Gå til innhold

Hvordan skal jeg tolke dette?


@lfa

Anbefalte innlegg

Har sendt inn søknad (via mail) på en jobb jeg svært gjerne vil ha.

Fikk dette svaret i dag (også via mail):

Søknaden er registrert og vi vil ta kontakt i uke bla bla bla for innledende intervju.

Betyr det at de eventuelt vil ta kontakt, eller betyr det at jeg får komme på intervju...?

Sambo og jeg er nemlig litt uenige. Jeg tror det første, mens han tror det siste... :ler:

Måtte rette opp litt her... Gikk litt fort i svingen... :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Poirot

Vanlig prosedyre å sende brev om at søknaden er kommet frem (sendes til alle), og sjelden alle får komme på intervju. Tar tid å plukke ut aktuelle kandidater.

Så jeg tror samboeren din har rett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ups... skrev litt feil... :o

Det skal være omvendt.

Jeg tror det første, mens han tror det siste... :oops:

Er ikke fullt så optimisisk som han, men håper jo selvfølgelig. :blunke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med Donpedro. Brevet sendes som regel ut for at søkerne skal få bekreftet at søknaden deres har kommet frem. Deretter plukker de ut aktuelle kandidater og innkaller disse til intervju.

Lykke til, da! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, hvorfor er egentlig samboere så voldsomt positive når man skal søke jobb? :roll:

Greit nok at han prøver å muntre meg opp, men det går jo an å være ørlite realist... *sier hun som søker urealistisk jobb* :ler:

En ting til...

Når de velger ut kandidater til intervju....

Ringer de, eller sender de brev?

Bare sånn at jeg vet om jeg skal åpne brevet eller ikke... :roll::ler:

Åpner det uansett, men... :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når de skriver at søknaden er registrert så forstår jeg det sånn at de har mottatt den, men de har ikke bestemt hvem de skal innkalle til intervju.

De intervjuene jeg har vært på så har alle ringt. Men avslagene har jeg fått i brev eller mail. :cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, hvorfor er egentlig samboere så voldsomt positive når man skal søke jobb?  :roll:

He he, foreldre er enda verre! Jeg var jobbsøker og bodde hos faren min en periode og da var det ikke måte på hvor positiv han var! Det var ikke den jobb jeg ikke var soleklar førstevalg for!

Når de velger ut kandidater til intervju....  

Ringer de, eller sender de brev?

Jeg har opplevd begge deler, men det mest vanlige er at de ringer.

Forresten tror jeg, som de fleste her, at du har fått et standard brev, og at det ikke er sikkert at de ringer deg den uka. Men jeg krysser fingre for deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor lenge før selve intervjuet er det foressten vanlig å få beskjed dersom man skulle være så heldig å bli plukket ut?

Sorry alle de merkelige spørsmålene, men jeg har aldri vært på et eneste ordentlig jobbintervju i hele mitt liv... :-?

Kun uformelle samtaler... :roll:

Og er det virkelig vanlig med intervju som går over flere runder?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fælt så dårlige de var til å formulere seg da :ler:

Jeg vil tro dette er en mail for å si at søknaden er registrert. Så vil tiden vise hvem de plukker ut til intervju.

Og du, vær optimist. Er vel ikke urealistisk at du skal få jobben vel! Når jeg fikk jobb får alle jobb :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, får jeg denne jobben, står ikke verden til påske... :ler:

Men jeg synes de kunne ført opp et "eventuelt" inne i den setningen.

Det får nemlig sambo i alle sine svar. :erter:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zirine

Jeg vil si at det avhenger av hvilken jobb du har søkt på. Jeg har vært borti steder hvor de henter alle til førstegangsintervju - så siler de. Man må selvfølgelig da på flere intervju. Så det er ikke sikkert fyren din har SÅ feil ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor lenge før selve intervjuet er det foressten vanlig å få beskjed dersom man skulle være så heldig å bli plukket ut?

Det varierer mye, har selv stort sett opplevd å bli ringt opp fra en til to uker før intervjuet. Men hvis det haster å få ansatt noen, har det også skjedd at de vil ha intervju samme uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...