Men hvis et mindreårig barn bor hos deg (og hos den biologiske faren) så er det uungåelig at du må være med på å OPPDRA barnet. Det sier seg selv. Men biologisk mor for barnet blir du selvfølgelig aldri. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjestedeluxe Skrevet 28. august 2009 #64 Del Skrevet 28. august 2009 Hva? Steinar, les nøye nå: B A R N E T H A R E N M O R! Ved å ta på meg morsrollen vil jeg ødelegge alle sjanser for å ha et godt forhold til barnets mor, barnet og ikke minst barnets far. Du må misforstå noe veldig her, tror jeg. Jeg mener ikke at jeg sitter på sofa mens far strever rundt. Men jeg mener at jeg ikke skal OPPDRA barnet. Det er det kun foreldre som skal. Jeg skal være til stede praktisk, emosjonelt, rådgivende og på alle andre måter, men ikke som oppdrager ELLER mor, men som fars kjæreste. Det virker på meg som du har svært lite erfaring med barn selv. Der er jeg enig med deg, Kate W. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 28. august 2009 #65 Del Skrevet 28. august 2009 Der er jeg enig med deg, Kate W. Da bør du nok tenke litt til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest KateW Skrevet 28. august 2009 #66 Del Skrevet 28. august 2009 Barn har (vanligvis) en biologisk mor i livet, ja. Men hvis et mindreårig barn bor hos deg (og hos den biologiske faren) så er det uungåelig at du må være med på å OPPDRA barnet. Det sier seg selv. Men biologisk mor for barnet blir du selvfølgelig aldri. Utgangspunktet ditt var barn som var hos far annenhver helg, og som bodde hos mor. Det var det vi diskuterte. Du kan ikke bare forandre grunnlaget for debatten for å få rett. En enkemann, for eksempel, eller en alenefar, der stiller situasjonen seg noe annerledes, selvsagt. Men kommer man inn i livet til et barn, så skal man vokte seg vel for å ta på seg en stemorsrolle, eller en oppdragerrolle. Det skaper total forvirring for barnet. Gifter man seg med en enkemann, for eksempel, kan man adoptere barnet, DA er man barnets mor. Fint du er enig luxusdama mi! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 28. august 2009 #67 Del Skrevet 28. august 2009 Utgangspunktet ditt var barn som var hos far annenhver helg, og som bodde hos mor. Det var det vi diskuterte. Du kan ikke bare forandre grunnlaget for debatten for å få rett. En enkemann, for eksempel, eller en alenefar, der stiller situasjonen seg noe annerledes, selvsagt. Men kommer man inn i livet til et barn, så skal man vokte seg vel for å ta på seg en stemorsrolle, eller en oppdragerrolle. Det skaper total forvirring for barnet. Gifter man seg med en enkemann, for eksempel, kan man adoptere barnet, DA er man barnets mor. Fint du er enig luxusdama mi! Jeg diskuterer aldri for å vinne eller for å få rett - det er direkte barnslig! Jeg forsøker bare å belyse de viktige sakene som alle som kommer opp i en slik situasjon må være klar over, og ha tenkt godt igjennom. Ellers blir det katastrofe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest KateW Skrevet 28. august 2009 #68 Del Skrevet 28. august 2009 Jeg diskuterer aldri for å vinne eller for å få rett - det er direkte barnslig! Jeg forsøker bare å belyse de viktige sakene som alle som kommer opp i en slik situasjon må være klar over, og ha tenkt godt igjennom. Ellers blir det katastrofe. Ikke for å være vrang, men her tror jeg at jeg har tatt noen flere runder enn deg i denne situasjonen. Jeg tror også du vil finne, dersom du googler saken at de fleste terapeuter og samlivs/familie-eksperter vil være enige med meg... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 28. august 2009 #69 Del Skrevet 28. august 2009 Ikke for å være vrang, men her tror jeg at jeg har tatt noen flere runder enn deg i denne situasjonen. Jeg tror også du vil finne, dersom du googler saken at de fleste terapeuter og samlivs/familie-eksperter vil være enige med meg... Jeg tror nok heller det har med individets innstilling å gjøre her. Men jeg kan ikke se hvordan du på en ansvarlig måte kan klare å la være å bidra til å oppdra et barn som bor i ditt hus. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest KateW Skrevet 28. august 2009 #70 Del Skrevet 28. august 2009 Når flyttet hans barn inn i mitt hus? Utgangspunktet for debatten var at hans barn bor hos mor, og er hos ham innimellom. Dersom jeg da legger meg opp i oppdragelsen er jeg en særs dårlig pedagog, kjæreste og menneskekjenner. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 28. august 2009 #71 Del Skrevet 28. august 2009 Når flyttet hans barn inn i mitt hus? Utgangspunktet for debatten var at hans barn bor hos mor, og er hos ham innimellom. Dersom jeg da legger meg opp i oppdragelsen er jeg en særs dårlig pedagog, kjæreste og menneskekjenner. Det er 2 ulike situasjoner, men begge er aktuelle, selv om det vanligste selvfølgelig er at barna hovedsaklig bor hos sin biologiske mor. Jeg synes forøvrig også at dette er det naturlige om mora er egnet til det. For å ta ditt tilfelle, så vil det fortsatt være aktuelt at du påvirker hans barns oppdragelse når de er i ditt/deres hus. Eller vil du at de skal gå berserk kanskje uten at du kan si noe til det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 28. august 2009 #72 Del Skrevet 28. august 2009 Jeg er ikke så glad i bli-kjent-faser, med mindre det er en så umiddelbar kjemi, og definert at vi er ute etter det samme. Jeg liker det faktisk best når det er trygt og godt og nå er vi kjærester. Da er det lettere å se framover. Men, jeg er en sucker for litt forutsigbarhet... Hva om vi begge er ute etter at du skal få puppe-orgasmer da, frøken? hehe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snipa Skrevet 28. august 2009 #73 Del Skrevet 28. august 2009 Herlighet for en diskusjon dette ble! Okei, hvis en mann mangler en "mor" til barna sine, så kan han vel annonsere etter en hushjelp da? Har følelsen av at vår venn Steinar her helst vil at at kvinner skal holde seg ved kjøkkenbenken? Vi er i år 2009 - totusenogni. Og dine holdninger hører forrige århundre til, tidlig i forrige århundre, faktisk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snipa Skrevet 28. august 2009 #74 Del Skrevet 28. august 2009 Hva om vi begge er ute etter at du skal få puppe-orgasmer da, frøken? hehe :dåne: Nå har jeg ikke ord. Virkelig ikke. Hvilken hersketeknikk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest KateW Skrevet 28. august 2009 #75 Del Skrevet 28. august 2009 For å ta ditt tilfelle, så vil det fortsatt være aktuelt at du påvirker hans barns oppdragelse når de er i ditt/deres hus. Eller vil du at de skal gå berserk kanskje uten at du kan si noe til det? Tråden heter "bli-kjent-fasen" I bli kjent fasen så har jeg ikke noe med barna hans å gjøre. Jeg tror vi har forskjellige oppfatninger av hva som er oppdragelse, jeg. De biologiske foreldrene lager reglene og setter grensene, og så følger jeg opp det. Som sagt sitter jeg ikke og ser på. Det er ikke å oppdra et barn og be det om å roe seg, eller slukke lyset ved legge tid, basert på allerede satte regler. Men kommer jeg å sier at barnet skal slukke lyset klokka åtte, når begge foreldrene har sag kl ni, så er jeg ille ute. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest KateW Skrevet 28. august 2009 #76 Del Skrevet 28. august 2009 Herlighet for en diskusjon dette ble! Okei, hvis en mann mangler en "mor" til barna sine, så kan han vel annonsere etter en hushjelp da? Har følelsen av at vår venn Steinar her helst vil at at kvinner skal holde seg ved kjøkkenbenken? Vi er i år 2009 - totusenogni. Og dine holdninger hører forrige århundre til, tidlig i forrige århundre, faktisk. Takk Snipa! Jeg begynte å bli svett i tastaturet her... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest KateW Skrevet 28. august 2009 #77 Del Skrevet 28. august 2009 Hva om vi begge er ute etter at du skal få puppe-orgasmer da, frøken? hehe Fy faan nå er du kvalm! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 28. august 2009 #78 Del Skrevet 28. august 2009 :dåne: Nå har jeg ikke ord. Virkelig ikke. Hvilken hersketeknikk! Kan jeg gjøre dama avhengig av meg seksuelt, så hvorfor ikke? hehe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 28. august 2009 #79 Del Skrevet 28. august 2009 Herlighet for en diskusjon dette ble! Okei, hvis en mann mangler en "mor" til barna sine, så kan han vel annonsere etter en hushjelp da? Har følelsen av at vår venn Steinar her helst vil at at kvinner skal holde seg ved kjøkkenbenken? Vi er i år 2009 - totusenogni. Og dine holdninger hører forrige århundre til, tidlig i forrige århundre, faktisk. Kvinnfolkene rotter seg i sammen her forstår jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 28. august 2009 #80 Del Skrevet 28. august 2009 Fy faan nå er du kvalm! Det var faktisk du som tok opp disse puppeorgasmene dine først hehe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå