Gjest gjest, ts Skrevet 25. august 2009 #1 Del Skrevet 25. august 2009 Akk! Her kommer et hjertesukk.. Er det virkelig klinisk umulig for en mann å se forskjell på størrelser i klær?? Nå har jeg brukt ei evighet på å gå igjennom skapene og legge klærne i sine respektive skap! Han har vært supereffektiv mens jeg var på jobb igår kveld og lagt sammen en haug med klær og lagt de i skapene ( og det er supert at han har gjort!! ).. Men, ærlig talt, vi er tre damer i dette huset; meg (str 36), eldstefrøkena (str 152) og minstefrøkena (str 122)....dette er tydeligvis vanskelig å sortere i riktige skap! Mener å tro at det skal være mulig å se forskjell på en sort cardigan i 36, og ikke putte den i skapet til minstefrøkena... Den eldste bruker å hjelpe meg, tar ut alt av sitt skap og plukker ut klær i 36 og 122 ( dog; det var en morgen hun var så trøtt at hun klarte å dra på seg kjolen til søstera i 122.....jeg oppdaget det heldigvis før hun gikk på skolen, da den var uanstendig kort!) Var vel ikke noe jeg ville med dette innlegget, annet enn et lite hjertesukk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 25. august 2009 #2 Del Skrevet 25. august 2009 Gjett om jeg kjenner meg igjen i dette! Hvis mannen eller sønnen har lagt på plass klær, må datteren og jeg gå på byttejakt i lang tid etterpå! Til og med trusene er lagt i feil skuff! Jeg bruker str 38/40- hun bruker 164... men klesstilen burde vel også gi et lite hint om hvem plagget tilhører. Jeg mistenker at de gjør dette med vilje for at datteren og jeg skal bli leie, og gjøre det selv! Men det skal de bli blå for! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosalie Skrevet 25. august 2009 #3 Del Skrevet 25. august 2009 Hvorfor ikke legge på plass sitt eget tøy, da? Dessuten er det vel ikke helt store forskjellen på str 36 og 152... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Marlo Skrevet 25. august 2009 #4 Del Skrevet 25. august 2009 Har en mann som vet bedre enn meg selv i hva slags störrelser jeg bruker på klärne hihi Han finner frem undertöy, bukser, linne m.m. og alt passer helt perfekt når jeg pröver det på. Når jeg går alene i butikken så finner jeg ingenting som passer Men nå skal det sies at jeg aldri har hatt noen interesse for shopping og klär da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ts Skrevet 25. august 2009 #5 Del Skrevet 25. august 2009 Hvorfor ikke legge på plass sitt eget tøy, da? Dessuten er det vel ikke helt store forskjellen på str 36 og 152... Vi er ikke så firkanta på at en skal bare ta sine egne ting og ikke resten av familien sitt. Jentene rydder og på plass ting.. Vi jobber turnus, og når den ene er hjemme og den andre jobber så tar den som er hjemme selvfølgelig unna husarbeid. Jeg legger jo på plass klærne til mannen min også... Og når strykehaugen er stor så går det på rundgang hvem av oss voksne som stryker... Det er forskjell på klær i 36 og 152....aldri i livet om jeg har fått på meg buksa til en 12åring! Gensere med HelloKitty på har jeg heller ikke.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tigress Skrevet 27. august 2009 #6 Del Skrevet 27. august 2009 Eg skjønar faktisk at 152 og 36 kan sjå likt ut. Eg brukar og storleik 36, og av og til blir eg slått av at kleda mine er utruleg små! Eg har sympati med gubben. Her i huset løyser vi det ved at vi legg saman kleda vi kjenner igjen sjølv, og så får førstemann sokkar den veka... Mine sokkar i str. 36 og Tigers sokkar i str 41 er nemlig overraskande like små når dei er nyvaska... