Gå til innhold

Bruker dere Facebook til sjekking?

Gjest gjestdeluxe

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest gjestdeluxe

Jeg tør ikke å legge til folk jeg ikke kjenner...det må være folk jeg har en relasjon til, eller nylig har hatt. Folk fra barneskjolen etc. har jeg ikke i listen, så målet er ikke å ha flest mulig.

Men jeg ser av og til på andres venner og ser om det er noen kjekkinger der. Og det er det. Men man vet aldri om de er single... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For min egen del har jeg bare folk jeg har kontakt med å vet godt hvem er på vennelista mi. Hadde en opprensking for en stund tilbake hvor jeg fjerna 300 "venner." Dette var alt fra folk jeg hadde hilst på en gang på en fest for en evighet siden, til folk jeg gikk på barneskole med og aldri har kontakt med lenger.

Ser ut som noen folk ikke tenker på hva de faktisk legger ut på facebook, kan jo sitte å bla igjennom bildene til folk å lese hele livshistorien om man gidder lete.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laid back
For min egen del har jeg bare folk jeg har kontakt med å vet godt hvem er på vennelista mi. Hadde en opprensking for en stund tilbake hvor jeg fjerna 300 "venner." Dette var alt fra folk jeg hadde hilst på en gang på en fest for en evighet siden, til folk jeg gikk på barneskole med og aldri har kontakt med.

Jeg har 30 kontakter i Facebook, og det er kun folk jeg har vært i kontakt med siste par årene. lengre bak i tid går jeg ikke, og etterhvert som jeg eventuelt blir bedre kjent med nye, legges de til.

Jeg blir ikke imponert av de som har 150-400 kontakter, for meg er det kvaliteten på vår kontakt som teller. Det er jo ikke interessant å leggge til flest mulig...helle dussen ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

(...........)

Jeg blir ikke imponert av de som har 150-400 kontakter, for meg er det kvaliteten på vår kontakt som teller. Det er jo ikke interessant å leggge til flest mulig...helle dussen ;-)

Helt enig. Samme her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stjernedryss
Jeg har 30 kontakter i Facebook, og det er kun folk jeg har vært i kontakt med siste par årene. lengre bak i tid går jeg ikke, og etterhvert som jeg eventuelt blir bedre kjent med nye, legges de til.

De er heldige de som får være med på VIP lista de skjønner jeg ;)

(Og du kaller deg Laid back, høres mer anspent ut spør du meg :ler: )

Endret av Stjernedryss
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De er heldige de som får være med på VIP lista de skjønner jeg ;)

(Og du kaller deg Laid back, høres mer anspent ut spør du meg :ler: )

:ler:

Jeg tror gjerne de litt eldre er sparsomme med hvem de legger til, mens de litt yngre er ikke så nøye på det.

For enkelte virker det som det er litt status å ha mange venner.

Men nå følger vi vel ikke helt tråden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjestdeluxe

Jeg tror gjerne de litt eldre er sparsomme med hvem de legger til, mens de litt yngre er ikke så nøye på det.

Jeg er mer sparsom med hvem jeg legger til, jeg er tross alt 35. Tar ikke inn hva som helst. :)

Men klart, er det kjekke smilende menn er det alltid stas å ha de i listen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stjernedryss

Stemmer jeg syntes det bare var litt ironisk å kalle seg "laid back" når det tross alt er de som er veldig nøye på det som har færrest venner. Litt som gamlinger som tror internett er noe farlig og virus er noe man blir syk av :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer jeg syntes det bare var litt ironisk å kalle seg "laid back" når det tross alt er de som er veldig nøye på det som har færrest venner. Litt som gamlinger som tror internett er noe farlig og virus er noe man blir syk av :ler:

Skjønte det ;) Og gjerne krøllalfadottcom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cynthia

Faktisk ikke. Men jeg er i et yrke der kontakter er viktig, så hvis folk jeg kjenner sånn noenlunde adder meg, godtar jeg faktisk. Vet aldri når det kan være nyttig å ha akkurat den kontakten på lista. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange har drøssevis av folk de ikke aner hvem er /ikke kjenner i det hele tatt på listen sin. Dette er de yngre show offs.

Ellers brukes ofte Facebook som en kontaktliste: som en god og gammeldags adressebok/telefonliste. Bortsett fra at de fleste har vel ikke fastlegen sin der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått melding fra en gammel bekjent fra russekullet for ti år siden om vi ikke skulle treffes for en kaffe...og vi sees fortsatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Facebook er et nettsted som egentlig er laget for studenter (opprinnelig Harvard, senere flere). Synes ikke eldre folk har noe der å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjestdeluxe
Facebook er et nettsted som egentlig er laget for studenter (opprinnelig Harvard, senere flere). Synes ikke eldre folk har noe der å gjøre.

Det synes jeg. Jeg har både yngre og eldre kontakter, og da kan ikke alder være en bestemmende faktor for om de skal strykes av kontaktlisten.

Selv om det opprinnelige var laget for studenter, betyr jo ikke det at hele verden kan bruke det, fordi behovet og ideen ble mye større enn Harvard-studentene hadde trodd den gang da.

Det er lov å utvikle seg fremover og justere ideer underveis.

Når studentene starter i arbeidslivet, vil de fortsatt ønske å ha sine kontakter. Det bør de jo få lov til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest voksen bruker
Jeg er mer sparsom med hvem jeg legger til, jeg er tross alt 35. Tar ikke inn hva som helst. :)

Men klart, er det kjekke smilende menn er det alltid stas å ha de i listen.

Og jeg er enda mer sparsom, men jeg er tross alt 45. :ler:

Nei, jeg bruker ikke Facebook til sjekking, og ja - det hender jeg sjekker selv om jeg er så gammel som jeg er. :) Men dog ikke på Facebook, det blir i RL og ikke så innmari ofte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Gjest_lotte_*
Det er veldig mange voksne menn i Facebook. Du bør registrere deg. :) Poenget er at alle andre bare ser at du er der med bilde. Listen med de du knytter til deg som kontakter/bekjente kan du skjule, slik at at andre ikke ser den før de eventuelt selv blir din kontakt.

Du behøver ikke å bruke mye tid på det heller, mange er innom bare en gang i blant.

Hvorfor i all verden skal han registrere seg på fb? Fordi det er så kult og trendy? Jeg syns det er tåpelig med folk over 25 som gidder å være på facebook for å være ærlig. Direkte frekt faktisk. Har selv slekt og venner med dritten, og når jeg ser at de browser gjennom profilen sin og venners profiler dukker det i ny og ned opp et bilde av meg, enten jeg er i fokus eller bare "med på bildet", og dette er naturligvis provoserende. Særlig når jeg vet at mange har mange "venner" de knapt kjenner, så nå kan hvem som helst laste ned bilder av meg der og bruke det til hva de vil.

Få fjerna driten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjestdeluxe
Hvorfor i all verden skal han registrere seg på fb? Fordi det er så kult og trendy?

Jeg syns det er tåpelig med folk over 25 som gidder å være på facebook for å være ærlig. Direkte frekt faktisk. Har selv slekt og venner med dritten, og når jeg ser at de browser gjennom profilen sin og venners profiler dukker det i ny og ned opp et bilde av meg, enten jeg er i fokus eller bare "med på bildet", og dette er naturligvis provoserende. Særlig når jeg vet at mange har mange "venner" de knapt kjenner, så nå kan hvem som helst laste ned bilder av meg der og bruke det til hva de vil.

Han bør registrere seg i Facebook for å bli gift og få seg en kone og barn.

Jeg synes det er kult at jeg kjenner folk i alderen 19-70 i fjesboken.

Synd for deg at du er på opphengt i alder da.

Når man legger ut bilder må man ta ansvaret for sin handling og eventuelle konsekvenser, vet du. Dette vet alle over 25.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...