Gå til innhold

Freshe opp litt falmede klær

Supraspinatus

Anbefalte innlegg

For å unngå at klær falmer for fort må man la være å vaske dem. Det går ikke alltid.

Så da får man enten gå med falmede klær, eller kjøpe nye tenker jeg.

Men så har jeg et par bukser jeg liker svært godt. Når de er våte har de en mye finere farge og ser ikke så utvaskede ut.

Det jeg tenkte er at det må jo finnes noe stoff man kan spraye på klærne for å friske dem opp. En slags kleslakk eller noe. Er det noen som har erfaring med dette fra før eller har noen andre ideer hvordan friske opp klærene uten å kjøpe nye?

Har tenkt på det med å farge dem og. Men min erfaring med farging er at fargen skifter, men klærene ser fortsatt like utvaskede ut, bare med en sterkere farge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det at buksene falmer er forsåvidt ikkje til å unngå, kan jo ikkje gå rundt i klær som ikkje har blitt vaska på år og dag heller.

Aner ikkje om det fins noen klessprayer/kleslakk eller lignede.

Når eg skal "friske" opp jeans-bukser så blir det mest ved å lage huller i den ved knærne og andre steder, kanskje raspe opp her og der med sånn greie man rasper ost osv på. Har til og med sølt svart beis på buksene (det var ett uhell egentlig, dryppet fra kosten når eg svart beisa ei skohylle) men da tenkte eg det var like greit å bare "go wild" siden det ikkje kom til å gå vekk i vask uansett, og ein lang smal flekk nedpå kneet bare såg teit ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkert mange som sliter med det problemet!

Jeg googlet "jeans dye", og fant denne. Har ikke tid til å lese hele, men det ser i hvert fall ut til at det er mulig å freshe dem opp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...