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Småsmurf Skrevet 27. august 2009 #7 Del Skrevet 27. august 2009 Jeg husker fra jeg bodde hjemme at det var klin umulig for faren min å se forskjell i hvert fall. Det var mamma, søstra mi og meg og da ble det nok litt mye. Trur faktisk jeg har fått klærne til storebroren min ved en del anledninger også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest31 Skrevet 27. august 2009 #8 Del Skrevet 27. august 2009 Akk! Her kommer et hjertesukk.. Er det virkelig klinisk umulig for en mann å se forskjell på størrelser i klær?? Nå har jeg brukt ei evighet på å gå igjennom skapene og legge klærne i sine respektive skap! Han har vært supereffektiv mens jeg var på jobb igår kveld og lagt sammen en haug med klær og lagt de i skapene ( og det er supert at han har gjort!! ).. Men, ærlig talt, vi er tre damer i dette huset; meg (str 36), eldstefrøkena (str 152) og minstefrøkena (str 122)....dette er tydeligvis vanskelig å sortere i riktige skap! Mener å tro at det skal være mulig å se forskjell på en sort cardigan i 36, og ikke putte den i skapet til minstefrøkena... Den eldste bruker å hjelpe meg, tar ut alt av sitt skap og plukker ut klær i 36 og 122 ( dog; det var en morgen hun var så trøtt at hun klarte å dra på seg kjolen til søstera i 122.....jeg oppdaget det heldigvis før hun gikk på skolen, da den var uanstendig kort!) Var vel ikke noe jeg ville med dette innlegget, annet enn et lite hjertesukk! Jeg er mann og kjenner meg igjen. Lover at dette ikke gjøres med vilje. Har selv 2 jenter i størrelsen 98 og 120. Jeg legger feil hele tiden og får masse kjeft. Prøver å legge riktig men jeg har ikke peiling. Og hvor stor er egenlig en topp og div annet som moteriktige damer har på seg. Det er jo faen meg bebbiklær...! Nei, dette kommer jeg aldri til å greie.! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_pasta_* Skrevet 27. august 2009 #9 Del Skrevet 27. august 2009 Nei, dette kommer jeg aldri til å greie.! og ikke bryr oss vi heller... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kamikatze Skrevet 28. august 2009 #10 Del Skrevet 28. august 2009 Jeg er mann og kjenner meg igjen. Lover at dette ikke gjøres med vilje. Har selv 2 jenter i størrelsen 98 og 120. Jeg legger feil hele tiden og får masse kjeft. Prøver å legge riktig men jeg har ikke peiling. Og hvor stor er egenlig en topp og div annet som moteriktige damer har på seg. Det er jo faen meg bebbiklær...! Nei, dette kommer jeg aldri til å greie.! Joda, det går så greit atte. Kjøp et sett tekstilmarkere, og merk vaskemerket til moderens med ei rød ring, datterens med et lilla kryss, bikkjas med ei brun Z etcetera... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ts Skrevet 28. august 2009 #11 Del Skrevet 28. august 2009 Joda, det går så greit atte. Kjøp et sett tekstilmarkere, og merk vaskemerket til moderens med ei rød ring, datterens med et lilla kryss, bikkjas med ei brun Z etcetera... Genialt! Skal tipse min bedre halvdel om dette:-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wildy Skrevet 28. august 2009 #12 Del Skrevet 28. august 2009 Joda, det går så greit atte. Kjøp et sett tekstilmarkere, og merk vaskemerket til moderens med ei rød ring, datterens med et lilla kryss, bikkjas med ei brun Z etcetera... Må prøves! For her havner gjerne 12-åringens klær i mitt skap, og mine klær blir fordelt til jentene. Truser havner litt overalt, for ikke å snakke om sokker! Men kredit for å prøve, det skal min kjære ha! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleBille Skrevet 28. august 2009 #13 Del Skrevet 28. august 2009 Truser havner litt overalt, for ikke å snakke om sokker! Der måtte selv jeg gi meg ... for når det er en full vaskemaskin med sokker - alle hvite - og mer eller mindre tubesokker alle sammen, og en hel haug mer eller mindre like boksere - ble løsningen en SmartClubpose med sokker og en med boksere - så fikk gutta finne sitt selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 4. september 2009 #14 Del Skrevet 4. september 2009 og ikke bryr oss vi heller... Her ligger svaret: De gidder ikke å bry seg. La ham gjøre om på det som er feil i ettertid, så blir han kanskje mer interessert i å gjøre det riktig den første gangen. Eventuelt bytt om hans klær med barnas, så kan han se hvor gøy det er å gå på leting etter klærne sine... ;-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå